Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 182 van de 198 [ 4949 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185 ... 198  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

 
Profiel   

ik heb geen plek voor hem en een eventueel andere voedster, daarnaast kost castratie 110 euro voor hem, vindt dat behoorlijk geld voor een konijn wat ik niet aan wil houden. Maar t gaat me aan mijn hart de dierenambu te bellen, moet er nog even over denken tot ik er achter sta of iets gevonden heb wat wel goed is voor mijn gevoel...

ik heb zelf al 6 konijnen dus is eigenlijk gewoon wel genoeg.

Ze zaten niet bij elkaar in de buurt, echt heel vreemd, de voedster liep met nog een zwart konijntje samen, toen zij ergens anders heen rende kwamen we ineens ook deze ram tegen...we wachten het wel af...het andere zwarte konijntje krijg ik nog steeds niet te pakken...rent gelijk de bramenstruiken weer in...ze zitten er ook echt al maanden in het bos...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:32 



 
Profiel   

[ img ]

Hij is wel erg knap toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:35 



 
Profiel   

NAIWHL schreef
Hopelijk valt het mee voor Loesje. Goed om het toch even te controleren dan :j
Hier gaf de konijnendierenarts toen als tip voor Ziva die snot had, om thee voor de bronchiën door het eten te doen. Ik gaf het door het drinkwater.


Ik hou het in mijn achterhoofd voor moest het snot zijn!


Taifoen schreef
Ik ben benieuwd wat er uit komt morgen MoppieFilou!

Snap dat je je af en toe net een asiel voelt NAIWHL :') Wij gaan morgen bij het asiel in de buurt op het gesprek. Kijken of we wat voor hun kunnen betekenen qua hokken schoonmaken en andere zorg enzo!

Hier een bewogen tijd achter de rug. Onze andere ram (broertje van die gene die steeds gasbuikjes had), is heel ziek geweest. Hij had gas in zijn blindedarm. 5 dagen in Utrecht opgenomen, 3x per dag medicijnen, dwangvoeding en infusie. Onder narcose geweest en zijn tandjes geslepen, maar dat was niet het probleem. Ze hebben alles nagelopen want hij is zo ziek geweest. Waarschijnlijk domme pech of hebben de broers toch een gevoelig maag-darm kanaal... Hopelijk gaan we iets rustigere tijden tegemoet. Ze staan nu allemaal op een heel streng dieet en tot nu toe gaat het goed *afkloppen*.
Kreeg wel lieve foto's van Utrecht :knuffel:

[ [url=m/ZJfXi3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BmiloV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Pfoe dat is wel even spannend dan. Hopelijk blijven ze het goed doen op dit dieet!


BarbaraNova schreef
[ [url=m/1p0nXc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is wel erg knap toch?


Wat een mooi konijntje!

Ik denk toch dat de opvang de beste oplossing is. Vaak hebben ze het daar zo slecht nog niet hoor, dus zelfs al moet hij een tijdje wachten op een nieuw baasje is dat niet zo erg. Je zou eventueel zelf even kunnen gaan kijken bij opvangen in de buurt of je je er goed bij voelt. Een ongecastreerde ram zelf weer door "verkopen" is enorm moeilijk, rammetjes zijn vaak sowieso al moeilijker kwijt te raken, laat staan als ze niet gecastreerd zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 09:34 



 
Profiel   

Heb je ook een konijn die niest? Ik had er pas 1, die zat helemaal verstopt, die hebben we met een spuitje in 1 neusgat, gespoeld met soort gesterriliseerd water, weet effe niet meer hoe het heet, had ik nog staan van een hangoor, waar we haar oor mee moesten spoelen na operatie. Toen hij weer normaal open was en kon ruiken, ging hij gelukkig weer eten...zo gaat het een tijd goed en zo hebben ze weer wat...

Ja denk dat opvang wel de beste oplossing is, had al contact met een opvang maar die wilde dat ik dan de helft van de castratiekosten betaalde, dat vond ik weer wat apart zeg maar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:16 



 
Profiel   

Ja, sinds een week hoor ik ze af en toe niezen. Ze heeft (nog) geen snot of vieze neus, er is verder eigenlijk niets aan te merken, maar heb al een chronisch snot konijntje zitten en zo hoef ik er geen tweede := . Dus toch maar even laten checken voor de zekerheid zodat moest het snot zijn ik snel kan beginnen behandelen.
Ja inderdaad, het zijn zo'n gevoelige beestjes... Als ik dat vergelijk met de kat hier, die is nog nooit ziek geweest in de anderhalf jaar dat ik ze nu heb (*even afkloppen* _O- ). Terwijl ik hier met de konijnen beter een abonnement bij de dierenarts kan nemen :+ .

Ik begrijp ergens wel waarom de opvang dat vraagt. Anders kan iedereen zijn oeps-nestje/konijnen die ze niet meer willen gratis naar de opvang brengen onder het mom van gevonden in het bos/langs de weg. Maar langs de andere kant zijn mensen hierdoor misschien minder geneigd om konijnen die echt gedumpt zijn te vangen en naar een opvang te brengen. Dus het is heel dubbel... Vrees alleen dat naar welke opvang je hem ook brengt er sowieso iets van kosten aan verbonden zullen zijn, tenzij het via de dierenambulance gaat misschien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:35 



 
Profiel   

ik geef mijn konijnen altijd wilgentakken en zevenblad enz om de weerstand wat te verhogen. nu komt de wilg weer lekker in jong blad dus misschien wel een idee, toch altijd beter als chemische medicatie mits je niet anders kunt natuurlijk.

Ja dierenarts adviseerde de dierenambulance gewoon te bellen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:52 



 
Profiel   

Toevallig ben ik afgelopen weekend net wilgentakken bij iemand gaan ophalen. Die eet ze met veel plezier op. Ze krijgen ook iedere dag gevarieerd kruiden, die ook goed zouden moeten zijn voor onder andere de weerstand.
Kan ook nog altijd zijn dat ze niest omwille van allergie, of omdat er iets vastzit in haar neus bv. Tandjes kunnen ook nog een oorzaak zijn. Dus ben benieuwd wat de dierenarts zegt straks.

Denk wel dat dat de beste optie is inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:00 



 
Profiel   

Ik ken helaas niemand met wilg. Hier krijgen ze vlinderstruik

Net een rammetje verkocht. Meisje was gelijk verliefd. Hij is ook heel lief. Nog een paar te gaan. Heb er 9 nu waarvan 3 rammen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 19:16 



 
Profiel   

Ik ken ook niemand persoonlijk maar had een berichtje geplaatst in de plaatselijke Facebook groep. Het is blijkbaar de tijd van het jaar dat mensen hun wilgen snoeien, en naar het schijnt groeien die bomen zo snel en goed dat je een mini (en later ietsje minder mini) boompje krijgt als je gewoon een dikke, lange tak in de grond stopt. Dus dat ga ik maar eens proberen.

Ben dus met Loesje naar de dierenarts geweest, maar ik moet voorlopig nog niet behandelen. Kan een allergie zijn, dus ga het hooi eens natmaken om te zien of dat iets uitmaakt.
Tandjes zijn ook gecheckt en goedgekeurd en nageltjes geknipt dus ze is weer als nieuw :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 22:34 



 
Profiel   

Fijn dat je een plekje hebt gevonden voor een rammetje Caro :j En helemaal fijn als de nieuwe eigenaar er meteen verliefd op is.

Hopelijk maakt nat hooi verschil voor Loesje.

Hier lopen de groepen weer afwisselend in de tuin om te grazen. De belangrijkste planten staan hekken omheen, want anders blijft er niks over…

Soms zie ik foto’s terug van de tuin zonder konijnen, of met een normale hoeveelheid. En toen hadden we wel nog gewoon mooi gras enzo _O- de konijnen hebben het wel een beetje overgenomen hier _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 09:02 



 
Profiel   

Haha kan me wel inbeelden dat de tuin eronder lijdt _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 09:21 



 
Profiel   

Ik zie bij Loesje deze verhaarperiode bijna iedere dag wel een kettingkeutel liggen, en ook een deel kleinere keutels dan anders. Wel het grootste deel nog normale, grote keutels hoor. Ik geef ze iedere dag 1-2 lijnzaadbrokjes, maar ben toch bang voor een verstopping := . Kan ik nog meer doen denken jullie? Ik probeer Loesje zelf af en toe eens met natte handen te aaien of te borstelen, maar ik denk dat het meeste haar van Lilly komt en daar kan ik echt niet aankomen zonder ze iedere keer veel stress te bezorgen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:32 



 
Profiel   

Ik dacht dat gedroogde pompoen pitten ook een goede snack waren bij verharen. Hier geef ik ze ook 2 lijnzaadbrokjes per dag en dan af en toe pompoen pitjes. Denk dat je verder niet zo veel kan doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 18:52 



 
Profiel   

Nee, dan ben je al goed bezig.

Ik geef ze maar 1x tot 2x per week een lijnzaadbrokje, omdat mijn konijnen een beetje te dik aan het worden waren. Behalve Napoleon, maar die eet haar blindedarmkeutels sowieso al slecht. Ik zie hier nu ook wel af en toe een kettingkeutel. Maar goed, Chester (mijn langhaar) heeft al heel zijn leven mini-keutels en hij word dit jaar 9, maar hij eet geen hooi. Veel vezels is namelijk ook belangrijk voor de doorvoer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 19:38 



 
Profiel   

Oké top, dankjewel allebei. Dan doe ik zo verder en hou ik haar keutels verder gewoon goed in de gaten.
Hooi eet ze heel goed dus dat is ook een pluspunt dan.

Lilly heeft ook echt geen geweldige keutels, ook omdat ze geen hooi eet inderdaad. Ze heeft er wel nog nooit problemen mee gehad gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 19:58 



 
Profiel   

Ik had nog niet van lijnzaadbrokjes gehoord. Hier hebben we eigenlijk nog geen problemen gehad met verharen tot nu toe.

Ze hebben hier nu met loslopen de bloembakken leeg gegraven. Soms denk je eraan om ze achter het spreekwoordelijke behang te plakken, maar knagen ze waarschijnlijk toch ook weer doorheen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 21:12 



 
Profiel   

Hahaha, dat is een goeie, die ga ik onthouden :') _O-

Ik heb me hier ook al behoorlijk druk gemaakt de afgelopen dagen, voor een keertje is niet om Loesje. Al die moeite gedaan om Lilly op haar gemak te laten eten zonder kapers op de kust, maar mevrouw heeft ondervonden dat Loesje schijnbaar lekkerdere brokken krijgt en er geregeld een paar laat liggen. Resultaat, na 5 minuten eten staat ze alweer beneden om de restjes van Loesje op te eten, maar opnieuw naar boven kan ze natuurlijk niet... En ik maar moeite blijven doen zodat ze toch genoeg binnenkrijgt omdat ze ook al geen hooi wil. Konijnen zijn leuk, konijnen zijn leuk, konijnen zijn leuuuuk :)ddd

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 22:34 



 
Profiel   

Ow dat is ook flauw van Lilly om nu dwars te gaan liggen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 06:35 



 
Profiel   

Maakt het nog uit welke kleur paprika?

Die van mij lust wortels en andijvie graag. Verder kruiden en af en toe wat brokjes en natuurlijk onbeperkt hooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 17:47 



 
Profiel   

Hier krijgen ze van alle kleuren paprika mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 19:36 



 
Profiel   

NAIWHL schreef
Ow dat is ook flauw van Lilly om nu dwars te gaan liggen :')


Echt he _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 00:13 



 
Profiel   

De algehele status hier in de groepen:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 15:58 



 
Profiel   

Heerlijk! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 20:09 



 
Profiel   

Ah lekker relaxt met zijn allen....

Mijn Vlaam heeft ineens een dikke want en neus, echt vreemd
Dus naar de dierenarts geweest dinsdag, prik AB en morgen weer terug...tandjes zagen er goed uit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 13:07 



 
Profiel   

Hopelijk valt het mee BarbaraNova.
Niet om je bang te maken, maar wel om het goed in de gaten te houden. Hanna (Duitse reus) had dat hier op gegeven moment ook. Bleek uiteindelijk een abces die ook al achter de oogkas zat. Is nog geprobeerd om te opereren, maar op de operatietafel is besloten haar in te laten slapen.

Hou het voor de zekerheid maar goed in de gaten. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 13:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 182 van de 198 [ 4949 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185 ... 198  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen