Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20429
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 18:54

mirjamalvaro schreef:
Ze hebben net alsnog afgezegd... echt op hun teentjes getrapt dat ze niet hun 1e keuze hadden. Nou dan niet, byeeee


Ik wilde inderdaad vragen of je niet bang was dat het dan puur op principe een mismatch zou zijn en je de pup terug zou krijgen. Maargoed, ze hebben het zelf al aangegeven. Ik denk in dit geval maar beter.

ChefsSpecial

Berichten: 2683
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 19:20

Beter nu dan over een paar weken… Maar balen is het wel, moet je last minute toch nog een nieuw baasje vinden.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:35

Ja beter nu dan later :)

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 22:52

Ooh nee seg. Zo ***. Maar inderdaad nu beter als later. Ik had ook deze situatie bij het eerste nest van Naya. Dan denk ik: je komt hier op kennismaking waarin alles uitgelegd wordt. Dan al 2x op bezoek geweest waar ik het ook altijd aanhaal… _-:(

Machie

Berichten: 16008
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 22:56

Ik kan me best voorstellen dat iemand afzegt als het echt niet de pup van hun keuze is. Ik denk dat je als fokker vooral goed moet onderbouwen waarom je welke pup wel of niet vind passen en daar al op tijd in moet bijsturen als je merkt dat de voorkeur naar 1 hond uit gaat.
Al heb je natuurlijk altijd pupkopers die je toch liever kwijt dan rijk bent ;)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 23:25

Ze zijn hier op bezoek geweest en toen was alle oh zo geweldig en ze waren blij met elke pup en blablabla. := :P
Maar ben blij dat ik nu weet hoe ze zijn, lol. Kan ik nog goed huisje vinden voor de knappe vent. :D

Zoe_97

Berichten: 9455
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 06:50

Hier ook gehad. 1 keer dat ze die pup niet wilde omdat hij heel veel zwart had en amper wit. Die mensen kende ik al jaren. Met mijn uitleg hebben ze hem toch genomen. Nu zeggen ze zelf dat de andere pup echt niets voor hun was geweest.
Andere situatie had ik 2 reutjes in het nest 1 symetrische met naar mijn zin zelfs iets teveel wit, dit was een onzeker mannetje dat zich enorm aan andere honden optrok. De andere veel donkerder, niet symmetrisch met een zwarte voorpoot. De mensen wilde shows doen, hadden geen andere hond meer. Vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ik koos, zeker voor show gezien ze geen ervaring met shows hadden. Ze bleven gebrand op die symmetrische pup “want is beter voor show”. Maar ik wilde die absoluut niet zonder andere hond plaatsen en hij zou te onzeker zijn voor show en zijn bouw was echt niet top daarvoor. Zou een ZG hondje worden. Terwijl de andere reu heerlijk open en zelfzeker was met prachtige bouw. Die mensen begonnen te dreigen dat ze de symmetrische wilde en anders wel zouden doorverkopen etc…
Ik heb hen onmiddelijk afgezegd.
En de niet symmetrische? Die is heerlijk binnen mijn kennel gebleven :D

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 07:18

Machie,
ik begrijp best dat je als pup koper ook zo je wensen hebt en dat je daar mogelijk 'teleurgesteld' kan zijn als je eerste keus niet de toegewezen hond is.


Mirjamalvaro, ik denk dat je blij mag zijn dat deze mensen zelf afgezegd hebben.
Mijn gevoel zegt een beetje, dat je anders op een later moment misschien alsnog problemen had gekregen.


Ik ben heel stellig, ik volg mijn gevoel.
Ik doe heel hard mijn best om voor het 'keuzemoment' de gezinnen/koppels te leren kennen en een beeld te vormen wat voor hond bij hen zou passen op langere termijn.
Wat veel mensen niet beseffen (wij als fokkers wel, maar pupkopers mogelijk niet) is dat zelfs al zo klein, er verschillende karakters zichtbaar zijn en dat ondanks hetzelfde DNA pups totaal verschillend kunnen zijn (goh, het zijn net mensen).

Al mijn huidige pup mensen weten dat ik zo handel. Ik ben heel open en transparant, over de leuke en de minder leuke dingen.
Ze weten daarmee precies wat ze aan mij hebben.

En net wat jij zegt Zoe, je zoekt naar de best passende pup - mens - levensstijl - activiteiten combinatie.
Je weet dat sommige combinaties een recept voor mislukking zijn. Dan ga je toch niet een pup daar naartoe sturen omdat die persoon het uiterlijk perse wil.
Dat je een voorkeur hebt in het geslacht, dat kan ik begrijpen. Al zijn er zelfs nu bij mij mensen overgestapt van teef naar reu of naar 'het maakt ons eigenlijk toch niets zoveel uit als de connectie maar klopt'.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:04

Inderdaad. Geslacht kan ik 100% achter staan. Zeker als er al een andere hond in huis is. Maar ik denk dan: er zijn zoveel fokkers die anders werken en waarbij je op week 1 via foto’s en video’s jouw keuze al mag maken. Ga daar dan. Je moet niet akkoord zijn met mijn werkwijze. Zat andere fokkers.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:58

Hier precies dezelfde werkwijze. Ik vraag aan iedereen naar hun doelen, hoe ze wonen, de gezinsituatie.
Ik vertel al vanaf dag 1 dat ik kies.
Ik laat dagelijks foto's/films zien. En vertel hoe de karaktertrekjes zijn.
Tot nu toe heeft iedereen het gewaardeerd haha.
Al paar keer gehad dat ik mensen andere pup gaf dan hun 1e keuze en iedereen is super blij met hun hond.
Juist degene waarvan ik toch maar haar 1e keuze gaf terwijl ik andere op het oog had is minder blij. Was mijn 1e nest en zij ervaren fokker, dus heb mij laten overrompelen, stom stom.

En bij geslacht zegt iedereen bij de aanvraag al, teef of reu. En daar ga ik uiteraard wel in mee.
Laatst bijgewerkt door mirjamalvaro op 18-04-24 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:59

Precies, voor ieder wat wils. Er zijn genoeg fokkers waar je ook niks over jezelf hoeft te vertellen en toch een pup kunt krijgen.
Zo krijgt iemand nu bij mij een pup. Die had contact met een fokker en die stelde geen enkele vraag. Waarop ze vroeg: goh, hoef ik niks over mezelf te vertellen? Kan iedereen bij u een pup krijgen.
Fokker: Oh, ja hoor, geen probleem.

Dat voelde voor haar zo slecht, dat ze uiteindelijk bij mij uitkwam.


Niks mis met hoe ieder het doet, maar dat is wel meteen de reden of er dus ook een match is of niet.

ChefsSpecial

Berichten: 2683
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:08

Wij hebben ook altijd “sollicitatiegesprekken” al wil ik het ook nog wel een een kruisverhoor noemen :+
Wij vragen iedereen de hemd van het lijf, wil zoveel mogelijk weten.
En mijn standaard vraag als ze voorkeur voor geslacht opgeven; wat nou als die er niet bij zitten, is een pup van het andere geslacht dan ook goed?
Sommigen zeggen nee, en anderen zeggen ja. Geeft ook weer ruimte in de verdeling als je niet uitkomt qua reuen/teven.
Ik heb nu 2 mensen die liefst een teef hadden maar toch een reu gaan krijgen nu…

Hier op dag 11 open oogjes voor de eerste! <3
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:18

Aaahhh <3


Ik ben mijn wachtlijst aan het doormailen, maar veel hebben al andere pup. :=

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:39

Zo heb ik het ook gedaan Denise.
En ik ben ook van mening, dat als ze die vragen 'to much' vinden, dat ze dan niet helemaal begrijpen hoe belangrijk ik het vind dat een pup goed terecht komt, bij het juiste baasje en daarmee de kans op problemen in de toekomst verklein.

Soms weten mensen ook niet waarom ze een bepaald geslacht willen en als je dan met ze erover spreekt dan komen ze tot de conclusie dat het andere geslacht ook prima kan.
En soms hebben ze hele goede/logische redenen waarom ze een bepaald geslacht willen en daar kan ik mij dan ook prima in vinden.

Ach kijk nou toch! Wat een snoetje!
Zo'n ander gezicht als de oogjes open gaan!

P.s. let niet op het smutzige vetbed, die is kort daarna verschoond.



@ Mirjamalvaro: Hopelijk kom je nog iemand tegen op je lijst en anders via een andere weg.


Hier gaat het goed.
Fudge is ondertussen dol op haar pups, maar heeft wat lichamelijke ongemakken, waardoor ze wat rusteloos is. Zolang ik nabijheid bied, dan is ze rustig. Maar de nacht is ze veel aan het rondwandelen onrustig.
Ik ondersteun nu met calcium en Puur Utero.
Hopelijk is ze snel weer wat in haar hum. Maar ze is onverminderd lief voor de pups.

De pups groeien als kool. Gisteravond waren ze 6 dagen en waren ze tussen de 874 en 988 ( :wow: ) gram.
Dus sommige zullen vandaag op 1 week de 1kg grens passeren.


Afbeelding

Het bewuste dikkertje!
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:58

<3 te lief <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ChefsSpecial

Berichten: 2683
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 12:54

Fem, ik heb van horen zeggen dat puur utero huis ook voor onrust kan zorgen. Misschien moet je die eens achterwege laten en kijken hoe ze het dan doet?

Sushi ook onrustig. Maar daar blijkt een geresorbeerde pup achter gebleven te zijn, dus nu al een aantal dagen oxy aan het spuiten in de hoop dat het eraf komt. Anders moet ze geopereerd worden ;(

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:17

Ik geef het sinds vanochtend (de Utero), juist omdat ze onrust had :').

Ik ben een beetje zoekende merk ik, omdat iedereen iets anders adviseert.

Persoonlijk denk ik dat ze calcium te kort kwam/komt doordat de pups zoveel van haar vragen.

En ze vloeit best nog wat (wel schoon, helder rood, niet ruikend). Dus ik denk dat die baarmoeder nog wat aan het werk is.

He jasses wat naar Denise.
Ik duim voor je dat de pup er vanaf komt en dat ze niet geopereerd hoeft te worden. :(

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 20:37

Wij hebben meerdere keren Pupkoper gehad die afzeggen omdat ze de tekening niet mooi vonden, terwijl wij en andere fokkers de tekeningen van dat nest juist zo mooi vonden.
En eentje had afgezegd omdat de pups te weinig bruin zouden hebben terwijl bij dat nest meerdere pups net geen ongewenste mantel tekening hadden :')
Vervolgens bij een andere fokker had hij een hondje met veel meer wit :+

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:02

:oo zo erg

Ik vindt hem zoooooo leuk,maar mag hem niet zelf houden. :')




Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 07:28

Lisette1987 schreef:
Wij hebben meerdere keren Pupkoper gehad die afzeggen omdat ze de tekening niet mooi vonden, terwijl wij en andere fokkers de tekeningen van dat nest juist zo mooi vonden.
En eentje had afgezegd omdat de pups te weinig bruin zouden hebben terwijl bij dat nest meerdere pups net geen ongewenste mantel tekening hadden :')
Vervolgens bij een andere fokker had hij een hondje met veel meer wit :+



Te triest voor woorden dit.
Laten we maar denken/zeggen: je hebt overal mensen voor :')



Ohhhh wat is ie leuk Mirjamalvaro! Nou daar ga je echt nog wel iemand voor vinden. Komt helemaal goed. <3



De pups van Fudge zijn nu een week.
Op 1 pup na hebben ze allemaal hun geboortegewicht verdubbeld en dat vind ik best een prestatie, want ze waren al erg groot bij de geboorte.
Daarmee zijn er nu al 3 pups die de 1kg grens gepasseerd hebben :wow:


Met Fudge gaat het gelukkig ook weer wat beter. De onrust is zo goed als weg, ze hijgt bijna niet meer, darmen lijken ook wat beter (klopt het even af, want je weet nooit). De calcium (of Utero, of beide) heeft geholpen.
Ook is ze weer begonnen met eten, gelukkig. Want het is werkelijk niks meer, zo weinig zit er nog aan haar. :=

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 07:54

Wat fijn.
Ik ben raad echt de recovery mouse van RC aan! Hier nu altijd in huis voor zogende teven. Dit heeft Naya er echt doorgetrokken bij haar eerste nest.

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 07:57

Ja die tip had ik inderdaad ook al gekregen. Dus die moet ik nog even gaan halen.
Hopelijk blijft ze nu wel eten in ieder geval :j

ChefsSpecial

Berichten: 2683
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:07

Fijn dat het wat beter gaat Fem!

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:08

ChefsSpecial schreef:
Fijn dat het wat beter gaat Fem!



Hoe gaat het nu met Sushi? Denk regelmatig aan haar/jullie. :knuffel:

ChefsSpecial

Berichten: 2683
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:09

We mogen straks weer op controle. Ze heeft gisteren en woensdag wel wat meer uitvloei gehad dus ik hoop dat het eruit is nu. We hebben gelukkig ook een relatief rustige nacht gehad, dus we gaan het straks zien