Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Voer ideeën twee grote honden

 
Profiel   

Hallo bokkers,

Ik ben benieuwd wat jullie voeren aan jullie grote viervoeters.
Ik heb twee grote honden: 1 Duitse herder en 1 kruising Briard x Cane Corso. Honden lopen dag en nacht op het erf en maken daarnaast deel uit van ons gezin (wandelen, cursussen, hardlopen ed).
Ik heb altijd Lotgering KVV gevoerd en ben daar altijd tevreden over geweest. Honden deden het goed. Paar maanden terug heeft mijn dame besloten dat ze 2x KVV teveel vond en sindsdien krijgt ze in de avond brok. Prima..

Nu heeft Lotgering al voor de 10e keer (voor mijn gevoel) in korte tijd de prijzen omhoog gegooid. Sommige smaken zelfs met €5,00.

Nu wilde ik toch eens overwegen of ik niet een ander merk ga voeren of wellicht helemaal over ga op brokken. Want dit wordt een duur grapje zo.
De herder eet 1 kilo vlees per dag. De kruising 500 gram + in de avond 400 gram brok.
Kruising kan niet tegen allerhande toevoegingen en krijgt daarom Brit champion.

Zak kost gemiddeld €60,00 voor 12 kilo
Als ik beide honden op deze brok (800 gram per dag) zet doe ik 2 weken met een zak.. 120€ per maand. Ongeveer hetzelfde als Lotgering.

Aangezien alles duurder wordt en iedere euro er 1 is ben ik benieuwd of er alternatieven zijn..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:08 



 
Profiel   

1 kg vlees staat voor 500 gram brok. Jou kruising lijkt mij momenteel gigantisch veel te eten krijgen. Als hij niet dik wordt oke maar zou wel opletten. Hier eet mijn actieve herder van 40 kg zo'n 500 gram brok. Mijn terrier van 20 kg eet zo'n 300/350 gram brok.

Je zou ook kunnen kijken naar cavom. Ideaal voor actieve buiten honden. Dit eventueel afwisselen met vers vlees.
Ik kijk altijd naar leuke aanbiedingen of wat marktplaats in de buurt te koop heeft. Voer nooit maar 1 merk of 1 smaak. Werkt hier top

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:21 



 
Profiel   

Ik kijk heel erg naar wat ze nodig hebben (en voor mij haalbaar is). Een van mijn honden moest owv blaasstenen op veganistische voeding. Redelijk dure brok, maar hij deed het er wel goed op en zelfs mijn kieskeurige herder vond zijn. Brokken beter dan de hare.
Mijn herder heeft een slecht gebit. Voor haar heb ik een tijd hill’s oral care gekocht, maar jammer genoeg had dit niet het gewenste effect. Daarom nu overgestapt naar seniorvoer (activity, ook hill’s). Mijn derde hond heeft een behoorlijke allergische reactie vertoond deze zomer. Geen idee waar hij allergisch op reageerde. Ik ben voor hem dan overgestapt op trovet hypoallergenic. Ik kende dat merk al van de veganistische voeding. En ook van de hypoallergene brokken ben ik wel tevreden. Hij doet het er goed op. Ik kom per hond ongeveer 5 a 6 weken toe met een zak van 12kg.
De prijs die je noemt is courant voor degelijke hondenbrokken…

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:22 



 
Profiel   

Ik voer dogmeat. Ongeveer vergelijkbaar met Lotgering dacht ik, maar iets goedkoper.

Ik voer de smaken:

Konijn
Paard
Kip
Zalm
Kalkoen rund
Kip witvis
Lam geit pens

Ik voer 3,5kg per week, bestel per 2 weken dus 7kg en dat kost me nu €28. Gemiddeld dus zn €4 per kg. Het meeste koop ik 500g rollen, als je uitsluitend kg rollen besteld, ben je wat goedkoper uit. Duurste smaken zijn paard en konijn met bijna €6 per kg.

Hond weegt 25kg en krijgt 500g per dag. Matig actief en in de winter moet ik opletten dat hij niet te dik wordt.

Edit: dit zijn de smaken die ik voer, ze hebben nog veel meer. Wat ik voer is enkelvoudig, zonder toegevoegd vitamine preparaat. Ze hebben ook kvv mèt vitamine preparaat, maar die "compleet" rollen zijn een stuk duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:40 



 
Profiel   

Tabel qua hoeveelheden bij jouw voer
Lichaamsgewicht --- Hoeveelheid
5 kg -- 70 g
10 kg -- 120 g
20 kg -- 200 g
30 kg -- 280 g
40 kg -- 340 g
50 kg -- 400 g
60 kg -- 460 g
70 kg -- 520 g
80 kg -- 580 g
90 kg -- 630 g
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe zwaar jouw honden zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:07 



 
Profiel   

De kruising weegt 45 kilo en de herder 36.
Beide honden zijn mooi op gewicht. Zijn ook actieve honden die veel bewegen.
Herder gaat veel mee hardlopen en loopt dan een 15 km mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 23:48 



 
Profiel   

kiki1976 schreef
Tabel qua hoeveelheden bij jouw voer
Lichaamsgewicht --- Hoeveelheid
5 kg -- 70 g
10 kg -- 120 g
20 kg -- 200 g
30 kg -- 280 g
40 kg -- 340 g
50 kg -- 400 g
60 kg -- 460 g
70 kg -- 520 g
80 kg -- 580 g
90 kg -- 630 g
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe zwaar jouw honden zijn


Is dit voor KVV? Dat lijkt mij erg weinig.
Mijn honden van 50 kilo krijgen 750 gram per dag.
Maar toen ze jong waren was dat wel het dubbele

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 23:58 



 
Profiel   

Hier mijn Border Collie van 23 kilo op zoon 350 gram dogmeat per dag.is niet erg actief inverband slechte heupen. Krijgt alle verschillende smaken die het merk zoon beetje aanbied.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 01:05 



 
Profiel   

Hier tevreden met smuldier. Geef 's morgens een erg kleine hoeveelheid brok, en 's avonds smuldier 400gr + kleine hoeveelheid brok. Heb door de jaren heen steeds vers vlees gevoerd, maar in combinatie met brok werkt dit het beste voor ons. Bij enkel vers geregeld een te zure maag en braken. Naderhand de zuurwaarden van vers vs ontdooid vlees opgezocht en ontdooid vlees blijkt zuurder dan vers. Hierdoor ben ik geen voorstander meer van enkel ontdooid te voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 01:28 



 
Profiel   

Ik voer ook lotgering en idd de prijzen gaan omhoog maar waar niet tegenwoordig.

Die van mij zijn rond de 25 kg en krijgen 500 gram vlees per hond per dag.

Mijn reu is wat lastiger te voeren want hij heeft snel last van zijn allergie.

Ik haal hier bij de worstenmakerij ook wel eens hondenvlees maar die hebben het vaker niet dan wel wat liggen op voorraad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 04:11 



 
Profiel   

Ik ben een hele tijd geleden overgestapt van Lotgering kvv naar Wooof brokken. Alle honden doen het er super op. Erg tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 06:59 



 
Profiel   

loulou schreef
kiki1976 schreef
Tabel qua hoeveelheden bij jouw voer
Lichaamsgewicht --- Hoeveelheid
5 kg -- 70 g
10 kg -- 120 g
20 kg -- 200 g
30 kg -- 280 g
40 kg -- 340 g
50 kg -- 400 g
60 kg -- 460 g
70 kg -- 520 g
80 kg -- 580 g
90 kg -- 630 g
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe zwaar jouw honden zijn


Is dit voor KVV? Dat lijkt mij erg weinig.
Mijn honden van 50 kilo krijgen 750 gram per dag.
Maar toen ze jong waren was dat wel het dubbele

Nee van de Brit champion brokken die ts ook geeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:13 



 
Profiel   

Ik voer al een aantal jaren darf aan onze honden, daar zijn de prijzen wel iets omhoog gegaan maar niet zo extreem als wat ik hier lees, op een doos met 29 worstjes zijn ze van 24.73 naar 25.07 gegaan, dat vind ik nog wel mee vallen, gratis thuis bezorging .

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:58 



 
Profiel   

-Namiro- schreef
De kruising weegt 45 kilo en de herder 36.
Beide honden zijn mooi op gewicht. Zijn ook actieve honden die veel bewegen.
Herder gaat veel mee hardlopen en loopt dan een 15 km mee.


In principe moet je de helft van de hoeveelheid kvv voeren aan brok, soms iets meer, dus ik zou uitgaan van 500-550g voor je herder en 650-700g voor je kruising.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen