Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 00:14

Je kunt ook overwegen om bij een opvang een leencavia op te halen, deze kan dan weer terug als je overgebleven cavia overlijdt.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:33

Hah jakkie, sterkte! Het is nooit leuk om er een te verliezen :(:)

Hier bijna schurft af.
Alleen Misty en Murphy zijn nog wat jeukerig.

Nyko was heel erg met haar kop aan het schudden en reageerde heel heftig wanneer er iemand of iets aan haar linkeroortje zat. Dus die nog even laten checken. Was inderdaad wat geïrriteerd (miss van het krabben met de schurft). Dus zij zit aan een meloxydilkuurtje.

Verder alles rustig hier qua caafjes *klopt af*

MarjanB

Berichten: 16424
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 12:16

Helaas is Harry vanmorgen ook overleden.. zoek nu een huisje voor Hans, Hans is een half jaar oud. Mocht iemand een plekje voor hem weten..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:38

Hier niet zon leuk bericht Cisco is overleden vorige week waarschijnlijk door de verwaarlozing die hij heeft meegemaakt.... Heb even gedacht om ermee te stoppen maar doe ik niet paps vind het te leuk weer caafjes in huis

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:41

Oh MarjanB en Mira, dat is jammer :( !

Vermits jij niet willen stoppen cavia’s te houden is het mss een idee die van MarjanB over te nemen ;) ?

Ik vind hem echt wel heel erg mooi MarjanB !

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:34

Mijn oudste beer is 8jaar oud die ga ik niet meer koppelen die is te oud ervoor en Arrow is heel moeilijk met zijn karakter helaas

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:56

Erg balen Mira :(:)

Ik heb wel goed nieuws.
IK kom net bij de dierenarts vandaan.

De schurft is overwonnen, alle caafjes zijn weer helemaal gezond verklaard!! *\o/*

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 11:37

Marjan, zit jouw Hans bij Caviaplein? Ik zie op Facebook dat hij een leuk klein vriendje heeft en dat er vandaag mensen voor ze komen kijken! Dat is het toffe als ze een baby vriendje krijgen, dan is een jong koppel vaak snel weer weg :) Ik werk inmiddels ergens anders dus heb ze niet in het echt gezien.

Ik heb helaas ook weer een hoop gedokter gehad. Bobby heb ik in moeten laten slapen door een tumor in zijn buik. Vervolgens was zijn zus Wikkie twee weken later ineens ook heel ziek. Het leek op een verstopping, maar ze bleef pijn houden en at niet meer. De dierenarts heeft haar onderzocht en daar bleek dat ze veel pijn en een wondje had in haar bekje. Op röntgenfoto's waren mogelijk abcessen te zien, dus ze kreeg antibiotica en had al pijnstillers. In de auto begon ze ineens weer te eten en ik heb er helemaal niks meer aan gemerkt :+ Waarschijnlijk had ze 's ochtends toch gas of een verstopping, en was het wondje in haar bek gewoon pijnlijk bij aanraking. De dierenarts twijfelde al erg over wel of geen abcessen, dus die zullen er toch niet gezeten hebben. Dankzij de röntgenfoto's weet ik nu zeker dat zij geen tumor in haar buik heeft dus dat is heel fijn. Ik was daar een beetje bang voor omdat haar klachten best veel op die van Bob leken.

Tot het wat warmer wordt zit Wikkie in de woonkamer met uitzicht op de koelkast :D
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16424
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 13:17

Oh melody dat is ook zielig! Hoop dat ze snel opknapt! En Bobby ;(

Ja mijn hansie zit bij Caviaplein :D hij was gelijk happy met zijn kleine vriendje

Afbeelding
Afbeelding

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 16:07

Wat schattig! Beren zijn altijd zo blij met baby's <3

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 22:02

@Nientsje wat fijn dat alles schurft vrij is!
@melody fijn dat ze goed reageert op antibiotica, hopelijk snel weer helemaal fit.
@MarjanB wat schattig die twee samen, fijn dat hij een maatje heeft gevonden <3

Ik heb even een vraagje, viel me gister op dat tandjes van m’n castraat Wilfred wat ongelijk zijn. Wat vinden jullie hiervan:

Afbeelding
Hij eet wel nog gewoon, al heb ik het idee dat hij wat trager eet dan voorheen. Het is natuurlijk nog geen extreme afwijking ook

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 17:17

Toch maar langs geweest vanmiddag, bleek wel dat z’n kiezen wat naar elkaar toe groeien, over de tong. Dat is nu gecorrigeerd en moeten het even aankijken, over 8 weken controle afspraak. Als hij komende week slechter eet krijgen we metacam.
Meneer was er niet van gediend dat er in z’n mond gekeken moest worden :+ zag er ook wel sneu uit :(:)
Nu thuis weer lekker aan het eten gelukkig :D
DA gaf aan dat omdat hij een opvangcavia is hij mogelijk niet altijd goede voeding heeft gehad.
Ik hoop dat het nu gewoon opgelost is en alles netjes blijft :)

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 17:22

Gelukkig konden ze er wat aan doen! Doet jouw dierenarts dat zonder of met narcose?

Dat vind ik inderdaad het nadeel aan cavia's uit de opvang. Hoe goed je er ook voor zorgt, tekorten uit het verleden kun je niks meer aan doen :(:)

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 17:30

Aghossie wat sneu, maar goed van je zeg!!

Wij gaan onze kooi vergroten, die is straks 3 meter lang :))

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 17:55

@Lois hopelijk komt yhet goed ik heb een beer die bij een fokker weg kwam ook met zon proibleem gehad met zijn kiezen heb ik moeten inslapen helaas

@nientsje oeh dan hebben ze mooi de ruimte!

Cavias hier gaat het super mee en pa verwent ze helemaal de pletter die vind het reuze gezellig elke dag gewiep als ze eten willen haha

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 17:56

Aawh wat leuk van je vader en voor de caafjes :+:

Jaa lekker lange kooi haha past nog net in de kamer dan :+

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 18:38

Leuk Nientsje, straks wel een foto plaatsen he :)

Met Mickie en Lennie gaat alles goed. Vanwege de nieuwe katten hebben we de kooi wel wat meer moeten beveiligen, maar dat hebben we vrij stijlvol kunnen oplossen met zwarte aluminium strips die we er uit kunnen halen.

Afbeelding

En we zijn er achter dat ze borstelen heel fijn vinden. Hebben we dus blijkbaar toch borstelcavia's :')
Let niet op het verbandje van mijn vriend, die had geprobeerd zijn vinger te amputeren met een schaar
Afbeelding
Afbeelding

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 19:05

Wat een heerlijk tevreden snoetjes echt om te smelten!

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 19:29

Wat een schatjes <3 Van welk merk is dat mandje op je tweede foto? Dat ziet er heerlijk uit.

Fijn dat je kooi groter wordt Nientsje. Hoe meer ruimte, hoe leuker ze worden :D

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 19:41

melody7 schreef:
Wat een schatjes <3 Van welk merk is dat mandje op je tweede foto? Dat ziet er heerlijk uit.

Fijn dat je kooi groter wordt Nientsje. Hoe meer ruimte, hoe leuker ze worden :D

Geen idee welk merk dat is, het is een sok/ slaapzak die ik bij de Pets Place heb gehaald. Maar was wel een schot in de roos, want ze zitten er graag in <3

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:04

@ nientsje: wow 3 meter, dat zullen ze fijn vinden! We krijgen toch een foto *-:) ?

@ Mira: leuk dat je papa zo pro cavia is !

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:19

Ik had twee weken geleden verteld dat onze pluizige cavia was overleden. Ik heb vorige week bij een boer twee jonge caviaatjes opgehaald. Twee dames.
Ik was even bang dat Bolletje ze niet leuk zou vinden maar die vind ze geweldig. Ze komt weer uit haar huis en speelt met ze. Een goede keuze dat we er twee bij hebben gehaald
Afbeelding
De gladharige heet Roos en de zwart-witte heet Miep

De hond vind ze ook heel leuk, die zit constant bij ze te kijken

Afbeelding

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:39

Ahh wat leuk, en wat fijn dat Bolletje helemaal opgefleurd is met de twee nieuwkomertjes!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:46

Haha natuurlijk komt er een foto :D de verlengstukken zijn besteld, kon een paar weken duren :j

Wat een leuke beestjes nouky!

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:46

Wat fijn dat ze zo op is geleefd, daar kun je alleen maar op hopen! Ze zijn alle drie knap, maar wat een gave kleur heeft Bolletje <3