Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 13 [ 307 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] De lammetjes komen er weer aan!

 

Wij hebben inderdaad een melkstand en daar bekappen wij rechtstaand op :j


Zij is er echt helemaal klaar mee :(:)


[ img ]


Lucy heeft ook een zacht hoofdkussen gekregen :D


[ img ]

Deze ooi is er ook helemaal klaar voor! 4de keer voor haar. De voorbije jaren telkens 1 lam en telkens een ram. Ze geeft echt giganten en kan om deze reden niet alleen bevallen. Waarschijnlijk gaat ze weg dit jaar want het is te riskant telkens. Je moet er echt bij blijven want anders heb je een dood lam…


[ img ]

Zus is ook al flink aan het uitdijen. Zij is de dochter van Dolores, onze zwartbles waar Lucy altijd ruzie mee heeft. Haar vader was ook zwart en zwart x zwart heeft dus wit gegeven :D Het is haar 2de keer en ze is net 3 geworden.


[ img ]

Onze hond heeft het zwaar dat ze niet in de stal mag :+


[ img ]

En gisteren is er al ander jong leven toegekomen <3


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 14:11 



 
Profiel   

De hond :D .
De kuikentjes <3 .


Leerzaam topic voor mij, ik weet te weinig over schapen en geiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 17:01 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de pulletjes!
Oh en ik heb voor de hoeven hoefmesjes inderdaad. Voor mn paard zijn die dan te bot geworden maar voor de schapen kan het langer aan O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 18:05 



 
Profiel   

Ik ben niet handig genoeg voor hoefmesjes := heb een elektrische hoefschaar *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 18:39 



 

Dat wil ik ook maar heb er te weinig schapen voor :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 18:54 



 

We wachten nog steeds rustig af :Z

Gisteren viel het mij op dat een lam van Lucy erg wankel stond. Bij het minste duwtje ging ze om. Even wat scherper in de gaten gehouden en al snel zag ik dat de 2 anderen lammeren gingen drinken en haar verdrongen. Eenmaal die klaar waren en zij kon drinken was Lucy het zat en kreeg ze een mep. Heb dan maar enkele keren Lucy vastgehouden maar dat was maar met zo en zo succes. Dus ik fles haar sinds vandaag 4 maal per dag bij. Ze is ondertussen al weer veel sterker en zie haar nu af en toe blij Lucy drinken, maar weinig. Ze is gewoon niet zo brutaal als de andere 2 dus krijgt de restjes.
Binnenkort gaan ze normaal ook brokjes gaan eten dus ik heb er een goed oog in :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 23:21 



 

Nou, de kalender is terug *\o/* De Saanen met horens is gedekt op 26 oktober. Ze is vandaag dan 146 dagen ver. Dus zij zou, in theorie, komende week moet bevallen. De hoornloze Saanen is 23/24 oktober gedekt. Zij is dus 149 dagen vandaag en zou dus vandaag, morgen of overmorgen moeten bevallen.

Alhoewel ik al vaker heb gehoord dat grote geiten tot 155 dagen gaan dus daar hou ik ook rekening mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:52 



 

Eerste ooi is aan het bevallen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:23 



 

Een ooitje *\o/*


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:54 



 
Profiel   

Proficiat! Leuk zo zwart <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:54 



 
Profiel   

Aaah lief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:19 



 
Profiel   

Lief zeg! Hier is nog alles rustig

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:19 



 
Profiel   

Oh leuk een zwarte!

Gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:43 



 

Ik ga ook maar direct iets ‘bekennen’. Dit jaar hebben wij eerst gedekt met Odilon.

[ img ]

Na 2 cyclussen begon hij de eerste ooien voor de 3de keer te dekken. Hij was nog erg jong, 8 maand en van een vierling. Omdat hij toch terug liep in gewicht besloten om te wisselen voor Huricane. Odilon had geen succes en wij wouden niet te veel vragen van hem. Odilon heeft er bij gelopen tot 5 minuten voor Huricane er bij kwam en deze ooi is de eerste dagen niet gedekt door Huricane. Dus, of 1 van de 2 draagt zwart en het lam is prematuur, of Odilon heeft op de valreep toch nog een baby/baby’s gemaakt :D Nu ze droog is is ze echt pikzwart en ze is best wel groot dus zeker niet prematuur dus ik gok dat Odilon het toch nog voor elkaar heeft gekregen O:)

Huricane heeft welliswaar een blok gehad bij ons, maar na een week hebben wij deze terug afgehaald. Hij was namelijk nogal aan de stevige kant zeg maar en hij viel flink af door alle activiteit dus die zorgde voor schuurplekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:03 



 
Profiel   

Zijn dat je rammen op de foto? Mooie dieren! Ik hoop voor Odilon dat hij toch nog een knappe dochter heeft verwekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 21:02 



 

Ja! Vooraan is Odilon :D

Dit is Cola. Hij is van begin juni. Een ongelukje bij de kweker en die moest hem niet. Hij was een half uur oud toen ik er stond om hem op te halen. Zijn mama was super voor hem maar ze moest in ‘showconditie’ zijn in de zomer. Ik steun dergelijke praktijken totaal niet. Maar hij ging of naar mij of… God weet waar :( Natuurlijk, zo een jong lammetje zo laat op het seizoen als de andere lammeren al weg zijn, aan de fles. Die krijgt alle aandacht hé :D We krijgen het momenteel nog niet over ons hart om hem weg te doen dus die krijgt ook wat dames volgend jaar :j Dochter heeft de naam gekozen :+ Ps: Hij is volledig groot geworden op de melk van Lucy en de 2 Saanen geiten. Hij dronk 4 liter per dag weg :')

Cola

[ img ]

Edit: Wat foto’s. Daar ging die dan, nog kletsnat zelfs.


[ img ]

En 1 van de eerste dagen <3


[ img ]

Wij willen dus eigenlijk geen lammeren aan de fles. Die geraken hier nooit echt weg op de 1 of andere manier :')


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-03-23 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 21:21 



 
Profiel   

Ah Cola is ook leuk. Daarnaast staat eenzelfde schaap als onze Truusje was. Een blesschaap toch? Die is ooit gedekt door een Ouessantje en daar kwam een superleuk schaapje uit, zwart met enkel een witte kol op het voorhoofd. Debby hadden we haar genoemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 21:26 



 

Klopt, zwartbles :j Dat is Odilon :D Zijn zus hebben wij ook nog en Dolores is ook nog een zwartbles. Wij hebben er dus wel enkele van :j Cola zijn moeder was ook een zwartbles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 21:32 



 
Profiel   

Leuke namen, Cola en Odilon. Heb vroeger een paard gereden die heette Odilan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 21:42 



 
Profiel   

Ik heb 3 Romanov schaapjes waarvan we ieder moment een lammetje verwachten. De schapenboer zei vorige week dat ze binnen een week zouden bevallen. Nou mooi niet. Het is puur hobby, de vader is onze Schwarznase. Zodra de lammetjes er zijn wordt hij gecastreerd zodat hij lekker bij ons kan blijven. Die van ons hebben namen van koekjes. Oreo, stroopwafel, brownie en bokkepoot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 21:49 



 

Dat is een naam die ik nog nooit heb gehoord fjordjes!

Letsdunit: Bokkenpoot bij een schaap :D Wat leuk dat je ook lammetjes verwacht!

Tijdens het eten geven zei ik tegen mijn man: Marley doet raar. En ja hoor, net begonnen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 21:58 



 

Nog een meisje erbij <3


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:20 



 
Profiel   

Kom nu pas je topic tegen, echt super leuk.
Gefeliciteerd met alle lammetjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:53 



 
Profiel   

Odilon en z'n zus zijn van die leuke 4-ling van vorig jaar of heb ik dat mis?

Knap lammetje. En Cola vind ik leuk gekozen van je dochter. Qua kleur lijkt het toch op cola :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 23:27 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met het nieuwste lammetje!

Cola is mooi uitgegroeid, knappe ram.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 11:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 13 [ 307 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen