[VOLG] Onze eerste kitten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 12:10

Nog niks zeker. Maar we houden even contact over de nestjes :) Ik zou het wel super leuk vinden om er nog eentje bij te nemen.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 18:34

Hij is knap en ziet er heel knuffelbaar uit <3

dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 15:40

Er valt weinig te vertellen behalve dat hij het zo goed doet!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De laatste foto is net gemaakt!
Zijn vacht is ook ontzettend mooi <3

Hevonen

Berichten: 5611
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 16:04

Wat een prachtige kat!

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 16:15

Haha die foto in het konijnenhok.Echt zo ja ik weet ook niet hoe ik terecht ben gekomen...

Ga je hem naar een trimmer doen voor vachtonderhoud?

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 16:54

Echt een knapperd <3
Moest erg lachen om de foto met het konijn hahaha! Maar het is ook gewoon een heerlijk ras.

Tipje; oefen goed met de kam. Ik zie als trimster weleens Siberen en hoewel het een ras is met gelukkig een vrij goede vacht, zijn het wel vaak pittige typetjes op de trimtafel haha. Dus thuis bijhouden/kammen aanleren voor als je toch naar de trimsalon moet, is echt fijn.
Niet teveel gaan kammen uiteraard, maar gewoon eens per week een grove kam erdoorheen :)

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 17:01

Haha daar doelde ik ook op SimoneeM.

Wij hebben ook enkele nogal pittige siberen in de trimsalon

dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 21:38

Hij is redelijk gewend aan kammen nu. We doen dat ongeveer 1 per week en als beloning krijgt hij een snoepje dus dat weet hij nu ook wel, haha.

Ja hij kruipt altijd bij het konijn. Alleen hij wil zo graag knuffelen, maar het konijn geeft alleen om eten :+

dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 19:08

Afbeelding
Odin heeft 2 waterbakken. Maar ik denk dat het water van Millie lekkerder is? :+

dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 12:21

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 13:28

Vuurwerk maakt hem helemaal niks uit. Hij vond de lichtjes eigenlijk wel interessant en heeft gewoon voor het raam naar buiten liggen kijken.

Afbeelding

Afbeelding

En dit was wel grappig, hihi:

https://vm.tiktok.com/ZMF3tdMWx/

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 15:00

Heerlijk, zo'n stoïcijns dier!

Hier zaten de senioren (8 jaar) heel de avond verstopt onder ons bed. Durfden zelfs niet naar de keuken voor hun bakje natvoer :\

Niqui

Berichten: 2164
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 15:28

Wat een mooie kat! Heel lief ook zo te zien. Mocht je een tweede overwegen, zet ze dan beter niet direct bij elkaar. Wij hebben een wenschema (internet) gebruikt en ze eerst een paar dagen apart gehouden. De eerste kennismaking kan je maar 1 keer doen ;)

sasja0705
Berichten: 1964
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:07

Let wel dat een Neva vaak minder "anti-allergeen" is.
De Neva is ontstaan doordat Point-katten ( Siam) er mee Siberen gekruisd is.
Dus ga vooral weer naar de fokker en "live" testen

Maar jouw "kitten" is echt supermooi!

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:59

sasja0705 schreef:
Let wel dat een Neva vaak minder "anti-allergeen" is.
De Neva is ontstaan doordat Point-katten ( Siam) er mee Siberen gekruisd is.
Dus ga vooral weer naar de fokker en "live" testen

Maar jouw "kitten" is echt supermooi!


Ik dacht dat de precieze oorsprong niet helemaal duidelijk was? Ik lees overal andere dingen namelijk.. Maar ben wel benieuwd, dus als je een goede bron hebt van de oorsprong van de Neva; ik houd me aanbevolen haha!
Desalniettemin heb je wel gelijk hoor wat testen betreft, al geld dat ook voor de "gewone" Siberen. De ene lijn is beter hypoallergeen dan de ander.

sasja0705
Berichten: 1964
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:00

SimoneeM schreef:
sasja0705 schreef:
Let wel dat een Neva vaak minder "anti-allergeen" is.
De Neva is ontstaan doordat Point-katten ( Siam) er mee Siberen gekruisd is.
Dus ga vooral weer naar de fokker en "live" testen

Maar jouw "kitten" is echt supermooi!


Ik dacht dat de precieze oorsprong niet helemaal duidelijk was? Ik lees overal andere dingen namelijk.. Maar ben wel benieuwd, dus als je een goede bron hebt van de oorsprong van de Neva; ik houd me aanbevolen haha!
Desalniettemin heb je wel gelijk hoor wat testen betreft, al geld dat ook voor de "gewone" Siberen. De ene lijn is beter hypoallergeen dan de ander.


Oeff, bron moet ik echt opzoeken. Is zeker al 4 jaar geleden dat ik er echt ingedoken ben (wegens mijn Neva), stond ook ik dat in die tijd Colourpoints ( korthaar, Siamezen) erg gelieft waren bij de adellijken - en die verbleven graag bij Neva ( zo n beetje Rivera-achtig)
Ik ga zoeken , of ik die artikel
ergens nog op mijn oude pc heb
-maar het inkruisen (of te wel "oeps", want in die tijd is echt niet gecastreerd) kan ook de verklaring zijn van even het mindere anti-allergeen

dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 14:18

JorineV schreef:
Heerlijk, zo'n stoïcijns dier!

Hier zaten de senioren (8 jaar) heel de avond verstopt onder ons bed. Durfden zelfs niet naar de keuken voor hun bakje natvoer :


ohh wat sneu ;(

dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 14:20

Niqui schreef:
Wat een mooie kat! Heel lief ook zo te zien. Mocht je een tweede overwegen, zet ze dan beter niet direct bij elkaar. Wij hebben een wenschema (internet) gebruikt en ze eerst een paar dagen apart gehouden. De eerste kennismaking kan je maar 1 keer doen ;)


nee, dat willen we zeker niet fout doen! Ik denk dat de fokker ons daarmee kan helpen, zij krijgen alleen pas in de zomer nestjes heeft ze me gisteren verteld. Dus misschien kijken we toch of er iemand al eerder een nestje heeft. En anders nog even wachten :)

dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 14:22

SimoneeM schreef:
sasja0705 schreef:
Let wel dat een Neva vaak minder "anti-allergeen" is.
De Neva is ontstaan doordat Point-katten ( Siam) er mee Siberen gekruisd is.
Dus ga vooral weer naar de fokker en "live" testen

Maar jouw "kitten" is echt supermooi!


Ik dacht dat de precieze oorsprong niet helemaal duidelijk was? Ik lees overal andere dingen namelijk.. Maar ben wel benieuwd, dus als je een goede bron hebt van de oorsprong van de Neva; ik houd me aanbevolen haha!
Desalniettemin heb je wel gelijk hoor wat testen betreft, al geld dat ook voor de "gewone" Siberen. De ene lijn is beter hypoallergeen dan de ander.


Wat ik begreep is Neva een kleurvariant van de Sibeer. Odins moeder is ook een Neva. Maar uiteraard gaan we gewoon weer testen :) Odins moeder krijgt wel nog een nestje dit jaar, dus op haar hoeven we niet meer te testen

dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 14:24

Wij hebben een paar mindere dagen gehad en daarom heb ik niet veel foto's. Maar heb wel deze die ik wil delen:

Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:27

dalena schreef:
Niqui schreef:
Wat een mooie kat! Heel lief ook zo te zien. Mocht je een tweede overwegen, zet ze dan beter niet direct bij elkaar. Wij hebben een wenschema (internet) gebruikt en ze eerst een paar dagen apart gehouden. De eerste kennismaking kan je maar 1 keer doen ;)


nee, dat willen we zeker niet fout doen! Ik denk dat de fokker ons daarmee kan helpen, zij krijgen alleen pas in de zomer nestjes heeft ze me gisteren verteld. Dus misschien kijken we toch of er iemand al eerder een nestje heeft. En anders nog even wachten :)


Ik ben ook fokker ik breng zelf altijd de kittens weg. Ik laat ze eigenlijk altijd gewoon uit het mandje. Als ze het spannend of eng vinden komen ze naar mij toe maar meestal zijn ze zo druk met verkennen en onderzoeken dat ze daar geen tijd voor hebben. Een kat die al in huis is, is vaak zo overdondert dat die niks doet. Meestal is het even blazen naar elkaar maar vaak krijg ik voor ik weer thuis ben al een bericht dat ze bij elkaar liggen of dat ze zonder te blazen en meppen bij elkaar in de buurt zijn. Heb hier eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.

Niqui

Berichten: 2164
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 08:40

Vaak genoeg zal dat ook best goed gaan. Maar heel soms ook niet. En dat zou jammer zijn. Daarom hebben wij het risico niet genomen. Het gaat super tussen onze 2 katers en ons kitten.

sasja0705
Berichten: 1964
Geregistreerd: 03-08-10

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 09:30

Ik heb het " vroegah" ook zo gedaan... de laatste keer bij onze Quiquebou... en daar heb ik tot de dag van vandaag spijt van.
Ok, zij was al 9 maanden ( maar met oudere had ik tot daar aan toe ook nooit problemem) maar gewoon zoals altijd laten lopen.
Ik wist niet, dat zij een trauma had ( hiervoor was de contact met de fokster gewoon superr, maar ja er zijn veel leugens verteld en hoort er even niet bij)
Weken zat zij onder kasten, kwam alleen snachts om te eten en te poepen en verder gewoon doodsbang - voor mens en dier.
Nu 5 jaar later is zij nog steeds schichtig en komt alleen avonds uit haar schelp om te kroelen. Interactie met de anderen is weinig.
Naar het overlijden van mijn oude katers kwamen er 3 bij .
Eerst een kitten, deze dus n week in aparte kamer (veel bij gezeten,hoor en snachts daar geslapen) en dan langzaam wisselen en introduceren.
6 maanden later nog 2 kittens en op dezelfde manier.
Perfect. Dus rust en gewenning is voor mij de eye-opener geweest

dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 15:49

Lekker samen dutten <3 :Z
Afbeelding
Afbeelding

dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 18:09

Afbeelding
Afbeelding