Dagopvang voor honden: prima oplossing of no-go?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:10

Als het bij de hond past > geweldig !

Hier zelf gekozen voor uitlaatservice, dit lijkt beter bij mijn hond te passen. 1 Keer een kennel geprobeerd, maar dit is helaas slecht afgelopen. Dus ik durf haar niet zomaar meer naar een kennel/dagopvang te doen. Ook kent ze haar eigen grenzen niet zo goed, ze blijft spelen als er vriendjes zijn (wordt wel beter nu ze volwassener wordt).

Ik ken hier in de buurt (Eindhoven) ook geen hondendagopvang, maar als ze lekker buiten kunnen spelen en af en toe binnen (of iig droog) kunnen eten, lijkt me heerlijk voor de beestjes !

Thuislaten kan met sommige honden ook, ik kies er zelf echter voor haar maar max. 6u alleen te laten.

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:17

Miriam91 schreef:
Een paar huizen van ons vandaan zit een hondenopvang die vakantieopvang en dagopvang doen. Wat wij echter horen is elke keer een paar uur achter elkaar alleen maar gestresst blaffen. Klinkt niet alsof die honden het naar de zin hebben. Wordt er bij jullie dagopvang ook zo veel geblaft?

Ik heb zelden een blaffende hond. Vaak alleen het eerste uur nadat een eigenaar hem/haar brengt

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:50

Miriam91 schreef:
Een paar huizen van ons vandaan zit een hondenopvang die vakantieopvang en dagopvang doen. Wat wij echter horen is elke keer een paar uur achter elkaar alleen maar gestresst blaffen. Klinkt niet alsof die honden het naar de zin hebben. Wordt er bij jullie dagopvang ook zo veel geblaft?



Toen we gingen kennismaken, eigenlijk geen geblaf.. Alleen toen onze hond de groep zag en vice versa..

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Dagopvang voor honden: prima oplossing of no-go?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 22:34

Vrienden van ons hebben dagopvang en vakantie pension.
Maar daar horen we ze alleen op de momenten dat ze bijv eten krijgen of het tijd is om
Naar buiten te gaan. Als daar niemand in de ruimtes loopt is t gewoon stil.
Als t passend is voor een hond is t top.
Onze jack russel van vroeger vond t vreselijk. De proefdag leek top. Maar een paar dagen achter elkaar en hij kwam gelijk kilo’s lichter thuis. Letterlijk.

Ik heb er nu 2(van de 4 in huis, 8 totaal) die je niet in t pension hoeft te stoppen. Die worden niet blij van vreemde honden dus geblaf ofzo geeft stress. De anderen vinden t wel gezellig.
Gelukkig hier nooit nodig verder. Maar een paar hebben al eens uit nood een paar dagen in t pension gezeten.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:06

Ik heb sinds 23 jaar een hondenuitlaatservice.

Heb een eigen terrein waar ik veel met mn roedels op te vinden ben, ik loop er altijd tussen en dan is er eigenlijk bijna geen geblaf, alleen uit speelsheid soms wat.
Dagopvang is prima voor veel honden maar er zijn ook honden die blijven blaffen en bij het hek staan, ik heb best wel een aantal honden die hierdoor bij mij in de uitlaat gekomen zijn en ze het er dan veel beter op doen.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:44

Als het een goede plek is en de hond ervoor geschikt, dan lijkt het me veel beter (en leuker) dan het overgrote deel van de dag (en nacht) in je uppie of zonder soortgenoten een beetje rondhangen en liggen (slapen) op je kussen.

Lekker veel bewegen en hond onder de honden zijn.

Vroeger 2 honden tegelijk gehad, zelden zulke blije, actieve honden gezien. Wel van jongs af aan.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Dagopvang voor honden: prima oplossing of no-go?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 13:34

Net om 11.00 voor 't eerst gebracht om te wennen.. Hij vond 't niet leuk dat ik wegging.. Hij ging met een golden in een grote kennel om even rustig met 1 hond te kunnen wennen.. Dit ging goed.. De rest (4 anderen) liepen in de tuin om de kennel heen en dit was geen probleem.. Nu heeft hij zojuist de tuin erbij gekregen en is hij de sloot in gesprongen.. Ik ga 'm dus zo halen.. :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 13:51

nine1987 schreef:
Net om 11.00 voor 't eerst gebracht om te wennen.. Hij vond 't niet leuk dat ik wegging.. Hij ging met een golden in een grote kennel om even rustig met 1 hond te kunnen wennen.. Dit ging goed.. De rest (4 anderen) liepen in de tuin om de kennel heen en dit was geen probleem.. Nu heeft hij zojuist de tuin erbij gekregen en is hij de sloot in gesprongen.. Ik ga 'm dus zo halen.. :')

Och gossie wat sneu. Ik heb hier ook honden die voor de deur gaan wachten tot hun baasje terugkomt. Maar ik heb daar zo mijn methodes voor en dan vinden ze het na een tijdje wel prima.

Mijn afleidingen;
- natuurlijke knaagsnack (konijnenoor, varkensoor etc etc)
- likmat met pens / natvoer / smeerkaas / pindakaas etc
- hersenspel
- even in de tuin spelen met een balletje oid
- wandelen
- samen op de bank tv kijken en over hun buikje aaien (werkt vaak goed ghehe)

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Dagopvang voor honden: prima oplossing of no-go?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:10

De eigenaar had 'm inderdaad ook naar binnen gehaald.. Hij was ook wel erg zielig.. :')

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:20

MarlindeRooz schreef:
Ik heb hier ook honden die voor de deur gaan wachten tot hun baasje terugkomt.

Dat deed mijn teefje voordat ze van mij was bij haar vorige baasje. :x
En dan ook echt de hele avond piepen en janken, niet af te leiden zijn etc.
Wanneer ze bij mij kwam was het 5 minuten ff zoeken en dan was het goed, spraken we halverwege af dan was ze het baasje alweer vergeten zodra die uit zicht was.
Zó niet leuk voor de vorige eigenaar natuurlijk maar tegelijkertijd was dat voor haar wel een duidelijk teken dat het teefje bij mij moest gaan wonen toen ze herplaatst moest worden.
Tegenwoordig is ze nog steeds hysterisch blij wanneer ze haar vorige baasje ziet maar zodra die weggaat is het ook gewoon alsof het vorige baasje nooit is langs geweest.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Dagopvang voor honden: prima oplossing of no-go?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 19:56

Als ik de bedragen hier lees, dan is het bij ons best duur met 39 euro per dag. Voor 30 minuten wandelen betalen we al 15 euro.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:17

39 euro per dag is echt veel, ik vraag 7.50 voor een uitlaat beurt. Dagopvang is 15 euro en met overnachten is het 20 euro.

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Dagopvang voor honden: prima oplossing of no-go?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 21:13

Ik heb drie verschillende dag opvang adressen voor mijn hond, de goedkoopste kost € 17,50 per dag en de duurste € 24. Ik ben er nog niet helemaal uit bij welke mijn hond het gelukkigst is, bij de ene komen ze 3 x daags op het veld en de rest in de kennel en bij de andere 2 de hele dag op een groot terrein. Vooralsnog hou ik ze allemaal aan want hij vind spelen echt leuk nu hij nog zo jong is en zo hebben mijn oudere hond en ik overdag ook wat quality time met elkaar.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Dagopvang voor honden: prima oplossing of no-go?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 22:09

Onze uitlaatservice vraagt 17,50 voor een uitlaatbeurt, best duur als ik zo lees.
Gelukkig hebben we haar niet zo vaak nodig.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 08:40

Gaan ze met een hele groep voor 17,50 of alleen?

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 08:54

marleen_usar schreef:
39 euro per dag is echt veel, ik vraag 7.50 voor een uitlaat beurt. Dagopvang is 15 euro en met overnachten is het 20 euro.

En doe je dat dan ook bedrijfsmatig? Netjes alles opgeven bij de belasting ed, kosten voor vervoer, heb je nog een andere inkomstenbron?
Van die bedragen kun je echt geen inkomen genereren.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:43

marleen_usar schreef:
Gaan ze met een hele groep voor 17,50 of alleen?

Met een groep mee.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 10:15

marleen_usar schreef:
39 euro per dag is echt veel, ik vraag 7.50 voor een uitlaat beurt. Dagopvang is 15 euro en met overnachten is het 20 euro.


Hoe kan je daar van leven?
Ik heb een HUS en ben al vrij goedkoop met 13 euro per wandeling. Voor 7.50 kan ik niet eens gaan rijden.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Dagopvang voor honden: prima oplossing of no-go?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 07:01

Hier idem, al 24 jaar ern hus, dit jaar helaas moeten stijgen naar 14 euro, daar ben ik hier in de regio dr goedkoopste mee maar met 7,50 kan ik mn kosten niet dekken.

Marije112

Berichten: 3393
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 07:35

Mijn ene hond vind het heerlijk bij 'de opvang' de ander niet zo. Helaas moeten we er wel eens gebruik van maken als we op vakantie gaan, ze niet mee kunnen en hun gebruikelijke oppas niet kan.

Verder waren wij in de positie dat ik drie dagen naar kantoor ga en die drie dagen is er iemand hier thuis bij de honden en de andere twee dagen werk ik vanuit huis.

Maar, als ik kon kiezen zou ik de ene elke dag wegbrengen en de andere altijd thuis houden :+

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:48

Hangt volledig van de begeleiding af. Of ze een beetje deskundig zijn.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:57

Ik denk dat dat van hond tot hond en opvang tot opvang verschilt. Een van mijn honden blijft regelmatig alleen thuis. Ik zou haar niet naar de opvang brengen. Ze heeft nood aan een vertrouwde omgeving, mensen die ze kent en rust. Opvang zou voor haar te druk zijn en te ver buiten haar comfortzone.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Dagopvang voor honden: prima oplossing of no-go?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 22:02

Aquilo is inmiddels een paar keer geweest en het gaat steeds beter.. Hij vindt de grote groep nog spannend, maar zit nu apart met een Duitse herder teef en een keeshond en dat gaat goed.. Hij wordt wel elke dag even in de groep gezet om aan ze te wennen..

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 16:16

Het zou niet geschikt zijn voor mijn honden, maar ik denk voor veel labrador/doodles en andere "gezinshonden" prima. Maar ik ben wel erg kritisch naar de begeleiding; sturen ze gedrag bij, en hoe doen ze dat?

Ik heb jaren terug zelf heel veel honden uitgelaten, wandelingen van 2+ uur, in het bos los. Bij terugbrengen even afdrogen, eten geven etc 10,- per hond per keer en 15,- als ze een dag&nacht met mij mee naar huis gingen. Ook opvang voor vakanties 15,- pd. Honden in de huiskamer, al dan niet op de bank.
Ik heb zelf zoiets veel liever. Met uitlaten wel eens grote groepen gehad, maar dan ook met meerdere personen. In huis max een stuk of 6.
Jaarlijks standaard oppas met oud& nieuw.

Een tuin vind ik voor elke hond heerlijk, maar belangrijker is het niet alleen zijn en samen dingen doen, liefst kilometers maken.
Kennels vind ik vreselijk #)