[VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 16:58

Ai dat klinkt inderdaad heel spannend zeg! Ik vind die injectie al spannend (we zijn er ivm werk nog niet aan toegekomen om na te vragen of onze kliniek dat ook echt doet) en die staat nog niet eens op de planning!
Hoop echt dat het Nuggy gaat helpen :(:)

Remi is wel een raptor hoor… alleen een nogal selectieve _O- ik ben vaak de pineut (hangt hij weer eens aan neus, vinger of ander uitsteeksel dat hij te pakken kan krijgen) maar m’n vriend is het einde en die krijgt altijd alleen maar kroeltjes O:)

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:04

Afbeelding

Zo de jongen kunnen weer ff vitamine b(uiten) opdoen
Lekker in het zonnetje of schaduw ze kunnen kiezen

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:59

Oeps jongen moest jongens zijn haha kan het niet meer aanpassen

Raineri
Berichten: 6219
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-23 12:32

Wat Lekker dat je ze zo naar buiten kunt rijden horselover. Onze deur is net te klein (of de kooi te groot). Ik zet ze wel vaak achter de ramen (HA) en dat vinden ze wel heel lekker. Ze vinden het zo leuk naar buiten te kijken <3


Is de injectie inmiddels al achter de rug Dido? Nu de zon meer schijnt kan ik me voorstellen dat Marah wel weer van de leg is.

Nuggy gaat goed (klopt af). We proberen de kooi bijna dagelijks uit te zuigen en we maken hem ook extra vaak schoon om maar weer een infectie te voorkomen. Ik vind de operatie gewoon doodeng gezien ze dus geen gasmaskertje kan dragen. Hopelijk blijft het met aangepast management gewoon goed. Ze heeft ons wel helemaal vergeven geloof ik. Ze is weer helemaal tam. Nog wel wat nerveus, maar dat trekt vast met de tijd weer weg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 12:38

Ik ben ook benieuwd hoe het met iedereen gaat!
Wat lekker dat ze naar buiten kunnen met dit weer! <3
Raineri, fijn dat de ontsteking tot nu toe weg blijft en ze het jullie heeft vergeven!

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 15:48

Zo, lang niet gepost hier!!
Even een update over onze kleine draak… die is nog steeds kaal helaas dus we gaan vrijdag naar de dierenkliniek van Rob van Zon met haar. We vinden het allebei retespannend dus dat wordt nog wat.
Hopelijk nemen we alleen een enigszins beledigde Marah mee terug naar huis en wil ze ons daarna nog steeds aankijken :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:47

Ik ben echt heel benieuwd! Ik vind het zo vreemd dat het niet bij groeit! Dat heb ik echt nog nooit eerder mee gemaakt!
Weet je of je door Rob van Zon zelf wordt geholpen of door een collega?
Misschien heeft één van de ouders haar zo enthousiast geplukt dat de follikels niet meer terug komen?
Dat zou bijna de enige logische verklaring zijn, maar dan is het wel raar dat het alleen bij haar niet terug komt!

Laat je weten hoe het is gegaan? En hopelijk hoeven jullie daarna niet op jullie blote knietjes om vergeving te smeken _O-
Doet ze het verder wel goed?

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:54

Het is gewoon zo’n raar verhaal… gekke vogel 8)7 Het zat de laatste paar weken weer ontzettend in m’n hoofd dus dan moet je er wat mee. Hieronder wat foto’s van het kale kippetje.. wel 18+ want er is een hoop bloot vogelhuidje te zien :')
Afbeelding
Afbeelding

We worden door een collega van hem geholpen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we op de juiste plek zijn dan met haar.

Ze doet het verder fantastisch, ze is nog steeds een enorme kroelkip, ze wil overal bij zijn, maakt herrie voor 10 en fluit af en toe een deuntje. We zijn nog steeds helemaal gek op haar <3

Raineri
Berichten: 6219
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 00:30

Hopelijk is er niets ernstigs met Marah en heeft ze gewoon een hele hippe outfit! Doet me aan dit soort hippe topjes denken:
https://www.zalando.nl/urban-classics-l ... 8kQAvD_BwE


Ben heel benieuwd wat ze er daar van gaan zeggen. Wat leuk dat Marah zo spraakzaam is. Nuggy maakr hele zachtjes piepjes als we tegen haar spreken. Ze wilt altijd het laatste woord hebben waardoor we hele gesprekken voeren met haar _O- we hebben ze de laatste tijd ook denk ik iets teveel eivoer gegeven want Tommy en Nuggy gaan dagelijks flink van bil :=

Hoe is de jaarwisseling verlopen voor jullie kipjes?

Ze hebben hier gewoon lekker doorgeslapen. Oppashondje ook. Maar las ook veel verhalen van enorm bange dieren :(

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 09:57

Helaas is bij mij 24 dec een van mijn 4 lieve valkjes overleden picasso de bonte ging ineens heel snel dag dr voor niks aan de hand s'ochtends de doeken omhoog en zat ie op de bodem voor in de kooi wachelde wat naar achter en ik zei nog ga zo naar de universiteit utrecht bellen maar toen was ie al weg
De 3 over gebleven mannen gaat wel goed mee gelukkig grijze is willow de 2 gele heten fireball (de achterste) en fuego ( de voorste) (de 2 neefjes) Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:12

Als ik het zo zie lijkt het wel alsof Marah zelf ook wat heeft lopen plukken? :=
Ze is gewoon een valk-nudist :D

Horselover22: Nogmaals heel veel sterkte! :(:)
Soms weet je gewoon niet waar het door komt.
Ik heb het twee jaar geleden ook eens mee gemaakt en toen sectie laten plegen, maar daar is helaas niets uit gekomen.

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:35

Even een update vanuit een cafeetje bij de dierenarts in de buurt: ze gaan nu röntgenfoto’s maken en bloed afnemen voor onderzoek naar ontstekingswaardes en dergelijke.

Ze zeggen hier inderdaad ook dat ze zelf plukt en dat geloven we ook wel. We zien het haar alleen nooit doen en ze heeft ook geen wondjes ofzo en de kale plekken zitten ook op stukken waar ze echt zelf niet bij kan. Rare vogel….

Voor nu zijn parasieten en een schimmelinfectie oid uitgesloten. Voor de eieren gaan ze niet zo’n hormooninjectie zetten. Ze willen liever dat we dat op een andere manier oplossen, maar daar zien wij op dit moment de mogelijkheden niet zo voor met het leven dat we verder hebben en Remi die erbij zit en een ontzettend lastige eter is. Ik vind het erg lastig allemaal eerlijk gezegd.
We willen niet dat zij oncomfortabel of ongelukkig is, maar onze mogelijkheden zijn ook beperkt. Wellicht moeten we dan toch voor een ander vogelbaasje voor haar gaan kijken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:39

Waarom gaan ze röntgenfoto's maken?
Bloedonderzoek lijkt me wel heel handig idd!
Soms doen ze het idd wanneer je het niet ziet! Ik heb een valkparkieten man zitten die het ook doet bij zijn popje, maar ik heb hem dus nog nooit kunnen betrappen :=
Toch weet ik zeker dat hij het is, want hij doet het op plekken waar zij echt niet bij kan.

Ik zou zelf wel graag zo'n hormooninjectie doen. Jullie hebben al zoveel geprobeerd!
Een ander vogelbaasje gaat dat echt niet oplossen hoor! Zodra ze dan gewend is, begint het weer opnieuw. En een beter huisje als bij jullie gaat ze niet vinden! <3
Een oplossing zou kunnen zijn om haar ook echt een nestje te laten krijgen. Soms stopt het daarna omdat ze dan die behoefte heeft vervuld.
Maar als je dat niet wilt zou ik toch voor een hormooninjectie gaan, desnoods bij een andere vogelarts.

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:46

Ze gaan foto’s maken om te kijken of er geen organen vergroot zijn door ontstekingen oid.
Een nestje zien wij inderdaad niet echt zitten, maar ik zie dat praktisch ook niet gebeuren omdat Remi geen idee heeft hoe of wat :')

We hebben nog even gebeld, maar de injectie willen ze echt niet zetten omdat we nog niet alles in haar leefomgeving hebben aangepast.

@Cayenne: welk voer geef jij je valkparkieten? Jij voert geen pellets toch, meen ik me te herinneren? Ze willen heel graag dat we daarop over gaan, maar dat zien wij in combinatie met Remi niet zitten, maar wellicht dat ze met het voer dat wij hebben toch niet genoeg binnen krijgt.

@Raineri: zo’n lekker kletskipje is toch ook wel heel gezellig!

@Horselover: wat verdrietig zeg. Helaas gebeuren die dingen af en toe. Gelukkig gaat het met de andere drie mannen wel goed!

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 12:41

Nou de uitslag is minder rooskleurig dan we hoopten. Ze heeft waarschijnlijk een vergrote lever (slecht te zien op de foto) en wat verhoogde bloedwaarden die ook met de lever te maken kunnen hebben. De organen functioneren verder wel gewoon goed.
Ze raden een röntgenfoto met contrastvloeistof aan, maar we gaan er wel even goed over nadenken of we dat willen doen.
Als ze het wel zeker weten is daar ook maar zee beperkt iets aan te doen namelijk.
En inderdaad: geen hormooninjectie

Raineri
Berichten: 6219
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 12:56

Sterkte met het verlies horselover :knuffel: is de rest nog van slag hierdoor?

Jeetje wat een puzzel Dido! Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat ze elders beter af is. Volgens mij heeft ze echt een vijfsterrenhuisje!

Ik heb totaal een ander dilemma maar wbt diëten: Kyto is ook een enorm lastige eter. Groente gaat er niet in en pellets ook niet. Ik doe een beetje van alles wat, want hij moet wel gewoon wat binnenkrijgen. Ik voer zaadjes, soms wat eivoer, pellets, groenvoer en soms wat druppels door het water zodat iedereen voorzien wordt. Best een puzzel alles uit te meten. Maar niemand heeft een enorm tekort _O- er zit ook een hele planning achter. Als Tommy en Nuggy buiten vliegen krijgt Kyto voer. Hij luiert meestal alleen rond de kooi. En als Tommy en Nuggy hongerig kijken geef ik hun voer zodat ze ook direct weer de kooi ingaan.

Wij gaan over ruim een week een maand op vakantie en ik ga ze zo missen := er zal heel goed voor ze gezorgd worden maar denk dat we de eerste week na terugkomst niet worden aangekeken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:00

Jeetje, dat is een lastige uitslag Dido! Ik zou ook even niet weten welke kant je op moet met een vergrote lever, want dat heb ik nog niet mee gemaakt.
Is ze an sich te zwaar qua gewicht?
Ze krijgen hier een zaadmix van Deli Nature, volgens mij nr 69. Wanneer je die niet te vroeg weg haalt en in combinatie geeft met groenten etc, dan krijgen ze alles wel binnen. Ik weet dat heel veel vogelartsen gek zijn op pellets, maar ik merk dat mijn vogels geen plezier beleven aan hapklare brokken en dan het scharrelen echt missen.
Maar je zou het ook tijdelijk kunnen geven misschien?
Ze krijgen hier in de winter ook 2 keer per week eivoer, maar dat is in huis niet nodig natuurlijk.

Edit: De lever kan ook vergroot zijn door een teveelheid van afvalstoffen.
Ik denk niet dat een röntgenfoto met contrastvloeistof heel veel gaat toevoegen eigenlijk?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:02

Raineri: Lastig hoor zo'n picky eater!
Mijn valken eten alles, maar onze edel papegaai heeft ook zulke periodes en dan zit ik soms ook met mijn handen in het haar :')

Ik kan me voorstellen dat je ze gaat missen met vakantie! :(:)

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:03

[quote="Raineri"]Sterkte met het verlies horselover :knuffel: is de rest nog van slag hierdoor?

Dankjewel Raineri
Ja de eerste 3 dagen wel nu gaat het wel weer geloof ik
Heb ze ook evht de tijd gegeven om afscheid te nemen heb picasso ook pas echt uit de kooi gehaald toen ze allemaal weer naar boven gingen en geen intresse meer in hem toonden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:04

Dido: Oh, dit vergat ik nog. Je zou ook mariadistel kunnen bijvoeren!
Dat reinigt de lever en de darmen. Ik geef het ze hier preventief onder het motto: Baat het niet..
En ze vinden het nog lekker ook!

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:50

Wat een fijne tips allemaal! Dank jullie wel <3

We gaan de foto inderdaad niet doen. Dan weten we definitief dat het haar lever is, en dan? Kunnen we er alsnog weinig anders dan nog een keer goed naar de voeding kijken.

Ze is niet te zwaar, ze weegt 115 gram en ze was volgens de dierenarts ook gewoon goed op gewicht. We gaan alle tips qua voeding de komende dagen uitpluizen.
Over op pellets zien wij inderdaad ook niet echt zitten, dan liever eerst wat anders proberen.

We zijn inmiddels weer thuis en Marah doet het goed gelukkig. Ze wil ons zelfs nog aankijken en een kusje krijgen _O-

@Raineri: wat goed om te horen dat Kyto het nog goed doet! Dat is toch echt wel een voorbeeld valkje hoor! Die verschillende eetpatronen lijken me wel heel lastig, maar het klinkt alsof je er een goede balans in gevonden hebt :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:12

Groot gelijk! Bovendien zou ze dan onder narcose moeten gok ik? Dat is ook best een belasting voor een vogel.
Ik weet niet of ze vandaag al onder narcose is geweest, maar sowieso twee keer op een dag is al helemaal zwaar voor een vogel.
Gelukkig zijn jullie nog steeds bij haar in de gratie! _O-
Heb je je aangemeld bij "Het Gezonde Papegaaienforum" op FB? Daar komen ook goede tips voorbij wat betreft voeding!

Dit is overigens een hele lieve meid en een goede kennis. Volgens mij zit ze redelijk in de buurt van Schiedam (Strijen).
Misschien kun je haar ook eens een berichtje sturen? Wie weet kan ze wat voor je betekenen!
https://www.papegaaiengedragstherapeut.nl/
Ze geeft ook voedingsadviezen en helpt bij plukproblemen.

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:31

Ze heeft inderdaad vandaag een roesje gehad voor de eerste foto. Jammer dat we die niet hebben, anders had ik hem hier gepost. Helemaal vergeten daar een foto van het scherm te maken.
Vandaag was sowieso geen optie hoor! Maar het heeft gewoon te weinig voordelen en te veel nadelen, dus we gaan hier nu niet mee verder.

Ik ga je linkje bekijken, echt zo fijn dat er zo veel kennis op Bokt zit!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:32

Je kunt altijd vragen of ze de foto doorsturen via mail!
Dat doet onze kliniek ook altijd en volgens mij moeten ze dat bij Van Zon ook gewoon kunnen.

Jullie zijn in ieder geval goed bezig voor haar! <3

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:42

Jij gaat altijd naar de universiteit van Utrecht hè? Hebben we ook naar gekeken, maar daar konden we minder snel terecht en vandaag hebben we nog kerstvakantie. Dit soort dingen is toch lastig plannen als je allebei 5 dagen werkt.

Marah zit weer te knarsen, dus die is tevreden dat ze weer thuis is. <3

En hieronder de beloofde foto’s: je de luchtzakken zijn kleiner dan zou moeten ideaal gezien en normaal gesproken heeft dat lichte deel meer een “wespentaille” en dat betekent dus dat het een stuk smaller zou moeten zijn.

Afbeelding
Afbeelding