Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 181 van de 198 [ 4949 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184 ... 198  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

 
Profiel   

NAIWHL schreef
Sterkte Oeska, maar fijn dat de voedster zo snel alweer op date kan :j

En wat een tobben zo MoppieFilou. Zo wordt je voor je idee ook een beetje van het kastje naar de muur gestuurd. En zijn ook lastige keuzes dan om te maken. Hoe staat het Loesje en haar Hooligan gedrag?

En hier vang ik de hele schuwe/snelle die een hekel hebben aan gepakt moeten worden vaak met een visnet :Y) We hebben ooit een keer een degelijke gehaald waar ze vervolgens niet in verstrikt raken. Dat scheelt het meeste aan tijd en moeite. Met een beetje oefenen weet je het zo te timen dat ze er zo in rennen. Bij de reuzen lukt het wel met eten, maar de andere groep krijg ik daar niet echt mee omgekocht... Dus dan maar konijnen vissen _O- En beterschap voor haar oog.


Haha ik zie me haar al opvissen. :')
Op zich is ze tam genoeg, maar ze is absoluut niet dom en weet goed genoeg wanneer ik haar wil vangen. Deze ochtend zat ze in het nachthok, dus had ik haar zo gepakt. Maar als ze in de ren zit, moet ik haar eerst in het nachthok krijgen (anders kan ik er niet aan) en uiteraard wil ze dan niet meer komen. Uiteindelijk lukt het altijd wel, maar mijn hele linker bovenbeen is nu dus mega stijf van een kwartier op mijn hurken gezeten te hebben tot ik haar zover had toch maar naar boven te komen.. Ik gebruik nu een borstel om haar weg te blokkeren, maar dat is niet heel breed, dus springt ze vaak gewoon over. :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-23 16:25 



 
Profiel   

Gigixponys, oh jee, en meerdere keren per dag dan nog, kan me inbeelden dat dat na een tijdje niet meer zo makkelijk gaat :=
Hopelijk is haar oog snel beter!

NAIWHL, ja inderdaad, twijfel echt iedere dag over wat ik best met die tanden doe...
Ik moet zeggen dat ze zich de afgelopen periode redelijk koest gehouden heeft _O- . Maar ja, alles is ondertussen dan ook stilaan zo aangepast dat ze geen gekke dingen meer kan uitspoken. De kartonnen dozen moeten het wel nog steeds ontgelden, de openingen die ik erin maak zijn niet voldoende voor mevrouw :+ . Een dikke week geleden (natuurlijk op zondagavond om 22u) wilde ze wel niet eten, toen had ze even wat minder praat. Na een nachtje bij de dierenarts was dat alweer in orde, toen ik 's ochtends belde was ze daar alweer de Hooligan aan het uithangen :')

Dat visnet is wel een handige oplossing in zo'n grote ren en met zo'n grote groepen konijnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 10:30 



 
Profiel   

Het is een konijn naar mijn hart die Loesje _O-

En ze zijn wat vangen betreft inderdaad heel slim. Ze weten precies hoe ze je het lastig kunnen maken.

Hier twee ontbijt foto’s. Dan word ik gewoon gelukkig als ik naar ze kijk. :j

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-23 09:20 



 
Profiel   

Zo'n leuke bende he :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-23 11:53 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de druppels Gigi?

Ik heb van het weekend Gonnie haar voorpluk maar gekortwiekt. Ik weet niet wat ze precies gedaan had, maar ze had er een vieze klittenbende van gemaakt.

En nu kijk ik uit mijn woonkamer naar beneden. Ligt de kluwen weer lekker bij elkaar.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 18:19 



 
Profiel   

Hey, lief dat je het vraagt. Autumn vangen werd steeds moeilijker, dus ik heb het na een paar dagen al opgegeven. Wel uiteraard eerst het fluo-testje herhaald en dat was gelukkig negatief. Het ergste van al is dat als ik dan een uur later met eten kwam, ze zo boven zat.. |o

Verder is het momenteel echt het een na het ander.

Napoleon had terug diarree (enkel de blinde darmkeutels wel), haar een week een kuur weegbree gegeven en dat lijkt te helpen. Maar de vraag is voor hoelang, ze heeft sinds november op en af platte brei. Vandaag waren het iig terug normale blinde darmkeutels.

Chester at weer steeds moeilijker, is gisteren terug aan zijn tandjes behandeld. Had terug serieuze haakjes en zelfs al een wondje in zijn wang. Het was nochtans nog maar 2 maanden geleden, terwijl de keer ervoor er 4 maanden tussen zat en hij had toen nog nieteens klachten. Maar ik had weer eens een dag verlof genomen en dat beestje voelt dat altijd precies.. Hij is wel redelijk goed uit de anesthesie gekomen deze keer, begon zelfs meteen te eten terug. Normaal duurt dat wel een dag. Hij eet nog wel minder als anders, maar ik ben al lang blij dat hij iets eet.

Hier moeten de manen ook bijgetrimd worden na elke winter, vanaf ze een jaar of 4 zijn. Dan groeit het opeens langer en dan geraakt het helemaal in de knoop. Vaak gewoon door hun oren te bewegen. Heb eens een jaar geprobeerd elke week te kammen, maar hielp niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 19:10 



 
Profiel   

NAIWHL schreef
Ik heb van het weekend Gonnie haar voorpluk maar gekortwiekt. Ik weet niet wat ze precies gedaan had, maar ze had er een vieze klittenbende van gemaakt.


Wat heb je met mijn voorpluk gedaan??

Een andere vraag: ik krijg twee broertjes van een binnennestje aangeboden. Hoe schatten jullie de kansen in als We die met zn tweeën binnen gaan houden? En zou castreren helpen indien nodig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 17:12 



 
Profiel   

Gigixponys, veel konijntjes in de lappenmand :(:) . Gelukkig dat Chester niet te veel last heeft gehad van de narcose. Hoe gaat het nu met ze?
Wel fijn dat Autumn haar oog weer in orde is!

Gonniee, haha _O-

Ik zou het risico niet durven nemen. Hier ook twee rammetjes samen gehad door een foute geslachtsbepaling door de fokker en dat lukte wel maar een ideaal hecht koppel is het nooit geworden. De ene was tijdens het voeren ook gewoon echt bang van de andere. En zij waren dan nog een uitzondering dat ze elkaar niet in de haren vlogen := . Er zullen vast gevallen zijn waarbij twee rammetjes het wel echt goed met elkaar kunnen vinden, maar die zijn volgens mij enorm zeldzaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 21:56 



 
Profiel   

Jack kan ik met rammetjes samen zetten. Die zat met een zoon toen ik hem kocht. 2 sulletjes samen. De anderen kunnen echt niet. Heb nog wel 3 dames in 1 hok. Dat gaat nu nog goed maar zodra dat fout gaat heb ik een probleem. Hokken zijn op en ben nog niks kwijt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 22:12 



 
Profiel   

Alles nog goed met Napoleon gigi? En fijn dat Autumn haar oog weer goed is. Chester ook helemaal fit weer?

En ik hoop dat je ook tevreden bent met je kapsel Gonnie _O-

En rammetjes… tja, uuh hier dus een groep van 9 waarvan 7 rammen en wat goed gaat. Niki en Hazeltje zijn twee broertjes en vanaf het begin dus dikke mik met elkaar en ze zijn ondertussen anderhalf. Dus het kan ook goed gaan. Maar het kan ook maar zo mis gaan. Zijn ze een bepaald ras? Ik heb wel het idee dat kleurdwergen wat stoïcijns zijn en daarmee minder lastig.

[ img ]
Hazeltje en Niki

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 23:07 



 
Profiel   

Ik zou zelf het risico nooit meer nemen. Wij hadden ook twee rammen en dat is helaas niet goed gegaan. Castratie heeft niks uitgemaakt en uiteindelijk beide laten koppelen aan een dame en nu dus 2 verschillende koppels...
Kan idd goed gaan, maar ik zou zelf het risico nooit meer nemen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 00:15 



 
Profiel   

Hahaha Gonnie! :')

2 rammetjes is altijd een risico. Ik ken er waar het heeel goed gaat, maar evengoed mensen waar ze ze terug uit elkaar hebben moeten halen. Ikzelf heb ook 2 rammen gehad als eerste konijnen, toen ik nog niks van konijnen kende. En die lieten elkaar met rust, maar zag ik ook nooit gezellig samen liggen of elkaar wassen.

Met Chester gaat het heel goed ondertussen. Die is heel blij dat hij terug pijnvrij kan eten. *\o/*
Heb nu ook zelf een otoscoop gekocht, dan kan ik al eens in zijn mond kijken als hij terug klachten heeft of als het heel lang duurt en ik wil weten hoe het staat.

Napoleon blijft echt op en af gaan.
Alle konijnen zijn vorig weekend gevaccineerd. En gewogen enz. Napoleon is wel terug mooi op gewicht, dus het bijvoeren heeft iig wel geholpen. Maar misschien is het in verhouding wat teveel ofzo.. Uit het stoelgangonderzoek kwam vorige keer ook niks uit. Zal blij zijn als de tuin terug genoeg variatie bied. Maar weet soms ook niet meer wat te doen. Ze heeft het bijvoeren wel nodig..

Met het vaccineren ook gemerkt dat Feather een kapot teentje heeft. Ofja, zijn nagel stond al een tijdje naar boven en groeide langer dan de andere tenen. Dat viel me de laatste weken op, maar aangezien hij begin maart gevaccineerd moest worden, gewacht tot nu. Feather is namelijk maar 1 kans op pakken (broer van Autumn, valt het op) of hij verdwijnt in zijn gangenstelsel. Dus wilde het risico niet nemen, dat ik hem dan daarna niet meer zou kunnen pakken. Het laatste kootje voelt 'los'. Waarschijnlijk dus ergens achter blijven hangen met het graven. Maar goed, eer die nagel zo lang is, zal dit wel al een paar maanden geleden gebeurt zijn.. Hij heeft er geen pijn aan en het is niet open. Dus voorlopig houd ik het maar zo.. Kon er in ieder geval ook nog wel bij..

De konijntjes zijn over het algemeen wel heel braaf geweest met de vaccinatie.
Autumn en Herbie moeten wel op dieet. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 14:10 



 
Profiel   

Goed dat Chester ook weer helemaal de oude is!

Ik heb hetzelfde probleem met Lilly. Aangezien zij geen hooi eet probeer ik haar toch ietsje meer brokken te geven dan normaal voor haar gewicht, maar dat is ook balanceren tussen wel of niet haar blindedarmkeutels laten liggen.

Je hebt wel nogal een bende konijnen rondlopen he _O- Maar fijn dat ze er weer voor een jaartje vanaf zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 21:55 



 
Profiel   

Hier ook Jack die meer brok krijgt. Lastig op gewicht te houden sinds zijn snijtanden eruit zijn en constant plakpoep aan zijn kont. Eet ook weinig hooi.
Ik heb sws het idee dat ik teveel brok, hooi en groenten voer maar als ik er met 1 naar de da moet is het altijd dat ze wel wat dikker mogen zijn. Ze zijn zeker niet mager.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 22:32 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de eerlijke reacties. Het zijn twee dwergjes, maar ik ga inderdaad dan toch mijn broer adviseren te kiezen voor een koppeltje uit een opvang. De konijntjes waren geboren bij vrienden en deze twee waren nu nog over. Maar goed, genoeg konijnen die een goed huisje zoeken.

Fijn dat de meeste konijnen gewoon lekker gaan bij jullie. Luna lijkt ook weer helemaal de oude. Ik kijk de vaste planten hier bijna de grond uit, zodat ze weer dagelijks los kunnen in de tuin. Als ik ze nu los laat, hebben we in de zomer een kale tuin. Gelukkig hebben ze in hun verblijf ook ruimte om te graven, alleen rare sprongen doen ze daar niet.

En Super blij met mijn voorpluk ja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 23:45 



 
Profiel   

Hoe gaat het met alle konijnen?

Zowel ik als de konijnen zijn het winterweer nu wel zat. Al heb ik er meer problemen mee dan de konijnen volgens mij. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:37 



 
Profiel   

NAIWHL schreef
Hoe gaat het met alle konijnen?

Zowel ik als de konijnen zijn het winterweer nu wel zat. Al heb ik er meer problemen mee dan de konijnen volgens mij. :')


Haha hier gaat alles goed! Ik ben ook wel toe aan wat meer lente-weer :) het gewoon lekker makkelijk op blote voeten naar buiten lopen mis ik wel bijvoorbeeld, haha. Ik heb officieel van die handige instappers maar die zwerven dan weer ergens en nu doe ik telkens onhandig sportschoenen aan waarbij ik dan te lui ben om ze helemaal aan te doen en dan dus half mee naar buiten strompel. Nu ik het typ denk ik waardeloos, toch maar eens even 5 minuten besteden om die instappers ergens uit het stof vandaan te toveren :+ .

En daarnaast merk ik dat ik in de winter periode toch iets minder vaak buiten kom, met mooier weer wat langer bij ze blijf zitten, etc. Ook is onze zandbak nu in de winterperiode even niet in gebruik geweest, en ik heb er zin in die weer lekker te vullen met nieuw zand, in de zomer maken ze daar toch echt wel veel gebruik van :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:17 



 
Profiel   

Hier ook alles goed met de nijnen! Hoe gaat het met jouw bende NAIWHL?

Ben nu een dikke 3 weken geleden gestopt met Lilly haar antibiotica. Het beterde niet meer verder en heb het bijna 5 maanden gegeven dus kan niet bezig blijven... Ze niest nu weer ietsje meer wel dan toen ze nog antibiotica kreeg, maar op zich nog te doen. Dus als het weer te erg wordt nog maar eens een kuur AB erin...

Ik hoop ook dat dat vieze regenweer snel een keer voorbij is. Heb het er ook helemaal mee gehad :+ . We zijn bijna april, de lente mag eens gaan komen! {:}

Meteen nog een vraagje, sinds ongeveer een week hoor ik Loesje af en toe eens niezen. Mijn haren gaan ondertussen rechtstaan van een niezend konijn, maar het gebeurt niet vaak en meestal nadat ze heeft zitten snuffelen in het zand (dat jammer genoeg echt heel stoffig is door de overdekte ren...). Ze heeft ook absoluut geen vieze neus ofzo, en gedraagt zich zoals anders. Zouden jullie hiermee naar de dierenarts gaan? Of nog even aankijken? Lijkt me op zich wel kunnen dat ze eens niest door stof, maar als dit ook goed het beginstadium van snot kan zijn kan ik niet vroeg genoeg beginnen behandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:12 



 
Profiel   

Hier gaat alles prima. Alle hokken nog steeds vol en deze week mega schoonmaak van alle hokken.
Vanmorgen even schrik moment bij het hok van moeders met haar 2 dochters. Dacht dat er allemaal bloed lag maar ik was even vergeten dat zij gisteren aardbei hebben gehad :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:53 



 
Profiel   

Heb je de instappers gevonden Sellyxx? Ik heb bij de achterdeur standaard mijn Crocs staan om even naar de konijnen te banjeren.

Fijn dat het wel goed lijkt te gaan met Lilly zo. Je kan inderdaad maar niet bezig blijven.
En ik snap je reactie op niezen met Loesje. Zari doet het af en toe ook, maar nog niet zo dat ik mij er zorgen over maak. Bij mij werkt mijn onderbuikgevoel toch vaak wel goed om te bepalen of ik naar de dierenarts toe moet. Hier heeft het volgens mij ook soms met stof te maken.

En dat is schrikken caro. Gelukkig was het maar de aardbei.

En hier gaat de bende ook nog lekker. Soms wordt er even rangorde bepaald. Bij de reuzen neemt nu 1 ram langzaam de overhand (Mick). En waar nodig grijpt Max (de tante) anders in. Ze hebben het goed onder controle met elkaar. :j

Bij de andere groep is Niki echt helemaal opgenomen. En is ook weer ontspannender geworden. Rent niet meer als een konijn zonder kop door de ren. Maar ik heb wel echt de belofte met mijzelf moeten maken dat er dus echt echt echt niet meer op marktplaats ofzo gekeken mag worden. Ik moet eerst indikken en dat zal nog wel een paar jaar duren hopelijk. Max, Checo, Niki en Hazeltje worden/zijn dit jaar 2 en Crispy is voor nu de oudste met zijn 7 jaar. Dan is Gonnie nu 3 en de rest dus allemaal net geen jaar oud nu... Ik voel mij soms net een konijnenasiel.... _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 10:14 



 
Profiel   

Hier ook standaard crocs/instappers aan de achterdeur :j

Vandaag terwijl ik het hok schoonmaakte heb ik ze toch weer een paar keer horen niezen dus het is niet toevallig. Heb maar een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor morgen.

Fijn dat de twee groepen goed gaan! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 17:32 



 
Profiel   

Hopelijk valt het mee voor Loesje. Goed om het toch even te controleren dan :j
Hier gaf de konijnendierenarts toen als tip voor Ziva die snot had, om thee voor de bronchiën door het eten te doen. Ik gaf het door het drinkwater.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:35 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd wat er uit komt morgen MoppieFilou!

Snap dat je je af en toe net een asiel voelt NAIWHL :') Wij gaan morgen bij het asiel in de buurt op het gesprek. Kijken of we wat voor hun kunnen betekenen qua hokken schoonmaken en andere zorg enzo!

Hier een bewogen tijd achter de rug. Onze andere ram (broertje van die gene die steeds gasbuikjes had), is heel ziek geweest. Hij had gas in zijn blindedarm. 5 dagen in Utrecht opgenomen, 3x per dag medicijnen, dwangvoeding en infusie. Onder narcose geweest en zijn tandjes geslepen, maar dat was niet het probleem. Ze hebben alles nagelopen want hij is zo ziek geweest. Waarschijnlijk domme pech of hebben de broers toch een gevoelig maag-darm kanaal... Hopelijk gaan we iets rustigere tijden tegemoet. Ze staan nu allemaal op een heel streng dieet en tot nu toe gaat het goed *afkloppen*.
Kreeg wel lieve foto's van Utrecht :knuffel:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:02 



 
Profiel   

Goedemorgen, mag ik hier even binnenvallen? Ik zit een beetje met een probleempje, misschien weten jullie een oplossing waar ik me wel goed bij voel.

Ik heb hier in het bos, twee konijnen gevonden, 1 zwarte voedster en een hangoor rammetje, de voedster heb ik wel een plekje voor, die mag over een paar weken bij mijn net gecastreerde vlaam. Maar de ram, ongecastreerd, heb ik geen plekje voor en daarnaast ook geen voedster waar hij bij kan. Iedereen roept hier, laat hem ophalen door de dierenambu, dan gaat hij naar de opvang, maar er is hier totaal geen verloop bij de opvang...wat zouden jullie doen met hem?

Hij is ook heel onrustig, heel veel heen en weer aan het rennen enz, dus moet wel echt gecastreerd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 07:34 



 
Profiel   

Wat goed dat je ze opgevangen hebt en mee naar huis genomen.
Er zijn volgens mij niet heel veel opties voor je. Als je hem zelf niet wil en kan houden, dan kan je hem castreren en zelf een nieuwe woning voor zoeken, of je moet hem inderdaad naar de opvang brengen.

Alternatief is dat je hem wel houdt en hem aan een leuke (deze) dame koppelt en voor je eigen ram ook een leuke dame.

Realiseer je wel dat de voedster ook drachtig kan zijn als ze samen zijn uitgezet en hij is ongecastreerd. Dan zit je dadelijk met nog meer konijnen...

En is er echt geen doorloop op de opvang? Of houden ze de website niet goed bij omdat ze druk zijn?

Dat klinkt wel echt als een heftige periode Taifoen. Hopelijk ben je nu met een heel streng dieet wel van de problemen af. Ik vind ze wel echt heel knap :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 181 van de 198 [ 4949 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184 ... 198  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen