Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 22:03

Moeders is tevreden. De omheining van de ren staat er nu ook omheen.
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 22:05

Wat voor ren heb je?
Fijn dat de knappe mama tevreden is.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 22:51


xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 23:02

Ooh ja die onderste had ik ook. Heb nu deze:

Afbeelding


Even zo want mijne hebben we nog niet opgezet. Maar zo met deurtje en lekker stevig.

Die andere daar komen ze hier echt belachelijk snel uit :')

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 07:23

Ik heb een apart afvalemmertje met daarin zakjes naast de kattenbak staan. Haal dagelijks de klontjes en poep eruit, dat gaat dan in het zakje. Zakje vol? Dichtgeknoopt in de grotere afvalemmer. Scheelt een hoop stank in de grotere vuilniszak.

Hier slecht nieuws. Wil er niet teveel over uitweiden online, want de fokker doet zó haar best. Maar de kans is nu wel heel groot dat we zondag één kitten mee naar huis nemen -O- Zo sneu.. Er is ons een ander katertje aangeboden, daar gaan we zondag als we er zijn kennis mee maken. Hij is jonger, dus volgt dan over een paar weken.

Ben er echt zo akelig van, heb er niet van geslapen. Heel blij met de houding en openheid van de fokker maar het is echt niet leuk zo.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 09:01

Oh wat vervelend Berdien! Wil de kitten nog niet goed opknappen? Je kijkt er zo naar uit :(

Wat een onwijs schattige foto van moeder met kittens. Ze heeft echt zichzelf nog twee keer geprint zo te zien :)

Victor laat even zien hoe lang zijn voorpootjes zijn.
Afbeelding
Zo lang dus.

muppetmayo

Berichten: 3393
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 09:19

Xoranlover heerlijk toch die beetje gekke katten <3 Heeft Elani je inmiddels al vergeven?

Robinxfellow knappe afwasmoos! <3 Ik moet de mijne ook maar eens aan het werk zetten :') Moos is wel moe geworden van dat afwassen zo te zien.

Caro29 wat een knapperds <3

Berdien wat een rot nieuws :(:) Kitten toch nog niet opgeknapt? Je keek er zo naar uit idd! Je mag altijd een pbtje sturen als je je hart wil luchten, helaas heb ik in bijna zo'n zelfde situatie gezeten. Ook hier niet teveel over geschreven want fokker echt enorm open en eerlijk maar ik ken helaas het gevoel :\

Snadrem knappe Victor met laaaaaange pootjes. Nog steeds fan van zijn doos ook zie ik? <3 Ik verbaas me erover dat die lamp links nog staat, die van mij zouden allang met de pootjes door het draadwerk heen zijn gegaan denk ik :')

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 09:30

Ken het gevoel van de andere kant, want Alexia zou eerst verhuizen, maar die werd ziek. Dus Amelia is het uiteindelijk geworden die verhuist is.

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 12:39

Kitten knapt inderdaad niet op, vraag is of er niet nog iets anders speelt. Dus echt heel sneu. Ze wil ons geen zieke kitten verkopen, denkt echt heel fijn mee. Donderdag weten we meer, en zondag halen we sowieso de ander op. Mogelijk volgt dan later of de bedoelde kitten, of een kater uit een later nest.

Is kitten wel eventjes alleen, maar dat is dan even niet anders… aan aandacht zal het hem niet ontbreken.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 19:28

Xoran jouw Action tunnel is nog heel. Hoe doe je dat? Poes niet meer boos?
Ik heb eenzelfde soort ren en bevalkist als jij.

Moos doet de afwas, topper.

Lange poten, nu nog handschoenen aan of laarzen voor de gelaarsde kat.

Caro wat een mooi stel. Groeien ze goed?

Berdien wat balen.
Ik snap dat de fokker geen zieke kitten mee wil en kan geven.
Maar wat een domper.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 20:01

Afbeelding
Afbeelding
Veel liefs van Nova!
Het gaat hier weer beter, alleen weer last van haar oren. Dit houden we goed in de gaten met de switch naar het hypoallergeen voer.

Ook is het alleen thuis blijven goed gegaan, ze was de eerste dag onrustig hoorde ik maar dat was opgelost met de radio.
Ze is nu een stuk rustiger en lag lekker op haar stoel toen ik vanmiddag later thuis was.
Dus nu heeft q music er een luisteraar bij.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 20:49

@ luuntje. Ja groeien goed. Denk morgen 1 al 500 gram. De korthaar red dat wel. De langhaar is duidelijk lichter maar zo lekker fluffy.

Mijn ander poes die eerder 2 nestjes heeft gehad en geholpen is moet er niks van hebben en is gestresst. Herken haar niet terug. Zit ook lelijk in haar vacht en heeft wat last van acne. Dacht eerst door voeding en andere bakjes maar alles terug gedaan naar hoe het eerst was maar ze heeft het nog. Wel minder. Baal er wel van want zag er zo mooi uit. Hopelijk is het over als de kittens ouder zijn

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 22:04

luuntje schreef:
Xoran jouw Action tunnel is nog heel. Hoe doe je dat? Poes niet meer boos?
Ik heb eenzelfde soort ren en bevalkist als jij.

Moos doet de afwas, topper.

Lange poten, nu nog handschoenen aan of laarzen voor de gelaarsde kat.

Caro wat een mooi stel. Groeien ze goed?

Berdien wat balen.
Ik snap dat de fokker geen zieke kitten mee wil en kan geven.

Maar wat een domper.


Ik heb geen idee :')

De bus komt er begaaider af. :’)

En dan te bedenken dat Kito erin kruipt en die is eigenlijk te dik om er fatsoenlijk in te passen. De meiden gebruiken die tunnel als turbo tunnel en vliegen erdoor heen. Dus ik weet niet hoe ze die heel houden. Huisje is ook nog heel.

@caro Nishi heeft ook acné. Maar ze krabde het open ben nu honingzalf aan het smeren. Gaat nu oké. Maar bij Nishi is het echt een hormoon dingetje. Ik vermoed dat de supralorin uit aan het werken is.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 09:28

Caro fijn dat ze goed groeien.
Honingzalf gebruik ik ook voor wondjes bij mens en dier.

Nova is radiofan. Ze ziet er goed uit.

Mijn man was vanochtend Azula kwijt.
Ik werd uur later wakker vaneen raar geluid. Azula is gevonden. Slaapkamer ingeglipt.


Afbeelding

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:09

Bedankt voor alle lieve reacties :+: Zit er wel mee hoor… Dat de andere kitten een paar weken alleen hier is, kan geen kwaad toch? Ik werk thuis, dus heb alle tijd en aandacht voor hem. Zodra het kan halen we of het nu zieke kitten op (als de urinekweek de juiste uitslag heeft morgen) of toch het andere katertje.

muppetmayo

Berichten: 3393
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:53

Lastig hoor Berdien, ik snap echt dat je ermee zit. Volgens mij kan het kitten alleen geen kwaad voor zover ik er verstand van heb. Beter is natuurlijk altijd met 2 zodat ze aan elkaar kunnen optrekken, maar wat niet is, is niet :(:) Ik duim heeeeeeeel hard met je mee dat de zieke kitten alsnog opknapt en niks extra's onder de leden heeft, zodat je toch nog de 2 kittens hebt waar je zo naar hebt uitgekeken.
Ik heb in mijn geval zelf uiteindelijk de kitten met "bemerking" toch meegenomen (ik was tenslotte ook al voor de 1e met bemerking gegaan, haar zusje had ook al het eea maar daar wist ik al van toen ik koos..). Eigenlijk heb ik dus nu toch de "kneusjes" uit het nest, terwijl ik zo gekeken had of de ouders goed getest waren etc. Nu zie je maar, het kan toch altijd nog fout gaan. Naar de fokster overigens alleen maar positiefs hoor, zij was/is juist heel goed en doortastend en fijn :)
Merk wel dat het in mijn achterhoofd nog onrust geeft af en toe. Zo ben ik ook uit een Facebookgroep van Maine Coons gestapt omdat ik niet meer tegen al die berichten van dode en zieke dieren kon. Ik ga dat heel erg op de mijne reflecteren. Maar dat zal bij jou vast nu ook zijn omdat hetgeen ook min of meer gelijk is aan de ziekte van je oude poes toch? Succes iig :(:)

Purny fijn dat het zo goed gaat met Nova! *\o/* Is ze ook al wat afgevallen?

Caro29 wat sneu dat je andere poes zo'n stress heeft. Ik hoop dat het beter gaat als de kittens ouder zijn! Toevallig had de fokster van de 2 terroristen ook nog een andere poes, die moest ook echt helemaal niks hebben van die ukken. Ook niet toen ze ouder werden helaas :\

Luuntje gelukkig Azula weer gevonden! Wat schrik je dan he als je ze ineens kwijt bent.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:55

Ik wist niet dat Azula kwijt was. Appte mijn man mij nadat ik foto stuurde van prinses op de kast.
Buurvoruw heeft last van muizen.
Mijn siamezen zijn druk in de tuin met muizen jagen.

Berdien, ik hoop dat 1e keus kitten bij jullie kan komen wonen.
En 2 is beter. Maar dit is overmacht. Het komt wel goed.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 18:02

Dank jullie wel luuntje en muppet! Ze is volgens mij wel idd afgevallen, ik heb nog geen digitale weegschaal kunnen kopen om te checken.
Ze staat sinds vandaag weer wel op het hypo allergeen voer. Maar dan komt ze toch een beetje aan vermoed ik. als ik moet kiezen tussen aankomen en weer naar de dierenarts voor een injectie dan kies ik toch wel voor het aankomen. Maar laten we hopen dat ze zo blijft.

Hopelijk knapt de kitten nog op Berdien!

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 14:42

Ik heb weer nachtdienst gehad, dus vandaag de eer om lekker samen met de katten op de bank te lauweren. Victor vindt het enorm gezellig en ging zo hard spinnen dat je de hele bank mee voelde doen. Ik vind het wel grappig als je hem dan aait, hij pakt echt je handen vast met zijn pootjes en gaat je helemaal zitten wassen (en bijten, doet ie bij Lucas ook altijd dus ik zie het maar als zijn onbeholpen manier om lief te willen zijn en te willen stoeien :') ). Hij bijt gelukkig niet door, maar ik ken het gedrag niet echt vanuit eerdere katten.

Afbeelding
Handen wassen

Afbeelding
Ennnn hap

Lucas lag lekker in zijn doos op maat te chillen
Afbeelding

Maar die vond al dat spinnen toch wel erg gezellig klinken, dus kwam zich er toch maar even mee bemoeien
Afbeelding
Afbeelding

Ennnn hap
Afbeelding

Toch wel heerlijk, twee van die katten die het zo leuk met elkaar kunnen vinden. Ze kunnen samen ontzettend lopen vervelen en volgens mij vindt Victor Lucas af en toe maar een vervelend pubertje. Maar ze zijn samen ook zo ontzettend lief :)
Afbeelding

En weer terug naar de uitgangspositie. Ik zweer het, in een volgend leven wil ik terugkomen als kat en voor minder doe ik het niet :')
Afbeelding

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 18:32

Wat een mooie kat Snadrem.

Wij hebben sinds een week een kitten in huis. Vorig jaar is onze Mokka van 8 overleden aan kanker, en daar waren we zo van ondersteboven en kapot dat we tot nu geen andere poes wilden.
We hebben dit frummeltje uit een asiel vandaan en ze is geweldig, maar wat is ze wild en druk. De honden zijn gewoon nog bang van haar. (een shih tzu en een New Foundlander) Ik hoop dat dat nog wat bijtrekt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 18:48

De mannen hebben het weer goed voor elkaar Snadrem!

Wat een dotje rocymax!

Hier slecht nieuws. Kitten heeft geen bacterie. Dus is een aangeboren afwijking waarschijnlijk. Wordt ook niet verkocht voorlopig. Goede beslissing hoor, maar wel zuur..

We gaan dus zondag andere kitten halen en dan een katertje uit een later nest uitzoeken.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:49

Wat een ontzettende domper Berdien!! Sneu voor het katje ook, hopelijk gaat hij er goed bovenop komen uiteindelijk. Wordt het een later nest bij dezelfde fokker, of een andere?

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 22:28

Zelfde fokker :j Voelt niet goed om nu halsoverkop ergens een andere kitten vandaan te trekken. Hebben heel bewust voor deze fokker gekozen. Dan is de kitten die zondag komt maar een paar weken alleen, heb dat liever dan haastig ergens anders er eentje kopen.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 22:53

Berdien schreef:
Zelfde fokker :j Voelt niet goed om nu halsoverkop ergens een andere kitten vandaan te trekken. Hebben heel bewust voor deze fokker gekozen. Dan is de kitten die zondag komt maar een paar weken alleen, heb dat liever dan haastig ergens anders er eentje kopen.



Verstandig. Een paar weken alleen overleven ze wel hoor. Zolang het geen maandan zijn komt het wel goed.

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 23:01

Nee denk maximaal vijf weken? Zoiets.

Fijn om die bevestiging te krijgen. Al een leven lang katten, maar voor het eerst dat er nu heel bewust kittens komen. Toch wel spannend!