Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 13 [ 307 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] De lammetjes komen er weer aan!

 

Ik denk dat we niet gaan moeten rekenen dat ze volledig hersteld. De achterstand is gewoon te groot. Ze staat nu ook apart tot alles even is getest qua mest en dergelijke en ze is gewoon te klein om mee te eten met de andere dieren. Alles is te hoog voor haar. Het is natuurlijk ook allemaal gemaakt voor volwassen dieren en eenmaal de lammeren gaan mee eten zijn die ook al groot genoeg om overal aan te kunnen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:59 



 
Profiel   

Misschien, maar je staat er soms versteld van wat die kleintjes kunnen inhalen als ze de kans krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 12:06 



 
Profiel   

Vergeten om hier te updaten, het hoefprobleem bleek toch iets anders dan gedacht. De rotstraal was eigenlijk zo goed als weg, maar er zat ook een scheur in de hoef. Helaas wel tot het leven af moeten knippen (anders zat er nog steeds een haak en dan trekt t nog verder) dus dat moet even groeien tot het niet meer gevoelig is.. maar komt wel goed :) overigens moet mn vader een date over het hoofd hebben gezien want de lammetjes zijn er nu nog steeds niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 13:22 



 

Pittig, maar fijn dat je haar toch hebt kunnen behandelen!

Kuggur: Ik hoop het oprecht! Wij zijn echt verbaasd dat ze nog leeft op het geen dat zij maar heeft gehad qua voeding dus een doorzetter is het wel :D

Ze was dus nog niet gespeend en zit al de hele dag op en af te roepen. Heb de dierenarts net even gehoord en kan maandagavond mest langs brengen. Zij hebben geen eigen labo om het te onderzoeken dus dat gaat altijd naar DGZ. Wordt coccidiose ed ook meegenomen. Weten we direct hoe of wat en welke medicatie ze eventueel nodig heeft.

Even weer wat foto’s gemaakt!

Deze is zo zoet


[ img ]

Marley met haar kind


[ img ]

Dag 153. Hoe klaar kun je zijn met zwanger zijn


[ img ]


Dag 150. Vorig jaar had ze 4. Gokjes zijn welkom :D


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 14:27 



 
Profiel   

Blijf maar komen hoor, met die foto's <3. De geit wens ik een snelle bevalling toe, die buik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 15:01 



 
Profiel   

Ik gok 2 en 3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 15:05 



 
Profiel   

Daar zijn ze dan *\o/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 09:05 



 
Profiel   

Wat leuk een stippel

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:18 



 
Profiel   

Ah die gestipte is schattig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:21 



 
Profiel   

Jaa ik kijk altijd vooral naar de pootjes en kop, want de rest wordt toch wit.
Doutzen heeft zelf ook super leuke appaloosa achtige stippels op haar poten :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:21 



 

Sintara schreef
Daar zijn ze dan *\o/*
[ [url=m/BpsBMG.png]Afbeelding[/url] ]



Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:28 



 
Profiel   

Thanks. Het gaat jammer genoeg nog niet zo soepel.. het wittere lam vindt ze niet zo leuk en heeft ze net een paar flinke kopstoten gegeven.
Het donkere lam gaat beter, maar daar deinst de moeder ook afentoe voor achteruit.

Nu net hebben we Doutzen vastgehouden zodat iedereen weer flink kon drinken, er stond best veel druk op de uier. Hopelijk is Doutzen nu comfortabeler en wordt dan wat meer verliefd :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:51 



 

We hebben het soms zelfs bij oudere ooien dat ze bij erg veel druk in het begin even boos zijn. Want drinken doet dan ook gewoon pijn.

Wij mogen zo meteen ons nieuw swifter ooilam gaan halen. Wij zijn nog in afwachting van lammetjes en bij de kennis zijn ze al gespeend :D Ben benieuwd hoe ze zich de afgelopen maand heeft ontwikkeld. Wij hebben er al een half zus van en zijn daar zeer over te spreken.

Petite woog gisteren 7,700. 700 gram erbij op 24 uur dus dan weet je ook wel hoe uitgehongerd ze was… Ze heeft nu echt een mooi gevulde buik en hoop dat ze snel gaat beginnen uitzetten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 16:44 



 
Profiel   

Fijn zeg! De lammetjes gaan hier goed. Doutzen staat nu vast zodat ze wat kan wennen zonder dat ze ze af kan maken, want ze is enorm tekeer gegaan tegen de witste ;(

Het is absoluut niet fijn maar toch beter dan een potlam. Er is nu in elk geval rust en ze drinken goed, staan stevig op de pootjes dus dat scheelt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 18:02 



 
Profiel   

Ik heb die discussie ook 6-8 weken gevoerd met ooi vast ivm vast overtuigd dat ze maar 1 lam had (daarna was volgens de instructies op de melkvervanger 1x/dag genoeg tot 16 weken/4 maanden en afspenen). Ze heeft er de melk voor, en lam groeit beter op moedermelk dan vervanger. Met maar een paar schapen is deze "discussie" voeren met de ooi te doen, en hoewel het lam er minder tam van wordt scheelt het je een heleboel aan schoonmaak werk, flesjes maken en andersinds lam dat geen schaap spreekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 18:07 



 
Profiel   

Mijn 3 ooien zijn potlammeren, ik wordt soms gek van ze :j

Even een vraagje, 2 ooien lopen al 2 weken met dikke uieren, is dat normaal dat het dan nog zo lang duurt ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 18:12 



 
Profiel   

Jaa waardeloos.. maar het was echt of dit, of helemaal alleen aan de fles, of laten gaan maar dat had het lam niet overleefd.
Voor het donkere lam leek ze ook een beetje bangig, dus het lijkt erop dat ze er totaal door overvallen is en het maar eng vindt :(:)
Nu Doutzen vast staat laat ze het allemaal wel toe en over zich heen komen, we gaan kijken of we het touw morgen langer kunnen laten en ze uiteindelijk weer los kan. We hebben eerder een slechte moeder ooi gehad en die was er na 3 dagen aan gewend..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 18:13 



 
Profiel   

Ze zijn echt te schattig, Sintara. Wat een gedoe toch als moeders niet weet wat ze met haar kinderen aanmoet. Hopelijk draait ze een beetje bij.

Paplammetjes zijn inderdaad een bijzonder slag, dat weet ik nog wel van mijn vorige stal waar ze ook een kudde schapen hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 18:25 



 

Letsdunit schreef
Mijn 3 ooien zijn potlammeren, ik wordt soms gek van ze :j

Even een vraagje, 2 ooien lopen al 2 weken met dikke uieren, is dat normaal dat het dan nog zo lang duurt ?


Bij twijfel kun je even voelen of het geen ontsteking is :) Maar op zich is het niet raar. De Saanen geit haar uier staat al weken op volle spanning zonder resultaat. Waar Lucy pas echt vult na het lammeren :)

Sinatra: Het was geen zware of juist super snelle bevalling? Altijd balen. Heb zo 1 ooi gehad. Uiteindelijk lam geaccepteerd. Toch nog eens een kans gegeven en opnieuw gedekt. Bevalt ze, gooit ze er zo 3 lammeren uit en ze gaat verder met haar leven alsof er niets is gebeurd. Die hebben wij dan ook maar weg gedaan. Waardeloos zoiets.

Daar is ze dan


[ img ]

[ img ]


En haar halfzus die wij al hebben (10 maand)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 19:00 



 
Profiel   

Bekende transportmethode, al hadden ze hier altijd een halsband om en riem er aan (vast gemaakt aan de bovenkant), maar bij mij moesten ze de laatste paar 100m zelf lopen en dan is uitladen buiten een omheining nodig, dus goed vast is wel zo handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 19:04 



 
Profiel   

Ja was wel erg snel..
Mooi schaapje hoor <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 20:12 



 

Misschien dat ze overrompeld is omdat alles zo snel is gegaan. Voor de eerste keer beseffen ze dan vaak niet wat er is gebeurt.

8,050 voor Petite *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 22:00 



 

Dag 155 voor onze Saanen maar niets := Verschillende ooien draaien rond de 148/150 dagen. Dit jaar nemen ze er echt allemaal flink hun tijd voor. Morgen is Magic Day. Lucy en de 2 ooien zijn alle bevallen op een dinsdag :D

Ondertussen verwachten ze hier tot -5 deze nacht. De lamp hangt dus voor een nacht terug bij de lammeren. Ze stonden al 2 weken zonder lamp, maar de temperatuur is opeens flink gezakt en het verschil gaat oplopen tot 10-15 graden ivm de voorbije nachten. 1 lam stond er al zo bij dus een lamp is geen overbodige luxe


[ img ]

En Petite beging er al meer uit te zien als een lam ipv een onderkomen scharminkel!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:12 



 
Profiel   

Wauw wat goed dat ze zo snel op knapt. Ik hoor meerdere schapenhouders dat de lammetjes opnzich laten wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:43 



 
Profiel   

Zo dat is al een groot verschil! Goed bezig!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 13 [ 307 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen