Wat dragen jullie honden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:45

Josien_ schreef:
Heeft iemand dé tip voor een regenjas voor een actief hondje van 13 kilo?
Daarbij geen dikke voering, een winterjas hebben we al maar we willen graag een regenjas die in principe het gehele jaar door te gebruiken is.

Edit: en met opening waardoor de riem aan het tuigje kan worden vastgemaakt :D .


Pomppa indd.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 17:42


TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 09:40

Ik heb ook een pomppa jasje. Ik vind hem erg fijn kwa pasvorm. Maar er zit geen opening op de rug om de riem aan het tuig te klikken. Dus ik heb het tuig eroverheen, maar dat is niet ideaal.

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:16

Het ligt er ook een beetje aan wat voor tuig je hebt.
1 van mn honden heeft een instap tuig en bij deze zit het oogje voor die riem hoger en kan dus wel door het jasje en bij de andere doe ik het tuig eroverheen.
Wat ik bij pomppa fijn vind is dat door de staart uitsparing hij netjes blijft liggen.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:22

Balen dat ik de topic ontstipt had zie dat er een aantal
Mensen de tuigen weg deden.

Heb toevallig gister 2 pomppa jassen besteld die haal ik volgende maand op bij een wedstrijd in de buurt

Binnenkort ook een nieuw hulphond tuig voor Emma aanschaffen denk dat ze nu wel een heel eind uitgegroeid is

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:36

TinkerTreas schreef:
Ik heb ook een pomppa jasje. Ik vind hem erg fijn kwa pasvorm. Maar er zit geen opening op de rug om de riem aan het tuig te klikken. Dus ik heb het tuig eroverheen, maar dat is niet ideaal.


Wij hebben één anti ontsnappingstuig waarbij het ringetje wat verder naar voren zit, geen probleem om dat te gebruiken. Maar ik zoek wel echt iets waarbij het tuig onder de jas kan en niet er overheen. Dat lijkt mij enorm onhandig en niet lekker zitten.

Tot nu toe lijkt deze van Kramer het meest geschikt:
https://www.kramer.nl/Themas/Hond/Honde ... -First-0-g

Veel jasjes zijn vaak of functioneel of mooi. Dat is wel jammer.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:36

Die van de kramer heb ik vind het geen fijn jasje trekt erg scheef ondanks ik de poten door de elastieken doe

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 15:15

Dat is jammer, ik heb al een winterjas van Kramer en die is wel heel fijn.

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 15:44

Ik heb ook 2 winterjassen van Kramer, die vallen wel wat klein. Maar verder zitten ze goed. Al vind ik ze wel wat stug.
Ik heb ook een winterjas van Hurtta, dat is echt een super fijne jas. Alleen is die weer niet waterdicht

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:00

Ik schop 'm weer even omhoog: heeft iemand hier ervaring met de jassen van harry's horse? Specifiek voor een hond met een flinke borst/schouderpartij? Dit is tot nu toe de beste betaalbare (hij is nog in de groei) waterdichte jassen met opening om de lijn aan het tuig vast te maken. Ik kan tot nu toe geen maattabel vinden.

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 22:50

Even schopje, ik ben aan het rondkijken voor een fijne badjas voor de honden. Welke gebruiken jullie?

Gaat om een Roemeentje van +- 10 kg en een Mechelse Herder kruising.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 23:32

Ik heb de goedkope van Zooplus, doet prima zijn ding :j

CupCakes_

Berichten: 3315
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 23:36

Dryup en die van Dierenoppas Amersfoort zijn ook erg fijn!

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 00:17

Ik vind die van dierenoppas Amersfoort ook heel fijn.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 01:38

Deemiii schreef:
Even schopje, ik ben aan het rondkijken voor een fijne badjas voor de honden. Welke gebruiken jullie?

Gaat om een Roemeentje van +- 10 kg en een Mechelse Herder kruising.

Een....badjas...voor je hond?

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 06:46

Drico schreef:
Ik heb de goedkope van Zooplus, doet prima zijn ding :j

Die hebben wij ook, prima ding voor de prijs.

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 06:57

Kuggur schreef:
Deemiii schreef:
Even schopje, ik ben aan het rondkijken voor een fijne badjas voor de honden. Welke gebruiken jullie?

Gaat om een Roemeentje van +- 10 kg en een Mechelse Herder kruising.

Een....badjas...voor je hond?


Scheelt een hoop viezigheid in je huis of auto na een modderwandeling ;)

CupCakes_

Berichten: 3315
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 07:13

Kuggur schreef:
Deemiii schreef:
Even schopje, ik ben aan het rondkijken voor een fijne badjas voor de honden. Welke gebruiken jullie?

Gaat om een Roemeentje van +- 10 kg en een Mechelse Herder kruising.

Een....badjas...voor je hond?


Ik zou niet meer zonder kunnen. Dat lange haar droogt zo traag. Met een badjas is hij binnen een uurtje droog. :D

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 07:14

Kuggur schreef:
Deemiii schreef:
Even schopje, ik ben aan het rondkijken voor een fijne badjas voor de honden. Welke gebruiken jullie?

Gaat om een Roemeentje van +- 10 kg en een Mechelse Herder kruising.

Een....badjas...voor je hond?

Ja, superhandig. Na het wandelen de jas aan en de pootjes afdrogen, vahc thet water op en helemaal als de hond nog even in de auto moet wachten koelen ze minder snel af.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 08:27

Wij hebben dry-up badjassen, al ruim 12 jaar oud is de oudste en nog steeds net zo nieuw als de nieuwste. :j

Ik ben er super tevreden mee en ze zijn de prijs dubbel en dik waard! Vooral in de camper zijn ze ook heel fijn.

cursebreaker

Berichten: 11407
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 09:14

Ik zweer ook bij de Dry-up jassen. Gingen hier ook altijd heel goed mee (2 stuks verkocht tijdje terug omdat ze eruit gegroeid was). De pasvorm is heel erg goed en de combinatie met hoe ie droogt maakt dat er voor mij echt geen betere is, van wat ik so far heb geprobeerd. Ik heb afgelopen jaar ook eentje van Dierenoppas Amersfoort in huis gehaald om te proberen omdat ik bij het gewone model van Dry-up wel de staart een beetje irritant aan vond doen met mijn hond die een hele grote fluff staart heeft (daar moet je de staart door een gat halen. Dat was met die van DA niet, en dat was wel fijn. Die van DA is ook echt ontzettend goed qua pasvorm, kan ik ook niks over zeggen, maar in de praktijk in vergelijking met de Dryup en kijkend naar onze ervaring met de vacht van mijn langharige herder, droogt hij wel echt minder goed als de Dry-up in onze ervaring (dryup en die van DA zijn andere materialen ook, al heeft DA ondertussen ook een katoenen variant ipv microvezel. Hebben ze slim gedaan want dryup is ook katoen haha) dus ik ga mijn DA jas ook weer weg doen zodra ik van DryUp een tweede badjas erbij heb - vind het fijn om er 2 te hebben zodat ik zowel in de auto als thuis een heb hangen en altijd eentje beschikbaar heb wanneer een in de was ligt.

Ik heb ondertussen van Dry-up naast eerder het gewone model gebruikt te hebben, ook de Zipfit variant erbij sinds afgelopen jaar en ben daar mega gelukkig mee. Dit is echt de uitvinding. Mag er misschien bescheten uit zien, maar mijn hond is bij thuiskomst al ver droog en veel rotzooi is dan al van d’r af. Vind het echt ideaal - zeker omdat Arya ook wel best wat haar aan d’r poten heeft haha.

Wij hebben er toevallig gister nog gelukkig gebruik van gemaakt na een hele natte wandeling en bij thuiskomst heeft ze 'm nog even aan gehad en ze kwam weer lekker droog en schoon er onderuit :j

Afbeelding

Jammer dat er in een topic als dat toch nog raar gereageerd moet worden op hetgeen wat er verkrijgbaar is voor honden om te dragen, wat niet perse altijd een voordeel voor alleen hond is maar ook de baasjes. Tuurlijk zijn er ook onnodige dingen, maar zoiets als dit… waarom zouden mensen hier geen gebruik van moeten maken? De hond ondervind er absoluut geen schade en hinder van en het scheelt je wel enorm met naverzorging wanneer ze van een zeiknatte wandeling terugkomen bv.

--

Wat dat betreft. Hier pasgeleden ook de Fjord raincoat van Non-Stop besteld voor mijn langharige herder die zelf prima met natheid om kan gaan.... maar die ik gewoon voor eigen gewin ga gebruiken en ik nu al heel blij mee ben haha. Wat is dat een mooi ding zeg! Is ontworpen voor de actieve hond, en er is echt volledige bewegingsvrijheid waardoor deze echt perfect is om tijdens het hiken e.d. mee te nemen - of voor honden die aan 't werk zijn buiten, etc etc. Lichtgewicht en met een tasje erbij dus je merkt het nauwelijks als je 'm mee hebt in je rugzak/aan je rugzak. Niet gevoerd, dus ook echt ideaal/geschikt voor de langharen/dubbele vacht honden :j

We hadden al een wat goedkopere variant via Zooplus met neon geel en reflectie, maar die was iets kort geworden en deze stak me al een tijdje de ogen uit. Nu met 20% korting gescoord, dus dat liet zich wel doen <3

Geweldig in combinatie met tuigen. Wij hebben de Non-Stop line harness 5.0 eronder liggen en dat sluit echt perfect aan met de opening. Er hangt nog een flapje overheen die nauw aansluit, waardoor het ook niet open gaat staan op dat punt ofzo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bo_Y

Berichten: 4555
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 09:59

Ik heb ook dry-up badjassen met en zonder pootjes.

Afbeelding
Saar is er ook blij mee..

En voor de regen een pomppa
Afbeelding

En voor de hele koude dagen een pomppa Jumpa, dit was op vakantie hoog in de bergen waar het in de nacht vroor. En dan te koud in de tent voor mevrouw
Afbeelding

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 10:16

Ik vind een badjas en regenjas ook ideaal! Zeker omdat Sebbie een hondje met korte pootjes is, als die even door gras oid loopt te racen is der hele buik vies/nat :+

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 13:00

Deemiii schreef:
Even schopje, ik ben aan het rondkijken voor een fijne badjas voor de honden. Welke gebruiken jullie?

Gaat om een Roemeentje van +- 10 kg en een Mechelse Herder kruising.



Ik heb voor allebei de teckels een dry up badjas.... en het is zo erg. Bij m'n schoonouders liggen er ook 2 voor de dames.

En hebben ze een pommpa regenjas.
Nadeel met teckels vind ik persoonlijk dat de pasvorm gewoon niet altijd tof is.

Ceetje_bokt
Berichten: 5168
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 16:50

Ik heb al 13 jaar deze twee badjassen van dogtowel. Toentertijd idioot duur, maar nog steeds als nieuw. Heb wel eens zitten kijken naar die van Dryup, maar zolang deze nog prima zijn….
Afbeelding