Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 123 van de 261 [ 6518 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 261  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Puppy Erbij 2023/2024

 
Profiel   

Ze komen allebei omdat ze weten dat er lekkers is :P ik had dus 1 hond en regelmatig 2 logees, die twee worden niet echt getraind, ze hebben dan ook geen goede recall. Maar als ik nu de ene roep komen ze beide aan omdat er dan een beloning tevoorschijn komt. Misschien is dit dan ook geen goed voorbeeld en zou het dan ook anders zijn als het mijn eigen honden waren want ik heb ze altijd maar max 2 weken bij me eens in de zoveel maanden.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde nam ik regelmatig 1 van de 3 mee om ook echt te focussen/trainen met 1 van de 3.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:40 



 
Profiel   

Bij Melissa werkt dat overigens wel zo ja, die roept Arya en dan komt ALLES aanrennen, mijn honden en die war ik meestal bij me heb, behalve Arya. Die steekt haar middelvinger op. Ik moet er altijd om lachen, Melissa iets minder. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:43 



 
Profiel   

Shaya wat is dan voor jou de reden om er nu (nog) geen bij te willen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:45 



 
Profiel   

Bij de paarden lopen de honden (teef van 3 en teef van 13 maanden) vrijwel altijd los en Fitz loopt daar met hen op. Als ik hem roep komen ze allemaal. Was even grappig, 3 honden op een rij, totdat de twee dames wel heel opdringerig werden op de kans op brok en Fitz zelfs weg gestuurd werd door de jongste (zeer op voer gericht). Toen ben ik heel duidelijk "Fitz hier" gaan roepen en de andere twee gaan negeren als zij ook kwamen. Heeft 2 weken geduurd, nu komen ze niet meer als ik Fitz roep. Wel als ik hun eigen naam roep, dan beloon ik ze er ook gewoon naar. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:51 



 
Profiel   

Kiwiwitje Sterkte met Boellie! Klinkt heel naar allemaal. Ook ontzettend balen dat het de verkeerde antibiotica was en die toch wel iets leek te doen. Dan duurt het zoveel langer voordat je door hebt dat het niet de goede is. Hopelijk is de controle morgen positief! Zal wel heel druk zijn met de pups en zieke Boellie.

Shaya_ Sterkte with Nero. Fijn dat hij zo braaf was bij de dierenarts. Hopelijk is het snel weer over.

moonsparkle Wij hebben er nu 2 en zou niet meer anders willen. Lang getwijfeld, maar het is echt heel fijn. Ze hebben ook echt iets aan elkaar. Zeker onze onzekere Beer. Bij ons was de ene er wel al 2 jaar voordat er een puppy bij kwam. Wil je man de 2 honden tergelijkertijd? Of meer op termijn?

Bo_Y Gave foto's! Hoe werkt bij jullie de training in het bos? Ben nieuwschierig of er veel verschil zitten tussen de landen. Wij zijn nu aan het opbouwen met afstand tot de missing person, en ook vanuit verschillende hoeken en windrichtingen. We doen vaak 2 of 3 mensen per ronde, waarvan de eerste vaak een makkelijke is (starten tegen de wind in bijvoorbeeld). Al is de trainer wel al meer uitdaging voor Layla aan het inbouwen, omdat ze heel gemotiveerd en zelfstandig zoekt. Afgelopen training hadden we 5 honden en het was heel interessant om te zien hoe ze allemaal verschillend te werk gaan. We wisselen elkaar af met missing te zijn (honden zitten dan aan een boom vast te wachten). 1x was een hond duidelijk verdwaald, die zag ik in de verte ergens naar me zoeken (terwijl die van heel dichtbij gestart was). Vind het altijd heel waardevol om zelf ook missing person te zien en dit zo te zien :).

Flux Leuk dat je al die nieuwe dingen hebt ingepland. Wat ga je allemaal proberen?

Cursebreaker Je beschrijft precies wat ik zo leuk vind aan het SUPpen! Samen lekker proberen en quality time doorbrengen, terwijl je ergens ook aan het trainen bent. Moet nog even goede zwemvesten vinden (voor ons beide) en dan kunnen we echt gaan. Deze week nog een keer op hetzelfde meer, omdat je daar een heerlijk langzaam aflopend strand hebt.

Moet zeggen dat ik de SUP water klaar maken ook best inspannend vind. Ik heb een handmatige pomp en het is wel echt even een workout. Misschien tzt een elektrische, maar voorlopig was het board al duur genoeg. Canada nodigt idd erg uit om te gaan SUPpen (of hiken of of) - zoveel mooie meren, en ook de zee vlakbij (een inlet, dus kalm water).

Het blijft super balen dat je zo weinig energie hebt. Maar wel fijn dat je vrij "makkelijk" de hei op kan en zo toch iets met Arya kan doen!

-----------------------------------------------------------------------------

We hadden echt een activiteiten weekend want naast het SUPpen zijn we ook gaan kamperen! 1 nachtje in EC Manning Provincal Park (85.000 hectare aan wildernis). We hadden een plaatsje op 1 vd BC parks campgrounds geboekt, zoveel mogelijk aan het uiteinde om de prikkels voor Layla te minimaliseren. Een BC Parks campground is zowiezo al iets anders dan je standaard Nederlandse veldje - het zit vaak echt in het bos, met bomen tussen de plekjes. Vanaf onze plek kon je makkelijk naar de rivier en naar 1 vd hiking trails. Het was Layla haar eerste keer, maar we hadden al met de tent in de tuin geoefend, dus we wisten dat dat oke was.

Het was even prutsen met de lange lijn en twee honden (vooral omdat er veel zeer interessante eekhoorntjes rond onze campsite leefde), maar ze hebben niet te vaak vastgezeten. Ook de tent was eigenlijk geen probleem. Toen die dicht ging moest ze even een paar minuutjes testen of ze er echt niet uitkon, maar dat was al snel voorbij. Binnen 5 minuten lag ze te snurken op haar nieuwe kussen.

Ze was wel wat waaks, maar dat hadden we verwacht. Mensen die langsliepen (gebeurde maar weinig, omdat we een beetje achteraf stonden) terwijl ze in de tent zat moest wel tegen geblaft worden. Ze is dan gelukkig wel snel af te leiden. Ze is 1x uit de tent ontsnapt (stom foutje van mij), maar dat resulteerde alleen in een paar geschrokken eekhoorns :D

2x een hike van een kilometer of 5 gemaakt. Bij de tweede was een deel van de trail overstroomd en waren er een paar interessante water en boomstam crossings. Geen probleem voor onze 2 avonturiers!

Nu lekker een paar dagen bij komen!

(Ik heb volgens mij 100den foto's van alle plekken waar Beer al heeft gezwommen. Die vindt dat zo fantastisch)



[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:51 



 
Profiel   

Wat een heerlijk avontuur en mooie foto's hierboven! Ik ging een keer kamperen en moest in de ochtend plassen, ik dacht m'n hond blijft heus wel in de tent liggen lekker in zijn mand. Kwam ik terug zat hij voor de tent te kijken waar ik was, we hadden een voortent die strak vast staat maar hij was er gewoon onder door gegaan :')

Mijn man wil er twee, eerst dacht hij twee pups tegelijk is leuk, maar toen ik het hem uitlegde kwam hij daar van terug :P hij wil dan wel een tweede maar daar gaan we dan in principe pas over denken als de pup straks 1 of ouder is.

Note we hebben samen dus altijd maar 1 hond gehad. Die kon ook heel makkelijk naar zijn ouders om op te passen, ik weet ook niet of ze op twee honden zitten te wachten :') dat is ook wel iets om over na te denken mocht het eens nodig zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 18:00 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Shaya wat is dan voor jou de reden om er nu (nog) geen bij te willen?

Een jonge hond die in training staat en 2 jonge kids thuis van 2 en 4 jaar ;)

Zou het liever over 2 jaar doen als jongste naar de basisschool gaat en Nero ouder is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 18:20 



 
Profiel   

Ah ja begrijpelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 18:24 



 
Profiel   

Hier 2 honden van ongeveer dezelfde leeftijd (±3 maanden verschil) maar wel op verschillende tijden hier gekomen.
De ene was net geen 10 maanden oud en de andere was net geen 3 jaar oud toentertijd en dat vond ik al vrij pittig.
Maar dat komt ook omdat ze totaal tegenovergestelde karakters hebben, het flink puzzelen was hoe ze te benaderen zonder dat de ene compleet over de tief ging of de ander me de spreekwoordelijke middelvinger gaf en de oudste een langdurig projectje is.
Moet er overigens niet aan denken ze allebei van pup af aan gehad te hebben, denk dat ik dan heel vlot rijp voor opname in een instelling geweest was. :')

En straks wanneer ze bejaard zijn is de kans nogal aanwezig dat ik in vrij korte tijd afscheid moet nemen van beide honden.
Ik zou in de toekomst dus kiezen voor een groter leeftijdsverschil mochten er ooit weer 2 honden komen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:49 



 
Profiel   

Een groter leeftijdsverschil is ook niet alles hoor... Zie ik hier nu ook met mijn chihuahuatjes... De 3 dametjes zijn 4 jaar, 2 jaar en 1 jaar en dan heb je mijn reutje die binnen enkele dagjes 10 jaar wordt...

Tot 3 weken geleden, liepen ze alle 4 wekelijks minstens 3x per week makkelijk 10 km wandelingen mee maar ondertussen lukt dit voor het mannetje niet meer en dan zit je met een steen in je maag want dan moet hij thuis blijven terwijl jij op pad bent met de dametjes...

Zelf vindt hij het helemaal prima, mijn Rottweiler houdt hem gezelschap op dat moment, en hijzelf weet precies dat het teveel wordt en de dametjes zijn ook niet echt zoekende onderweg maar wel dolgelukkig als ze herenigd worden bij thuiskomst met hun mannetje...

Voor elke combi valt dus wel wat te zeggen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:47 



 
Profiel   

Met dat probleem zit ik nu al en daar heb ik een buggy voor gekocht.
Zo kan de jongste gezellig mee op lange wandeling etc zonder dat de oudste zich moet aanpassen qua tempo, afstand etc. :)
En vd zomer, wanneer de hoogbejaarde hond van mijn ouders komt logeren kan die er ook in wanneer de afstanden teveel blijken ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:49 



 
Profiel   

Met meerdere honden heb je altijd een groot en klein leeftijdsverschil, ergens zal je altijd het een en ander moeten aanpassen. Op dit moment gaat de (bijna) 12 jarige nog gewoon mee, als dat niet meer het geval is mag hij kiezen wat hij wilt, dan kan hij samen thuisblijven met onze Sheltie, die zit er qua leeftijd achter. Tegen die tijd gaan we wel een seniorenrondje maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:02 



 
Profiel   

Maar dan heb je over het algemeen tussen de oudste en jongste een vrij groot leeftijdsverschil denk ik?
Uitgaande van 5 honden of meer?

Ik heb er zelf 2 met 3 maanden leeftijdsverschil, enerzijds fijn want geen hoogbejaarde of juist jonge pup waar rekening mee gehouden moet worden icm een volwassen, fitte hond zegmaar.
Anderszijds is de jongste omdat hij een brachy is degene die niet zo ver kan met de huidige temperaturen en wanneer het nog warmer wordt is naar het uitlaatveld om de hoek al te ver voor hem. :(:)
Mijn oudste is een hyperactieve high energy hond en als ze zich constant aan hem moet aanpassen komt ze overduidelijk beweging/bezigheden tekort en hij vindt alleen thuisblijven vreselijk.
Dus vandaar de buggy zodat hij gewoon mee kan met veel dingen zonder dat zij zich veel moet aanpassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:09 



 
Profiel   

We hebben er voor nu zeven en aan het einde van het jaar (hoogstwaarschijnlijk) negen.
Dan is onze oudste 12 & de jongste zijn dan puppen. Dan hebben we feitelijk de volgende leeftijden in huis: 12, 9, 8, 2x6, 3, 2 & 2x pup.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:17 



 
Profiel   

Sterkte met Boellie!

Voor de dure aankopen, Fressnapf heeft (uit m'n hoofd maandag, maar controleer dat zelf even) 25% korting op alles (behalve voer meen ik, maar lees zelf de voorwaarden). Ze kunnen meer bestellen dan op hun website staat (bv ook het hele assortiment van trixie.de), ik heb alleen nog niet gevraagd of dat dan ook met die korting kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:19 



 
Profiel   

Tussen de 2 oudste zat hier 2 jaar en mn oudste werd al vrij vroeg (7 jaar ) opgegeven ivm allerlei toen nog niet aantoonbare kwalen dus toen besloten me op de wachtlijst te zetten omdat ik niet wilde dat mn reu alleen zou overblijven.
2 jaar later mn pup opgehaald en toen merkte ik al ondanks me reu toen 9 heel fit en druk was dat het leeftijdsverschil al veel te groot was maar ja dat merk je pas echt als je kan vergelijken.
Dus toen de fokker waar ik nog super leuk contact mee heb 1,5 jaar later weer een nest had liggen zijn we overstag vegaan voor nr 4.
Die oude tut is uiteindelijk 14 jaar en 8 mnd geworden en degene die ik toen had ‘besteld’ wordt al 4.
Nu werd mn reu ivm hart en leverfalen ook opgegeven en zullen die oudjes niet snel na elkaar overlijden.

Achteraf gezien hadden we dus ook een andere keus kunnen maken want 4 honden zou ik nooit meer doen maar had ze niet willen missen.
De oudste was echt een mensen hondje en geen honden hondje dus die is nooit echt speels geweest met de andere maar die 2 jongste zijn echt een super leuke match,altijd donderjagen met zn 2.
En of hun ook snel na elkaar zullen overlijden zal de tijd leren.
Voor mij iig niet meer een reden om er 1 bij te nemen omdat de ander alleen komt oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:30 



 
Profiel   

Hier zat een jaar verschil tussen mijn mechelaars, maar de reu moeten laten inslapen op 7.5 jarige leeftijd :+

Nu heb ik Max(kelpie) van bijna 2 :oo (gaat snel) Cyra van bijna 8 en Britt (de opvangdame) bijna 9.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:01 



 
Profiel   

Ik zou er graag nog eentje bij willen. Jip is inmiddels 3.5 geloof ik. Maar dan wordt ik uit huis gezet vermoed ik. _O- Al zou ik het wel bij vriendlief kunnen proberen. :')

Mijn zus, die twee deuren verder woont, krijgt eind juni een Toller pup erbij. Dus dan hebben we al weer nieuw gezelschap bij, aangezien deze bij ons komt als ze moeten werken etc. Ik ben heel benieuwd hoe Jip hierop gaat reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:04 



 
Profiel   

Ik zou er ook alweer graag een kelpie bij willen _O- Vind Max geweldig <3

Maar heb het al druk genoeg met de boerderij, verbouwing en 3 honden. En daarnaast kunnen de dames elkaar niet uitstaan en Cyr heeft regelmatig fysio oefeningen nodig.

Max is echt ideaal met koeien ophalen, zorgt er voor dat de dames doorlopen en niet teveel grazen onderweg. En zijn grootste passie is gravende koeien weg'jagen'. De ergste graver, stopt meteen als ze Max ziet :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:14 



 
Profiel   

Ik ben voor de komende 6 jaar genezen van puppy fever :')
Als er een leuk halfbroertje of zusje tussen had gezeten en we waren een paar jaar verder, who knows.
Maar voor nu gaan we als het goed is over een maand weer gewoon smelten op afstand met foto's <3 Jarvis wordt weer papa :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:25 



 
Profiel   

Ik hoop over een jaar of 6-8 pas weer naar een hond te gaan zoeken, plan is dat te doen wanneer ze er allebei niet meer zijn zodat er niet een hoogbejaarde met een jonge energieke opgescheept zit.
En zowiezo vindt mijn oudste andere honden eigenlijk niet zo leuk en vreemde honden zijn zelfs eng dus als die als laatste overblijft ga ik haar niet pesten met een nieuwe hond in huis. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:03 



 
Profiel   

Ik heb vorige maand bevestiging gekregen dat het 2025 word voor m'n 2e hondje. Enigszins fijn, maar ergens had ik zelf stiekem 2024 gehoopt haha
Voor nu heb ik dan gewoon lekker 2 jaar de tijd om met Mezzy te trainen en lekker wedstrijden te lopen. <3 :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:10 



 
Profiel   

Hier zit er 6 jaar tussen mijn beide honden, Ekkie is net twee geworden en voorlopig vind ik het wel even goed met nog een hond erbij :')

Ergens in de toekomst had ik een nakomeling van Ekkie of één van zijn broer of zusjes wel leuk gevonden, maar die droom is gevaren nu hij OCD blijkt te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:35 



 
Profiel   

Hier zit er 5 jaar tussen. Maar das meer zo gelopen dan dat ik er over nagedacht heb.

2 puppy's tegelijk vind ik wat veel, maar zodra de 1e stabiel is, kan er evt een 2e bij. Maar goed. Alles hangt of staat met je eigen betrokkenheid, tijd en omgeving

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:08 



 
Profiel   

Saar is 7 als de pup komt. Had wat mij betreft wel eerder gekund, maar manlief moest erg lang wennen aan het idee een 2e hond en een aus was eerst een nogo, maar goed over 4 weekjes komt er toch 1….
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 15:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 123 van de 261 [ 6518 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 261  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen