Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 77 van de 268 [ 6687 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 268  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Puppy Erbij 2023/2024

 
Profiel   

Shaya_ schreef
Wat een mooi bed! Ik begrijp Guinness wel. Hoe oud is hij nu?

Ons oudje is ook wel heel lief <3

[ [url=m/rMjCLZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hij wordt 12 dit jaar!

Het is trouwens alleen een mand, ik heb die alleen op een stretcher gezet en een schaapje erin gedaan. :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 20:44 



 
Profiel   

Maar als je 12 bent, mag je best van de grond af slapen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 21:10 



 
Profiel   

Super lief jullie Guinness Kim! 12 jaar alweer. In m’n hoofd blijft die altijd 8 :P

Emptywords: ik denk dat stroomdraad je oplossing is, paar draadjes spannen schuin naar binnen. Dan is t wel klaar ;) klinkt beetje rigoureus maar als die nu al
Over schuttingen klimt gaat iets anders hem ook niet tegenhouden. En uiteindelijk is t voor z’n eigen bestwil als die gezond oud wil worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 23:28 



 
Profiel   

Mijn oudje van 14 vindt de nieuwe huisgenoot aan de ene kant leuk en aan de andere kant maar lastig. Hij is net niet fel genoeg in zijn correcties. Behalve met eten. Dan dus duidelijk wel. Maar anders blijft puplief dus etteren. Afleiden met speeltjes o.i.d. werkt niet. Iemand nog andere suggesties?

En hij heeft een nieuw spelletje bedacht. We wisten al dat hij graag met zijn voorpoten in de waterbak spolt. Nu heeft hij balletjes ontdekt en die zijn het helemaal! En wat is er nu leuker dan je bal in de waterbak mikken en er dan met je voorpoten in gaan staan maaien.......en ik kan mijn lach dan niet houden. Dus hij krijg van de zomer een zwembad denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:18 



 
Profiel   

Heb je een ren of een kamer die je af kan zetten met een traphekje oid? Die gebruik je dan als timeout plek en dan mag hij weer opnieuw proberen als hij rustig is. Als dat echt niet mogelijk is dan kun je eventueel ook met een huislijn werken. Even vastpakken aan de lijn als hij de hints niet snapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:33 



 
Profiel   

@StalMelyn knap hoor dat de nacht zo goed ging! Hopelijk blijft dat zo. Schattige foto in die "iglo" mand <3

@Larissajulia wat een schatje, die oren! <3 Fijn dat het zo goed gaat! Bijten zal waarschijnlijk uit overprikkeling zijn, Appa had ook een enorme hekel aan de bench, die legde ik dan gewoon op de bank met een kauwsnack waar hij toen nog wat langer mee deed (kippenpoten zijn er hier echt enorm hard doorheen gegaan haha)

@Shaya_ ik vind Nero zó leuk! <3

@KimD ach de koning op z'n troon! :D Wordt hij alweer 12 joh! Ik had 'm echt jonger in m'n hoofd :')

@Kaplaars wat een lieve opa :+: Die oudjes zijn zó enorm aandoenlijk altijd.

@EmptyWords oeps := niet helemaal de bedoeling :7 In ieder geval wel een avontuurlijke hond :')

@Lughnassadh oja, leuk spelletje voor binnen in huis _O- Die zal vast blij zijn met een zwembad haha!

-----

M'n grote vriend is gisteren 1 jaar geworden! *\o/* Jaar is zo snel gegaan, niet normaal :=

Babyboy
[ img ]

Eerste van vele foto's samen :D
[ img ]

[ img ]

Eerste ontmoeting met Otje, hier was hij een week of 6 en Otje moest NIETS van 'm hebben :=
[ img ]

Met 8 weken kwam hij thuis en dit is z'n eerste vergelijkingsfoto met Otje samen, en ze vond hem nog steeds stom :7
[ img ]

Hij heeft zo lang puppy blauw/groene ogen gehad <3
[ img ]

Z'n groei foto's :')
[ img ]

En gisteren met z'n verjaardagcadeaus :+:
[ img ]

Oja en Otje? Haar mening over d'r kleine broer is 180 graden omgedraaid <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:57 



 
Profiel   

Ooh wat lief al die oudjes zeg <3 oude honden hebben zoiets aandoenlijks en stralen altijd zoveel wijsheid uit!

Prachtige mand ook trouwens!

Wat een mooie foto’s van Appa! Gefeliciteerd met de knappe man Y)(^)

Hier heeft Charley nog niet helemaal door hoe groot hij is :') [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:26 



 
Profiel   

Warboel, proficiat nog met Appa! Hij is echt flink groot geworden zeg!


Larissajulia; wat is het toch een aandoenlijk dier, die Charley! Konden zo maar zo fluffy blijven hé

KimD; Guinnes al 12? Sodeju! Dan heeft hij zeker een oude-mannen-bed verdiend <3

Emptywords; anderen hebben het al aangegeven, maar schrikdraad gaat in dat geval toch het beste werken. Als ze nu al over de schutting komen, dan lukt dat met elke hoogte wel.


Ik kom ook weer even onder mijn steen vandaan. De laatste tijd gaat het trainen met Jip echt weer de goede kant op. We hebben nu ook wat thuis trainingen gehad, waarbij we o.a. het blaffen hebben aangepakt en de benadering van bezoek. Hele fijne handvaten gekregen. Dit hadden we eigenlijk allemaal op de hondenschool moeten hebben waar we met Jip als pup geweest zijn voor de basiscursus en vervolg cursus.
De wijkwandelingen gaan ook steeds beter gelukkig, hij blaft en trekt nog steeds als er een andere hond gepasseerd moet worden, maar hij maakt steeds sneller de keuze om terug naar mij te komen. Echt super fijn.

Laatst hadden we met iemand hier verderop in de straat een discussie. Deze persoon woont op een kruising van twee wegen, welke beiden naar het centrum toe gaan. Dit is voor ons ook de kortste manier om naar het centrum toe te gaan voor een wijktraining. Afijn. Ik stond nog op het hoekje, want Jip was daar uitgebreid aan het snuffelen en dergelijke, uiterst belangrijk! Ik was nog niet in de buurt van het huis en ik hoorde de honden al flink blaffen, want er kwamen fietsers voorbij. Voor ons gelijk een goed trainingsmoment dat Jip leert het blaffen te negeren. En dat ging echt heel erg goed! We liepen de weg in langs het huis en hij negeerde het in eerste instantie echt goed! Tot dat ik aangesproken werd door de persoon. Mijn hond zou namelijk voor veel onrust zorgen, haar honden blijven gemiddeld een halfuur lang nablaffen, de paarden zouden onrustig worden door het geblaf van Jip. Hierop heb ik aangegeven dat haar honden al aan het blaffen waren voordat we überhaupt al in de weg waren en dat de paarden bij elke fietser, bewegend iets, constant meerennen. ( De paarden staan op een klein stukje midden in het dorp met een stuk of 6 bij elkaar. Weinig hooi in de paddock)

Op dat moment begon Jip te blaffen, want ik werd opgehouden door deze persoon. Dit is iets wat we ook trainen, maar niet alles is binnen drie dagen gefixt. Was dat maar zo! Deze persoon wilde Jip vastpakken om te corrigeren en toen heb ik haar vriendelijk verzocht uit de buurt van mijn hond te blijven, want ik corrigeer hem zelf en dat hoeft niet een ander te doen. Deze discussie werd vanuit de kant van persoon dat ze Jip en mij uit ging foeteren etc. Ik heb haar maar een fijne dag gewenst en ben verder gelopen. Meine gute, wat een mensen heb je in de wereld zeg! :+


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:56 



 
Profiel   

Dat stroomdraad vind ij zeker een goed idee. Even kijken hoe we dat gaan fabriceren.

Ze doet het nu alleen al ze in de tuin is en 1 van ons komt thuis. Dat vond ze gewoon onwijs leuk. Maar goed, op haar lijf passen doet ze gewoon helemaal niet, dus dat moeten wij maar voor haar doen.

Jeetje, ben je zo lekker bezig mer jij en dan krijg je dat. Maar goed, dat doort mensen blijf je houden en dat loslaten is echt iets wat (ik) ook geoefend moet worden.
Laatst hoorde ik wel een mooie. "Wat andere mensen vinden mogen ze naar de gevonden voorwerpen brengen."

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:09 



 
Profiel   

Gaabje schreef
Heb je een ren of een kamer die je af kan zetten met een traphekje oid? Die gebruik je dan als timeout plek en dan mag hij weer opnieuw proberen als hij rustig is. Als dat echt niet mogelijk is dan kun je eventueel ook met een huislijn werken. Even vastpakken aan de lijn als hij de hints niet snapt.


Hier zou ik persoonlijk nooit voor kiezen, een ren/bench moet geen strafhok/time-out hok zijn wat een pup als negatieve ervaring kan oppikken. Het moet juist een fijn en veilig plekje zijn voor de pup waar deze zich ook zichzelf kan terugtrekken.

In huis iets begrenzen voor een andere hond is heel erg lastig, want je kunt de oudere hond niet het gevoel geven dat hij/zij voorgetrokken wordt of een gevoel van macht geven, dan kan het vaak van kwaad tot erger gaan. Bij ons hebben we juist de oudere honden geleerd zich terug te trekken als ze er niet mee om willen of kunnen gaan. Ik ga vaak even met de pup trainen of 10 minuten iets anders doen zodat ze ook volledig van het irritante idee af zijn, dan zijn ze alweer vergeten waar ze mee bezig zijn. Máár, ik laat de oudere honden de pup ook vaak corrigeren, ook als het lang duurt voordat dit punt bereikt wordt. De oudere honden zullen ook moeten leren aangeven waar de grenzen zijn en de pup hier zelf aan houden. Daar hebben ze later alleen maar profijt van, want dan is een kleine subtiele waarschuwing vaak voldoende.

Bij ons is Guinness ook veel meer een goedzak dan bijvoorbeeld Puk, bij Puk kennen ze die grens met 24 uur, bij Guinness duurt dit vaak een aantal maanden tot een jaar, die pakt niet snel genoeg door en denkt veel langer #FML #SENDHELP voordat hij doorpakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:10 



 
Profiel   

Allemachtig Cupcakes wat een figuur. :\ Dat iemand het in zijn of haar hoofd haalt om andermans hond vast te pakken om te corrigeren 8)7 Dat verzin je toch niet.
Zo te horen heeft die persoon zelf nog wel een en ander te regelen om het voor de dieren te optimaliseren en heeft de schuld afschuiven op een ander een beetje (veel) de plank mis.

Tuurlijk baal ik ook van het hondje dat iedere avond keffend voorbij ons huis loopt waardoor Fitz met zeer veel kabaal aanslaat. Alleen op dat hondje. Van de week mopperde ik ook thuis of ze niet een andere route kunnen lopen, maar dat is natuurlijk niet realistisch en de omgekeerde wereld. :')
Het is aan mij om mijn hond te leren dat hij niet hoeft aan te slaan en gelukkig gaat dat ook steeds beter, maar soms verschiet hij in zijn slaap en nouja dan is hij wel even van het padje er van. Maar ik ga daar anderen niet op aanspreken, is gewoon openbare weg immers. :+


Gefeliciteerd met Appa! Heerlijk overzichtje zo <3 Van kleine gup naar knappe vent!

En wat een heerlijk bed voor Guinness zo <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:48 



 
Profiel   

KimD schreef
Gaabje schreef
Heb je een ren of een kamer die je af kan zetten met een traphekje oid? Die gebruik je dan als timeout plek en dan mag hij weer opnieuw proberen als hij rustig is. Als dat echt niet mogelijk is dan kun je eventueel ook met een huislijn werken. Even vastpakken aan de lijn als hij de hints niet snapt.


Hier zou ik persoonlijk nooit voor kiezen, een ren/bench moet geen strafhok/time-out hok zijn wat een pup als negatieve ervaring kan oppikken. Het moet juist een fijn en veilig plekje zijn voor de pup waar deze zich ook zichzelf kan terugtrekken.

In huis iets begrenzen voor een andere hond is heel erg lastig, want je kunt de oudere hond niet het gevoel geven dat hij/zij voorgetrokken wordt of een gevoel van macht geven, dan kan het vaak van kwaad tot erger gaan. Bij ons hebben we juist de oudere honden geleerd zich terug te trekken als ze er niet mee om willen of kunnen gaan. Ik ga vaak even met de pup trainen of 10 minuten iets anders doen zodat ze ook volledig van het irritante idee af zijn, dan zijn ze alweer vergeten waar ze mee bezig zijn. Máár, ik laat de oudere honden de pup ook vaak corrigeren, ook als het lang duurt voordat dit punt bereikt wordt. De oudere honden zullen ook moeten leren aangeven waar de grenzen zijn en de pup hier zelf aan houden. Daar hebben ze later alleen maar profijt van, want dan is een kleine subtiele waarschuwing vaak voldoende.

Bij ons is Guinness ook veel meer een goedzak dan bijvoorbeeld Puk, bij Puk kennen ze die grens met 24 uur, bij Guinness duurt dit vaak een aantal maanden tot een jaar, die pakt niet snel genoeg door en denkt veel langer #FML #SENDHELP voordat hij doorpakt.


Hmm interessant wat je zegt. Hoe doe jij dat dan in de situatie de andere kant op? Dat ze elkaar blijven prikkelen waardoor de pup overgestimuleerd/geprikkeld raakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:01 



 
Profiel   

Jeetje cupcakes wat een mensen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:39 



 
Profiel   

Gaabje schreef
KimD schreef


Hier zou ik persoonlijk nooit voor kiezen, een ren/bench moet geen strafhok/time-out hok zijn wat een pup als negatieve ervaring kan oppikken. Het moet juist een fijn en veilig plekje zijn voor de pup waar deze zich ook zichzelf kan terugtrekken.

In huis iets begrenzen voor een andere hond is heel erg lastig, want je kunt de oudere hond niet het gevoel geven dat hij/zij voorgetrokken wordt of een gevoel van macht geven, dan kan het vaak van kwaad tot erger gaan. Bij ons hebben we juist de oudere honden geleerd zich terug te trekken als ze er niet mee om willen of kunnen gaan. Ik ga vaak even met de pup trainen of 10 minuten iets anders doen zodat ze ook volledig van het irritante idee af zijn, dan zijn ze alweer vergeten waar ze mee bezig zijn. Máár, ik laat de oudere honden de pup ook vaak corrigeren, ook als het lang duurt voordat dit punt bereikt wordt. De oudere honden zullen ook moeten leren aangeven waar de grenzen zijn en de pup hier zelf aan houden. Daar hebben ze later alleen maar profijt van, want dan is een kleine subtiele waarschuwing vaak voldoende.

Bij ons is Guinness ook veel meer een goedzak dan bijvoorbeeld Puk, bij Puk kennen ze die grens met 24 uur, bij Guinness duurt dit vaak een aantal maanden tot een jaar, die pakt niet snel genoeg door en denkt veel langer #FML #SENDHELP voordat hij doorpakt.


Hmm interessant wat je zegt. Hoe doe jij dat dan in de situatie de andere kant op? Dat ze elkaar blijven prikkelen waardoor de pup overgestimuleerd/geprikkeld raakt?


Ik kan onze oudere honden zeggen dat ze moeten stoppen of moeten negeren. Maar dat is maar zelden nodig, een oudere hond merkt veel sneller wanneer een pup op de rem getrapt moet worden. Meestal wordt het spel dan wel al snel gestopt en vertrekt de pup.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:25 



 
Profiel   

Jee cupcakes, ik zou het ook niet pikken als iemand mijn hond zou willen corrigeren, zeker als hij aangelijnd naast je staat!

Stroomdraad had ik zelf niet aangedacht maar geen gek idee. Waarschijnlijk ook maar een tik nodig en dan is het klaar.

Hier was de we nacht 180 graden gedraaid. 22.15 uur ging de bench dicht na het laatste rondje wandelen. Om 00.40 hoorde ik hem piepen en moest hij een plasje doen, heel trots op hem dat hij dat aangaf. Wel in de bench gepoept dus dat niet aangegeven helaas.
Om 2.15 weer eruit maar geen plasje of iets. Hij wilde aandacht. Meteen terug de bench in een erbij gezeten tot hij weer ging liggen in de mand. Toen langzaam opgestaan en zelf bed in. (Mijn woon en slaapkamer liggen naast elkaar). Om 4.00 uur nogmaals eruit en wederom niet plassen of iets dus weer terug bench in en erbij gebleven tot hij weer ging liggen. Om 5.30 uur eruit en echt opgestaan, netjes buiten gepoept en geplast dus dat gaat wel goed. Vandaag ook nog geen enkel ongelukje gehad, zojuist gaf hij aan naar buiten te willen in de tuin van mijn ouders en poepte dus ik was echt mega trots!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:16 



 
Profiel   

jammer van dat poepje in de bench en je gebroken nacht. maar lang niet slecht hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:16 



 
Profiel   

Hij doet het echt heel goed. Tot zover geen enkel ongelukje gehad. Op mijn balkon heb ik een soort lage plantenbak met grassoorten erin staan, dit zodat mijn vorige hond snel kon plassen. Door zijn blaasprobleem moest hij zo vaak (bleek dus de kanker te zijn). Ik probeer Bonne er ook op te leren plassen. Zojuist probeerde hij een poepje erop te doen maar kon de draai niet vinden dus kwam er toch vanaf. Hij was net buiten geweest dus dat is jammer maar in ieder geval buiten!

Het is zo een mooi hondje
[ img ]
En nu tukkie doen, altijd op mijn sloffen van schapenwol. Ik heb ook een schapenwollen kleed maar sloffen is beter
[ img ]


Laatst bijgewerkt door StalMelyn op 20-03-23 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:36 



 
Profiel   

Ik moest toch echt even een paar keer goed kijken naar die sloffen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:39 



 
Profiel   

<3 lief zeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:57 



 
Profiel   

Wat een knappe pup idd! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:06 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Ik moest toch echt even een paar keer goed kijken naar die sloffen _O-

Hahaha, ja hij ligt op de tenen zeg maar. Het zijn enkellaarssloffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:11 



 
Profiel   

StalMelyn schreef
kiwiwitje schreef
Ik moest toch echt even een paar keer goed kijken naar die sloffen _O-

Hahaha, ja hij ligt op de tenen zeg maar. Het zijn enkellaarssloffen.

Je doet gewoon aan camouflage daar :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:15 



 
Profiel   

Oh vanwege koeienkleed en kleur hond. Dat zie ik dan weer niet haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:40 



 
Profiel   

Haha het kleed en de sloffen.
En zo’n klein frummeltje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 23:03 



 
Profiel   

Bonne is leuk! Veel plezier samen!

Poeh Jip, wat eenverhaal. Nee dat hoefde ze bij mij ook niet te proberen om mijn hond te corrigeren... waar halen ze het lef vandaan :=


Hier vanavond 2e les van de EG1 gehad. Nero vind de nieuwe locatie mega spannend maar liet absoluut mooie momenten zien. Kreeg te horen dat we goed bezig zijn. Weet ik ook wel maar toch is het fijn om van een 'vreemde' te horen.
Binnenkort starten met de puppy agility. Ben benieuwd hoe hij het vind maar schat in dat het wel een feestje word.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 23:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 77 van de 268 [ 6687 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 268  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen