Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 14 [ 338 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn shrimpies (garnalen)

 
Profiel   

Misschien is het leuk om een huiskamer topic te plaatsen om al onze garnalen verhalen te delen met elkaar? :)
Ik word ook steeds enthousiaster als ik hier de foto's voorbij zie komen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:57 



 
Profiel   

Goede uitleg fjordjes :)
Fijn dat het goed met de baby's gaat, hopelijk snel meer jongen (en meer foto's :P )!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 22:06 



 
Profiel   

Oeps vergeten een thermostaat in het lijstje erbij te zetten! Als je de garnalen op kamertemperatuur houd is een thermostaat niet per se noodzakelijk, hoe warmer het water, hoe korter de garnaal leeft. Een thermostaat kost 13,95, is de goedkoopste.

Mijn kweekbakken ga ik op kamertemperatuur houden, misschien in de winter bij verwarmen met een los elektrisch kacheltje (mijn verwarmings systeem is vloerverwarming en dat duurt mega lang voor het warm is en eenmaal warm is warm en koelt niet snel af.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 22:36 



 
Profiel   

Wat een superverslag, daar kan ik echt wat mee.
Maar wat versta je onder kamertemperatuur?
Bij mij is het tussen de 15 en 19 graden meestal,is dat voldoende?

En waar haal je meestal je garnaaltjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 09:42 



 
Profiel   

Biebz schreef
Misschien is het leuk om een huiskamer topic te plaatsen om al onze garnalen verhalen te delen met elkaar? :)
Ik word ook steeds enthousiaster als ik hier de foto's voorbij zie komen!


Best een idee, je leert veel van elkaar en kan ideeën uitwisselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 09:44 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Wat een superverslag, daar kan ik echt wat mee.
Maar wat versta je onder kamertemperatuur?
Bij mij is het tussen de 15 en 19 graden meestal,is dat voldoende?

En waar haal je meestal je garnaaltjes?


Het is vooral belangrijk dat er geen grote schommelingen zijn qua temperatuur. Bij mij ins huis is het constant 20 graden, boven 18-19 graden. Het gaat er vooral om dat het niet dan weer 15 dan weer 20 dan weer 16 is bijvoorbeeld. Dat het in de avond/nacht langzaam afkoelt is niet zo'n probleem.

Ik koop mijn garnalen voornamelijk bij een winkel bij mij in de buurt, deze zit in de omgeving van Venray (www.youraquahouse.nl). Maar je kunt ze ook online bestellen, wel is het risico dan iets groter dat er een garnaal het niet overleefd. Op marktplaats worden er ook genoeg aangeboden, heb ik ook een paar keer gedaan en ging ook goed. Zou dus even kijken of er op marktplaats of een winkel in de buurt is waar ze garnalen aanbieden. Op marktplaats zijn ze in mijn beleving wel goedkoper als in een winkel, maar logisch natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:46 



 
Profiel   

Oh grappig, dan woon je ook bij mij in de buurt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:51 



 
Profiel   

Oke toch een thermostaat aanschaffen dan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:52 



 
Profiel   

Ja dan is dat wel het verstandigste. Zou 'm dan op 20 graden zetten, dat is prima voor ze.

Mocht ik ergens anders mee kunnen helpen dan hoor ik het wel.

Als je een aquarium aanschaft dan eerst 4-6 weken zonder bewoners laten indraaien, anders is de kans groot dat de garnalen het niet overleven zijn gevoelige beestjes qua waterwaardes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:57 



 
Profiel   

Hier al 2 jaar blue dream garnalen... begonnen met een 25ltr maar al snel overgestapt naar een 120ltr, was stille meelezer maar dacht: zal ook eens reageren :D

Ik heb mn 1e 15 blue Dreams gekocht bij de aquariumzaak maar daar zijn ze duur! Daarna kon ik er bij een kweker een 20tal ophalen, scheelde 3€ per garnaal joh :j

Hier mijn aquarium:
[ img ]
[ img ]



Inwoners zijn:

+/- 150 blue dream (enkele blue rilli & sommige lijken richting blue jelly te gaan) garnalen
Paar rasboras merah (worden tzt aangevuld maar deze soort is niet overal te verkrijgen helaas)
3 modderkruipers
15 vuur tetra's
1 killivis vrouw (man is overleden)

Killivissen enkel aangeschaft om mn garnalen populatie enigzins op peil te houden, had er meer dan 600 inzitten en ben toen gaan uitsorteren... enkele zijn naar vrienden gegaan.

Met de killivissen erin had ik tijdelijk minder jongen, nu met enkel (zelf gekweekt) een killi erin begint mn populatie weer op te lopen maar dat mag ;)

Heb nog 2 vriendinnen die graag tzt jonge garnalen willen en de rest sorteer ik gewoon uit en dan gaan ze marktplaats op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 12:07 



 
Profiel   

Leuk Paintlover! Mooi aquarium heb je.

Ik merk ook in m'n 180 liter dat je daar minder jonge garnalen ziet omdat daar vissen in rondzwemmen. Maar goed, het is prima zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 12:23 



 
Profiel   

fjordjes schreef
Ja dan is dat wel het verstandigste. Zou 'm dan op 20 graden zetten, dat is prima voor ze.

Mocht ik ergens anders mee kunnen helpen dan hoor ik het wel.

Als je een aquarium aanschaft dan eerst 4-6 weken zonder bewoners laten indraaien, anders is de kans groot dat de garnalen het niet overleven zijn gevoelige beestjes qua waterwaardes.

Dat is lief, ik ga eens rustig op zoek naar een 2e handsje.
Eerst paard even in orde voor ik weer geld uit ga geven haha.
Maar het kriebelt enorm.
En hij gaat er zeker komen

Ik zag trouwens blauwe waaierhand garnalen, kunnen die ook bij die kleintjes?

Prachtig aquarium!
Is precies wat ik in mijn hoofd heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:26 



 
Profiel   

Ja je kunt waaierhand garnalen houden bij dwerggarnalen, echter zijn ze wel een stuk schuwer als de dwerggarnalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:56 



 
Profiel   

Oek goed om te weten

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 16:00 



 
Profiel   

Wat leuk! En wat een top informatie.
Hier kan ik ook weer mee uit de voeten!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 16:19 



 
Profiel   

Ik baal een beetje..
Zou vandaag na werk een aqua40 ophalen maar er kwam iets tussen. De verkoper gaat op vakantie en ik merk dat ik wil gaan opstarten :')

Hier in de buurt staat een 20 liter nano cube, met ook gelijk een goede filter voor garnalen. Maar wil het liefste een aquarium met dichte kap :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 17:16 



 
Profiel   

Lieszje, je kan van plexiglas zelf een deksel maken, heb op Facebook een beschrijving gelezen van hoe dat moet.


[ img ]
Nog een babygarnalenfoto, ze zitten ook op het blad.
Ik hoop volgende week een nieuw aquarium te kunnen gaan aanschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:39 



 
Profiel   

Ik zou een centraal topic ook heel leuk vinden ben alleen niet zo heel handig op bokt..zou iemand die kunnen openen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:49 



 
Profiel   

Ik wil meer een dichte kap mocht ik er uiteindelijk nog kreeftjes bij willen doen. Deze ontsnappen vrij gemakkelijk tussen het kiertje wat er bij nano bakken vaak tussen zit.

Leuke foto! Ze komen al mooi op kleur <3
Hoeveel aquaria heb je nu staan Fjordjes?

Ik wil binnenkort de aquaria spullen thuis gaan uitzoeken. Misschien kan ik met de spullen die we over hebben hier wel mensen blij maken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:20 



 
Profiel   

2 aquariums, beide beneden in de woonkamer. Het garnalen aquarium gaat tzt naar boven naar de hobbykamer.

Ja als je kreeftjes wil gaan houden dan zou ik zeker een deksel erop doen want dat zijn helemaal ontsnappingskampioenen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:36 



 
Profiel   

Leuk dat ik dit topic tegen kom. Toevallig was van onze vissen wat dood gegaan, de overige bij ons andere aquarium in gedaan en willen nu dus garnalen gaan houden. Ben alleen nog op zoek naar een filter want die van ons was te klein

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 23:17 



 
Profiel   

Voor garnalen raad ik een sponsfilter aan of een garnaal safe filter.

Weet je al welke garnalen je gaat kopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 23:28 



 
Profiel   

fjordjes schreef
2 aquariums, beide beneden in de woonkamer. Het garnalen aquarium gaat tzt naar boven naar de hobbykamer.

Ja als je kreeftjes wil gaan houden dan zou ik zeker een deksel erop doen want dat zijn helemaal ontsnappingskampioenen!

Krabbetjes en kreeften gaan er inderdaad vandoor. Ik schrok me rot toen er savonds ineens een krab door de kamer heen liep :')

Oh, en de kreeft zat al een paar dagen lang op dezelfde plek stil. Die bleek te zijn gaan hemelen, maar dat lijfje bleef gewoon staan tot ik bij de waterwissel er toch maar even tegenaan getikt heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 23:28 



 
Profiel   

Haha ja dan sta je ook raar te kijken! Wat voor kreeft had je?

Ik zou nog heel graag krabjes willen voor in mijn aquarium, weet de benaming zo even niet meer maar vind die zo leuk! Zijn erg klein maar heeeeel erg schuw en dat vind ik wel jammer want dan zal ik ze weinig zien. Ik heb al 2 mosselen in m'n aquarium die ik nooit zie omdat die zich graag in het grind ingraven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 23:32 



 
Profiel   

fjordjes schreef
Haha ja dan sta je ook raar te kijken! Wat voor kreeft had je?

Euh .. een rode :+

Ik heb echt geen idee meer, dat is inmiddels bijna 20 jaar geleden. Zo. En ineens voel ik me bejaard. <:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 23:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 14 [ 338 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen