Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hond gedraagt zich vreemd

 
Profiel   

Goedenavond,

Ik weet niet zo goed wat ik moet. Vanavond is het gedrag van mijn hond me opgevallen. Het is een grote hond van 8,5 jaar oud.

Ik kwam rond 21:00 uur terug van stal en mijn man was beneden. Mijn hond heb ik uitgelaten en ik ben op de bank geploft.
Hij kwam al een paar keer bij me en ging aan mijn broek likken om vervolgens weer op z’n plek te gaan liggen.
00:30 uur heb ik hem nog laten plassen en ik ben gaan douchen boven. De hond ligt standaard in de gang met mand en drinkbak.

Een hoop kabaal! Ik dacht dat een van de kinderen de trap afviel en toen ik de douche deur opende stond mijn hond bovenaan de trap.
Hij komt nooit boven!

Hij liep gelijk de douche in bij mij. Daarna liep ik achter hem aan al vragend wat er was :’)
Hij liep de kamer van mijn dochter op, daarna die van mijn zoon (deuren staan op een kier) heeft geroken aan beide en is toen mijn slaapkamer op gegaan.

Nu ligt hij langs mijn bed, hij is nu rustig.

Is dit iets waarmee ik naar de dierenarts moet? Dit gedrag ken ik niet. Ik heb hem als pup traplopen gelijk afgeleerd en in die 8,5 jaar is hij 2 x boven geweest en dat was toen de kinderen waren geboren..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 01:14 



 
Profiel   

Is er beneden buiten iets engs gebeurd in zijn belevenis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 02:07 



 
Profiel   

Heb je nieuwe shampoo of deo gebruikt? Als wij hier iets nieuws qua geur op doen dan reageert mijn herder daar zeer heftig op. Die wil dan ook met veel bombarie naar boven vliegen. Het lijkt omdat hij een indringer verwacht (niet echt of echt niet vriendelijk naar vreemden). Wij laten hem nu bewust aan vreemde geur snuffelen voor we het gebruiken. Dit doet hij sinds paar maanden en hij is nu 6,5 jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 02:49 



 
Profiel   

Mijn bouvier ontwikkelde op die leeftijd verlatingsangst. We denken dat het was omdat hij wat minder goed begon te zien en horen. Alsof hij zich in z'n eentje niet meer veilig voelde.
Ik zou het een weekje aankijken en als er meer gekkigheid opvalt, wel even langs de dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 06:51 



 
Profiel   

Ik herken dit ook van mijn oudere hond die wat in de war begon te raken (door slechter zien/horen?), hij werd duidelijk angstiger en wilde meer aan me vastplakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:15 



 
Profiel   

Hmm, bedankt voor jullie reacties. Er is niets gebeurd en er is voor ons ook niets veranderd. Hij is echt ineens zo aanhankelijk, hij heeft de hele nacht naast me op de grond gelegen.

Ik zal het nog even aankijken, ik was zelf een beetje bang dat hij me opzocht omdat hij dood gaat ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:23 



 
Profiel   

Je hoeft zelf niet door te hebben dat er iets gebeurd is, hè? Honden hebben toch veel betere zintuigen en het kunnen 100 dingen zijn. Van toch ergens van geschrokken, tot ouder worden en alleen zijn wat moeilijker vinden, tot gewoon een eenmalige actie. En soms rare dingen bij de eigenaren van de hond. Mijn hond reageert raar als er met mij wat aan de hand is.

Ik vind het niet meteen reden voor de da. Kijk even aan of het vaker voorkomt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:27 



 
Profiel   

Zou kunnen maar ik verwacht het niet, laat ik het zo zeggen. Ik kijk het deze week aan en als het nog sterker veranderd trek ik eerder aan de bel

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:36 



 
Profiel   

Zou het kunnen dat je zwanger bent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 15:48 



 
Profiel   

Of heb je zelf iets? Suiker, hartslag o.i.d.? Of op emotioneel vlak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 15:52 



 
Profiel   

KenJeMe schreef
Zou het kunnen dat je zwanger bent?

Dat wilde ik ook typen inderdaad! Maar las toen dat hij ook de kamers van de zoon en dochter in gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 15:53 



 
Profiel   

Geen zwangerschap, enige wat ik zelf heb is nieuwe medicijnen voor m’n hart en vaten. Die vallen niet helemaal lekker maar dat is al een paar weken aan de gang.
Afgelopen dinsdag was mega stressvol voor mij en toen heeft hij de hele avond achter me aan gelopen. Alleen dat doet hij heel vaak, haha. Dit was echt heel anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 16:03 



 
Profiel   

Het kan je wellicht helpen om een dagboek van je hond bij te houden voor een aantal dagen. Zo kun je kleine veranderingen die toch grotere impact hebben op gezondheid of gedrag opmerken. Voor meer informatie hoe je dat zou kunnen inrichten mag je me altijd een privé berichtje sturen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 00:12 



 
Profiel   

xGoldenHero schreef
Geen zwangerschap, enige wat ik zelf heb is nieuwe medicijnen voor m’n hart en vaten. Die vallen niet helemaal lekker maar dat is al een paar weken aan de gang.
Afgelopen dinsdag was mega stressvol voor mij en toen heeft hij de hele avond achter me aan gelopen. Alleen dat doet hij heel vaak, haha. Dit was echt heel anders


Ja dat verklaard een hoop. Ik heb behoorlijke ritme stoornissen en mijn hond weet dit precies. Hij is ook degene die me in de nacht wakker maakt als mijn hartritmestoornissen te laag wordt. Ik zou hem fijn bij je in de buurt houden en een beetje rust nemen als hij zo doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 05:46 



 
Profiel   

grote kans dat het idd met je hart te maken heeft, miss toch afspraak maken dokter. Ik weet dat honden dat kunnen aanvoelen, ook ongetrainde honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 06:56 



 
Profiel   

Kan het zijn dat er iemand (vreemd mens/dier) buiten het huis rond liep, waardoor hij aansloeg, daarmee jou waarschuwde en daarna keek of alle roedelleden nog veilig waren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:14 



 
Profiel   

een muis misschien? Een van onze shelties maakt ook kabaal als die een muisje ziet

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:20 



 
Profiel   

Even aankijken hoe het verder gaat. Kan eenmalig zijn. Ik schrijf vreemd gedrag of iets anders opvallends meestal op. Jij hebt dat bij deze al gedaan dus dan kun je het mooi monitoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:27 



 
Profiel   

Kinderen sliepen rustig?
Niet ziek of een nachtmerrie?

Mijn cocker maakt mij wakker wanneer ik een nachtmerrie heb en is erg beschermend als ik veel pijn heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:45 



 
Profiel   

Hey allen, ik denk dat hij zich zo gedroeg doordat ik nieuwe medicijnen heb gekregen waarvan ik hartkloppingen krijg. Ook heb ik momenteel veel last van stress. Hij is heel beschermend en gaat nu zelfs mee naar mijn kantoor als hij me weer eindeloos achtervolgd smorgens voordat ik moet werken.

Ik moet even kijken of het beter wordt betreft medicijnen anders moet ik weer anderen.
Aan mijn hond merk ik verder niks meer behalve dan dat zijn zicht slechter wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 00:07 



 
Profiel   

Het klinkt alsof hij bezorgd is. Zijn roedel is zijn veiligheid, en hij voelt dat er iets niet helemaal goed is. Heel lief hoe hij zich beschermend probeert op te stellen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 21:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen