Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 43 van de 271 [ 6754 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 271  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Puppy Erbij 2023/2024

 
Profiel   

Ooh lughnassadh, ik ben jaloers. Die van mij morgen 2 weken en mag volgende week dus voor het eerst langs.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 07:49 



 
Profiel   

StalMelyn, wat een gaaf ras heb je uitgekozen! Die zie je niet heel veel. <3

Christina, fijn dat er geen slechte cellen zijn gevonden, wel vervelend verder.. Hoop dat het nieuwe voer gaat helpen!

Lughnassadh, leukleuk!!

Ik wil nog wel even wat van mijn kindjes spammen :P

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 10:28 



 
Profiel   

Te schattig!

Onze man en grote broer.
Nero is zondag 4 maandjes oud.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 10:43 



 
Profiel   

Balu is 24 januari een half jaar geworden, afgelopen zaterdag foto’s laten maken in de sneeuw, ik ben echt super benieuwd naar het eindresultaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 12:31 



 
Profiel   

StalMelyn, ik vermoed dat het in mijn geval scheelt dat wij elkaar kennen. Maar ik ben echt superblij dat ik al mag komen.

Kiekeboefje, ik kan me nog herinneren dat ik voor het eerst een ongetoiletteerde poedel zag. Een koningspoedel in dit geval. En wat vond ik die gaaf! Ik vind ze zo echt geweldig om te zien!

Shaya_ wat voor ras heb jij? Nero bedoel ik dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 14:04 



 
Profiel   

Lughnassadh schreef
StalMelyn, ik vermoed dat het in mijn geval scheelt dat wij elkaar kennen. Maar ik ben echt superblij dat ik al mag komen.

Kiekeboefje, ik kan me nog herinneren dat ik voor het eerst een ongetoiletteerde poedel zag. Een koningspoedel in dit geval. En wat vond ik die gaaf! Ik vind ze zo echt geweldig om te zien!

Shaya_ wat voor ras heb jij? Nero bedoel ik dan.


Australian Working kelpie. Denk dat de border collie wel herkent wordt :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 15:47 



 
Profiel   

Baco puppies gaan so far so good <3
Helaas geen foto update gehad. Zal er eens naar vragen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 15:53 



 
Profiel   

xSannee: Wat leuk dat jullie de pup-inkopen binnen hebben. :D

Kiekeboefje: Wat is Pepper onwijs schattig. <3 Het lijkt me ook erg leuk om een zelfgefokte pup te hebben. Het was ook wel een prachtig nestje zo op de foto te zien.

StalMelyn: Oeh, dat aftellen kan dan zo lang duren, maar het is voor een goed doel.

_Christina: Fijn dat jullie goed nieuws hebben gekregen. Kan je met de vragen die je hebt niet terecht bij de dierenarts? Misschien nog een keer telefonisch overleg zodat er wat meer duidelijkheid komt?

Lughnassadh: Wat leuk dat je bijna mag gaan kijken! Het is zo leuk die kleine hummeltjes.

Shaya_: Wat een prachtige hond is Nero, mooi stel zo samen.

Coalizione: Leuk dat je een fotoshoot hebt gedaan. Ga je de foto’s hier ook delen?

Kiwiwitje: Fijn dat de pups van Baco goed gaan.


Ik kan hier ook mededelen dat er binnenkort een puppy bij mij en Melle komt wonen. <3 Voor mij was het de eerste keer dat ik een nestje vanaf de geboorte kon volgen en ik vind het zo mooi om die karakters te zien ontwikkelen. Sinds vorige week weet ik definitief dat er een puppy voor mij bij zit, dus hier zijn de puppy-voorbereidingen ook in volle gang. De pups zijn nu net zes weken oud, dus nog even geduld hebben voordat hij bij ons komt. Gelukkig kan ik in de tussentijd nog een paar keer gaan knuffelen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 16:24 



 
Profiel   

Wat een knapperd is het <3 en een fox terriër zoals je eerder beschreef? Leuk hoor <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 16:51 



 
Profiel   

Jaaa puppyfoto's! *\o/*

Nog een keer bellen zou zeker kunnen, maar met de controle afspraak gaan we ook bespreken wat er nu nog kan en in hoeverre dat wel of niet nodig/zinnig is. Dus ik schrijf tot die tijd alles op wat me nog bezig houdt, dat geeft mij ook de tijd om alles te laten bezinken en eventueel nog dingen op of uit te zoeken. Na te denken of ik mij niet veel te druk maak. Het is zo jammer dat je een dier niet kunt vragen of ie ergens echt last van heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 16:52 



 
Profiel   

[ img ]
Na even buiten spelen, diepe rust <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:26 



 
Profiel   

Zo leuk al die puppyfoto's! <3

Wij zijn vandaag ook weer wezen kijken! Nog een paar weken geduld en dan mag hij mee!
[ img ]
Dit is de eerste keer dat we er een tweede hond bij krijgen, ben zo benieuwd hoe de andere hond op de pup reageert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:49 



 
Profiel   

Zonnebloem, weer een toller?
Hoe oud is hij/zij nu? En weet je al welke het wordt? En hoe die gaat heten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:47 



 
Profiel   

Aah een Toller. Die zijn keileuk. Mijn zus krijgt er ook eentje over 2/3 weken. Dat is hun eerste hond dan. Ik mocht laatst mee puppy knuffelen. Oh dan smelt je hart spontaan <3

Hier is het relatief rustig. We doen ons ding, trainen wat af. Ik heb daar nu alle tijd voor gezien ik verplicht werkloos thuis zit. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 07:27 



 
Profiel   

Kiekeboefje schreef
Wat een knapperd is het <3 en een fox terriër zoals je eerder beschreef? Leuk hoor <3

Het is uiteindelijk toch geen Fox Terriër geworden, maar die hoop ik zeker nog een keer in huis te gaan krijgen. Ik heb besloten toch voor een kleinere hond te gaan met wat andere karaktereigenschappen, dus het is uiteindelijk een kleine kruising geworden. :)

fannetje schreef
[ [url=m/JqQLW5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na even buiten spelen, diepe rust <3

Ach, wat een schatjes. Het blijft een heerlijk gezicht zo’n hoopje puppy’s. <3

Zonnebloem92 schreef
Zo leuk al die puppyfoto's! <3

Wij zijn vandaag ook weer wezen kijken! Nog een paar weken geduld en dan mag hij mee!
[ [url=m/goOwUR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de eerste keer dat we er een tweede hond bij krijgen, ben zo benieuwd hoe de andere hond op de pup reageert.

Wat een schatje! <3 Dat geduld hebben wordt gelukkig wel een stukje makkelijker als je tussendoor even kunt gaan knuffelen.


Ik ben vandaag ook nog even gaan knuffelen bij de kleine man. Hij is ten opzichte van vorige week echt flink gegroeid en begint echt een karaktertje te ontwikkelen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 15:18 



 
Profiel   

Wat een knappie! Ook zo’n mooi neusje! Hier had in het nest ook een zo’n gevlekt neusje.. <3 wat voor kruising is het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 17:46 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd of het neusje zo gaat blijven, maar zijn moeder en opa hebben in ieder geval ook zo’n neusje. Hij is sowieso echt een kopie van z’n opa. De twee teefjes in het nest hebben ook een gevlekt neusje, maar de andere twee reutjes niet, die zijn ook zwart-wir. Beide teefjes hebben ook een blauw oogje, maar Elvis (dat wordt zijn naam) heeft gewoon bruine ogen. De moeder is een Shih Tzu x Poedel en de vader een Maltezer. Er zit dus wel van alles in en je ziet aan de pups ook al wel dat er onderlinge verschillen in het uiterlijk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 18:01 



 
Profiel   

Gister onze gup ontmoet! Hij blijkt ook in het echt het type ventje te zijn waar we op hoopten. Kleine verrassing was dat meneer al loopt. Wat we ook beide heel fijn vonden is dat hij qua karakter anders is dan onze vorige Duitse Herder. Ook zal hij qua uiterlijk, als het goed is, donkerder worden.
Ik heb in elk geval genoten en nu wachten tot we weer gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 13:00 



 
Profiel   

Vaak kleuren neusjes wel door. Maar soms ook niet.


Dat klinkt als een leuke ontmoeting!


Hier de afgelopen weken bezig geweest een “pup” , zus van onze Envie, te herplaatsen. Niet helemaal pup meer. Maar 1,5 jaar :+
Misschien meld ze zich hier wel want ze is naar een bokker gegaan *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 13:14 



 
Profiel   

Leuk om al die puppyfoto's te zien! En de avonturen met/van de pups mee te lezen. Dat heb ik 3,5 jaar trouw gedaan, na de aankoop van onze eerste pup. Inmiddels is onze tweede pup afgelopen weekend geboren, dus eind maart hebben we weer een kleine in huis. Dit keer lijkt het mij leuk om met jullie mee te kletsen :D

We hebben altijd een border collie gehad, maar deze helaas afgelopen juni op bijna 14 jarige leeftijd helaas in moeten slapen |( Omdat onze border collie zo waaks was als een deurmat en wij op een boerderij wonen (en na een inbraak), hebben wij 3,5 jaar geleden onze eerste Oud Duitse Herder gekocht, Ivy. Een grotendeels werklijn gefokte herder, die de functie 'waakhond' heeft. Een ontzettend pittige tante (snel geprikkeld en wordt daar echt gigantisch druk van, beleeft haar emoties nogal intens), waarbij ik de eerste 1,5 jaar mijzelf meermaals heb afgevraagd waar ik aan was begonnen. Dit lag overigens niet alleen aan de hond zelf; hier op de boerderij vind (vond) iedereen het normaal te pas en te onpas binnen te vallen en zichzelf dan vooral te bemoeien met de opvoeding van de pup. Zelfs als ik haar in haar eigen kamer 'op rust' had gelegd, werd de deur open getrokken 'omdat ik toch zeker zelf wel mag bepalen of ik de hond gedag ga zeggen/ermee ga spelen'. En wanneer ik mensen aansprak op hun gedrag 'moest ik maar eens wat vaker iets door de vingers zien'. Het behoeft verder denk ik geen uitleg dat er nu mensen zijn die hier niet meer willen komen ~~}> In dat opzicht zie ik enorm op tegen weer een pup in huis, als ik daar aan terug denk raak ik spontaan weer overspannen. Ik vond de puppytijd echt een gigantische uitdaging, en dat eindeloze bemoeien van iedereen nog veel meer :o

Gelukkig is het allemaal goed gekomen en is het een fantastische hond. In overleg met haar fokker besloten haar volledig laten keuren voor de fok (HD, ED, DNA..) alles goedgekeurd. Helaas bleek ze bij het dekken te nauw te zijn, ondanks dat de progesteron testen perfect waren. De dierenarts adviseerde nog een loopsheid af te wachten, de eerste loopsheid was gespleten, dus wellicht dat het bij de loopsheid daarna beter zou zijn. Maar helaas; ze is echt te nauw. Inmiddels waren wij een hoop kosten verder, en een illusie armer :+

Toch wilden we er voor Ivy (en onszelf) een hond bij. De eigenaresse van de reu heeft ons een ontzettend lief aanbod gedaan, en zodoende komt er eind maart weer een pup bij ons wonen. En wellicht meld ik mij hier dan nog een keer extra voor wat mentale steun bij het opvoeden van de (ongevraagde) visite :))

Onze Ivy <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 15:47 



 
Profiel   

Leuk Maanon_. Hihihi dan moet je mij niet tegenkomen met een pup. Ik ben echt een bitch. Mijn pup, mijn regels. Ook in huis en maak dat ook duidelijk. Mijn pup is geen openbaar knuffelobject. Ik heb wel eens gereageerd naar mensen met kinderen met de vraag of zij het fijn vinden als anderen ongevraagd aan hun kinderen zitten en zich er mee bemoeien. Dan is het vaak gelijk stil. Of ik vraag of ze het nog steeds leuk vinden als hij dadelijk 40 kilo om meer weegt en dan aandacht wil. Want ja, herders als pups vinden ze schattig….. toen onze vorige herder 45 kilo woog ineen niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:00 



 
Profiel   

Jaaa zo herkenbaar! Ik vind het alleen zó frustrerend dat het nodig is. En voornamelijk dat mensen (zeker mensen die dicht bij ons staan zoals familie en ‘vrienden’) er zoveel moeite mee hadden om de regels te respecteren. Ik heb er zo veel discussies en ruzies om gehad, tot mensen die mij niet meer wilden zien of spreken aan toe. Voornamelijk met de familie en ‘vrienden’ van mijn vriend, het was echt een ramp. En ik vroeg volgens mij niks geks; maar naai die hond niet steeds volledig op bij binnenkomst, rust is rust (dus in dr eigen kamer/bench laat je haar met rust), en ze mag met 8 weken oud geen dingen doen die ze idd als ze 30 kilo zwaarder is ook niet mag. En daarbij; we hebben haar als waakhond dus ze hoeft niet bij alle visite op schoot/ze leuk te vinden. Heb ook mensen die het allemaal maar wat schattig vonden met 8 weken en nu niet meer binnen durven komen als ze los in huis loopt, eigen schuld.. :')

Bij deze pup hebben we het nog niemand vertelt, ik heb de hoop dat ze er pas achter komen dat ze er is als ze minstens zindelijk is. Het liefst met een jaar pas eigenlijk :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:17 



 
Profiel   

Lughnassadh schreef
Gister onze gup ontmoet! Hij blijkt ook in het echt het type ventje te zijn waar we op hoopten. Kleine verrassing was dat meneer al loopt. Wat we ook beide heel fijn vonden is dat hij qua karakter anders is dan onze vorige Duitse Herder. Ook zal hij qua uiterlijk, als het goed is, donkerder worden.
Ik heb in elk geval genoten en nu wachten tot we weer gaan.

Wat fijn dat het zo’n geslaagde ontmoeting is geweest. Het lijkt me ook fijner als een nieuwe hond qua karakter en uiterlijk toch wel wat afwijkt van een vorige hond, anders ga je misschien onbewust toch veel vergelijken.

kiwiwitje schreef
Vaak kleuren neusjes wel door. Maar soms ook niet.

Dat klinkt als een leuke ontmoeting!

Hier de afgelopen weken bezig geweest een “pup” , zus van onze Envie, te herplaatsen. Niet helemaal pup meer. Maar 1,5 jaar :+
Misschien meld ze zich hier wel want ze is naar een bokker gegaan *\%/*

Fijn dat het gelukt is de hond te herplaatsen en helemaal leuk dat ze naar een Bokker is gegaan.

Maanon_ schreef
Leuk om al die puppyfoto's te zien! En de avonturen met/van de pups mee te lezen. Dat heb ik 3,5 jaar trouw gedaan, na de aankoop van onze eerste pup. Inmiddels is onze tweede pup afgelopen weekend geboren, dus eind maart hebben we weer een kleine in huis. Dit keer lijkt het mij leuk om met jullie mee te kletsen :D

*knip*

Wat leuk dat jullie weer een pup gaan krijgen. :D Ik herken heel erg wat je beschrijft wat betreft de bemoeienis rondom het opvoeden van een pup, dat is ook waar ik het meeste tegen opzie. Gelukkig heb je nog even de tijd om je daar mentaal op voor te bereiden.

Edit: “Grappig” om te lezen dat je bij deze pup ook nog niemand hebt verteld dat er een pup komt. Ik ben daar ook erg terughoudend in geworden en heb ook al spijt dat ik het sommige mensen wel heb verteld. Je krijgt dan al appjes “Als hij er is kom ik knuffelen hoor” of “Als hij er is dan moet mijn hond hem meteen ontmoeten” en dan krijg ik het al Spaans benauwd. Ik wil hem gewoon eerst de tijd geven om te wennen aan mij, Melle, het huis en onze dagelijkse routine voordat iedereen ineens moet komen “puppy knuffelen” of dat er honden over de vloer komen om te spelen. Wat dat betreft helpt jou reactie (en die van Lughnassadh) mij wel om dat vast te houden en me niet van m’n stuk te laten brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:22 



 
Profiel   

Ik ben daar ook terughoudend in. Wil het niet hebben. Ook niet als je het lief vraagt. Ze zijn soms mee naar het werk maar als de leerlingen nog niet in de klas zitten zijn ze nog in de auto. En dat is een teleurstelling voor sommigen. Kom ik ze op het strand tegen vind ik het prima. Zijn we op het werk of boodschappen doen of zo dan wil ik het absoluut niet hebben. Of ze nu een dekje op hebben of niet. Tja en dat geeft wel eens een korte discussie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:41 



 
Profiel   

Lugea schreef
Edit: “Grappig” om te lezen dat je bij deze pup ook nog niemand hebt verteld dat er een pup komt. Ik ben daar ook erg terughoudend in geworden en heb ook al spijt dat ik het sommige mensen wel heb verteld. Je krijgt dan al appjes “Als hij er is kom ik knuffelen hoor” of “Als hij er is dan moet mijn hond hem meteen ontmoeten” en dan krijg ik het al Spaans benauwd. Ik wil hem gewoon eerst de tijd geven om te wennen aan mij, Melle, het huis en onze dagelijkse routine voordat iedereen ineens moet komen “puppy knuffelen” of dat er honden over de vloer komen om te spelen. Wat dat betreft helpt jou reactie (en die van Lughnassadh) mij wel om dat vast te houden en me niet van m’n stuk te laten brengen.


Ohh ik kan mij helemaal voorstellen dat je het daar al Spaans benauwd van krijgt! Zeker andermans honden wil ik er de eerste periode niet bij hebben. Ik weet nu al dat ik er genoeg werk aan ga hebben om met Ivy te kijken hoe het gaat/aan elkaar te wennen en alles in goede banen te leiden. Maar je moet daarin inderdaad echt voet bij stuk houden, ook al geeft dat soms discussie. Bij Ivy hadden we meteen de eerste dag(en) al mensen die binnen vielen. Was ook een drama, zowel de pup als ik compleet overprikkeld :') Dus nu niks gezegd en dat gaat voorlopig ook niet gebeuren, hopelijk hebben we dan zoveel mogelijk rust. Dan komt daarna de discussie wel dat we flauw zijn dat we niks hebben gezegd hahah O:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 43 van de 271 [ 6754 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 271  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen