Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Teken kat bestrijden

 
Profiel   

Ik heb twee keer over meegemaakt dat een Seresto bandje niet brak, dus wat mij betreft geen bandje meer. De werking was heel goed en het is vele malen goedkoper dan elke maand een pipet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 20:27 



 
Profiel   

ik zou zeggen google de naam eens, kijk 1 of 2 verhalen ok, maar het staat vol met verhalen of vergiftigde honden na gebruik van dat middel. Grote probleem is ook dat de producent klachten negeert en weigert onderzoek te doen, zo blijven de wetenschappelijke cijfers laag, ondanks alle slachtoffers. DA krijgt betaald voor de verkoop en nog eens per verkocht item, dus die verkoopt het graag

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 08:13 



 
Profiel   

Ik heb zelf gezien bij mijn eigen hond wat voor heftige reactie chemische middelen, in dit geval was het Vectra 3d, kunnen geven. Daarnaast stapelen die gifstoffen zich op in de organen waardoor je het misschien 10x prima kunt geven maar bij de 11de keer gaat het mis.

Ik gebruik natuurlijke middelen maar vermijd bijv. het bos wel met mijn hond en hoog gras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 08:37 



 
Profiel   

xPearl schreef
Alle bandjes breken inderdaad als een kat zichzelf ophangt of ergens aan blijft hangen. Nadeel is dat bijvoorbeeld Seresto uit mijn hoofd €30 is en als de kat hem snel verliest je dan ook je geld kwijt bent :Y)

Pippetten etc werken allemaal wel en ook goed. Nadeel is wel dat de teek eerst moet 'bijten' om het giftige spul binnen te krijgen en laat daarna dus los. Dat is hetzelfde als met vlooien.

Ik weet dat er voor honden pippetten zijn waar een middeltje in zit wat 'zeer' doet voor vlooien/teken. Als ze de hond aanraken doet het zeer aan de pootjes en gaan ze er dus direct weer af.
Maar volgensmij is dat er niet voor katten..


Seresto band werkt 8 maanden.
Als je pipetten los koopt, ben je met de Seresto band op het eind van de rit goedkoper uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 09:25 



 
Profiel   

Jessix schreef
Ik heb twee keer over meegemaakt dat een Seresto bandje niet brak, dus wat mij betreft geen bandje meer. De werking was heel goed en het is vele malen goedkoper dan elke maand een pipet.


Op mijn Seresto band staat dat de band zodanig uitrekt dat de kat zijn kop eruit kan trekken. Er zitten een soort gleuven in wigvorm in. In Duitsland had ik deze gekocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 09:44 



 
Profiel   

Ik heb geen goede tip (Trek ze er zelf uit) maar wat een prachtige foto en zooooo lief .
Heb je er ook een met het gehele hoofd van het paard misschien ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 11:04 



 
Profiel   

OleJon schreef
xPearl schreef
Alle bandjes breken inderdaad als een kat zichzelf ophangt of ergens aan blijft hangen. Nadeel is dat bijvoorbeeld Seresto uit mijn hoofd €30 is en als de kat hem snel verliest je dan ook je geld kwijt bent :Y)

Pippetten etc werken allemaal wel en ook goed. Nadeel is wel dat de teek eerst moet 'bijten' om het giftige spul binnen te krijgen en laat daarna dus los. Dat is hetzelfde als met vlooien.

Ik weet dat er voor honden pippetten zijn waar een middeltje in zit wat 'zeer' doet voor vlooien/teken. Als ze de hond aanraken doet het zeer aan de pootjes en gaan ze er dus direct weer af.
Maar volgensmij is dat er niet voor katten..


Seresto band werkt 8 maanden.
Als je pipetten los koopt, ben je met de Seresto band op het eind van de rit goedkoper uit

Klopt inderdaad. Maar als jouw kat 4x die band sloopt.. Dan is het wel zuur geld. Mocht de kat zich netjes gedragen dan is zo'n band wel een uitkomst inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:27 



 
Profiel   

Bravecto voor katten geef je niet oraal, dus het is anders dan bij honden.

Seresto ging mijn teefje helemaal stuk onder het bandje. En ondanks de seresto bandjes hadden ze toch af en toe een teek.
Toen voor het teefje fiprotec gekozen en daar ging ze nog erger kapot van.

Alleen mijn BC heeft nu nog een seresto band.

Als je niet weet hoe de kat gaat reageren misschien dan de stronghold kiezen. Dan zit je voor mijn gevoel overal wel goed tussenin.
Bij de witte poes; ze gaat er niet kapot van, maar werkt als enige ook echt goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:40 



 
Profiel   

Kokosolie *\o/* Echt ik zweer je. Om de dag even wat kokosolie in de nek van je kat smeren en geen teken meer. Je hebt een biologische (of anders in elk geval niet-ontgeurde) olie nodig, dus kokosolie die naar kokos ruikt. Geen bandje, niet chemisch. Nadelen: om de dag even je kat te pakken zien te krijgen en slecht voor het milieu :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 13:25 



 
Profiel   

Sabri schreef
Jessix schreef
Ik heb twee keer over meegemaakt dat een Seresto bandje niet brak, dus wat mij betreft geen bandje meer. De werking was heel goed en het is vele malen goedkoper dan elke maand een pipet.


Op mijn Seresto band staat dat de band zodanig uitrekt dat de kat zijn kop eruit kan trekken. Er zitten een soort gleuven in wigvorm in. In Duitsland had ik deze gekocht

Ik weet hoe het eruit ziet en wat er op staat. De post die je quote is mijn ervaring met Seresto. Twee keer. :)

Geen bandjes dus meer voor mij. Helemaal gezien er (voor mijn katten) ook een prima alternatief is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 14:22 



 
Profiel   

Ik gebruikte eerst bravecto, werkte super goed, geen nare reactie erop, maar het nadeel is dat de teek pas dood gaat als ze bijten. Dus nog regelmatig wandelde er een teek door m'n bed als mevrouw die in haar vacht mee nam.

Dit jaar voor het eerst een seresto bandje en het valt me niks tegen! Werkt goed. In het begin werd de huid wat kaal er onder, maar dat is alweer aangegroeid. En ze heeft hem al zo'n 2 maanden om denk ik.

En ik heb geen teken meer in bed 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 16:08 



 
Profiel   

Ik gebruik ook Credelio. Ik heb oa een halfwilde kat in huis. Die kan je niet vastpakken dus bandjes en pipetten wordt niets.
De Credelio leg ik met een paar snoepjes in de bak en dan eet ze het zo op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 17:31 



 
Profiel   

Ik heb geen kat maar een hond, wij druppelen hem, maar volgens werkt dat maar voor een dag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 18:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen