Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 122 van de 261 [ 6518 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 261  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Puppy Erbij 2023/2024

 
Profiel   

Flux stoere foto's gaaf dat ze het zo snel oppakte

Oshaa leuk zeg, dat is echt een bezigheid waarbij je dichtbij elkaar bezig bent.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 20:58 



 
Profiel   

Het was prachtig weer. Layla had het 's ochtends al heel goed gedaan met het board. En je woont vlakbij verschillende meren. Dan kan je het natuurlijk niet laten om even in het water te klooien met de SUP en de hond!

Layla was eigenlijk zoals verwacht - geen enkel probleem. Die kon je van op afstand loslaten en die kwam aanrennen om in 1 sprong erop te gaan. Die probeerde er ook een paar keer stiekem op te gaan. Eenmaal erop zat ze als een princess de wereld te bekijken.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

De enorme verrassing was Beer! Terwijl ik met Layla in het ondiepe bezig was wilde hij heel graag komen kijken. In de tuin wilde hij absoluut bij de opgeblazen versie in de buurt komen (zoals verwacht eigenlijk), maar op het water was het wat anders. Stom verbaasd was ik toen hij zelfs zijn voorpootjes erop deed! (Ik zat op de SUP met mijn voeten op de bodem om te stabiliseren). 2 seconden laten viel ik van verbazing bijna van de SUP, want ook hij sprong erop! Spannend vond hij het duidelijk wel, maar hij was er! Al snel sprong hij eraf, om iets late weer terug te komen. We konden zelfs een stukje dobberen.
Had het zo niet van hem verwacht. Hij vindt alles wat beweegd onder zijn poten super eng (behalve balanskussens) en nieuwe menselijke dingen is hij zowiezo skeptisch over (een verticale rotswand of een snel stromende rivier maakt dan weer niet uit). Maar dit deed hij zomaar eventjes!
Was best even een emotioneel momentje. Was gewoon zo onder de indruk van hem <3

Al zou hij er hierna nooit meer op gaan, dit moment en deze foto's neemt niemand ons meer af!


[ img ]



Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 05:38 



 
Profiel   

War gaaf! Helemaal van beer. Lekker genieten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 05:48 



 
Profiel   

Wat is dat genieten Oshaa, echt <3 <3
Niks zo leuk ook om gewoon lekker aan te 'klungelen' met de SUP samen, gewoon plezier hebben en kijken wat wel en niet gaat en lekker samen quality time doorbrengen. Super knap van Beer, maar blijf het toch ook wel echt tof vinden hoe Layla alles doet wat je met haar probeert, ook echt een knappe zelfverzekerde dame <3 Geniet zo van jullie avonturen en verhalen <3

Krijg als ik dat zie, ook echt weer heel veel zin om zelf met de sup te gaan klooien. Jammer dat we niet zulke meren in onze omgeving hebben _O- (Wat is Canada toch waanzinnig!). Momenteel is m'n energie ook zo bizar slecht dat ik het niet eens voor elkaar ga krijgen om de SUP water klaar te hebben en mee te slepen naar het water, maar hopelijk binnenkort weer een keer. Komende week word het qua weer wel echt perfect sup weer, maar dat zal nog wel niks worden ben ik bang. Misschien komende dagen toch eens proberen de sup even te poetsen enz. al een keer.

Hier verder niet super veel te melden vanuit onze kant - en bij lees posten maken kost me even wat teveel energie, sorry ;(. Ik heb deze week weer heel veel dagen dat het op en af gaat, vandaag word een slechte dag dat is nu al duidelijk jammer genoeg. Heb met Arya wel wat rondjes gelopen op de heide hier deze week, kortere rondjes telkens maar wel met heel veel mogelijkheden voor haar om lekker te snuffelen en rennen en in het water te spelen dus dat was heerlijk. Hebben ook niet te klagen met onze 'achtertuin' de Brunssummerheide, dus nu ik even wat minder of niet richting heuvelland (kan gaan) ga of andere plekken verder weg, zoeken we het weer even wat dichter bij huis zodat ik wat minder energie kwijt ben aan autorijden/reizen en weer sneller thuis ben ook, zo kan ik toch nog wat blijven gaan met Arya <3. Met het voorspelde weer komende week, gaan we proberen vroeg op de dag wat water op te zoeken een paar x, als dat lukt :j en heb ook het hondenbadje maar al eens klaar gezet haha, nog even vullen komende week.


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 07:27 



 
Profiel   

Waaauwww Oshaa wat vet! *D
Superstoer van je beide honden hoor, op naar veel SUP plezier!

Prachtige foto's weer cursebreaker!

Wij genieten ook van het mooie weer! Gister & vandaag nieuwe gebieden opgezocht. Tenminste, nieuw voor Evi.
En als er water is, dan vind ze dat. En dan kun je roepen wat je wilt, maar ze gaat er eerst even in _O-

Heerlijk natuurlijk, lekker afkoelen met dit warme weer.

Broertje heeft een nieuwe camera en was mee wandelen, vervelend natuurlijk *D

[ img ]
[ img ]

[ img ]

Vandaag heeft ze nog een tijdje gespeeld met een labradorpup die 3 dagen ouder is dan zij. Dat ging echt heel leuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 13:49 



 
Profiel   

Cursebreaker ik weet niet precies wat er is maar hoop dat je je snel wat beter zult voelen

Sanne leuke foto's

Ik heb 2 logees maar de ene heeft altijd wat heimwee dus het was een korte eerste nacht :z

Is er trouwens ook nog een hondenforum buitenom het hondenforum? Daar krijg ik al een tijd de melding dat ze een aanmeldstop hebben. Of is er nog een ander hondentopic

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 06:12 



 
Profiel   

@ Osaha, nog geen plannen. Ik ga dit jaar volledig inrichten om zo veel mogelijk verschillende dingen met Vesper te doen en zo te kijken wat ze het leukst vind (en wat ik leuk vind!!) en dan gaan we daar mee verder. Dit puinzoeken is zeker wel voor herhaling vatbaar trouwens maar weet nog niet of ik echt trainingen met haar erin gaan doen.

Enne, SUPpen gaat nu dus ook op mijn lijstje! :wow: Wat ziet dat er gaaf bij jou uit Oshaa en wat gaaf ook dat Beer je wist te verbazen! Layla lijkt me heerlijk koel in de kop wat betreft nieuwe dingen zeg! Die heeft een goede dosis zelfvertrouwen zo te zien. Geweldig!

Curse, ik wens voor je dat je je energie weer weet te gaan vinden en vasthouden. Wat frustrerend moet het voor je zijn om je zo te moeten aanpassen terwijl je zo graag wil. :knuffel: Je weet nog steeds wel mooie plaatjes te schieten in elk geval <3

----

Ik heb nog een paar plaatjes van mijn stoere meid ontvangen! Ik deel de foto's waar alleen ik of Ves op staan <3

[ img ]
Focussen op welke richting het "slachtoffer" op loopt. Met beginnershonden zitten "slachtoffers" eerst in het zich en zodra de hond het spelletje begrijpt gaan ze een paar keer uit het zicht verstoppen.

[ img ]
Uitsturen; Go Find! (algemene commando is "Zoek" maar Vesper kent al het commando "Zoeken" (lekkers opsnuffelen van de grond) Dus elke keer als de instructeur dat zei ging haar kop naar de grond :+ )

[ img ]
:):) Dit vond ik een super gaaf moment! Het "slachtoffer" zat in de container en ik dacht van te voren echt dat Ves haar niet zo kunnen vinden omdat ze haar niet kon zien. Ze was eerst ook niet zeker van zichzelf, bleef even staan bij de container maar liep dan toch door. Ze kwam toch steeds terug bij de container en ging uiteindelijk zelfs signaleren. HIER IS ZE!!!! Echt heel stoer.

[ img ]
Het grove puin zat ook vol zandpuin wat weggleed onder haar gewicht. Daar schrok ze initieel wat van maar herstelde zich super. Heel bedachtzaam in haar pootplaatsing.

[ img ]
Spierbundeltje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:24 



 
Profiel   

Heel gaaf

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:28 



 
Profiel   

Gave foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:38 



 
Profiel   

Heel gaaf Flux!!
Ik doe ook reddingswerk met onze 7 jarige stabij! Zo bijzonder om je hond dit te zien doen! Meestal trainen we in het bos, maar soms in gebouwen, op camping, in het puin ect. Saar draagt een vestje en bel. Vestje ivm zichtbaarheid en bel zodat he haar hoort als je haar niet ziet. Op puin is alles uit, dit ivm de veiligheid.

[ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Over 4 weken komt onze aussie! Denk dat die ook zoekwerk gaat doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 20:32 



 
Profiel   

Heeel gaaf!! Ook via Sky Search dogs zie ik! Wanneer trainen jullie? Is dat dan elke week? Ik geloof dat ik hoorde dat de training donderdagochtend gegeven werd en dat past ons niet helaas.

Gaaf een aussie! Heb je al een foto en zo ja, waarom is die nog niet met ons gedeeld?! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 06:44 



 
Profiel   

Ik trainde tot 12 mnd geleden bij sky search dogs, maar die groep werd te groot en nu train ik met Team zoekhonden noord nederland.

In december ging het hele nest pups dood waar wij 1 van zouden krijgen, dus even afgewacht met delen. Foto komt als we weten welke voor ons wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 06:57 



 
Profiel   

Aussies for the win *\o/*

Maar jeetje wat een vervelende update moet dat zijn geweest zeg!

Hier wordt mevrouw as donderdag gecastreerd. Ze heeft echt veel last van dr hormonen en nog steeds schijnzwanger dus hoop dat dat haar wat gaat helpen. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 07:06 



 
Profiel   

Flux schreef
@ Osaha, nog geen plannen. Ik ga dit jaar volledig inrichten om zo veel mogelijk verschillende dingen met Vesper te doen en zo te kijken wat ze het leukst vind (en wat ik leuk vind!!) en dan gaan we daar mee verder. Dit puinzoeken is zeker wel voor herhaling vatbaar trouwens maar weet nog niet of ik echt trainingen met haar erin gaan doen.

Enne, SUPpen gaat nu dus ook op mijn lijstje! :wow: Wat ziet dat er gaaf bij jou uit Oshaa en wat gaaf ook dat Beer je wist te verbazen! Layla lijkt me heerlijk koel in de kop wat betreft nieuwe dingen zeg! Die heeft een goede dosis zelfvertrouwen zo te zien. Geweldig!

Curse, ik wens voor je dat je je energie weer weet te gaan vinden en vasthouden. Wat frustrerend moet het voor je zijn om je zo te moeten aanpassen terwijl je zo graag wil. :knuffel: Je weet nog steeds wel mooie plaatjes te schieten in elk geval <3

----

Ik heb nog een paar plaatjes van mijn stoere meid ontvangen! Ik deel de foto's waar alleen ik of Ves op staan <3

[ [url=m/QXtxts.jpg]Afbeelding[/url] ]
Focussen op welke richting het "slachtoffer" op loopt. Met beginnershonden zitten "slachtoffers" eerst in het zich en zodra de hond het spelletje begrijpt gaan ze een paar keer uit het zicht verstoppen.

[ [url=m/ZaVAxl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Uitsturen; Go Find! (algemene commando is "Zoek" maar Vesper kent al het commando "Zoeken" (lekkers opsnuffelen van de grond) Dus elke keer als de instructeur dat zei ging haar kop naar de grond :+ )

[ [url=m/phQDbZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
:):) Dit vond ik een super gaaf moment! Het "slachtoffer" zat in de container en ik dacht van te voren echt dat Ves haar niet zo kunnen vinden omdat ze haar niet kon zien. Ze was eerst ook niet zeker van zichzelf, bleef even staan bij de container maar liep dan toch door. Ze kwam toch steeds terug bij de container en ging uiteindelijk zelfs signaleren. HIER IS ZE!!!! Echt heel stoer.

[ [url=m/YjqUdu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het grove puin zat ook vol zandpuin wat weggleed onder haar gewicht. Daar schrok ze initieel wat van maar herstelde zich super. Heel bedachtzaam in haar pootplaatsing.

[ [url=m/pZdmLD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spierbundeltje <3


Heel gaaf! Jammer genoeg zijn kortharen nog steeds veelal 'de gezinshonden' dus ik ben blij dat er ook mensen zijn die er andere dingen mee ondernemen. *\o/*

Goed voor hun ego én hun uitstraling! :):)

*alhoewel Dana een kindje zou krijgen als ze dit moest doen gok ik. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 07:22 



 
Profiel   

Dana krijgt er hopelijk wel meer dan 1 :))

Wat onwíjs gaaf dat puinspeuren! Wauw! Mijn eerste reactie is: wie wat waar en hoe meld ik me aan :))

Wat spannend Bo, bijna een pup er bij! Wat ellendig van het vorige nest :(

Succes met de castratie van Maisie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 08:26 



 
Profiel   

Bo_Y schreef
Heel gaaf Flux!!
Ik doe ook reddingswerk met onze 7 jarige stabij! Zo bijzonder om je hond dit te zien doen! Meestal trainen we in het bos, maar soms in gebouwen, op camping, in het puin ect. Saar draagt een vestje en bel. Vestje ivm zichtbaarheid en bel zodat he haar hoort als je haar niet ziet. Op puin is alles uit, dit ivm de veiligheid.

[ [url=m/1XyPk4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K5OWnz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vgpReD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HFEDWt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TA0MBK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YhZ3QJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vK9myP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ugjw5D.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pNVsJ1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Over 4 weken komt onze aussie! Denk dat die ook zoekwerk gaat doen!


Knappe Saar! Ben heel benieuwd naar de Aussie straks <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:38 



 
Profiel   

Leo schreef
Wat onwíjs gaaf dat puinspeuren! Wauw! Mijn eerste reactie is: wie wat waar en hoe meld ik me aan :))


www.facebook.com/skyesearchdogs :))

Superleuk om Vesper hier te zien! Ik meende toch al iets te herkennen, kon alleen niet plaatsen via waar. Maar dus via Bokt haha!
Ze deed het hartstikke goed! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:44 



 
Profiel   

Knap hoor dat zoekwerk! Zie je nu veel meer dan jaren geleden heb ik het idee.

Nero gaat zo even naar de dierenarts. Last van zijn oogje wat niet over wilt gaan.
Heb hem wel ingeschreven bij de hondenclub voor een workshop wiebelen en waggelen. Gewoon voor de fun.
Verder staat de proefles obidience op de planning en zijn we zondag weer gestart met lesje Agility.
Meneer had alleen lang leven de lol en letten niet op. Hij begint langzaam door te hebben dat hij een mannetje is :+
Nog 1.5 week en dan alweer examen EG1. Gaat allemaal zo snel en het is allemaal zo leuk :D

Verder in huis wel een kleine discussie na het verliezen van Mika voor een 2e hond. Ikzelf, de hondengek zeg nee en mijn man wilt dolgraag weer een border.
Heb de keuze bij hem neergelegd. Hoor wel wat het wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 14:05 



 
Profiel   

Wij hadden 1 hond, ik wil er weer 1 maar mijn man wil er 2. Ik wil er een omdat ik het veel handiger vind met trainen en meenemen ergens naartoe. Mijn man wil er twee zodat ze ook lekker samen in huis elkaar kunnen vermaken en ze in principe nooit alleen zijn. Voor allebei is wel wat te zeggen. Ik heb hem in ieder geval kunnen overtuigen dat er geen 2 pups tegelijk komen :')

We hebben nu twee logees en heb bij mijn ouders altijd twee honden gehad, maar met buiten opvoeden is het gewoon een stuk lastiger, roep je de een dan komt de ander ook, wil je iets aan of afleren dan kun je er er eentje meenemen, maar dan moet je vaker naar buiten en als je ze dan weer samen mee hebt gedragen ze zich vaak weer anders. Eerst maar eens kijken hoe het gaat met weer een pup.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 14:16 



 
Profiel   

2 weken oud vandaag. Tijd voor een mini fotoshoot

Teefje Roze - Special Muchi’s In The Name Of Love
[ img ]
Teefje Rood - Special Muchi’s High On Life
[ img ]
Reutje - Special Muchi’s Scared To Be Lonely
[ img ]
Teefje Oranje - Special Muchi’s Summer Days
[ img ]
Teefje Geel - Special Muchi’s Forbidden Voices
[ img ]

Hier veel afwezig, sorry. Onze Boellie is helaas heel ziek. Lang verhaal in t kort; waarschijnlijk bij zn teenamputatie een bacterie in de wond gekomen. Gevolg uiteindelijk flinke infectie, poot vol pus(geen abces) bloedvergiftiging ej bloedarmoede.
De infectie waren we al aan t behandelen. Helaas totaal onverwacht bleek t de verkeerde AB te zijn. Maar wel vermindering van zwelling en koortsvrij. Dat heeft t een beetje genekt. Hij heeft opgenomen gelegen waarin t enige positieve was dat we geen orgaan falen hadden en dat hij zelfstandig kon eten/drinken(na een lading medicatie en infuus)
Nu zijn we bijna 1,5 week verder vanaf de opname en morgen weer een controle van zn bloed en poot. Bij de laatste controle waren zn bloedwaarden gelukkig iets verbeterd. Maar we moeten denken aan nog weken herstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 15:10 



 
Profiel   

Heel veel sterkte en beterschap met Boellie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 15:28 



 
Profiel   

Nero heeft een bacteriële ooginfectie. Nu pijnstillers en antibiotica gekregen. Mannetje deed het braaf want oogje is pijnlijk. Dierenarts stond ervan te kijken hoe braaf hij voor een kelpie is. Super trots dus!
Ook even gewogen en hij zit nu op 15kg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 16:33 



 
Profiel   

Mlies schreef
Leo schreef
Wat onwíjs gaaf dat puinspeuren! Wauw! Mijn eerste reactie is: wie wat waar en hoe meld ik me aan :))


https://www.facebook.com/skyesearchdogs :))

Superleuk om Vesper hier te zien! Ik meende toch al iets te herkennen, kon alleen niet plaatsen via waar. Maar dus via Bokt haha!
Ze deed het hartstikke goed! *\o/*


Oh haha wat grappig je hier te treffen! :D hondenmensen zitten ook overal hea :Y)

Ik lees nare berichten over Boellie, heel veel sterkte Kiwi! En Nero ook in de lappenmand, beterschap voor beide!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 16:42 



 
Profiel   

Shaya_ schreef
Knap hoor dat zoekwerk! Zie je nu veel meer dan jaren geleden heb ik het idee.

Nero gaat zo even naar de dierenarts. Last van zijn oogje wat niet over wilt gaan.
Heb hem wel ingeschreven bij de hondenclub voor een workshop wiebelen en waggelen. Gewoon voor de fun.
Verder staat de proefles obidience op de planning en zijn we zondag weer gestart met lesje Agility.
Meneer had alleen lang leven de lol en letten niet op. Hij begint langzaam door te hebben dat hij een mannetje is :+
Nog 1.5 week en dan alweer examen EG1. Gaat allemaal zo snel en het is allemaal zo leuk :D

Verder in huis wel een kleine discussie na het verliezen van Mika voor een 2e hond. Ikzelf, de hondengek zeg nee en mijn man wilt dolgraag weer een border.
Heb de keuze bij hem neergelegd. Hoor wel wat het wordt.


Ik snap het wel, het een vervangt het ander niet maar jullie hebben áltijd meer gehad toch? Als ik me niet vergis drie? Dan snap ik je man wel, dan is één 'rustig' in huis.

Wel fijn dat jezelf er open voor staat, anders zou de discussie alleen maar groter worden waarschijnlijk.

Ook fijn dat je met Nero gewoon lekker kunt doorwerken en wat betreft het oogje, misschien een infectie? Vast goed op te lossen.


moonsparkle schreef
Wij hadden 1 hond, ik wil er weer 1 maar mijn man wil er 2. Ik wil er een omdat ik het veel handiger vind met trainen en meenemen ergens naartoe. Mijn man wil er twee zodat ze ook lekker samen in huis elkaar kunnen vermaken en ze in principe nooit alleen zijn. Voor allebei is wel wat te zeggen. Ik heb hem in ieder geval kunnen overtuigen dat er geen 2 pups tegelijk komen :')

We hebben nu twee logees en heb bij mijn ouders altijd twee honden gehad, maar met buiten opvoeden is het gewoon een stuk lastiger, roep je de een dan komt de ander ook, wil je iets aan of afleren dan kun je er er eentje meenemen, maar dan moet je vaker naar buiten en als je ze dan weer samen mee hebt gedragen ze zich vaak weer anders. Eerst maar eens kijken hoe het gaat met weer een pup.


Ik denk oprecht dat je beren op de weg ziet en als je de één roept en de ander komt dan train je dat verkeerd. Of ik nu met zeven, acht, twaalf, dertien of zestien wandel, ik kan ze individueel van elkaar bij me roepen en commando's geven en dan zijn ze niet eens allemaal van mezelf.

Twee pups tegelijk kán, maar ik zou dat alleen doen bij afhankelijke ambities en Trainingsdoelen. Dus dat één hond voor de één is en de ander voor de ander. Twee puppen continu samen zorgt namelijk wel geheid voor gedonder. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 16:48 



 
Profiel   

Nero is 8mnd en nog volop in training maar de basis zit er absoluut al goed in.
Een eventuele 2e zou ik wel aandurven maar wel als we 1 op 1 met ze blijven werken en wandelen. Nero is onzeker van zichzelf en kan er ook profijt van hebben.

We hebben er inderdaad altijd 3 gehad en border collies.
Nu enkel een kelpie :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 122 van de 261 [ 6518 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 261  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen