Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 364 van de 371 [ 9262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367 ... 371  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beginnen met kippen houden

 
Profiel   

Ah, dat is ook degene die ik tot nu toe het meest interessant vind, dus dat is mooi om te horen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 00:04 



 
Profiel   

Als je gebruik wilt maken van een lichtsensor om het luik te laten openen en sluiten, dan moet je niet de standaard nemen, want daarvan is de sensor fabrieksmatig geblokkeerd. Je kunt wel een code kopen voor zo'n 25 euro om dat te unlocken, maar volgens mij is de premium dan iets goedkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 00:44 



 
Profiel   

Het is al licht nog voordat de nachtroofdieren liggen te tukken en de dagroofdieren hun ontbijt gevangen hebben. Stel dat ding handmatig in op ruim een uur na zonsopgang (dus elke maand herprogrammeren). en zorg dat ze ook op tijd in elk geval in de afgesloten ren zitten (die heb je toch nodig ivm vogelgriep, etc.).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 01:48 



 
Profiel   

Wij hebben m van vossfarming. Tevreden

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 08:52 



 
Profiel   

Ik heb een omlet, wel duur maar kan op licht, tijd en handmatig een gekoppeld worden met een lamp.
Zelfs ik kon hem in elkaar zetten en hij werkt perfect.
Bij eerdere aankopen (hok, omheining) vond mijn man de duurdere versies onzin dus op zijn advies eerst een goedkopere gekocht wat uiteindelijk veel gedoe gaf en me zelfs een kip heeft gekost, zodoende heb ik nu mijn eerste gevoel gevolgd na wat uitzoekwerk

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 08:58 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties!
Omlet is de andere 'in de race' voor mij, volgens mij ook prima en interessant dat hij horizontaal ipv verticaal gaat. Ik moet even kijken wat handig past in het hok dat ze nu hebben; ze krijgen nog een nieuw hok maar dat gaat iets langer duren.
Ik kijk nog wel even of ik hem op licht of op tijd instel; maar ik zal je waarschuwing ter harte nemen tamary :j er zitten hier wel vossen, al kunnen die niet zo zomaar erbij komen door het hek, je weet maar nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 12:44 



 
Profiel   

Ik heb hem nu op tijd staan, juist omdat ze anders in de zomer om 7u buiten lopen te kakelen, binnen hebben ze voer en water en na een paar dagen wennen wachten ze nu rustig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 13:16 



 
Profiel   

Ze moeten nu ook wachten tot ik uit bed ben, en dat is zeker in de zomer later dan het licht is :D dat doen ze prima. Maar het lijkt me heel fijn om dat wat te automatiseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 13:24 



 
Profiel   

Ik had vooral het probleem als ik een vroege dienst had dat ik de deur dan moest opendoen als het nog donker was.
Ze blijven dan vast niet binnen zitten en als het donker is lijken ze wel nog luidruchtiger :')

Ik heb het idee dat de regelmaat ze wel goed doet

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 13:27 



 
Profiel   

Ah ja, ik hoef niet zo vroeg op te staan. Vind het sneu dat ze dan zo lang op mij moeten wachten, zeker als het al een tijd licht is. Al zal ik ze niet om 7uur buiten laten denk ik, vinden de buren misschien ook wat minder. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 13:29 



 
Profiel   

Ik merk ook dat ik op een vrije dag makkelijker uitslaap. Als ik eerder een keer wakker werd wat eerder op de ochtend ging ik er maar uit omdat ik het anders zo sneu vond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 13:31 



 
Profiel   

Hier zijn de eerste twee kuikentjes geboren.
Zag vanmorgen nog niets. Toen ik vanmiddag uit m'n werk kwam twee droge kuikentjes onder Dotje.

Benieuwd hoeveel er nog uit komen van de overige vijf.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 20:30 



 
Profiel   

OOOOOH <3
Gefeliciteerd oma Horsii *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 20:33 



 
Profiel   

En nu is Doris hardnekkig broeds en daarbij erg chagrijnig. Maar die heeft pech :+

Tnxxx

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 20:42 



 
Profiel   

Mijn krieltjes weigeren broeds te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 22:02 



 
Profiel   

Kuikens <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 22:09 



 
Profiel   

Ah dat is minder
Hier wil ik ze juist niet broeds. Doris mag mooi broeds af worden.

Morgen de kuikens naar het tuinhuisje verplaatsen met moeders.
Kan nu geen drinken en eten kwijt in het aparte hok. Dan moeten ze het trappetje af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 00:41 



 
Profiel   

Zijn er nu vier uit vd zeven.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 10:29 



 
Profiel   

Ooh zo schattig! <3

Mijn buurvrouw had teveel eieren (nog niet duidelijk welke bevrucht zijn) om warm te houden onder haar sabelpoot, dus heb de helft meegenomen (6 stuks) en die liggen nu onder mijn zijdehoenders. Heb d'r gewaarschuwd dat ze ze terug krijgt voor uitkomen, maar nu ik dit zie wil ik ze zelf wel houden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 21:06 



 
Profiel   

Leuk. Ik zou ze houden haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 21:41 



 
Profiel   

Kuikens zijn superleuk de eerste drie weken, maar ze groeien superhard en dan zijn het ineens halve kippen. Dus weet waar je aan begint.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 21:44 



 
Profiel   

Haha, ik weet het. Heb er ook al 11 :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 21:58 



 
Profiel   

Same :P
Ik heb dit jaar overgeslagen, volgend jaar wil ik wel weer voor kuikens gaan.

Mijn kippenbende:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 22:01 



 
Profiel   

Leuk clubje bij elkaar.

Wij hebben er vier. En houden twee hennen, indien die er tussen zitten.
Haantjes mogen naar een ander huisje of op wintersport.
Meer hennen mogen naar mensen in het dorp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 22:21 



 
Profiel   

[ img ]

Deze zijn nu ruim een week
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 23:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 364 van de 371 [ 9262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367 ... 371  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen