Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 15:10

Ohh dat is heel iets anders! :D

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 15:19

Volgens internet werkt het toch kalmerend op katten. Ik heb meerdere websites etc afgezocht. Ze zeggen hetzelfde. Veel van dat feromonen spul is heel duur en december is al eej dure maand. Dus ik ben bang dat ik dat niet kan kopen. Dus als ik een milde lavendel geur op kan zetten en dat werkt, is dat wel een stuk goedkoper.

Ik heb nu zachte vuurwerkgeluiden opstaan en ze vinden het nu al niet leuk. Het gaat dus best wel een taak worden om ze erop te trainen :\

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 15:33

@xoranlover: Dankjewel, dat is een heel fijn aanbod, maar ik heb nu toch een zakje met 4 stuks gevonden. Dat klinkt al redelijker. Ze staan op het verlanglijstje van de katten. 8-)

@LoveGlove: Het valt te proberen, maar ik vind je idee met te proberen om ze er aan te laten wennen beter. Dat ga ik ook proberen. Als we er nu me beginnen, telkens op verschillende tijdstippen, telkens iets langer en telkens iets luider is het misschien wel haalbaar. Haal je die vuurwerkgeluiden gewoon van het internet?

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 15:36

Hmmm. Gevonden bij YouTube en direct uitgeprobeerd. Niet eens luid. Resultaat: beide katten zijn verdwenen. -O-

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 16:13

Ik denk persoonlijk he dat je er niet zo'n punt van moet maken. Hier geprobeerd een flesje lavendel olie. Ze rende allemaal weg. En dat vuurwerk. Laat ze hun gang gaan. Zorg gewoon dat met oud en nieuw de radio of tv hard aan staat. Blijf thuis en laat ze hun gang gaan. Willen ze knuffelen prima. Willen ze onder bed ook goed. Laten gaan. Hoe meer je er een punt van maakt hoe meer ze de bevestiging krijgen dat het eng is.
Ik heb hier nooit iets gedaan. Of ze kregen een nieuw speeltje vlak voor 12 uur. Bij voorkeur met catnip. Dan waren ze bezig en het is altijd goed gegaan. Wel zijn wij altijd thuis met oud en nieuw.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 16:34

Zoals xoranlover zegt. Geen punt van maken en zelf niet reageren. Beter nu alvast wat wennen dan reageren zij misschien wat minder als het losbarst.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 16:39

Ik kijk normaal samen met de meiden naar het vuurwerk. Niks extra hard of wat dan ook. Zelfs lichten uit om beter te kunnen zien. Maira en Blue gaan gerust voor het raam zitten en Blue probeert soms wat te vangen.

Betreffende hond moet ik even kijken dit jaar. Gok dat die wel over flos gaat, maar die is ook blind en snap er niks van het geknal. Maar zo af en toe een knal geef hij tot nu toe nergens om. Meerdere harde knallen is even onrustig en piepen.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:09

xoranlover schreef:
Ik denk persoonlijk he dat je er niet zo'n punt van moet maken. Hier geprobeerd een flesje lavendel olie. Ze rende allemaal weg. En dat vuurwerk. Laat ze hun gang gaan. Zorg gewoon dat met oud en nieuw de radio of tv hard aan staat. Blijf thuis en laat ze hun gang gaan. Willen ze knuffelen prima. Willen ze onder bed ook goed. Laten gaan. Hoe meer je er een punt van maakt hoe meer ze de bevestiging krijgen dat het eng is.
Ik heb hier nooit iets gedaan. Of ze kregen een nieuw speeltje vlak voor 12 uur. Bij voorkeur met catnip. Dan waren ze bezig en het is altijd goed gegaan. Wel zijn wij altijd thuis met oud en nieuw.

Doe ik ook niet. Ik was gewoon aan het rondlopen en mijn ding aan het doen terwijl ik het filmpje aan had staan.

De twee dingen die ik wel anders deed is een snoepje geven om.positieve associatie met het vuurwerk te geven en veel tegen ze praten. Dat lijken ze namelijk wel fijn te vinden. En niet in zo'n baby stemmetje voor wanneer ze bang zijn, maar gewoon zoals ik altijd tegen ze praat. Ze willen allebei absoluut niet worden aangeraakt als ze bang zijn dus dat doe ik dan ook niet.

Gisteravond ook. Ik deed gewoon mijn ding na de knallen. Ik deed net zoals altijd. Dus ja, of ik moet heel onbewust iets laten merken. Dat pikken ze natuurlijk wel weer op. Maar ja daar kan ik niet zo heel veel aan doen

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:25

Sneu die bange katten :(:) Hier gelukkig geen last van. Ik woon vlakbij een militaire vliegbasis en de straaljagers doet ze ook niks meer. Heb ook driedubbel glas dus dat scheelt een heleboel. Hier zitten ze vooral voor het raam naar de lichtjes te kijken :))

robinxfellow

Berichten: 807
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 20:08

Ik zat ook te denken over vuurwerk/oud en nieuw. Ik zou eigenlijk naar vrienden gaan om de jaarswisseling te vieren maar nu met Moos twijfel ik of het slim is om hem alleen te laten. Ik woon 3 hoog dus het vuurwerk spat ook vlak voor ons raam uit elkaar. Prachtig gezicht uiteraard maar iets minder voor de kat denk ik. Zeker omdat het z'n eerste vuurwerk ervaring is.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 00:47

Samen met kat genieten van het vuurwerk met een glaasje wijn erbij.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 00:57

Jeetje mina. Flinke harde knal. Ik schrok me te pleures. Zelfs mijn vriend schrok. Ik hoorde hem een opmerking maken in de andere kamer. De dames schrokken ook weer goed.

Ik wilde ook net gaan slapen. Nu mag ik zelf weer rustig worden. Dat kan even duren. De dames hebben gelukkig steun aan elkaar boven op de kast hier. Dat scheelt wel wat voor ze

robinxfellow

Berichten: 807
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 01:16

Hier werd net ook vuurwerk afgestoken ivm WK, maar Moos reageert er eigenlijk niet echt op. Hij lag wat te dutten op de bank en keek alleen ff naar het raam maar bleef wel gewoon liggen. Dus fijn dat ie niet meteen helemaal uit z'n plaat gaat. Kan natuurlijk ook binnenvetter zijn en dat hij toch wel stress ervan ervaart.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 01:19

Of hij ziet o baas doet niks anders dan anders dan is er ook niks aan de hand. Heb 1x gehad met nieuwjaar niet thuis geweest ben en toen ik 's ochtends thuis kwam 2 katten over de zeik heen. Moest helaas die nacht verplicht werken en het hebben van katten was geen geldige reden.

Nu ga ik gelukkig weer terug administratief in dus geen last meer van die waardeloze nachtdiensten.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 01:24

[img]
Afbeelding
[/img]Mag ik hier ook binnenvallen en onze twee poezen voorstellen?
Sia, een 5-jarige Ragdoll. Ze is hier een paar jaar geleden komen aanlopen en wilde niet meer weg. Ze was niet gechipt, niet bekend bij dierenartsen. Wel bij de dierenambulance, ze was al 4x opgehaald omdat ze broodmager op straat zwierf. Van een erg mager poesje met weinig haar is ze nu de beauty van de foto.

De andere poes is Vajèn, een 2-jarige Britse korthaar. Ze woont hier nu sinds een half jaar en ik ben superblij met haar.

We hadden hiervoor jarenlang (asiel)honden. Mijn droom was om weer ‘n Britse korthaar in huis te hebben. En dus werd ik op mn verjaardag verrast.

Meet the poezels!Afbeelding

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 11:46

Chevax wat een mooie katten.
Raar om een kat op straat te gooien.
Gelukkig zijn er lieve mensen die ze opvangen.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 11:58

Ik heb morgen show en ik heb zo'n chaotische dag. Haha.

Elani moet nog een kam zien. Moet nog mijn spullen controleren. :')

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 12:44

Chevax welkom.
Xoranlover even aan de bak om nog alles te regelen. Succes morgen gaat vast goedkomen.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 12:55

Chevax wat een knapperds!
Xoran komt vast goed

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 13:25

Ja heb gelukkig altijd alles bij elkaar liggen dus zoveel werk is het niet gelukkig.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 13:47

Ze zeggen vaak; Een slechte generale, is een goede repetitie.....

Dus hopen dat het ook zo is.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 18:32

Xoran succes morgen op je show.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 18:48

Dank jullie wel allemaal

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 19:56

Dank je wel iedereen. Ik had een boel foto’s uitgezocht, maar kon er maar eentje plaatsen? Ik ga goed lezen hier om iedereen en alle poezen te leren kennen.

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 20:17

Xoranlover succes morgen en een mooie dag gewenst!

Chevax wat een knapperds <3

Hebben jullie al zoveel last van geknal van vuurwerk? Hier nog helemaal niks gelukkig. Ik woon ook in een dorpje, dat scheelt waarschijnlijk.

Luna's kraamkamer is (bijna) klaar. Deze kamer moest helemaal opgeknapt, er heeft vroeger een heel oudbollig keukentje in gezeten en dat hebben we in de afgelopen weken aangepakt. Vandaag is de nieuwe vloer erin gekomen en het traphekje geplaatst zodat de hond er niet kan komen. Nu alleen nog wat kleine afwerkinkjes en inrichten voor Luna en de kittens <3
Zo zag het eruit na uitbreken van het keukentje:
Afbeelding

En nu
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk is het een beetje naar Luna's smaak :D

Ze zit nu op 52 dagen, dus nog even, dan wordt het spannend.