Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 105 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeveel lopen/doen jullie met hond?

 
Profiel   

Woon je ver van je moeder vandaan?

Mijn moeders hondje was bij ons en ging eerst terug. Daarna is hij weer hier gekomen en dat is een totaal anders leven. Vanwege verhuizing van mijn moeder kan hij helaas niet meer blijvend terug, maar wel mee op visite.
Hij past zich dan prima aan daar.
Ik woon wat verder van mijn moeder en kan niet elke dag langs, maar dat zou anders ook een optie kunnen zijn? Dat je hem ook daarna evt nog af en toe ophaalt?

Mijn moeders hondje was hier al gelijk komen wennen voor dit soort situaties en dat hadden we ook beloofd; neem maar weer een hondje, hij mag altijd hier.
Dus het hondje voelt zich ook overal "thuis". onze zoon en schoondochter hebben ook wel opgepast bijv en is hij ook heel lief en makkelijk.

In dit soort situaties zou ik zorgen dat het hondje een beetje van beiden kan genieten en gewend blijft. Dan is de overgang niet zo groot.

En honden weten echt wie, wat waar is. Zelfs onze eigen honden weten het verschil tussen mij en mijn man.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 13:15 



 
Profiel   

Nee, helaas niet in de buurt. Vandaar dat hij nu ook naar hier komt; ik kan niet hem niet af en toe ophalen, maar ook niet wekenlang bij mijn moeder gaan zitten. Met kerst wel even gedaan.

En mijn moeder wordt gillend gek, vandaar dat hij nu ook even hier op retraite komt :') Want zielig dat hij nu steeds voor het minste of geringste hysterie over zich een krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 13:20 



 
Profiel   

Vervelend. Ik herken het helaas. Ik vind het echt haar hondje en baal ergens enorm dat hij nu hier woont. Hij vermaakt zich en we zijn lief voor hem, maar zij mist hem en ik zou vaker langs willen gaan met hem.

Wat ik wel doe als ik daar ben, me nergens mee bemoeien. Hij mag bij mij en ik ben dan lief voor hem, maar daar is hij weer een schoothondje en laat ik het allemaal gaan zoals het daar is.

Daar is daar en hier is hier.

En hier is hij echt brutaal en speels etc. Maar met mijn moeder samen hing hij hier ook veel meer aan haar en nu zonder haar gaat hij compleet zijn eigen gang. Die verschillen mogen ook.

Onze eigen 3 honden zijn super lief. Mijn reutje kan mijn man niks mee als ik er ben, maar zonder mij gaat het prima samen. De BC weet precies wat hij bij wie kan en wat wie wil. Mijn man heeft met hem getraind en speelt en doet ook met hem. Ik neem hem wat meer mee en dat is dan bij mij.
Teefje leeft in haar eigen wereld en vindt alles wel best :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 13:28 



 
Profiel   

Hier een bejaarde hond.

Smorgens half 8 middelgroot rondje
12:00 middelgroot rondje
16:00 groter rondje, maar niet extreem groot…
22.10 nog een plasje en weer terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 13:38 



 
Profiel   

Hier vanmorgen vroeg de tuindeur opengegooid en daarna even de poep opgeruimd en een emmer water over de plasjes heen gemikt.
Vervolgens rond 10:30u naar het uitlaatveld, poepen, plassen en weer terug.
±13u rustig aan met de Shih Tzu in de hondenbuggy naar de plantenwinkels gelopen, op de terugweg langs het uitlaatveld gelopen zodat hij even kon ontlasten.
±16:30u met beide honden naar de Welkoop gelopen (±2,3km afstand), de Shih Tzu ongeveer ⅔e vd route in de buggy, vanaf daar naar het station (±500m afstand), daar aangekomen de Keeshond ook in de buggy gezet en de bus naar huis gepakt.
Toen naar de supermarkt gegaan en vervolgens naar huis gelopen, ±18u waren we thuis. :D

Heb nu geen kind meer aan de honden, we hebben geen enorme afstanden gelopen maar wel langs een drukke weg en een populaire uitlaatroute, in de Welkoop allemaal geurtjes opgesnoven en een koekje aangenomen in ruil voor een kunstje, drukte in de bus en supermarkt meegemaakt.
Zo rond 23u lopen we nog ff naar het uitlaatveld en ergens vannacht vlak voor ik ga slapen gooi ik ze even de tuin in.

Morgen rustdag en hun kvv uit de lickimat, zaterdag meehelpen met rommelen in de tuin en evt een wat langere wandeling en zondag of rustig aan of weer een langere wandeling afhankelijk van de zaterdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 17:34 



 
Profiel   

noox schreef
Dit klinkt al als vrij veel hoor, goed! Ik mik erop om gemiddeld 2 uur per dag met mijn hond te wandelen en ik ben eigenlijk altijd tijdens het wandelen bezig met trucjes en mentaal uitdagen. Daarnaast doe ik 1 keer in de week agility.
Ik zou wat je doet afstemmen per week, als je eens een dag maar een uurtje tijd hebt kun je hem idd eens een puzzel of voerverrijking aanbieden, maar dat hoeft echt niet dagelijks. Wat ik vaak doe is als ik wil dat mn hond rust is hem een kauw iets aanbieden en verder even negeren. Door niet constant op hem in te gaan is hij sneller geneigd rust te pakken.

Oh en, mijn hond gaat elke 4 uur naar buiten. Dus vaak 9 uur, 1400, 1900 en 2300.


Om de 4u?

9u tot 14u = 5u
14u tot 19u = 5u
19u tot 23u = 4u

23u - 9u = 10u

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 00:15 



 
Profiel   

Little_Gift schreef
Om de 4u?

9u tot 14u = 5u
14u tot 19u = 5u
19u tot 23u = 4u

23u - 9u = 10u

Jij rekent met rondjes van 0 minuten :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 00:21 



 
Profiel   

's Ochtends een wandeling, overdag hier op stal. 's Avonds een wandeling. Verder volgen we cursus, en speuren we 2x in de week. Op termijn wil ik IPO met hem gaan doen, denk dat dat voor deze hond echt heel gaaf is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 00:25 



 
Profiel   

_Christina schreef
Little_Gift schreef
Om de 4u?

9u tot 14u = 5u
14u tot 19u = 5u
19u tot 23u = 4u

23u - 9u = 10u

Jij rekent met rondjes van 0 minuten :=


Dan nog komt het niet uit...
Dan heb je bv:

9u - 9u30 wandelen
9u30 - 14u = 4,5u
14u idem
En dan 19u - 19u30 wandelen
19u30 - 23u = 3,5u

En van 23u - 23u30 wandelen, is van 23u30 tot 9u = 9,5u

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 00:28 



 
Profiel   

Dat is dan toch ongeveer elke 4 uur. En 's nachts slapen de meeste mensen, dus het gaat om overdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 00:40 



 
Profiel   

Little_Gift schreef
Dan nog komt het niet uit...
Dan heb je bv:

9u - 9u30 wandelen
9u30 - 14u = 4,5u
14u idem
En dan 19u - 19u30 wandelen
19u30 - 23u = 3,5u

En van 23u - 23u30 wandelen, is van 23u30 tot 9u = 9,5u


Haha het gaat maar om een indicatie toch :+

Ik wandel overigens vaak wel drie kwartier per keer dus mijn eigen berekening komt aardig in de buurt. Het verschilt per dag, soms is ons eerste rondje 0930 soms 0800 en het laatste rondje soms 11 soms 12 soms 0200 :D

Ik kijk gewoon hoe laat ik terug kom en dan zorg ik dat ik 4 uur later weer buiten ben.

4 uur is mijn richtlijn maar als het eens 5 of 6 uur is kan hij dat ook aan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 09:11 



 
Profiel   

Hier was vanmorgen de eerste ronde om 6:30u. :+
Had de wekker om 7:30u gezet maar werd een uurtje eerder wakker gemaakt door het gemopper van mijn Shih Tzu, of ik wel heel vlot met hem wilde gaan wandelen want hij moest nodig ja. >;)
Rond 12u gaan we weer uit en vanmiddag rond 15u gaan we met mijn ouders en hun honden erbij een uitgebreide wandeling doen, Shih Tzu gaat dan in de buggy mee want het wordt te warm voor hem.
Dan rond 22:30uu weer en morgenochtend ±6u de eerste ronde.
Eerste en laatste ronde zijn vaak poepen&plassen en weer naar huis, met dit warmere weer pak ik ook regelmatig een lange wandeling tijdens deze 2 uitlaatrondes zodat ze overdag prima toe kunnen met de tuin en korte uitlaatrondes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 10:21 



 
Profiel   

Wij wandelen dan niet ver omdat we een senior hebben. Maar we gaan al vanaf puber leeftijd 4 x per dag.

En hij heeft zijn interne klok nog steeds prima op orde.

En soms geeft hij aan dat hij moet. Dan gaan we 5 x per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 11:06 



 

Hier een 12-jarige border collie.

Ik heb nooit een vast schema gehad, ik kijk altijd per dag wat nodig is. Na een hele dag bij de paarden hoef ik niet nog 2 uur naar het bos gelukkig. Na een druk weekend (bijvoorbeeld strandwandeling met balletje gooien in de golven) kan het ook best wel een dagje minder.

Bij haar is balletje gooien en trekspelletjes van levensbelang. Zoek- en speurwerk vindt ze heerlijk. Kunstjes doen we niet meer vanwege artrose. Maar het bezighouden doen we dus vooral ook thuis.

Uitlaten is voor haar ook gewoon heel de tijd apporteren, ze vergeet soms zelfs haar behoefte te doen, dat doet ze dan pas als ze thuis komt :+

Een vast schema en structuur is natuurlijk wel fijn voor je hond :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 11:48 



 
Profiel   

Hier ook geen vast schema. Het is meer op vraag en aanbod. Chipito heeft dagen dat hij veel aan het werk moet (opleiding reddingshond) en dan is extra wandelen niet nodig. Maar zoals vanavond gaan we een rondje door de stad doen en dan is het gewoon op rustig tempo. Op andere dagen spelen we veel in de tuin, afgewisseld met korte tot iets langere wandelingen. Op woensdagavond doen we ook gehoorzaamheidstraining.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 17:32 



 
Profiel   

Hoe gaat het met hem? Heb je hem inmiddels al een tijdje in huis? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 18:48 



 
Profiel   

Hoe gaat het inmiddels met het hondje, TS?

Het schema dat je bedacht hebt klinkt super hoor. Ik heb zelf 2 (ruwharige) teckels van 5 en 7.
Daar loop ik in de ochtend 45 min mee, tussen de middag mijn zoon ongeveer een uur, eind van de middag doe ik een wat korter rondje maar ga ik met ze naar een losloopplek waar ze lekker even kunnen ravotten.
Om 22.30 meestal de laatste ronde, ongeveer een half uur en soms langer.

Ik heb in huis een snuffelmat en van die ballen waar brokjes uitkomen als ze die rollen etc. Teckels houden vaak heel erg van speuren! En ze hebben Kong speeltjes waar ze dol op zijn (en het enige merk dat ze heel houden) Verder zijn ze gek op in de zon liggen en als het regent lopen ze liever wat korter buiten ;-)
Het scheelt bij mij wel dat ze met z'n 2en zijn; ze spelen veel samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:03 



 
Profiel   

Niet iedereen deelt mijn mening, maar ik vind dat gezonde honden lekker veel moeten (los)lopen.
Ik zou tijdens het wandelen meteen de basisopvoeding even doornemen. Dus het hier komen, even wachten, "nee" en dergelijke.

Mijn favo oppashond was een ruwharige standaard teckel. Zij kon met gemak mijn lange wandelingen van twee tot vier uur aan. Het zijn geen truttige hondjes, maar werkhonden.
Lekker veel wandelen en met enige regelmaat een trap laten lopen is niet alleen leuk voor de teckel, maar maakt het risico op hernia kleiner, dus zeer nuttig!

Thuis slapen ze graag op een plek waar ze ónder een deken/dekentjes kunnen kruipen.

Ik loop zelf liever drie keer per dag, waarvan in elk geval s'ochtends een flinke wandeling. Sommige mensen gaan vijf keer of meer per dag uit, maar ik vind dat juist erg onrustig.
Maar dat zal natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde zijn.

Ik voer mijn honden twee keer per dag, de eerste keer na de lange ochtend wandeling. Wil je een voldane hond, geef hem dan barf te eten.

Edit: kun je eerst een paar weken vrij nemen?
Een hond die nog niet alleen kan zijn, kun je het beste in eerste instantie helemaal niet alleen laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:36 



 
Profiel   

Nou die van ons red het echt niet op 3 x.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 21:42 



 
Profiel   

Mijn Keesje redt het prima op 3-4x daags uitlaten maar de Shih Tzu niet.
Die moet gewoon elke 5-6u uit, de nachten redt hij 7u maar langer wordt lastig.
Om het voor hem aangenaam te houden hou ik overdag ±5,5u aan tussen terugkomen van de uitlaatronde en vertrekken voor de volgende ronde en 's nachts 6,5-7u en wanneer ik merk dat ik dat qua energie niet trek gooi ik de tuindeur open wanneer ik 's nachts of vroeg in de ochtend ff naar de wc moet of water pak ofzo.
Werkt prima voor ons op deze manier.
We hanteren geen vaste uitlaattijden, de allereerste en allerlaatste rondes zijn regelmatig tuinplasjes/poepjes maar ook kan één ervan de lange wandeling zijn of een nachtelijke fietsronde ofzo. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 22:32 



 
Profiel   

Wij hebben 2 bearded collies en we doen maar wat als ik alle schema’s zo lees :')

Ze gaan meestal een keer of 4 per dag uit maar kan ook 2 keer zijn als ze de hele dag in de tuin zijn. De ene keer zijn het 4 rondjes van een kwartier en de andere keer zitten er grote rondes bij. 1-4 keer per week les, met de één meer dan de ander. We zijn ook vaak met ze op pad; bos, strand, weekend weg, show, wedstrijden. Maar er gebeurt ook gerust een week niks :D Ze lijken best tevreden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 05:05 



 
Profiel   

daantjuhhh schreef
Nou die van ons red het echt niet op 3 x.


Dat kan natuurlijk.
Maar de tijd die tussen de rondes zit hangt natuurlijk ook af van hoe lang de rondes zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 12:40 



 
Profiel   

Ja vast, ik kan bij wijze van 4u lopen met de Shih Tzu maar moet toch echt ±5u na thuiskomst weer uit met hem. :+
Hij heeft gewoon de blaascapaciteit niet tenzij ik hem geen water of andere vochtbevattende dingen meer geef maar das ook weer niet zo gezond. :P
Ik kán natuurlijk meer tijd tussen de uitlaatrondes laten maar dan moet ik dweilen en poep opruimen in huis.
Dan toch maar liever elke 5u een uitlaatronde doen zegmaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 13:15 



 
Profiel   

Dat bedoel ik niet. Als je lang loopt zit er automatisch minder tijd tussen de rondes.
Stel je loopt van 8:00-10:30 en vervolgens van 15:45-16:30 en savonds weer van 21:30-22:00 dan zit er niet te lang tussen de rondes toch?
Alleen de nacht. Tja het lijkt me vervelend als je geen acht uur kunt slapen omdat je hond dat niet redt.
Ik geloof dat ik dan zou zorgen dat hij snachts zelf naar buiten kan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 13:28 



 
Profiel   

Wat een schema's in dit topic. Ik heb geen ritme en dus mijn hond ook niet :') Heb daardoor wel de meest makkelijke teckel ooit. Buiten staat ze volledig aan, binnen zeer relaxed. Ze mag ook altijd aangeven als ze naar buiten wil/moet en dan luister ik naar haar. Ik let dus in die zin ook niet op hoeveel tijd er tussen het naar buiten gaan zit. Ik loop ook liever 1 x lang dan 4 korte rondjes (en dan mag ze verder gewoon thuis naar buiten uiteraard).

Gemiddeld komt ze zo'n 1,5-4 uur buiten afhankelijk van het weer, of we naar de paarden gaan (5 a 6x per week) en of het een werkdag is of niet. Ze is een enorme kilometervreter, maar belangrijker om haar tevreden te houden is trainen, mentale stimulatie. Haar conditie is eindeloos, maar ze moet vooral ook in haar koppie moe zijn. Ze is ook uitermate leergierig. Dat wordt behoorlijk vaak misgevat van teckels (niet op te voeden, alleen maar eigenwijs), maar als je ze kan motiveren zijn ze geweldig goed te trainen en worden ze daar ook nog eens echt heel blij van!


Is het teckeltje ondertussen al bij je, TS?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 14:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 105 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen