Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 14:30

Die korreltjesā€¦.
Heb je net idd je hele huis gedaan gaan ze op de bak en de boel weer vies maken.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 11:50

Stille mee lezer toch weer opzoek naar advies. Onze Boef plast nog steeds op de bank. Is behandeld tegen blaasontsteking maar het lijkt alleen maar erger te worden. Hij lijkt nu helemaal niet meer op de bak te plassen, alleen op de bank. Op 1x op bed na, geen andere plekken ontdekt.

Als ik het nu zie spuit ik met een plantenspuit in de hoop dat de bank zo geen aantrekkelijke plek meer is, maar als hij 3x per dag plast zie ik het hooguit 1x. Zijn er materialen waar een kat niet graag op komt of niet graag op plast die ik op de bank zou kunnen leggen? Of geuren die het niet fijn maken. Dure middeltjes als Feliway nog niet geprobeerd maar heb ik eerder bij andere katten zonder succes gebruikt...
Ik wil ook eens een andere kattenbakvulling gaan proberen ondanks dat daar niks in verandert is...

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 11:54

JustMe8484 schreef:
Stille mee lezer toch weer opzoek naar advies. Onze Boef plast nog steeds op de bank. Is behandeld tegen blaasontsteking maar het lijkt alleen maar erger te worden. Hij lijkt nu helemaal niet meer op de bak te plassen, alleen op de bank. Op 1x op bed na, geen andere plekken ontdekt.

Als ik het nu zie spuit ik met een plantenspuit in de hoop dat de bank zo geen aantrekkelijke plek meer is, maar als hij 3x per dag plast zie ik het hooguit 1x. Zijn er materialen waar een kat niet graag op komt of niet graag op plast die ik op de bank zou kunnen leggen? Of geuren die het niet fijn maken. Dure middeltjes als Feliway nog niet geprobeerd maar heb ik eerder bij andere katten zonder succes gebruikt...
Ik wil ook eens een andere kattenbakvulling gaan proberen ondanks dat daar niks in verandert is...

Heb je de bak verplaatst of meerdere bakken neergezet?

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 11:58

Ik heb 2 staan. Toen het begon hadden we 1, aan de kleine kant, waar hij netjes alles op deed. Die staat nog op dezelfde plek, een 2e grotere staat op een andere plek waar hij in eerste instantie alles op deed zodra die er stond.
Ik zou ze eens om kunnen wisselen en zelfs de oude openbak terug kunnen zetten (dat laatste liever niet, want hij schept alle korrel daar uit en de bak staat in de woonkamer dus niet perse prettig qua geur.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 12:09

Katten houden niet van aluminiumfolie. Over her algemeen. Dat kun je op de bank leggen of dubbelzijdige plakband over een plaat plakken vinden ze ook niet fijn. En ja ik merk toch dat veel katten niet van de bestaande kattenbakken houden. Wij hebben een opbergbak van de action daar een gat in gemaakt en die in een dekenkist staan. Die hebben staan hier een paar in huis. Dat is hier het enige wat goed gaat. Waar ze (met name de kater) niet over de rand plassen, niet buitenboord en waar ze tenminste een hoop ruimte hebben.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 12:13

Of een hoge dichte bak, met aan de bovenkant een ingang?

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 19:33

Is je kattenbak wel groot genoeg? Ik heb expres een vrij groot formaat zodat ze er ook letterlijk hun kont in kunnen keren. Veel kattenbakken zijn maar erg klein van formaat.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 20:25

De nieuwe is wel echt groot ja. Daarvoor had ik een kleinere (nog van mijn vorige katten, ik wist van te voren niet dat hij zo groot was). En zodra hij dus begon te plassen een grote gekocht.
Vanaf gisteren mag hij de buitenwereld ook verkennen. Hopelijk vind hij daar een nieuwe plas plek.

Dank allen voor het mee denken. Ga iig folie op de bank leggen. Zag dat de bakken met opening aan de bovenkant niet allemaal mega duur zijn. Als wat shuffelen met de aanwezige bakken niet helpt is dat ook nog het proberen waard...

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 09:25

Ik vroeg me inderdaad af of je kattenbak hebt met de kap erop. Vaak vinden katten dat niet fijn, ze kunnen dan niet goed rechtop zetten. Wij hebben 1 van onze kattenbakken ingebouwd in een Ikea kastje, dan voorkom je ook dat het grid alle kanten op gaat.

Dit is die van ons
Afbeelding

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 13:31

Vannacht heeft aluminiumfolie in ieder geval geholpen. Geen plas op de bank en wel 2 plassen in de bak gevonden. Klop m nog even af, maar hopelijk ziet hij de bank op deze manier niet meer als plasplek en de bak wel. Gaat dit toch niet goed dan gaan we nog eens proberen of de andere bak of ander grit werkt, en het naar buiten gaan.

Hij heeft vandaag wel weer mijn hart gestolen want hij sprong voor het eerst sinds hij bij ons woont, 5 maanden, zelf op mijn schoot en bleef lekker 15 minuten liggen. Hij is best erg op mij gericht en echt mijn maatje aan het worden. De schat...
Afbeelding

Prairy
Berichten: 9071
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 13:37

Wij hebben nu 2/3 bakken staan, 1 mega zonder kap en een kleine met kap. Je zou denken dat de oversized main coon dan altijd de grote bak pakt maar niks hoor. Gewoon met je kop eruit op de kleine bak :')

Berdien

Berichten: 64516
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 13:47

Hopelijk zet dit zo door JustMe!

Wij kregen gisteren het bericht dat een van de kittens blaasontsteking heeft :\ Aangezien Poes aan het hele gedoe rondom een blaasontsteking is overleden kwam het wel even binnen. Maar kitten is opgewekt, speelt, eet goed. Doet alleen veel kleine plasjes buiten de bak. Fokker staat in nauw contact met de DA.

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 13:50

Heb een mega die net onder een stelling past (l90x45b). En dan nog 2 wat kleinere + 1 open bak. De laatste word niet naar om gekeken.

In 2 bakken houtkorrel en in 1 grit. Ene moment is houtkorrel populair en andere moment grit. Uitzondering hierop is de sibeer die wil alleen houtkorrel. De kittens vonden het bij beide bakken een sport om er zoveel mogelijk eruit te graven en dan hele huis door voetballen. :')

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 08:38

Berdien wat zal jij een stress hebben.
Ik hoop dat de blaasontsteking snel over is.

Hier gaan ze zussen ook samen op 1 kattenbak.
Met hoofd uit de bak doen ze plas. Helemaal erin dan poepen ze.

Ik heb binnen 2 bakken staan en buiten een bak.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 18:25

Katten zijn hele middag met mij in de tuin geweest.

Op een gegeven moment veel geritsel bij een plantenbak.
Ik ga kijken. Was Azula de zak met hydrokorrels ingekropen. Staken 2 voeten nog uit de zak.
Haar er maar uitgehaald.

En ze vond dat Only kanaal wel wat.
Dus ga een tood lampje kopen voor naast de krabton.

Afbeelding

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 18:34

Mijn twee frummels. Moeder legde ze steeds achter de bank. Mandje neergezet en nu heeft zij ze daarin gelegd.

Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 19:04

Omg. <3

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 19:20

Zo schattig.
Weet iemand hoe dit zit?
Ik kom op Facebook steeds vaker het bericht tegen dat er mensen zijn die wel een kitten willen maar wegens geloofsovertuiging hier niet voor mogen betalen.
Klopt dit?

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 19:46

Wat lief die kittens ik heb ze Elani laten zien in de hoop dat ze krols wordt :').

@purny die heb ik nog nooit gehoord. Mijn buren zijn van Turkse afkomst en die hebben ook gewoon een kat (en er normaal voor betaald) dus kan het me eigenlijk moeilijk voorstellen. Maar misschien werkt het om zo een gratis kat te krijgen?

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 19:57

@ purny dit heb ik nog nooit gehoord. Ik weet niet om welk geloof dat gaat. Denk gevalletje gratis kat willen

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:18

Ohhh die kleine witte wurmpjes!! Onwijs schattig.

Azula ligt zo wel mooi achter het raam 8-)

Niet betalen voor je kat uit geloofsovertuiging, zo lust ik er nog wel een paar. En dan is het zeker ook nog eens discriminatie als je daar niet aan mee wil werken als fokker :')

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 09:49

O die witte pluisjes, zo lief.

Azula is van achter het raam op je rug werken 8-) .

Niet betalen ivm geloofsovertuiging.
Dan kunnen ze een gift of schenking doen.

Zou dat in de supermarkt werken en bij je energieleverancier, niet betalen ivm geloof?

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:43

Ik denk dat ze het proletarische geloof aanhangen. Wat een flauwekul zeg.

Wat een schattige bolletjes fluf!

Hier besloot Woezel dat het vanmorgen wel mooi weer was voor een duik :(:)

Afbeelding

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 18:33

Domme kat.
Wel op kunnen drogen?

Zussen liepen in de tuin vanmiddag.
Beifong heeft daar een muis gevangen.

ryukapple

Berichten: 1776
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 19:33

@Justme848 hoe gaat het nu met plassen? Waarmee maak je de bank schoon? Bepaalde schoonmaakmiddelen waaronder die met bleek trekken katten juist aan. Ook kan je tijdelijk een bak bij de plasplek zetten.

@berdien wat vervelend zeg wat een pech ook zo vroeg al blaasontsteking.

@caro29 wat een cuties <3

@druif_01 oeps arme woezel

Hier groeit Haru lekker door en wordt steeds iets pluiziger
Afbeelding

Vanmiddag hadden ze met zijn alle een onderonsje terwijl ik aan het werk was
Afbeelding