Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 16:50

Ik hoef ook voorlopig even geen puppy meer haha! Niet dat ze lastige pups waren, maar ik vind het gewoon leuk dat ik nu niet zo'n rekening meer hoef te houden met leeftijd. Ot en Ap schelen 2 jaar (en 4 dagen lol). Volgend jaar krijgt Otjes zus misschien puppy's, is wel tempting maar 3 honden is me echt teveel (zeg ik nu :') )

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 17:58

Warboel schreef:
Ik hoef ook voorlopig even geen puppy meer haha! Niet dat ze lastige pups waren, maar ik vind het gewoon leuk dat ik nu niet zo'n rekening meer hoef te houden met leeftijd. Ot en Ap schelen 2 jaar (en 4 dagen lol). Volgend jaar krijgt Otjes zus misschien puppy's, is wel tempting maar 3 honden is me echt teveel (zeg ik nu :') )


Van twee naar drie is écht een overgang, alles wat daarboven komt is "Ach, wat boeit het ook. :') "

Kay wilde nóóit een derde hond. _O-

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 18:03

_classic schreef:
Hier zit er 6 jaar tussen mijn beide honden, Ekkie is net twee geworden en voorlopig vind ik het wel even goed met nog een hond erbij :')

Ergens in de toekomst had ik een nakomeling van Ekkie of één van zijn broer of zusjes wel leuk gevonden, maar die droom is gevaren nu hij OCD blijkt te hebben.

Haha, jij springt wel fanatiek naar voren met de leeftijd :))

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 18:48

KimD schreef:
Warboel schreef:
Ik hoef ook voorlopig even geen puppy meer haha! Niet dat ze lastige pups waren, maar ik vind het gewoon leuk dat ik nu niet zo'n rekening meer hoef te houden met leeftijd. Ot en Ap schelen 2 jaar (en 4 dagen lol). Volgend jaar krijgt Otjes zus misschien puppy's, is wel tempting maar 3 honden is me echt teveel (zeg ik nu :') )


Van twee naar drie is écht een overgang, alles wat daarboven komt is "Ach, wat boeit het ook. :') "

Kay wilde nóóit een derde hond. _O-


Ja dat hoor ik vaker dat die overgang groot is! Dan krijg je echt een roedelvorming hè? En dan is het ook lastiger met vakanties omdat er vaak max 2 honden toegestaan zijn natuurlijk. Heb ff geen geld voor een camper :')
Arme Kai _O-
“Waar er 1 eet, kunnen er ook 9 eten” - KimD :')

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 19:08

Volgende week is de echo, ik ben echt zo razend benieuwd. Ze fokken in totaal 2 keer met een teef, dit is haar 2e keer. Vorige keer had ze wel 8 pups. Ik hoop zo erg dat het gelukt is

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 19:14

Warboel schreef:
KimD schreef:

Van twee naar drie is écht een overgang, alles wat daarboven komt is "Ach, wat boeit het ook. :') "

Kay wilde nóóit een derde hond. _O-


Ja dat hoor ik vaker dat die overgang groot is! Dan krijg je echt een roedelvorming hè? En dan is het ook lastiger met vakanties omdat er vaak max 2 honden toegestaan zijn natuurlijk. Heb ff geen geld voor een camper :')
Arme Kai _O-
“Waar er 1 eet, kunnen er ook 9 eten” - KimD :')


Ik kan je vertellen dat in het voer je het wél merkt. :+ als de vleesboer weer 300kg komt brengen denk ik wel eens 'kan beter koeien kweken.' _O- :')

Maar wat betreft de roedelvorming, dat klopt en is fantastisch om te zien en te beleven en hoe meer het er worden, hoe sterker die roedel en hoe meer/beter de posities verdeeld worden binnen de roedel. Puppen kijken we inmiddels het 1e half jaar nauwelijks naar om, dat laat ik aan de roedel over met opvoeden. We trainen er alleen mee, de belangrijke zaken leren ze wel van de roedel. :j

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 19:24

Als wij alle gezinshonden bij elkaar gooien zijn het er 7 (Shih Tzu, middenslag Keeshond, podengo, 2 labradoodles, chihuahua en Bichon Frisé*JRT).
Maar het is verdeeld over 3 huishoudens en wanneer mijn ouders op vakantie gaan sturen ze de wawa naar mijn stiefvaders moeder, de Bichon*JRT naar mij en ze nemen de podengo mee op vakantie.
Ik heb die 2 van mij aangeleerd om aan 1 kant te lopen, lijnen in 1 hand dus de vrije kant loopt de bichon*JRT dan.
Toobs is een beetje een opgewonden standje, zal de JRT kant wel zijn. :+
Maar hij fokt er Dívka leuk mee op en Mahdu doet vervolgens mee omdat die andere 2 uitflippen maar heeft geen idee wat er nu eigenlijk aan de hand is. :')
Om deze reden laat ik Toobs en Dívka ook om en om uit voor de korte rondjes, 2-3 flippende honden in een wijk met niet allemaal even gezellige honden (en niet altijd even verantwoordelijke baasjes) loopt gewoon niet fijn.
Lange wandeling doen we in de zomer altijd 's nachts of rond zonsopkomst, dan kom je geen kip tegen dus dan kun je wat meer ontspannen lopen zegmaar. :)

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 19:29

Dat vind ik altijd het mooiste aan de zomer. Om tussen 4 & 7 uur naar buiten te gaan en heerlijk uren te wandelen en te genieten van de rust en de natuurgeluiden. <3

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 19:31

Ja, heeeeeerlijk is dat. <3
Maar ook dat het dan lekker koel is vergeleken met overdag zodat je wat fijner uit de voeten kunt. :)

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:06

Tigress schreef:
_classic schreef:
Hier zit er 6 jaar tussen mijn beide honden, Ekkie is net twee geworden en voorlopig vind ik het wel even goed met nog een hond erbij :')

Ergens in de toekomst had ik een nakomeling van Ekkie of één van zijn broer of zusjes wel leuk gevonden, maar die droom is gevaren nu hij OCD blijkt te hebben.

Haha, jij springt wel fanatiek naar voren met de leeftijd :))


_O- _O- _O-

Net één geworden uiteraard :')

Kaplaars

Berichten: 1542
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:30

moonsparkle schreef:
Volgende week is de echo, ik ben echt zo razend benieuwd. Ze fokken in totaal 2 keer met een teef, dit is haar 2e keer. Vorige keer had ze wel 8 pups. Ik hoop zo erg dat het gelukt is

Super leuk!! Ik duim voor je!
Als je het wil delen (pb) ben ik wel benieuwd naar de fokker.

Onze oudste hond is nu 14 en de jongste is ergens tussen de 5 en 7 jaar. Maar die waren allebei al volwassen toen ze bij ons kwamen wonen. De oudste is echt een opaatje geworden, maar nog steeds zo lief! De jongere hond zou een speelmaatje (of terrorpup :') ) denk ik wel leuk vinden.

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 22:41

_classic schreef:
Tigress schreef:
Haha, jij springt wel fanatiek naar voren met de leeftijd :))


_O- _O- _O-

Net één geworden uiteraard :')

Je probeert gewoon elk stukje pubertijd te skippen :)) Snap ik wel met die pubers van ons :')

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 08:12

Ik heb straks 16 jaar verschil tussen oudste en jongste. Heb dan:
16 jaar shiba
8 jaar akita
8 jaar grote straathond
1.5 jaar akita
4 maanden akita

Op een bepaald moment maakt het echt niet meer uit of het er 3,4 of 5 zijn. Krijgen de week nadat Wakimi er is een hond om paar dagen op te passen en zelfs mijn moeder die nooit meer dan 2 honden wilde vond dat geen enkele extra belasting.

Ze hebben allemaal hun eigen uitstapjes en dingetjes. Hebben weinig te klagen eigenlijk.

Op vakantie gaan ze gewoon allemaal mee. Huisje wat we al jaren huren vraagt nu al of we nog een hond erbij hebben genomen of niet. Ze weten dat we benches mee hebben en als er geen toezicht is op de honden dan gaan ze in een bench ( op 2 na, die zijn verwend )

Spannend moonsparkle! Ga duimen voor je dat er een hondje bij zit voor je

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 09:36

Wij gaan niet op vakantie, dat scheelt. En als we echt weg willen kunnen we een beroep doen op vrienden, die hebben huizen in Hongarije, Tsjechië & Italië, daar kunnen we altijd naartoe. En natuurlijk de camper, dus we kunnen gewoon wildkamperen. <3

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 09:53

Haha ohh heerlijk deze verhalen over veel honden <3
Ik heb alweer puppyfever en Evi is pas 5 maanden hahaha!

Mijn vriend overigens ook :+
Maar denk dat we wachten tot Evi 2 is voor we er een 2e bij willen hoor.
Eerst maar even rustig goed opvoeden & wellicht ook iets groter wonen voor een tweede hond.

Evi is vandaag voor het eerst een hele dag naar m'n moeder omdat we beiden naar het werk moesten.
Ben benieuwd hoe het gaat *D
Morgen gaan we een weekend weg, met Evi. Lekker naar Zeeland!

Oh en Moonsparkle; ik zal voor je duimen!!

Miepmiept
Berichten: 2032
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 09:57

Hier zit er zes jaar tussen en dacht daar relatief veilig mee te zitten, mja de Beagle is inmiddels 15,5 en de ander is een Duitse Herder van 9,5 dus het kan alsnog dichtbij elkaar gaan zitten als de Beagle zo doorgaat. (Hij is wel doof inmiddels, maar de slimmerd kijkt gewoon naar mijn Herder om haar oren te gebruiken)

Ik ga ook niet zo heel vaak op vakantie, maar tot nu toe, als we van te voren uitlegden dat we samen drie honden hadden, was dat ook oké. We gingen dan wel buiten hoogseizoen.

Little_Gift
Berichten: 1777
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 15:38

Hier:
Chihuahuatje 10 jaar (over 11 dagjes)
Border Collie 10 jaar (in september)
Rottweiler 7 jaar (in september)

Chihuahuatje 4 jaar (geweest in april)
Chihuahuatje 2 jaar (geweest in december)
Chihuahuatje 1 jaar (geweest in november)

Tussen de generatie van 10 jaar en die tot 4 jaar is toch wel duidelijk een kloof...

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 18:05

Ik vind 3(of minder)echt wel het fijnste uitlaten als ze aangelijnd moeten,los nooit geen problemen gehad.
En kwa vakanties is meer als 2 ruk.
Weinig tot geen campings willen meer als 2 honden zelfs niet als je ze persoonlijk belt.
Wij deden dan 2 aan 2 naar oppas adressen maar dat gaat nu niet meer.
Nu gaan de 2 jonkies naar mn moeder en mn oudje nemen we mee.
Dit weekend proberen of het lukt alleen zonder als zn meiden.
De zomervakantie naar spanje heb ik geannuleerd omdat ik denk dat Elvin net als Parel snel achteruit zal gaan en wil pertinent niet dat hij alleen is als hij ingeslapen moet worden oid dus nu een camping in nl geboekt waar hij mee kan.

Flux

Berichten: 2490
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:17

Zijn hier nog mensen die morgen naar Bark in the Park gaan in Baarn? Ik kom met Vesper en ben heel benieuwd *\o/*

Dagahra

Berichten: 879
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:52

Flux schreef:
Zijn hier nog mensen die morgen naar Bark in the Park gaan in Baarn? Ik kom met Vesper en ben heel benieuwd *\o/*

Ja ik met Max :D

Spreek ons rustig aan, als je ons ziet. Denk dat er weinig kelpies zijn.

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 11:29

Oh veel plezier allebei! Het lijkt me hartstikke leuk. Helaas kunnen wij dit jaar niet, maar ga het zeker onthouden voor volgend jaar.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:04

Veel plezier! Ik ga iets anders leuks doen met Fitz (Dogsurvival training) dus ben er niet.

Dagahra

Berichten: 879
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:10

Leo schreef:
Veel plezier! Ik ga iets anders leuks doen met Fitz (Dogsurvival training) dus ben er niet.

Ook leuk!! In Braamt?

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:19

In Ede! Volgende week is daar de Dogsurvival zelf.

Dagahra

Berichten: 879
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:55

Leo schreef:
In Ede! Volgende week is daar de Dogsurvival zelf.

Ohja! Even vergeten, komt omdat ik die zelf oversla. 1 juli doe ik wel mee