Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 33 [ 816 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 33  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

 
Profiel   

netjuh6 schreef
SusanH schreef
Ik ga even volgen. Heb een Heidewachtel teef van 1,5 jaar oud superhandig en gek op springen en klimmen. Doen nu jachttraining maar dat is niet echt mijn ding. Zoek nu iets wat wij als gezin leuker vinden en echt samen kunnen doen. Is die club in Ede leuk?



Ik vind de club net zo als Fannetje erg leuk! Kom gerust eens kijken, houd er wel rekening mee dat we over 3 weken de zomerstop in gaan.


Ik wil toch pas na de zomer starten, eerst de jachttraining afronden. Dat stopt in september. Vanaf dan wil ik wat nieuws op gaan pakken :j maar ik kom zeker na de zomervakantie een kijkje nemen met de hond.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:13 



 

Ik denk dat je overal in elke sport wel fanatiekelingen hebt die zich zo gedragen _-:( helaas. Hopelijk is het een overgrote minderheid.

Wat ik me afvraag, wat doen jullie met jullie honden als zij hun beurt moeten afwachten?
Onze agility-instructeur zei destijds dat we ze gewoon aan de kant mochten laten wachten, maar zo had je dus een heel rijtje blaffende en overenthousiaste honden :+ dat 'leren' blaffen vond ik toch niet zo fijn.

Benieuwd naar ervaringen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:22 



 
Profiel   

Wat leuk om te lezen dit! Ik ga dit voorlopig even stil meelezen. Ik hoop met mijn border collie reu Vino ook agility te gaan starten. Ik denk dat hij het zó leuk gaat vinden! Hij is pas net 1 geworden, dus nog even geduld voor ons. Goed om te weten dat er in Ede een leuke club zit, is voor mij goed te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:26 



 
Profiel   

Robin_S schreef
Ik denk dat je overal in elke sport wel fanatiekelingen hebt die zich zo gedragen _-:( helaas. Hopelijk is het een overgrote minderheid.

Wat ik me afvraag, wat doen jullie met jullie honden als zij hun beurt moeten afwachten?
Onze agility-instructeur zei destijds dat we ze gewoon aan de kant mochten laten wachten, maar zo had je dus een heel rijtje blaffende en overenthousiaste honden :+ dat 'leren' blaffen vond ik toch niet zo fijn.

Benieuwd naar ervaringen!


Wij trainen met 4 en staan inderdaad aan de kant te wachten. En geen enkele hond staat te blaffen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:31 



 
Profiel   

Mijn honden zitten tussendoor in de auto. Blekz gaat anders alleen maar liggen loeren/drijven en de andere 2 blaffen me veel te veel :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:36 



 

Houden jullie hem dan gewoon vast?

In onze les werden de honden (waren er ook echt een stuk meer dan 4) aan het hek vastgemaakt. En daardoor erg druk. Geen enkele die níet blafte :\ om gek van te worden.

Aan het hek / omheining vastleggen zou ik sowieso niet meer doen, hou hem maar ook gewoon bij me :)


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-06-23 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:36 



 

Machie schreef
Mijn honden zitten tussendoor in de auto. Blekz gaat anders alleen maar liggen loeren/drijven en de andere 2 blaffen me veel te veel :+


Dat is ook een goed idee!
In de auto vinden ze ook meer rust als het goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:37 



 
Profiel   

Ik hield mijn hond ook gewoon vast, die voor je is vaak zo weer klaar. Met op en afbouwen of ombouwen deden sommige hun hond aan het hek, maar daar kreeg die van mij veel stress van dus dan maakte ik de riem aan mij vast en liep hij gewoon mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 13:11 



 
Profiel   

Wat gaan jullie alweer hard :D
Ik ben blij om te horen dat het over het algemeen goed gaat met de diervriendelijkheid. Dat stelt me gerust!

Wat betreft het wachten, bij het opbouwen gaan ze bij ons aan het hek en zijn dan heel onrustig, niet ideaal. Haar meenemen werkt niet echt want dan wil ze steeds spelen.

Tijdens de training gebeurt het regelmatig dat een hond blaffend langs de groep die wacht sjeest, dat vind ik persoonlijk niet zo fijn. Er zitten 2 honden bij die niet zo fantastisch onder apél staan helaas...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 13:18 



 
Profiel   

Ik doe die van mij altijd in de bench tussendoor. Kan hij even tot rust komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 15:15 



 
Profiel   

Bij ons brengen veel mensen een reisbench mee waar ze de hond in doen tijdens het verkennen en wanneer ze niet aan de beurt zijn, anderen (waaronder ik) houden hun hond aangelijnd bij zich. Het zijn vooral de wedstrijdmensen die met een bench werken dus ik had daar zelf de - misschien onterechte - conclusie uitgetrokken dat op wedstrijden iedereen dat zo doet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 15:24 



 
Profiel   

Leuk dit topic!

Met mijn chihuahua zijn we fanatiek met gehoorzaamheid, maar het is echt wel een hond die ook in beweging z’n ei kwijt wil. Helaas zit de behendigheidgroep op ‘onze’ school vol met een wachtlijst van jaren. Ik heb de tip om bij een ander te kijken, maar ik lees in dit topic ook iets over Ede. Dat is voor ons ook nog te doen.
Gek genoeg zijn onze 2 border (x herder) honden echt veel lomper en banger met zulke parcourtjes. Die zouden idd ook enthousiast neurotisch langs de kant te zitten wachten. De chihuahua ziet het dagelijkse leven al als een groot parcours dus is veel makkelijker met ‘hindernissen’. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 16:11 



 
Profiel   

Als ik niet aan de beurt ben dan wacht ik met Guusje aan de riem tot ze aan de beurt is.. ze blaft verder niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 18:57 



 
Profiel   

Bij ons in de les worden de honden tijdens het opbouwen aan het hek vastgemaakt, we zijn met 5 en ze liggen/zitten dan allemaal rustig te wachten. Tijdens de les houdt iedereen zijn hond gewoon vast. Mijn hond wil nog wel eens blaffen uit enthousiasme als hij een andere hond door het parcours ziet gaan. Ik doe dan even wat kleine oefeningen met hem (zit, af, naast, klein stukje volgen) zodat hij met zijn aandacht bij mij is. Geen blaffende honden dus hier :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 21:33 



 
Profiel   

lalala_20 schreef
Bij ons in de les worden de honden tijdens het opbouwen aan het hek vastgemaakt, we zijn met 5 en ze liggen/zitten dan allemaal rustig te wachten. Tijdens de les houdt iedereen zijn hond gewoon vast. Mijn hond wil nog wel eens blaffen uit enthousiasme als hij een andere hond door het parcours ziet gaan. Ik doe dan even wat kleine oefeningen met hem (zit, af, naast, klein stukje volgen) zodat hij met zijn aandacht bij mij is. Geen blaffende honden dus hier :)


Wauw wat goed! In mijn les zitten wel wat pittige types denk ik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 07:35 



 

Mijn hond was ook héél fanatiek.
Net als de rest, ze werden zo nerveus als iemand aan het parcours begon!

Het grootste nadeel was, vond ik, dat hij daardoor ook ging blaffen als er een paard parcours ging springen en later gewoon bij aangalopperen.

Dus dat wil ik met mijn nieuwe hond liever volledig vermijden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:21 



 
Profiel   

Robin_S schreef
Mijn hond was ook héél fanatiek.
Net als de rest, ze werden zo nerveus als iemand aan het parcours begon!

Het grootste nadeel was, vond ik, dat hij daardoor ook ging blaffen als er een paard parcours ging springen en later gewoon bij aangalopperen.

Dus dat wil ik met mijn nieuwe hond liever volledig vermijden :o


Die van mij blaft in het parcours soms zo hard dat ze me niet meer hoort. Dan zet ik haar even stil en roep ik 'klaar'. Dat snapt ze wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:29 



 

Ja dat lijkt me nog moeilijker ivm communiceren inderdaad!

Hij deed het enkel aan de zijlijn.

Misschien is het wel een voordeel dat er nu eerst met Hoopers wordt gestart. Misschien leren ze het daar meteen goed ik weet het niet :)

Ik ga het bij deze in ieder geval niet zover proberen laten komen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:43 



 
Profiel   

Als je hond tijdens het wachten heel veel adrenaline opbouwt en vervolgens een parcours loopt waar hij ineens moet luisteren is dat heel lastig voor een hond. Hij moet en rustig worden in zijn hoofd en vervolgens ook een parcours lopen waar hij juist weer opgewonden van raakt. Daarom gaat die van mij tussendoor in de bench. Kan hij even bij komen en dalen in zijn opwinding. Dat is voor jezelf ook prettiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:53 



 
Profiel   

Overigens is het voor de hond die loopt ook niet fijn als er langs de kant meerdere honden staan te blaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:54 



 

Eens!

Waar zet je je bench dan trouwens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:59 



 
Profiel   

Ik heb altijd een tent bij me met buitenwedstrijden en daar staan al mijn spullen in.
Binnen wedstrijden is er meestal wel plaats in de bak of hal met of liet ik de hond in de auto

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 10:30 



 
Profiel   

Robin_S schreef
Eens!

Waar zet je je bench dan trouwens?


Langs de kant en dan van een afstandje van het parcours. Anders raast er een hond langs de bench en daar worden ze ook niet echt kalmer van :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 11:12 



 
Profiel   

En dan gewoon zo’n draadbench?
Ik denk dat mijne met bench en al probeert achter me aan te komen := Hij kan zich ook wel opnaaien om het parcours maar als ik weg ga is hij pas echt dol.
En mee lopen gaat ook niet zo eenvoudig want door de opwinding voelt hij dan ineens als 80 kg en sleurt me alle kanten op. Normaal is hij zo keurig opgevoed, maar dan slaan even de stoppen door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 14:58 



 
Profiel   

Mag ik me ook melden :D
Ik ben fokster van border collies. Zelf is show mijn belangrijkste hobby met de honden, maar we doen ook met sommige wat gehoorzaamheid en ik probeer 1 keer per week naar de schapen te gaan.
Nu is mijn eerste zelfgefokte meisje Lexa 2,5, heeft haar eerste nest gehad. Dus even voor de show uit de running. 3 juli start ik met haar Agility :D
Lexa in show conditie
[ img ]
En in werk modus

[ img ]

Nu dus nog een nieuwe hobby ontdekken :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 15:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 33 [ 816 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 33  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen