Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 16:11

Die laatste foto!

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 16:40

Die laatste :') _O-

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 16:48

hahaha ja hilarisch die laatste :')


edit:\Wij zijn even het huis ontvlucht net en zijn hier in de wijk ergens op een afgelegen grasveld gaan chillen :')

Afbeelding

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 18:03

Haha die foto maakt deel uit van een hele reeks, heerlijk rollen in 't natte zand, beviel erg goed bij Evi _O-

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 19:14

Hier is de jongste hond altijd de puppy tot er een nieuwe is. :+

Gelukkig hebben wij meer namen op ons lijstje dan dat we ooit honden zullen hebben. _O- En Kay beslist niet mee, dat scheelt ook. :+

Die laatste foto is echt superleuk!

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 19:42

Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding Shaya! Wat een droppie <3 vind Tommy ook wel een leuke naam! :)

Hahaha die foto’s van Evi _O- fantastisch!

Leuk survivaltraining met Fitz! Ziet er ook echt tof uit :)

Hier groeien veel klaprozen in de buurt dus wilde vanochtend even foto’s maken van de hondjes. Appa voelde zich helaas niet zo fotogeniek als Otje _O-


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 20:06

Lekker zo'n break Cursebreaker!

En wat een vrolijke foto's warboel

StalMelyn

Berichten: 2042
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 20:09

Zie je shaya, soms lopen dingen gewoon op een bepaalde wijze. Wat een leukerd! Geniet ervan. Naam komt ook vanzelf, net als de hond :D

Oh die laatste foto van Evi _O-

Leuke foto's warboel!

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 20:13

Waar was je geweest xsanne? Heel schattig die foto's

Shaya_

Berichten: 1277
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 22:55

Hier denkt de manlief inspraak te hebben maar uiteindelijk beslis ik op hondengebied :+

Dus het zal Tommy blijven :j

Leuke foto's Warboel! Alleen altijd jammer als het net niet lukt wat je voor ogen hebt. Appa heeft vast zijn best gedaan.

Lekker Cursebreaker! Wat wil je anders met deze temperaturen? Ideaal zo!


Super leuk xsanne! Zag de foto's al op insta langs komen. Toppunt van genieten!

Nero heeft vanavond deel 1 van zijn EG1 examen gehad. Mannetje werkte goed maar kan beter. Hebben ook 3 weken geen les gehad dus begrijp het ook zeker. (2 weken ivm vakantie en Pinksteren)
Volgende week nog de laatste 3 oefeningen en dan volledig om naar de obedience. :D
Ok, mag met Tommy weer EG1 gaan doen na de zomerstop :+

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 09:15

moonsparkle schreef:
Waar was je geweest xsanne? Heel schattig die foto's

We waren in Zeeland!

Wat een vrolijke foto's Warboel *D

Shaya: haha Tommy it is! Ik vind het leuk <3
En super dat jullie zo lekker gaan met de trainingen!

Shaya_

Berichten: 1277
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 13:11

Tommy doet het goed. Voelt helemaal vertrouwd met hem erbij.

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-23 15:01

Ik kom even spammen

Inmiddels 3 weken <3

Roze - in the name of love
Afbeelding
Rood - high on life
Afbeelding
Reu - scared to be lonely
Afbeelding
Oranje - summer days
Afbeelding
Geel - forbidden voices
Afbeelding

Shaya_

Berichten: 1277
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 17:33

Ahh echte puppy puppy's <3

Hoe is het met Boelie?

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-23 18:12

Lief <3

Boellie gaat eigenlijk heel goed. Maandag nieuwe check met bloedonderzoek. We zijn door de antibiotica heen dus nu even spannend of de ontsteking weg is en blijft. Nog wel aan de pijnstillers en ontstekingsremmers. En we “trainen” sinds zondag middag in een zwembadje in de tuin. Sinds dien begint ie op 4 pootjes te stappen. Draven nog niet en nog niet zuiver maar hij is natuurlijk koos spierloos in die poot na alles dus dat heeft even tijd nodig. Voor nu heel optimistisch.

Oshaa
Berichten: 1045
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 20:23

Shaya_ zo leuk dat jullie Tommy hebben mogen verwelkomen! Wij zaten ook te twijfelen over een tweede (beetje half / passief rondkijken) en toen was Layla daar opeens! Heel veel plezier met elkaar!

kiwiitje Wat fijn dat het goed gaat met Boelie. Hopelijk blijft het zo gaan zonder de antibiotics!

Warboel jij hebt echt altijd de leukste foto's! En de kwaliteit van je nieuwe telefoon *\o/*

KimD met hoeveel honden jullie hebben (en nog in de planning hebben) kom je misschien wel ooit door al je namen heen ;)

Cursebreaker Op zo'n manier het huis ontvluchten is ook heerlijk!

XSannee heerlijke strandfoto's! Altijd zo leuk als ze zo in het zand bezig zijn. Wij hebben een semi-permanente zandbak in huis met al het zand dat ze steeds in hun vacht mee nemen :+

---------------------------------------------------

Layla heeft zondag haar Extensive Area Search examen gehaald! Ze deed het echt super netjes. 1x had ze even wat moeilijk om de missing person te vinden. Was ook met de windrichting en het terrein, maar ze liet zich prachtig van 200m re-directen. Was een foutje van mij dat ze zo ver kwam (ik was haar in het dikke struikgewas even kwijt en wist niet dat ze zoveel lager op de helling bezig was). Toen ik haar zag kon ik haar met haar second name recall terug de berg op halen en van richting veranderen. Was stom verbaasd dat ze van die afstand luisterde - we zijn pas een maand met het commando bezig. Daarna had ze de missing person snel te pakken.

We hebben geprobeerd het een beetje goed op film te krijgen (niet van haar examen ronden, maar er na, dus in wat overzichtelijker gebied dan ze normaal werkt). Op een gegeven moment kijkt ze naar mij voor instructie, omdat ze doorhad dat het iets anders ging dan normaal :+
Het filmpje begint net nadat ik haar het "search it" commando heb gegeven.



Gisteren nog fijn wezen SUPpen. Het vertrouwen dat ze in de sup heeft (en in zichzelf) is heerlijk om mee te werken. We hadden wel echt een super grappig momentje (nu achteraf dan - tijdens dacht ik eerst dat ze nooit meer in het water ging willen). Ze zat bij mijn man op de SUP, maar ze bedacht dat ze liever bij mij wilde zijn (ze trekt op het moment behoorlijk naar mij toe). Ze waren nog vrij dichtbij de rand, maar wel al op een stuk waar ze niet meer kon staan. In plaats van er normaal af te springen, dook ze head-first eraf (echt zoals een duiker). Ze ging helemaal kopje onder, kwam boven en zwom prachtig naar de kant. Daarna moest ze even bijkomen met een gevonde veer.
Was even bang dat ze er nooit meer in / op zou gaan, maar het was geen probleem.
Ze heeft nu wel duidelijk in de gaten dat ze er ook af kan - om bijvoorbeeld water planten eruit te vissen (vindt ze leuk). Dus die gaat niet meer mee zonder zwemvest.

Beer heeft er ook nog even opgezeten, maar de peddel erbij wil hij nog niet.


Afbeelding

Afbeelding

Gaabje
Berichten: 931
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:46

Wat een leuke puppenfoto’s weer!
Layla is echt zo’n knapperd <3

Met het aangepaste maaibeleid zijn we wel in een lastig seizoen beland voor Nori. Allerlei zaden blijven in z’n vacht hangen. Nu vooral van die plakzaden en grasaren en in het najaar van die stekelige bolletjes die uit elkaar vallen als je ze eruit probeert te trekken.

Met nori z’n gevoelige huid heeft hij meteen door als er iets vast zit en dan raakt ie enorm geïrriteerd, rennen en rollen waardoor het alleen maar erger wordt. Tijdens de wandeling net 5 keer gestopt om te zoeken wat hem dan zo irriteert en dan nog hopen dat ik het er fatsoenlijk uit krijg. Als iemand nog tips heeft? _/-\o_

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:41

Hahahaha, super leuk op de SUP! Kay heeft Maze & Vixem met dubbele salto's van de SUP gelanceerd en buiten dat ze dan beledigd naar mijn SUP zwemmen hebben ze er niks aan over gehouden! Ze gaan nog steeds graag mee. :D

Wij hebben op dit moment zeven honden maar dat worden er dit jaar sowieso acht en misschien ook wel negen, dat is nog niet helemaal zeker. En voor het nest van Dana hoop ik ook nog een gastgezin te vinden. Officieel hebben we er dan elf, maar negen in huis. We hebben als regel gesteld dat we maximaal tien levende honden in huis willen. :') Waren er ooit maximaal drie, dus we hebben wel iets versoepeld. _O-

Wij zijn afgelopen maandag & dinsdag wezen dekken en hopen dat dat succesvol was en dat we begin augustus puppy's mogen verwachten, ons HZD nest. <3

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:48

Shaya wat een lieve foto met tommy :+:

Kiwiwitje; aaah de pups! <3 Heerlijk, wat een schatjes!

Oshaa; ja daar zeg je me wat, we zijn nu 2 dagen thuis maar volgens mij kwam er nog steeds zand uit _O-
Heb haar toevallig net even gewassen, ze was namelijk hier ook nog in de sloot gesprongen dus ze stonk echt vreselijk :+

Dat SUPpen ziet er echt zooo leuk uit, lijkt me heel leuk om dat een keer te proberen met Evi. Zie er hier ook weleens lessen van voorbij komen.

Gaabje; ah dat is vervelend zeg.. ik weet niet zo goed wat je zou kunnen helpen.

KimD: 9/10/11 honden is wel het ultieme hondenhuis haha *D
Gefeliciteerd met de dekking, hopelijk een paar mooie gezond nestje pups in augustus!
Ik vind de reu die je hebt uitgezocht ook echt prachtig!

Shaya_

Berichten: 1277
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:43

Hopelijk is Dana drachtig en kunnen jullie een nestje verwachten. Inderdaad een knappe reu uitgezocht!

XSannee denk dat je nog wel even zand gaat vinden :+

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 17:47

xSannee schreef:
Shaya wat een lieve foto met tommy :+:

Kiwiwitje; aaah de pups! <3 Heerlijk, wat een schatjes!

Oshaa; ja daar zeg je me wat, we zijn nu 2 dagen thuis maar volgens mij kwam er nog steeds zand uit _O-
Heb haar toevallig net even gewassen, ze was namelijk hier ook nog in de sloot gesprongen dus ze stonk echt vreselijk :+

Dat SUPpen ziet er echt zooo leuk uit, lijkt me heel leuk om dat een keer te proberen met Evi. Zie er hier ook weleens lessen van voorbij komen.

Gaabje; ah dat is vervelend zeg.. ik weet niet zo goed wat je zou kunnen helpen.

KimD: 9/10/11 honden is wel het ultieme hondenhuis haha *D
Gefeliciteerd met de dekking, hopelijk een paar mooie gezond nestje pups in augustus!
Ik vind de reu die je hebt uitgezocht ook echt prachtig!



Hahaha ja, ons huis is dan ook meer hond dan iets anders maar dat is een bewuste keuze en we hebben gelukkig genoeg ruimte om uit te breiden. Zelfs als de honden van een vriendin hier zijn & de pony van een andere vriendin (die hond is groter dan menig shetlander) dan nog merk je er weinig van. Zeker nu weer hele dagen de deuren naar buiten open staan, dan moet ik af en toe eens kijken of ik überhaupt nog een hond heb. :+

Als je eenmaal de drie gepasseerd ben dan is het einde zoek, alles daarboven merk je niet eens meer, die neem je net zo makkelijk mee.

Gelukkig voor ons zit er dan één reu in een gastgezin, die was niet helemaal gepland, maar hé, helemaal prima. Die leeft zijn leven daar en wij gaan af en toe lekker knuffelen met de vent. <3

Shaya_

Berichten: 1277
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 21:05

Wij zouden 3-2-1 geen gaan.
Dat werd dus iets anders. Eerst kwam Nero erbij. Viel Mika plots weg en toen was 1 net als geen :=
Dus we houden het fijn bij 2.

Room_Soesje
Berichten: 62
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:13

Wat een leuke foto's komen er voorbij en iedereen gefeliciteerd met de nieuwe pups, verjaardagen en prijzen *\%/*
Ook heel veel sterkte voor de verliezen en ziekeboegen :(:)

Ik heb helaas de laatste tijd te weinig energie om regelmatig te reageren en vervolgens voel ik mij bezwaard omdat ik een tijd niet reageer, maar wel meelees, en duurt het nog langer voordat ik reageer >;)

Hier gaat het verder goed, ik weet dat er (lang geleden) nog een vraag kwam hoe oud Bela is, ze is ruim 2 jaar en nu 4 maanden bij mij :)
Ondertussen heb ik een second opinion van de rontgenfoto's van Bela omdat ze vanuit het asiel haar wilden laten opereren aan haar heupen maar ik daar eigenlijk niet zo heel erg happig op ben omdat ze absoluut geen pijn aangeeft op dit moment, ook niet nu ik geen lift heb en 3x per dag met de trap naar de 6de verdieping moet... Ze heeft forse HD maar als ze pijn krijgt komen we waarschijnlijk heel ver met pijnstilling en voor nu groenlipmossel bijgeven (wat ik al doe). Hebben jullie nog andere ideeën? Ik heb verder (gelukkig) geen ervaring met HD.

Wij zijn vanaf zaterdag in NL voor een maand dus mocht iemand het leuk vinden om een keer af te spreken en te gaan wandelen :D

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-23 15:22

Ik zou opzoek gaan naar een goede dierfysio om te zorgen dat ze goed in haar vel blijft zitten. In principe in de meeste gevallen kunnen de spieren de functie van t heupgewricht overnemen als deze goed is en de rest van t lijf ook goed en gelijk bespierd is. Dus ik zou zeggen zorgen dat haar lijf in topconditie is.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 16:25

Ik zou wel twijfelen over 3x 6 verdiepingen heen en weer traplopen eigenlijk. Traplopen kan toch juist heel zwaar zijn voor de heupen, laat staan als ze al HD heeft? Weet niet hoe zwaar ze is als labmix?

Volgens mijn dierenarts was met name zwemmen heel goed voor ze. Minder belastend maar wel goed voor de spieren. En pijnstilling is echt wel fijn voor ze (lopen ze soepeler van) -en ik had een soort mobiliteitspoeder wat ik door de brokken kon doen. Mengsel met oa glucosamine meen ik.