Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 64 van de 68 [ 1686 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hondensport

 
Profiel   

Diandra, jullie hebben de afgelopen tijd zoveel vorderingen gemaakt, mag je echt trots op zijn hoor!
Machie jij ook gefeliciteerd met je plaatsingen. Op naar het EO.
Ik had zaterdag ochtend een workshop van Jacco en in de middag lekker wezen kijken op de selectie, echt zo tof om te zien. Niets voor mijn stress gevoelige meisje, misschien ooit met Pixy.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 18:32 



 
Profiel   

Gefeliciteerd machie!

Ik ga binnenkort beginnen met mijn nieuwe hond.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 19:16 



 
Profiel   

Parcoursen waren echt fantastisch, stuk voor stuk, heb ervan genoten! Zaterdag hebben we een hele fijne dag gehad maar Puk had ontzettend problemen met de kattenloop, die stuiterde en daardoor waren we terug bij af met de touch. Maar over de zaterdag heel tevreden! Zondag was er geen land mee te bezeilen, zo erg dat ik het eerste parcours helemaal niet kon belonen, er zat werkelijk niks goeds in de tien dingen die ze deed. Dus naar buiten, daar wat oefeningen gedaan en dat uitbundig beloond. Besloten haar niet meer te starten, daar waren de supporters het niet mee eens. Tegen beter weten in haar aan de tweede parcoursstart gezet, helaas hetzelfde drama. Weer naar buiten, weer daar oefeningen gedaan en beloond. Laatste parcours niet meer gestart, ik was op, zij was moe en het was goed zo.

Dana was voor haar doen fenomenaal, die kwam zelfs op het semkat parcours een heel eind! Zo trots op het kind, waren als nog DK's maar dik tevreden! <3

Diandra, je mag echt trots zijn op je prestatie! Zeker op dat parcours! _O_

Machie, nogmaals gefeliciteerd! Ook een mooie prestatie, mag je ook blij mee zijn. :D Volgens mij heb je er ook echt voor moeten vechten met de SPT die gezet werd steeds?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 19:30 



 
Profiel   

Dank jullie wel!

Ja zeker met Kaestra heb ik keihard moeten werken voor de SPT. Ze is natuurlijk maar super klein met haar 43.5 cm en dan wel in die loodzware intermediate klasse. En Sign is natuurlijk van een een uitzonderlijke snelheid. Maar toch 2x gelukt binnen de SPT wat voldoende punten opleverde.

Met Csiva vooral veel pech gehad…

Ik heb 12 parcoursen gelopen, daarvan 3 foutloos, 4 disken, 3 met 1 weigering (dank je wel Csiva, we hadden ruim kunnen winnen…) 1x 1 lat en 1x een blokje uit de muur en 1 weigering. Ik denk dat ik daar best trots op mag zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:14 



 
Profiel   

Wow diandra super gaaf!

Kimd wel jammer als ze een off day hebben maar als je maar voor je gevoel goed heb af kunnen sluiten.

Emptywords spannend benieuwd hoe het gaat!

Zijn er nog mensen die mee doen op 16 april in Nijmegen? Is voor ons eerste wedstrijd en een thuis wedstrijd.
Mila valt net in de hoogste klasse op een halve cm na dus ze moet goed haar best doen.
Voor de 27ste ook een hooper wedstrijd ingeschreven en in augustus nog een keer agility.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:18 



 
Profiel   

candalisa schreef
Wow diandra super gaaf!

Kimd wel jammer als ze een off day hebben maar als je maar voor je gevoel goed heb af kunnen sluiten.

Emptywords spannend benieuwd hoe het gaat!

Zijn er nog mensen die mee doen op 16 april in Nijmegen? Is voor ons eerste wedstrijd en een thuis wedstrijd.
Mila valt net in de hoogste klasse op een halve cm na dus ze moet goed haar best doen.
Voor de 27ste ook een hooper wedstrijd ingeschreven en in augustus nog een keer agility.


Is niet KC Zeist toch? Wij hebben volgende week een heel weekend Venlo en daarna AE & met Pinksteren KC Uden. Daarna Happy Dog hondenweekend 1 & 2 juni. Volgens mij zijn we dan ver door. :')

In Venlo voor het eerst met de camper met tuintje onderweg, ik ben heel benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:34 



 
Profiel   

Nee HSV Nijmegen is officiële fhn wedstrijd. Ow Uden is ook lekker dichtbij! Ik zag hem niet staat tussen de inschrijvingen of over het hoofd gezien. In augustus is in Arnhem.
Ik start nu debutanten kijken hoe ze het doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:44 



 
Profiel   

Gefeliciteerd machie!

Ik heb ook echt genoten van de rondjes! En zeker die van semkat vind ik super, is toch ook weer heel wat anders dan wat je hoort in nl vaak ziet.

