Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:19

Jeetje, wat een verhaal zeg! Dat je mensen zo bewust voor kunt liegen, dat is gewoon niet te bevatten. Ik snap dat de teleurstelling ontzettend groot is, maar vind wel dat jullie een verstandig besluit genomen hebben.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:25

Zonnebloem92 schreef:
Ja we zijn 3 keer geweest, alles voelde zo goed. Lieve en betrokken fokkers, elke dag foto's en video's on de groepsapp maar 1 van de pupkopers vertrouwde het toch niet helemaal en is gaan graven. Ze heeft over een aantal dingen gelogen: Ouders van de pups bleken niet getest, met moeder mag niet eens gefokt worden en de pups krijgen ook geen stamboom.
Ze heeft ons allerlei vervalsingen laten zien maar wel tegen een flinke prijs.
Hoe graag wij en de kinderen ook willen en ons hebben verheugd ( alles is al klaar, bench, voer etc.) We gaan ons niet laten bedonderen, inmiddels hebben wij en nog 2 pupkopers al afgehaakt.


Dit is echt een bijzonder triest verhaal. Vooral als jullie je al helemaal verheugd hadden en het nu toch niet doorgaat. Maar wel echt de betere keus, met name op lange termijn. Hoe zeer zoiets ook doet op dit moment.

Ik heb een broodfok hond en ik kan je vertellen dat is niet altijd een pretje. :(:)

Gaabje
Berichten: 926
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:33

Neem aan dat deze fokker trouwens niet is aangesloten bij de rasvereniging? Anders zou je daar misschien nog wat mee kunnen.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:43

Zulke fokkers aangeven is enorm lastig. Ik heb dat bij die van mijn hond geprobeerd, maar dat liep op niets uit. Gezien deze op verschillende sites diverse namen en woonplaatsen gebruikten.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 00:10

Bedankt!
Ben ook ergens wel trots dat we hier niet in mee gaan, mijn man wilde het wel doen maar ik hou mijn poot stijf.
Hoop ergens dat de andere 3 kopers er ook niet in mee gaan, maar er is veel vraag en weinig aanbod dus geeft dat soort personen een machtspositie.
Maar ben wel echt mega teleurgesteld, dat je je zo kunt vergissen in mensen en bedonderd wordt maar vooral dat je zo'n beestje al in je hart hebt gesloten :(

Maar er komt (hopelijk) uiteindelijk vast iets goeds op ons pad.

Ze is inderdaad niet lid van de vereniging en meent dat het haar tweede nestje is, uit de vorige heeft ze zelf een dochter gehouden.

StalMelyn

Berichten: 2034
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 00:15

Oh wat balen. Wel heel knap dat je dan toch nog nee zegt. Je hecht je meteen aan zo'n pup dus dat zal zeker pijn doen, zeker als je al meermaals bent wezen kijken. Wil je daarom ook sterkte wensen, voelt denk ik toch al een beetje als een verlies.

Gaabje
Berichten: 926
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 00:29

@zonnebloem92 om je man misschien nog mee te krijgen in dat dit de beste keuze was; bij de toller van mijn zusje is een nieuwe genetische afwijking ontdekt. Inmiddels is hier ook een test voor ontwikkeld. Ik zou op dit moment niet graag een ongeteste tollerpup aanschaffen. De kans is wellicht klein maar de ellende en het verdriet wat ermee gepaard gaat. Als je het kunt voorkomen, zeker doen.

Lughnassadh

Berichten: 1803
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 01:59

Jeetje Zonnebloem dat is zuur! Maar ik vind het zo goed dat je er niet in meegast! Hoe moeilijk ook…..

StalMelyn, have fun!

Bo_Y

Berichten: 4555
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 09:55

Zonnebloem92 schreef:
Ja we zijn 3 keer geweest, alles voelde zo goed. Lieve en betrokken fokkers, elke dag foto's en video's on de groepsapp maar 1 van de pupkopers vertrouwde het toch niet helemaal en is gaan graven. Ze heeft over een aantal dingen gelogen: Ouders van de pups bleken niet getest, met moeder mag niet eens gefokt worden en de pups krijgen ook geen stamboom.
Ze heeft ons allerlei vervalsingen laten zien maar wel tegen een flinke prijs.
Hoe graag wij en de kinderen ook willen en ons hebben verheugd ( alles is al klaar, bench, voer etc.) We gaan ons niet laten bedonderen, inmiddels hebben wij en nog 2 pupkopers al afgehaakt.


Oh nee!!

Waarom doen mensen dit

Wij hadden dit ook, gelukkig kwamen we er achter voor de pups eboren waren. Scheelde een hoop verdriet

Sterkte…..

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 16:01

Tjee Zonnebloem, wat zuur zeg!
Hopelijk komt er binnenkort een passende pup op jullie pad.

StalMelyn

Berichten: 2034
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 16:43

Mijn hart knapt uiteen, zo schattig
De heren, een van de twee komt dus mijn kant op
Afbeelding

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:19

Wat een bittere pil Zonnebloem :(:) maar wel een verstandig besluit. Wat een ellende.

Flux

Berichten: 2492
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:45

Oh Zonnebloem wat onwijs onwijs naar voor jullie zeg... Chapeau voor je beslissing, dat wel maar man man man wat een gebarste bubbel zeg! Ik ga mee duimen dat er binnenkort een fantastische pup op jullie pad komt. -O-

Gaabje, ik ben wel benieuwd naar de genetische afwijking van de toller? Puur interesse. Toller stond ook hoog op mijn lijstje van keuzes.

Tigress, ga je naar Martini? Ik wil Ves ook opgeven maar twijfel nog! Parker groeit hard zeg! Die lijkt al puppy-af :j

StalMelyn, och wat een poppetjes zeg. <3

We hebben op werk ook weer 3 puppies lopen. Heerlijk hoor, maar ben toch blij dat ik ze einde dag weer mee kan geven met hun baasjes <3 :o #lustenmaarnietdelasten _O-

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:02

Flux schreef:
Oh Zonnebloem wat onwijs onwijs naar voor jullie zeg... Chapeau voor je beslissing, dat wel maar man man man wat een gebarste bubbel zeg! Ik ga mee duimen dat er binnenkort een fantastische pup op jullie pad komt. -O-

Gaabje, ik ben wel benieuwd naar de genetische afwijking van de toller? Puur interesse. Toller stond ook hoog op mijn lijstje van keuzes.

Tigress, ga je naar Martini? Ik wil Ves ook opgeven maar twijfel nog! Parker groeit hard zeg! Die lijkt al puppy-af :j

StalMelyn, och wat een poppetjes zeg. <3

We hebben op werk ook weer 3 puppies lopen. Heerlijk hoor, maar ben toch blij dat ik ze einde dag weer mee kan geven met hun baasjes <3 :o #lustenmaarnietdelasten _O-


De toller is sowieso niet heel gezond, als je er pech mee hebt kun je er ook dik pech mee hebben. ED/HD, tumoren & kanker in alle vormen en maten en behoorlijk wat genetische afwijkingen waar ze ontzettend gevoelig voor zijn. Alhoewel veel uitgesloten kan worden is kanker er een waarvan het niet kan en juist dat komt veel voor jammer genoeg. Tollers zijn leuk, ook leuk voor diverse sporten!

Zonnebloem, voor jullie super k*t maar ik kan niet meer dan respect hebben voor jullie keuze en hoe verstandig jullie dit aanpakken! _O_ Nu doet het zeker pijn maar straks als de pijn gezakt is kunnen jullie het vast goed relativeren. Er komt echt wel een leuke pup op jullie pad! :j

Gaabje
Berichten: 926
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 22:22

Flux schreef:
Oh Zonnebloem wat onwijs onwijs naar voor jullie zeg... Chapeau voor je beslissing, dat wel maar man man man wat een gebarste bubbel zeg! Ik ga mee duimen dat er binnenkort een fantastische pup op jullie pad komt. -O-

Gaabje, ik ben wel benieuwd naar de genetische afwijking van de toller? Puur interesse. Toller stond ook hoog op mijn lijstje van keuzes.

Tigress, ga je naar Martini? Ik wil Ves ook opgeven maar twijfel nog! Parker groeit hard zeg! Die lijkt al puppy-af :j

StalMelyn, och wat een poppetjes zeg. <3

We hebben op werk ook weer 3 puppies lopen. Heerlijk hoor, maar ben toch blij dat ik ze einde dag weer mee kan geven met hun baasjes <3 :o #lustenmaarnietdelasten _O-


Het is cerebellar degeneration en myositosis complex (cdmc) genoemd. De rasvereniging heeft in hun blad het verhaal gedeeld. Ik weet niet of er inmiddels veel dragers geidentificeerd zijn, maar het nest had behoorlijk pech. 3 lijders, waarvan 2 pups ingeslapen zijn. Gelukkig doet de hond van mijn zusje het maar omstandigheden goed, maar wel permanent aan de prednison.

Oshaa
Berichten: 1045
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:18

Layla is op haar eerste trip geweest en ze was zo braaf! Het was een verrassing, dus had geen tijd gehad om me druk te maken hoe ze het ging doen, en dat was ook helemaal niet nodig.
Ook de (volgens mij) enigste hondvriendelijk indoor plek van heel Noord-Amerika gevonden - dus die ervaring heeft ze nu ook.

In het hotel zocht ze zelf haar bench op.


Afbeelding


Een terras is er om gewoon rustig om je heen te kijken (wel nadat de tafel om was gegaan, maar die waren ook super instabiel en ik had de lijn niet handig zitten).


Afbeelding

En binnen ben je natuurlijk ook gewoon braaf (en moe)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Zonnebloem92 Wat ontzettend jammer, en wat moet dat een moeilijk keuze (en ergens waarschijnlijk ook niet) zijn geweest. Hopelijk komt er snel een puppy op jullie pad!

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 18:41

Wat stoer en knap dat ze zo relax was!

Maanon_
Berichten: 1139
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:51

Wat een verhaal Zonnebloem! Verstandige beslissing om er niet mee in zee te gaan, hoe teleurstellend ook.. Hopelijk komt er snel een leuke pup op jullie pad!

Oshaa, wat fijn dat Layla zo relaxt was! Heerlijk als ze zo rustig mee naar het terras kunnen :j

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 17:38

StalMelyn: Wat een schatjes, zo lief! <3

Oshaa: Wat fijn dat Layla het zo goed heeft gedaan tijdens jullie tripje. Heerlijk als ze zo de rust kunnen vinden in een andere omgeving.


Hier is Elvis inmiddels thuis en hij doet het echt super goed. De kennismaking met Melle verliep erg goed. Melle vond het eerst wat spannend, maar inmiddels hebben ze elkaar helemaal gevonden en hebben ze ook al wat gespeeld. De eerste nacht is ook goed verlopen. Hij moest rond 04:45 uur even plassen en heeft toen tot 08:00 uur weer doorgeslapen. :D

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 19:26

Das genieten! Snel fotospam hoor <3

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 19:30

Wij zijn inmiddels in Limburg beland en gesetteld.

Helaas is deze week echt heel erg ruk begonnen. Ik maakte een tussenstop bij de brunsummse heide (toch Curse?) Hier zit een groot losloopstuk, maar ook aanlijn. Eerst zijn we het losloopgedeelte ingegaan, maar daar was het zo bizar druk en alles rende door elkaar heen dat ik de keus gemaakt heb om naar het aanlijn gedeelte te gaan.

Jip was echt chill, deed zijn ding en was happy. Tot dat er twee staffords (sorry voor de mensen met zulke honden) ineens uit de bosjes vlogen en op Jip doken. Uit het niets. Zonder aanleiding. Het heeft mij zoveel moeite gekost om die honden er van af te krijgen. Ik kan heel eerlijk zeggen dat dat niet zachtzinnig is gegaan. Godszijdank heeft Jip fysiek alleen zichtbare schrammen, wat er onderhuids zit kan ik nog niet zien natuurlijk. Volgende week maandag staat de osteopaat op de planning, dus die kan extra kijken wat voor effect dit op het lichaam heeft gehad.

Maar waar ik het meeste bang voor ben is het mentale stuk. We waren onwijs goed op weg met de reactiviteit aan de lijn. Ik ben zo boos. Gefrustreerd. Woest.
Het duurde ook best lang voordat die beste eigenaar eens op kwam dagen. Ik kan wel zeggen dat ik die behoorlijk de huid heb volgescholden. Mijn hemel. Wat een imbeciel.
De komende dagen gaan we alle honden maar uit de weg en alleen met bekende honden op pad. Dit brengt ons weer flink wat stappen terug in de training.. ;(

Jip is nog steeds best van slag. Loopt constant te ijsberen, heeft nog niet geslapen en is hyper alert op het moment. Arm dier. :knuffel:


Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11428
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 21:54

Arme Jipperd. Die ervaring is wel echt ontzettend zuur met de progressie die jullie aan't maken waren momenteel, pfff. En het is Brunssummerheide, maar je zat in de buurt :') := Wel leuk om een foto/beeld te zien van een zo bekend aanzicht, m'n 'achtertuin' hihi. Lekker kortbij zijn jullie <3

Hopelijk dat de rest van de week hij toch nog even de rust terug gaat vinden zodat je nog wat mooie routes kunt gaan lopen met 'm. Ik zal 'm morgen wat lekkers en een lading knuffels van mij meenemen, dan is ie het vast zo vergeten weer *\o/*

--

Ik heb gister en vandaag 5,5km gelopen in totaal. Klinkt als niet veel maar is voor mij weer een hele stap op het moment #longcovid. Arya heeft met m'n man de laatste 2 maanden ongeveer bijna alles gedaan en dat is vrij basis geweest omdat hij gewoon echt niet kan opvangen wat ik eerder altijd met haar deed. Dus ook zij moet weer wat gaan opbouwen nu, maar dat ik uberhaupt al kan zeggen dat ik weer wat kan proberen op te bouwen is fijn. Ik merk het vooral mentaal dat ze nu na 2 dagen op andere plekken te zijn geweest, echt heel veel en diep slaapt overdag en dat de arme bluts echt weer moet wennen aan de buitenwereld - ze lijkt echt zoveel op mij he, dat gezegde klopt wel dat honden en baasjes op elkaar gaan lijken :') :j

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 22:12

Arme Jip, ik snap je frustratie. Ik kan daar ook altijd zo boos om worden.
Hopelijk houdt hij er mentaal en fysiek niet teveel aan over. Ik heb gisteren gehoord dat juist wakker blijven helpt om trauma te vergeten, dus misschien is het voor hem juist goed om niet direct te slapen.

CB, fijn dat je weer kunt opbouwen.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 23:39

fannetje schreef:
Arme Jip, ik snap je frustratie. Ik kan daar ook altijd zo boos om worden.
Hopelijk houdt hij er mentaal en fysiek niet teveel aan over. Ik heb gisteren gehoord dat juist wakker blijven helpt om trauma te vergeten, dus misschien is het voor hem juist goed om niet direct te slapen.

CB, fijn dat je weer kunt opbouwen.


Kan je dat uitleggen? Dat vind ik wel een interessante theorie.

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 00:02

Jeetje wat ruk. Arme jip
Logisch toch dat t niet zacht ging om ze eraf te halen. Je kiest toch voor je eigen hond en terecht!