Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 34 [ 841 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 34  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Garnalen liefhebbers

 
Profiel   

Aquarium is opgehaald. Ik zal even een foto maken als de rommel is gezakt. Was 900 m rijden met de auto en we hebben er wat water in laten zitten. Dus dat is nu goed door elkaar geshaked :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:17 



 
Profiel   

[ img ]

Zo hij staat. Vanavond even verder met de inrichting. En water verder bijvullen. Zometeen even 11 stuks crystal red ophalen <3
En morgen neon yellow

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:05 



 
Profiel   

ClaudiaHS schreef
[ [url=m/bcerdo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo hij staat. Vanavond even verder met de inrichting. En water verder bijvullen. Zometeen even 11 stuks crystal red ophalen <3
En morgen neon yellow


Ik wil niet betweterig overkomen maar als jij nu garnaaltjes erin doet zijn ze binnenkort gehemeld...
Het is beter om eerst je aquarium een week of 4-6 leeg te laten draaien want er moet eerst een bacterie cultuur worden opgebouwd zodat de eventuele nitriet wordt opgenomen. Nitriet is namelijk dodelijk voor aquarium bewoners.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 15:27 



 
Profiel   

Ik heb het aquarium draaiende met garnalen en water en al opgehaald vanmorgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 15:37 



 
Profiel   

Oh gelukkig maar, zou anders zonde zijn! Dan heb ik niks gezegd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 15:48 



 
Profiel   

Ik dacht ook oei maar in de bodem zitten nog zat bacteriën als hij niet droog heeft gestaan.
Heb je de garnalen ook mee overgenomen en ga je daar 11 nieuwe crystal reds bij doen of lees ik dat verkeerd?

Anders als waarschuwing en dat geldt voor alle die meerdere stammen bij elkaar gaat zetten houdt rekening met dat garnalen uit verschillende stammen/bakken een bacterie oorlog kunnen creëren.
Ik kende het niet en ze gingen niet met bosjes tegelijk dood maar wel bijna elke dag wel uitval.
Ben toen best even bezig geweest om ze te redden maar wel gelukt dus is wel mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 16:05 



 
Profiel   

Ja ik heb de crystal red bij de blue fairy in gedaan. Ik ga het zien of het goed gaat of niet.
[ img ]

Tis wel echt superleuk om naar te kijken <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 16:17 



 
Profiel   

fjordjes schreef
ClaudiaHS schreef
[ [url=m/bcerdo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo hij staat. Vanavond even verder met de inrichting. En water verder bijvullen. Zometeen even 11 stuks crystal red ophalen <3
En morgen neon yellow


Ik wil niet betweterig overkomen maar als jij nu garnaaltjes erin doet zijn ze binnenkort gehemeld...
Het is beter om eerst je aquarium een week of 4-6 leeg te laten draaien want er moet eerst een bacterie cultuur worden opgebouwd zodat de eventuele nitriet wordt opgenomen. Nitriet is namelijk dodelijk voor aquarium bewoners.

Ik draai nooit in. In het begin regelmatig verversen en meten, gaat prima :). Nog nooit een nitrietpiek gehad. De kunst is geleidelijk bewoners toevoegen. Niet alles in één keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 16:41 



 
Profiel   

Dat is idd ook een manier. Deed je dan dagelijks verversen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 16:55 



 
Profiel   

fjordjes schreef
Dat is idd ook een manier. Deed je dan dagelijks verversen?

Ja, dagelijks tien procent :). En rustig met bewoners toevoegen. Dat is het voornaamste.

En meten. Druppeltest, geen strips. Meten is weten :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:19 



 
Profiel   

Nou, onze 2e bak is aan het opstarten en onze grote gaan we wat aanpassen zodat er daar wat bij in kunnen. Niet aan gedacht dat ze daar al gewoon in kunnen haha. Gaan er alleen 1 algeneter uit doen. Vind dat die te groot is geworden voor zijn bak dus daar hebben we een mooi huisje voor gevonden

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 19:45 



 
Profiel   

Nog even over kruisbesmetting. Wat ik zelf altijd deed was de garnalen in zo'n drijfbakje voor zwangere vissen doen. In het aquarium hangen met iets uit het aquarium (vaak een stukje mosbal). Meestal verbleven ze 3 dagen daarin voordat ze bij de rest mochten. Bij mij heeft dit altijd geholpen.

Vandaag het één en ander gekocht voor de garnalenbak en het andere aquarium.
Had daarna niet heel veel tijd meer maar heb alvast een begin gemaakt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 22:13 



 
Profiel   

Goede tips komen hier voorbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 22:20 



 
Profiel   

Jullie hebben mij ook aangestoken. O:)

Een paar jaar geleden heb ik al eens een klein aquarium gehad met o.a. garnalen (crystal red) en wat kleine visjes. Na een paar jaar ermee gestopt omdat mijn vader voordat we op vakantie gingen stroom af heeft gezet (doen ze altijd) niet nagedacht dat ook het aquarium hierop zit… dus na een goede 1,5 week kwamen we terug en was helaas 80% dood. Y;( Was er toen zo verdrietig om dat ik alles weg heb gedaan.

Maar na al jullie leuke foto’s etc. zit ik al weer de hele week te zoeken, en nu ga ik vanmiddag een klein bakje ophalen! Er zitten al wat vissen en garnalen in, hier wil ik een goed huisje voor gaan zoeken. Ook de scape die er nu in zit is niet helemaal mijn smaak.

Ik wil er uiteindelijk wat corydoras, slakjes en sakura black in gaan houden.

Ben er echt wel een aantal jaar uit geweest dus zit me nu weer helemaal in te lezen. :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 09:08 



 
Profiel   

Leuk Demi! Ik ben ook aan het kijken voor dwerg corydoras om er bij in te doen.
Ik kreeg bij mijn aquarium Helena slakken, maar ik las dat deze ook wel jonge garnaal lusten, dus heb er al 10 uitgevist en aan de buurjongen gegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 09:11 



 
Profiel   

Ik heb ook altijd helena’s bij mn garnalen gehad maar zoveel eten ze niet zag ze hier vnml andere slakjes eten en als er een garnaal dood was gegaan.
Vond ze juist wel fijn dat ze opruimen maar anderzijds doen de garnalen precies het zelfde.
Soms zie je ineens een heel groep bij elkaar zitten en dan zijn ze een dode buurman aan het opruimen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 09:29 



 
Profiel   

Dat Helena jonge garnalen eten durf ik te betwijfelen..die zijn veel te snel...misschien die ziek zijn? Ik heb ook Helenas bij mijn garnalen nooit ook maar iets van gezien

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 09:31 



 
Profiel   

In mijn vorige aquarium had ik ook Helena slakken, heb eigenlijk nooit kunnen ontdekken dat ze garnalen op aten. Inderdaad wel dat andere garnalen een overleden garnaal opruimden.

Ik zit me nu in te lezen over CO2, is het nodig om hier apparatuur voor aan te schaffen? Of kan dit ook zonder? In mijn vorige scape had ik dit niet zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 09:31 



 
Profiel   

Ik heb er nu nog een stuk of 4 helena's in zitten.
Die mogen blijven. Vond 14 stuks wel erg veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 09:32 



 
Profiel   

Leuk dat je ook weer gaat beginnen Deemiii! Wat voor maat aquarium ga je ophalen? :)
Er bestaat ook vloeibare co2 als je geen apparatuur aan wilt schaffen. Voor mij is al die apparatuur te ingewikkeld, dus ik begin er niet aan :o

Ik heb wel een aantal keer Helena slakken bij garnalen gehad en nog nooit gezien dat ze achter een garnaal aan gingen. Garnalen zijn ook te snel voor ze :')
Helena's zijn vaak 'gevaarlijker' in een groot groepsverband. Als je bijv. één appelslak hebt zitten en een Helena zal de Helena hem niet kunnen pakken hoor. Wel met een groep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 10:24 



 
Profiel   

Lieszje schreef
Leuk dat je ook weer gaat beginnen Deemiii! Wat voor maat aquarium ga je ophalen? :)
Er bestaat ook vloeibare co2 als je geen apparatuur aan wilt schaffen. Voor mij is al die apparatuur te ingewikkeld, dus ik begin er niet aan :o


Hij stond als 20 liter, maar heb net zitten rekenen en hij komt uiteindelijk maar op 12 uit. Stuk kleiner als gedacht haha, maar geeft niet. Dan begin ik alleen met garnalen en een slak en geen corydoras erbij.

Vloeibare CO2 ga ik eens opzoeken! Vond het inderdaad vrij ingewikkeld haha. Vandaar dat ik dacht ik vraag het hier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 11:04 



 
Profiel   

De winkel waar ik mijn spullen altijd koop geeft ook online en telefonisch advies, je kan ze altijd berichten via Facebook of whatsapp mocht je vragen hebben.

Hier zag ik net een dooie garnaal in m'n Orange sakura aquarium. Volgens mij een vrouwtje... Ene kant balen andere kant heb genoeg vervangers alleen zijn die nog niet volwassen :) zijn het een week oud. Wel mooi gezicht al die garnaaltjes, zijn echt de mini versie van hun ouders

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 11:20 



 
Profiel   

Herkenbaar:') Zag hier laatst een nano cube die als 18 liter stond. Ik wilde eigenlijk minimaal 20 maar ach 18 kan dan ook wel. Ging hem ook nog even narekenen en kwam op 10 liter uit. Dus uiteindelijk maar afgezegd, met de inrichting erin gaat er ook nog wat van de inhoud af.
In 20 liter had ik ook geen corydoras gedaan :o Is alsnog erg klein voor vissen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 11:24 



 
Profiel   

Lieszje schreef
Herkenbaar:') Zag hier laatst een nano cube die als 18 liter stond. Ik wilde eigenlijk minimaal 20 maar ach 18 kan dan ook wel. Ging hem ook nog even narekenen en kwam op 10 liter uit. Dus uiteindelijk maar afgezegd, met de inrichting erin gaat er ook nog wat van de inhoud af.
In 20 liter had ik ook geen corydoras gedaan :o Is alsnog erg klein voor vissen.


Ja beetje jammer dat deze uiteindelijk ook zo klein blijkt te zijn haha. Maar goed, hij staat voor een mooie prijs te koop dus leuk om mee te beginnen.

Had net inderdaad gelezen dat ze minimaal in 40 liter moeten, dacht dat ze ook wat kleiner konden. Dus dat was sowieso geen optie geweest. Mijn oude aquarium was rond de 45 volgens mij, daar had ik er 3 in dacht ik.

@fjordjes: waar haal jij je spullen vandaan? Hebben ze ook een website?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 11:47 



 
Profiel   

Ja bij www.youraquahouse.nl

Winkel zelf zit in omgeving Venray, daar ga ik heen woon er dichtbij

Maar je kan ze altijd vragen of bellen ook in de avond/zondag
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 11:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 34 [ 841 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 34  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen