De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:53

Ik kan nu een kinderboerderij tarief krijgen omdat wij met zijn allen in de buurt bij elkaar over de 20 konijnen hebben. Dat scheelt behoorlijk en hoeven we niet te leuren met de dieren want ze komen dan aan huis. Nee de babys zijn nog niet gevaccineerd...

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:00

BarbaraNova schreef:
Ik kan nu een kinderboerderij tarief krijgen omdat wij met zijn allen in de buurt bij elkaar over de 20 konijnen hebben. Dat scheelt behoorlijk en hoeven we niet te leuren met de dieren want ze komen dan aan huis. Nee de babys zijn nog niet gevaccineerd...


Goede oplossing!

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 12:39

Ik vindt het altijd weer naar als het zo warm wordt net als afgelopen zomers, hoe doen jullie dat met buitenkonijnen? Ze hebben schaduwdoek en water en ijsflessen...maar de reuzen hebben het vaak echt wel behoorlijk zwaar...

gonniee
Berichten: 508
Geregistreerd: 26-04-21

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:06

Inderdaad Barbara, ik zie bij die van mij nu al dat ze vaker uitgestrekt liggen. Hok staat bij ons in een vaste ren op stenen. Ze zitten daar goed koel. Ik spuit af en toe de stenen en de grond waar ze in kunnen graven in met de tuinslang. Kan de restwarmte daaruit weg. Dan hoef ik niet met ijs aan de slag. Maar kan me voorstellen dat reuzen daar anders in zijn.

Fijn trouwens, dat je bulkkorting hebt gekregen ;)

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 07:37

Wel zonde, mijn jonge franse hangoortjes, 1 er van, heeft zitten plakken bij de buurvrouw en heeft nu dus aan beide oren een hiephap er uit...

Ik heb ook een ren met stoeptegels, dus zit te denken om bij de action van die halve schelpen te halen en daar zand in te doen voor ze...zal vast wel een zooi worden..

Hebben jullie nog leuke tips voor afleiding in de ren? Hij is groot zat maar toch saai...

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:50

Zandbak, verhogingen, hooiruifje, bal met gaten erin waar je voor of kruiden in kan doen. Ik heb luie donders en alleen de zandbak wordt gebruikt. Kittenbakje van de intratuin. Die van mij liggen vooral te slapen

gonniee
Berichten: 508
Geregistreerd: 26-04-21

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 22:35

En een stuk onttegelen en daar een graafstuk van maken? Hoeft niet groot te zijn, wel rondom en onder met gaas... dit is bij die van mij de enige hit die leuk blijft(en zorgt voor verkoeling in de zomer).

Sellyxx

Berichten: 1202
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 23:47

Heb je al tunnels? ik heb van die kattentunnels met meerdere uitgangen, ik heb echt het idee dat dat het konijneninstinct naar boven haalt, ze hupsen er bij mij met gemak 30x op een dag door en zie het wat dat betreft dus wel als extra verrijking. :D

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 12:23

Ik heb speelbakken bij de action gehaald, daar ga ik dan zand in doen. Tunnels is ook een goeie, maar vraag me af of die dikke konijnen niet blijven steken er in...

Eindelijk een dierenarts gevonden die aan huis komt enten voor een fatsoenlijke prijs, maar die kan pas in augustus, vindt dat toch wel link weer met die jonkies er bij

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 12:27

Ik zou echt niet wachten tot augustus. Er zitten al volop muggen en zie hier ook gewoon heel het weiland vol wilde konijnen zitten.

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 12:48

wij hebben hier geen konijnen, die zitten meer in de duinen. Wel hazen maar ook niet in de buurt. Maar de myx maak ik me wel zorgen over idd...maar ja, bij de dierenarts betaal je 61 euro per konijn enten, in augustus 8 euro...

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:02

Ik krijg net foto’s van een konijntje dat ik heb verkocht. Poseren voor de bloemen in een tuigje. In het fietsmandje. Beestje vindt alles prima :D

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 09:02

ohhh mag je ze hier plaatsen?

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:36

Geen idee. Zal het vragen of ik ze op mijn Instagram mag zetten van de konijntjes

gonniee
Berichten: 508
Geregistreerd: 26-04-21

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 14:28

Wat fijn als ze zo geliefd worden!

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:42

Zandbakjes geinstalleerd, ze zijn er iig erg blij mee. Gaat het bij jullie beetje met de warmte en de bunnys?

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:51

Ja hoor. Alles heeft een flesje bevroren water en 1 kan in en uit. Geef ook wat extra groenten.

Zandbakjes vinden ze inderdaad vaak erg leuk. Lekker troep maken

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:18

Gisteren was onze koelkast ineens aan het overwerken, de peentjes waren bevroren maar zelf dat vonden de konijnen niet heel erg...maar niet veel gegeven, wil geen buikpijn

Sellyxx

Berichten: 1202
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 17:03

@Barbaranova, ik laat de koude groenten uit de koelkast met deze dagen juist even op temperatuur komen buiten de koelkast, bang dat ze anders een soort brain-freeze krijgen, net als dat ijskoud water juist ook niet zo goed is voor eze.

Hier liggen ze ook veel meer languit ja, soms gooien ze zich dan opeens op hun zij op de tuintegels of in het koude zand, opzich wel een schattig gezicht, maar dat doen ze dus echt wel omdat ze het warm hebben.

Gelukkig heb ik aan de achterkant van mijn tuin een dikke muur waar nooit zon op staat en die geeft de hele dag door flinke schaduw op het gedeelte waar hun hok staat, dus dat scheelt al wel. Die tuintegels die altijd in de schaduw liggen geven dus al wel wat verkoeling. Dan heb ik van die speciale icepods, maar afgelopen zomer raakte ze die niet aan en deden ze er oprecht helemaal niks mee. Ze liggen nu weer in de vriezer om het straks nog een keer proberen, wie weet, het kan i.i.g. geen kwaad. Wil misschien nog zo'n granieten of marmeren steen/plaat proberen die uit zichzelf al een stuk kouder is.

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:20

ja mijn hokken en rennen staan ook in de schaduw vanaf een uur of tien, dus dat is wel heel fijn, er staat ook nog wel een vleugje wind maar dat mag geen naam hebben. ik geef ze meerdere keren per dag maar gewoon vers water en veel groen en boomtakken enz om ze bezig te houden...maak me altijd zorgen om ze met dit weer...de kleintjes in het bovenste hok hebben nog geen ren en daar staat de hele dag de ventilator op. Morgen toch maar even naar de welkoop wat gaasrekken halen zodat hun ook gewoon naar buiten kunnen...hoe groot zijn jullie rennen per konijnenstel?

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 10:13

Hier terug van vakantie.
Feather is een dagje ziek geweest, gelukkig vanzelf overgegaan terug. Ze zijn nog steeds niet klaar met verharen. :wow:
Napoleon had wel veel last van de warmte, die kwam haar icepod niet meer af. Ze wil haar brokken nu niet meer eten. Hopelijk vandaag genoeg afgekoeld, dat ze er toch terug aan begint. Mijn meisje word echt oud..
En ook nog wat leuker nieuws! Chester is vandaag jarig! *\o/* 9 jaar oud, nooit gedacht dat hij dat zou halen met al zijn probleempjes.

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:44

Gefeliciteerd met Chester!!!!

Hoe was je vakantie? Ik ben er ook heel hard aan toe....

Maar ja, we gaan weer verder met het leed wat konijnen houden heet, onze gevonden vondeling heeft een open gesprongen abces op zijn schoft, kreeg het zelf niet schoon dus weer naar de dierenarts er mee dinsdag, schijnt er nog 1 voor en een grote achter te zitten, achterste is nog dicht, vrijdag terug, dan ws een roesje en ook die open maken...ik ben er beetje erg klaar mee

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:48

Hier lijken de Nijntjes weinig last te hebben van de warmte. Groenten en fruit hoeven ze niet echt. Water mwah mag meer van mij. Zie ze niet hijgen of puffen. Het zijn 3 konijnen die vooral stil zitten als een standbeeld. Hokken staan gelukkig niet in de volle zon

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 21:30

BarbaraNova schreef:
Gefeliciteerd met Chester!!!!

Hoe was je vakantie? Ik ben er ook heel hard aan toe....

Maar ja, we gaan weer verder met het leed wat konijnen houden heet, onze gevonden vondeling heeft een open gesprongen abces op zijn schoft, kreeg het zelf niet schoon dus weer naar de dierenarts er mee dinsdag, schijnt er nog 1 voor en een grote achter te zitten, achterste is nog dicht, vrijdag terug, dan ws een roesje en ook die open maken...ik ben er beetje erg klaar mee


Heel leuk! Naar italië geweest. Maar vakantie is ook altijd weer zo over he. ;(

Oei, dat is minder. Kunnen ze de abcessen niet operatief weghalen? Zou open abcessen nu maar eng vinden met die vliegen. Hier al een paar klantjes gehad met myiasis.

Napoleon was deze ochtend weer niet goed. Zucht. Ondertussen wel terug okee gelukkig. Maar ze had echt amper gedronken sinds ik terug thuis was (woensdagavond), denk misschien dat dat de boosdoener is. Nu toch maar een bakje water erbij gezet. Vroeger gooide ze dat altijd omver, maar nu staat het gelukkig nog. Weet soms niet meer wat ik met haar moet aanvangen.

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 08:37

Oh Italie moet ik ook ooit nog eens naar toe, lijkt me ook heel mooi.

Hij heeft een binnenhok op de veranda nu met een klamboe er over, binnen heb ik ook vliegen en de abcessen zijn nu vrijdag schoon gemaakt allemaal, donderdag weer terug voor controle en zelf nog 2 x antibiotica prikken...

Ik had vrijdag gezien dat 1 van mijn jonge franse hangoren een natte kont had, dus schoon gemaakt en eten gegeven. Was ik haar gisteren ochtend kwijt want ik denk, check haar even, was ze druk bezig met graven ergens waar niet mocht, dus heb haar daar weg gehaald, ging terug naar binnen om even dingen te pakken om haar schoon te maken en echynae te geven enz, lag ze dood in haar hok....geloof dat ik compleet ingestort ben. T is me echt een beetje te veel...Nu is haar zusje alleen, de duitse reusjes moeten nog gecastreerd worden, die zijn nu nog maar 10 weken ofzo, ze zit wel naar een vlaam met zijn vriendinnetje maar die zoeken geen contact met haar...ik weet niet wat ik nu moet, of er weer een voedstertje bij halen of haar weken alleen laten zitten tot er een rammetje gecastreerd is...

Snap ook dat je niet goed weet wat je met haar aan moet, geef je haar ook kruiden voor haar weerstand enz?