Fhn loop ik niet (meer). K heb nu alleen nog Venlo en animal event op de planning. Daarna word elin gecastreerd en dan zien we wel weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:39 



 
Profiel   

Oh, je hebt het over FHN, dat FHN uberhaupt nog bestaat/ relevant is, in de zin van dat ze voldoende inschrijvingen hebben om wedstrijden te organiseren.

Ik heb het nooit gelopen, zal ook niet gebeuren. De keuze is reuze. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:52 



 
Profiel   

Nu het hier weer wat actiever is, nogmaals mijn vraag :o ; kan iemand mij een trainer adviseren die liefst privé les geeft in Friesland? Groningen of Drenthe mag ook, liefst op max een half uur vanaf Drachten. Alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 06:36 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Machie met je kwalificatie voor eo, met twee honden ook nog *\o/*

Dia dra ook met Elin heel knap gelopen!

Ik hoop volgend jaar met Lux mee te doen tijdens de selecties. Nu eerst wachten totdat ze ooit een keer besluit loops te worden, dan wordt ze gedekt.

@candalisa, oh FHN, heb ik vroeger wel gelopen maar loop nu al een tijdje enkel rvb.

@anna, sorry ik ben in het noorden niet zo bekend. Ik train o.a. In Zeewolde en vind dat al noordelijk genoeg :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 06:51 



 
Profiel   

Ik ben in het Noorden ook niet bekend aangezien ik in het uiterste zuidelijke puntje woon! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 08:28 



 
Profiel   

Wat leuk dat het topic weer actief is!

Iedereen gefeliciteerd met jullie rondjes en bepaalde gehaalde dingen!

Gaat er iemand 27 april nog naar kaatsheuvel voor de imca selecties? Ik niet hoor xD

Hier gaat het met Jaxx super goed. Zijn langzaam de wires bij de palen aan het afbouwen. Van de week al enkele keer foutloos er doorheen dus super trots.
Raakvlakken gaan ook goed, alleen ik loop tegen het probleem aan dat Jaxx niet op andere raakvlakken wil of durft. Op training, zijn eigen raakvlakken zegma, gaat ie super goed op maar op vreemde durft ie niet op.
Heb daarom nu enkele trainingswedstrijden etc ingeschreven om dat te gaan oefenen. Maargoed, we hebben geen haast.

Als iemand misschien nog tips heeft mag dat natuurlijk altijd maar zoals ik al zei gaan ze thuis goed en op vreemd terrein (nog) niet.

Hier ook niet bekend in het Noorden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 11:00 



 
Profiel   

In Vries, is een mooie indoorhal dat is 40 minuten rijden. Maar dan heb ik nog geen trainer :D
Hopelijk komen er nog tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 12:33 



 
Profiel   

Weet er iemand hier toevallig ook een locatie (liefst indoor) waar je 'vrij' mag trainen in midden Nederland? Zou het wel eens willen proberen met Sebbie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 13:23 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Gaat er iemand 27 april nog naar kaatsheuvel voor de imca selecties? Ik niet hoor xD


Wij doen mee met IMCA selectie, want daar maakt het voor Mezzy namelijk niet uit dat ze een Amerikaanse stamboom heeft :D :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 13:50 



 
Profiel   

Anna79 schreef
Nu het hier weer wat actiever is, nogmaals mijn vraag :o ; kan iemand mij een trainer adviseren die liefst privé les geeft in Friesland? Groningen of Drenthe mag ook, liefst op max een half uur vanaf Drachten. Alvast bedankt!


Ik weet dat er in Drenthe 1 zit, Have Fun in Dalen.
En er zitten er nog wat, maar weet niet hoe duur ze zijn... Geloof dat Ellen Overtoom ook uit Drenthe komt, maar ik weet niet of ze training geeft - groep of prive.

Verder kom ik niet voor in het Noorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 14:00 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Wat leuk dat het topic weer actief is!

Iedereen gefeliciteerd met jullie rondjes en bepaalde gehaalde dingen!

Gaat er iemand 27 april nog naar kaatsheuvel voor de imca selecties? Ik niet hoor xD

Hier gaat het met Jaxx super goed. Zijn langzaam de wires bij de palen aan het afbouwen. Van de week al enkele keer foutloos er doorheen dus super trots.
Raakvlakken gaan ook goed, alleen ik loop tegen het probleem aan dat Jaxx niet op andere raakvlakken wil of durft. Op training, zijn eigen raakvlakken zegma, gaat ie super goed op maar op vreemde durft ie niet op.
Heb daarom nu enkele trainingswedstrijden etc ingeschreven om dat te gaan oefenen. Maargoed, we hebben geen haast.

Als iemand misschien nog tips heeft mag dat natuurlijk altijd maar zoals ik al zei gaan ze thuis goed en op vreemd terrein (nog) niet.

Hier ook niet bekend in het Noorden :)


Hier sla ik de imca selecties over dit jaar.

Je zou eens kunnen kijken of je wat workshops op andere locatie kan volgen. Kun je zonder alle wedstrijd spanning oefenen op vreemde raakvlakken.

Drico schreef
Weet er iemand hier toevallig ook een locatie (liefst indoor) waar je 'vrij' mag trainen in midden Nederland? Zou het wel eens willen proberen met Sebbie :)


Just for dogs Hal in Zeewolde kun je afhuren. Maar om te proberen of het wat is kun je wellicht beter een keer een proefles meedoen bij een club in je buurt. zeker in het begin is het belangrijk om goed begeleid te worden.
Waar kom je vandaan in midden Nederland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 14:55 



 
Profiel   

Nicky91 schreef
Anna79 schreef
Nu het hier weer wat actiever is, nogmaals mijn vraag :o ; kan iemand mij een trainer adviseren die liefst privé les geeft in Friesland? Groningen of Drenthe mag ook, liefst op max een half uur vanaf Drachten. Alvast bedankt!


Ik weet dat er in Drenthe 1 zit, Have Fun in Dalen.
En er zitten er nog wat, maar weet niet hoe duur ze zijn... Geloof dat Ellen Overtoom ook uit Drenthe komt, maar ik weet niet of ze training geeft - groep of prive.

Verder kom ik niet voor in het Noorden.


Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 19:59 



 
Profiel   

Ik weet daar verder ook niemand.

Poeh, vandaag even op een veldje met 2 sprongen (latjes op de grond) met sky geoefend met blijven. Die is eennstuk feller dan de honden waar ik tot nog toe mee gelopen heb. Ze leert onwijs snel, maar ballen en trekspeeltjes zijn het einde van de wereld. Ze kwijlt zelfs als ze moet blijven :') . Ze doet super haar best, maar ik ga weer heel veel moeten aanpassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:55 



 
Profiel   

Bedankt iedereen :)
Eerst mag ik over een week of 6 met Csiva naar het WAO. Daar lopen we de games. Mijn favoriete onderdeel :D

Blekz is trouwens zo'n 2 weken terug ook eindelijk gepromoveerd naar de 2e graad dus het is hier weer wat 'relaxter' met inschrijven. Heb nu alles in graad 2 of 3.

Drico schreef
Weet er iemand hier toevallig ook een locatie (liefst indoor) waar je 'vrij' mag trainen in midden Nederland? Zou het wel eens willen proberen met Sebbie :)


Agility is niet iets om gewoon te proberen. Het kan best een gevaarlijke sport zijn als je geen idee hebt wat je doet. Zeker met een snelle hond. En bijvoorbeeld de wip heb je zo 'verpest' bij verkeerd aanbieden :)
Ik zou dan toch kijken of je een proeflesje kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 08:06 



 
Profiel   

Daarop inhaken, niet alleen de wip. De eerste hond verpest je altijd en dat is echt niet gelogen. Niet alleen je hond maar ook jijzelf moet zo ontzettend veel leren en rekening mee houden.

Puk & Dana zijn fijne honden om mee te werken maar daarvoor moet ik nog veel te veel controleren en handelen onderweg. Maze daarentegen, daar heb ik op persoonlijk vlak ontzettend veel van geleerd in agility en de sport groeit echt bizar hard en snel. Je moet meegroeien.

Er komt meer bij kijken dan alleen een hond over een hindernis sturen. Welke lijnen zijn goed voor het aanlopen van dr toestellen, wat kan je hond wel, wat niet, welke positie moet je zelf hebben om de hond optimaal te begeleiden (en vooral veilig!) over de toestellen. Zijn de toestellen wel veilig? Liggen er bijvoorbeeld op wedstrijd maar ergens drie zakken op een lange tunnel, start ik niet eens, levensgevaarlijk. Toestellen met slecht rubber, start ik niet. Allemaal dingen waar je rekening mee moet houden als je deze sport wilt doen want je blijft zelf verantwoordelijk voor je hond en zijn of haar veiligheid.


Maar dat gezegd hebbende, het is een mooie en zeker verslavende sport. <3 Maar vooral, weekenden zoals afgelopen weekend, heel gezellig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 08:22 



 
Profiel   

Ik geloof dat het daar in het zuiden veel meer leeft dan hier. Jammer, want ik zou best serieus willen trainen. De enige privé trainer hier in de buurt die ik heb kunnen vinden loopt wedstrijden met Franse bulldogs, dat vind ik best bijzonder en ik denk niet op een positieve manier...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:43 



 
Profiel   

Ligt er ook aan hoever je wilt rijden. Wij rijden voor sommige trainingen ook 1 uur en 3 kwartier en onze wekelijkse training zit op 35 minuten. Als je de straal waarin je wilt trainen kunt/wilt vergroten heb je misschien meer kans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 14:48 



 
Profiel   

Ik rijd ik 40min voor de trainingen. Maar voor een sport als deze die toch wel veel ervaring vergt om dat goed en veilig te kunnen doen is het dat zeker waard. Ik zou ook als tip meegeven om niet zelf wat aan te gaan klooien maar ergens een training te boeken bij iemand die weet wat hij/zij doet een veilige toestellen heeft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 14:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 64 van de 68 [ 1686 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen