Waarheen met 6 loopeend woerden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Waarheen met 6 loopeend woerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 12:45

Wat een mooie oplossing voor je mannen :-)

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Waarheen met 6 loopeend woerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 13:59

Ja, ik ben er ook heel blij mee. Zo wordt er nog van ze genoten en dragen ze nog bij aan wat goeds ook. En inderdaad, het is op een steenworp afstand, en het is volgens mij een hele vriendelijke man die ik aan de telefoon had. Denk dat ik altijd kan vragen hoe het met de jongens gaat :)

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Waarheen met 6 loopeend woerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 16:30

Ik ben ze vandaag al gaan brengen. Morgen had ik mijn dochters mee moeten nemen, en ik denk dat dat niet handig geweest was.
Het is een hele fijne plek bij hele lieve mensen. Ze zitten in een grote wei met pauwen, hertjes en varkentjes. Er werden al meteen plannen gemaakt voor vijvertjes, en alle cliënten kwamen meteen kennis maken. Ik ben zo blij dat ze een fijne plek hebben gekregen!

Bronsveen

Berichten: 68
Geregistreerd: 08-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 16:33

Geweldig +:)+

Goed nieuws voor de mannen!!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waarheen met 6 loopeend woerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 16:48

Ow, wat fijn!!

En ook stiekem voor ons, haha. Wil al heel lang eenden, maar heb iets van 6 dieren geleden al beloofd niet nog meer dieren naar huis te halen :p

Hopelijk zijn ze snel gewend. Voor de zorgboerderij ook heel leuk!!

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 17:06

superpony schreef:
Ow, wat fijn!!

En ook stiekem voor ons, haha. Wil al heel lang eenden, maar heb iets van 6 dieren geleden al beloofd niet nog meer dieren naar huis te halen :p

Hopelijk zijn ze snel gewend. Voor de zorgboerderij ook heel leuk!!


Hahaha, herkenbaar! Ik ben alleen dit jaar veeeeel te snel terug gekomen op het aantal dat ik wilde. En dat is ook niet fijn. Veel vroegtijdig dood gegaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110661
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Waarheen met 6 loopeend woerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 17:17

Wat fijn dat ze een goed huis hebben gevonden!
Ik ben wel benieuwd of ze hun namen behouden? :D

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Waarheen met 6 loopeend woerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 17:53

Ik denk het niet, ik heb ze ze niet gezegd. Het waren voornamelijk cliënten met down, en sommigen waren al trots dat ze konden zeggen dat het eenden waren :D Dus laat ze maar lekker namen verzinnen die voor iedereen praktisch zijn, dacht ik!

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 05:56

Ahhh, superleuk, wat een ontzettend mooie en fijne oplossing! Is je, en zeker je eendjes van harte gegund. <3
Het zijn idd echt leuke, en zeker ook nuttige beestjes (als ze doen wat ze moeten doen, haha, dus geen kippen proberen te bevruchten, of gaan zwemmen en slobberen in drinkbakken die voor andere dieren bedoeld zijn).

Ze houden en maken alles mooi "schoon"; slakken in je (moes)tuin, vooral op weides waar schapen lopen of hebben gelopen, vreten ze de voor paarden gevaarlijke leverbot op.
En zijn best heel tam te maken.
Afgelopen 2 zomers stond de sloot, incl de aangelegde grote poelen, paar x helemaal droog. Vonden ze niet zo leuk. We hebben alleen een hydrofoor pomp met grondwater. 1 vd aansluitingen met een oude brandslang. Nou echt, ze kwamen nog net niet door de heining heen als ze me zagen, of als ik de pomp aanzette met slang vol open.

Vorig jaar 2 nieuwe woerden aangeschaft, omdat er 2 gesneuveld waren. Die vreten gewoon uit je hand als je ze het aanbied. Zonder venijnnig te bijten trouwens (want dat kunnen ze ook, als ze willen. 1 eend die zat te broeden wilden we met kuikens en al verplaatsen naar een veiligere plek. Ze trok m'n ene handschoen af, en beet dwars door de andere heen.. ).

Rose, liefst redelijk rood, gebakken eendenborstfilet met zo'n mooi knapperig korstje van de huid, met het vet gesmolten, ohhhh heeeeeeeerlijk!!! Maak ik zo nu en dan wel klaar. Of gerookt op toastjes met een chutney van rode ui.

Dat koop ik dan wel bij poelier/supermarkt. Al zou ik er geen moeite mee hebben om eigen dieren te eten. Maar een al dode, aangevroten eend waag ik me niet aan.
Worden loopeenden überhaupt gegeten eigenlijk?

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Waarheen met 6 loopeend woerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:47

Hier gaat het volgens mij gewoon goed met de eenden en kippen maar ze lopen gewoon los op het erf en in de wei dus ze hebben de ruimte om elkaar te ontlopen als ze dat nodig vinden.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Waarheen met 6 loopeend woerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-23 08:52

Die ruimte was hier ook hoor! Maar de eenden joegen de kippen klem. En dat is gewoon een enorm risico. Vooral omdat ik maar kleine kipjes heb.
Ze waren hier ook behoorlijk tam, als ik ze riep kwamen ze meelwormpjes uit de hand eten <3 ik hoop dat ze op hun nieuwe plek net zo vertrouwd worden als hier.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:40

Pluttersput schreef:
superpony schreef:
Ow, wat fijn!!

En ook stiekem voor ons, haha. Wil al heel lang eenden, maar heb iets van 6 dieren geleden al beloofd niet nog meer dieren naar huis te halen :p

Hopelijk zijn ze snel gewend. Voor de zorgboerderij ook heel leuk!!


Hahaha, herkenbaar! Ik ben alleen dit jaar veeeeel te snel terug gekomen op het aantal dat ik wilde. En dat is ook niet fijn. Veel vroegtijdig dood gegaan.


Dat is altijd het risico ja, dat het er steeds meer worden. :+

Ik wilde ook kipjes, maar ben zo bang dat ze dood gaan. Ik ga me hechten, dus durf het niet aan. En ik ben echt een zeikerd met verzorging, dus het wordt weer een dagtaak erbij :D

Wij hebben een poel en een wadi die nu al tijden vol staat. De poel stond vorig jaar heel laag, maar nog niet volledig droog. Ben eigenlijk best verbaasd dat we nog geen wilde eenden hebben hier. Er poedelt van alles, maar die slaan ons over.

Vroeger woonden we aan een gracht en mijn vader voerde de eendjes en 1 stelletje was echt ons stelletje geworden. Keken ons echt aan door het keukenraam.
En mijn oma heeft op een woonboot gewoond en die had een tamme eend die haar echt opwachtte als ze uit school kwam. Zoveel leuke verhalen van toen gehoord ook.