[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 16:54

Ik had geloof ik al wel eens vaker laten vallen dat we er een tweede bij willen. Voornamelijk ook omdat we aan Yorek merken dat hij wel echt een maatje mist. En ze spelen toch ook wel echt anders dan andere rassen/typen.

We gaan een spannende tijd tegemoet! Er staan bij de fokker drie nesten op de planning. Super spannend!

Dream is de moeder van Yorek. Angel is een volle zus van Dream. En Kami is ook geweldig! De vader wordt weer Nanuq, die ook de vader van Yorek is. Ergens in de komende weken gaan we er achter komen of ze drachtig zijn. En daarna komt er natuurlijk een spannende tijd aan met afwachten tot de pups geboren en daarna of we er daadwerkelijk eentje gaan krijgen!
We willen er graag een teefje bij met een karakter dat past bij Yorek.
Afbeelding

Yorek zelf voelt opeens zijn hormonen een boel meer. Ik plaatste kort geleden al dat hij opeens anders begint te reageren op andere honden. Dat gedrag is echt opeens énorm vergroot. Op honden die heel sterk in hun schoenen staan reageert hij nog "normaal". Maar de meeste honden reageert hij heel "groot" op, haar overeind, grommen, op de achterpoten staan. Boel commotie... Hij markeert ook opeens veel extremer (wil ook opeens tegen dingen aan plassen die we niet willen hebben, was eerder echt nooit een issue). En tilt nu eigenlijk elke keer zijn poot op. En plast veel vaker per uitlaatrondje.

Buiten dat deel is hij juist stabieler aan het worden. Rustiger in huis, minder grenzen aan het verkennen. Makkelijker in omgang binnen het gezin zeg maar.

Boefje!
Afbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:57

blij bekkie :D dat gedrag herken ik ook van karma :Y) nu ze 2 is, is ze er eindelijk bijna overheen :P nu is ze natuurlijk geen wolfhond maar toch herken veel gedrag terug in haar :j

Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:44

Zijn ze alle 3 door Nanuq gedekt?

Dat word wel lastig een teefje erbij als hij nu al zo'n last van zijn hormonen heeft

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 17:52

Ja klopt. Ze heeft wel ook naar andere reuen gekeken, maar niet echt wat kunnen vinden wat past.

Qua hormonen wordt het even kijken inderdaad. Kan zijn dat we hem dan toch als hij ongeveer twee is laten castreren. Toen hij laatst zo ziek was en hij door de echo is gegaan, zijn in elk geval zijn beide ballen al gelokaliseerd in de buikholte. Het is alleen jammer dat de operatie zoveel zwaarder is doordat de ballen niet ingedaald zijn. Oorspronkelijk was het plan dan ook om hem niet te castreren zolang hij niet teveel last van zijn hormonen zou hebben.

De komende tijd zal het leren!

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:17

Hij heeft echt een hele vriendelijke uitstraling! Zijn vader vind ik er veel woester uit zien.

Leuk dat jullie voor een tweede gaan kijken. Ik ben benieuwd!

Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:22

Hij is cryptorchide? Dat wist ik niet,zonde! Dan zou ik inderdaad castratie overwegen. Ik kan je vertellen dat een loopse teefje en fanatieke reu in huis geen pretje is

Ik snap dat ze Nanuq nog een keer wil gebruiken aangezien er maar 2 pups waren en eentje cryptorchide is maar 3 keer? Dat heeft geen enkel nut voor de genetische diversiteit wat juist zo'n probleem is bij het ras.

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 21:52

Zowel Kootz als Yorek zijn helaas cryptorchidie. Dus uit de eerste koppeling is helemaal geen fokmateriaal gekomen. Bovendien bestaat vrijwel de hele wachtlijst uit mensen die alleen een huisdier willen. En voor die groep is het vooral fijn als er honden worden gefokt met een fijn en passend karakter. En hopelijk zijn er deze keer wel wat geschikte fokdieren tussen, ze hoopt zelf ook een teef aan te kunnen houden. Tracey is wel druk bezig met het zoeken naar andere geschikte reuen maar dat is nog niet zo simpel.

Vanavond is Yorek voor het eerst mee geweest naar de nieuwe stalling waar mijn ruin nu staat. Hij vond zo'n grote stal (er staan >100 paarden) duidelijk erg indrukwekkend haha! Leuke was dat er een nogal dominante reu direct op hem af kwam rennen en dat ging dan juist wel weer heel erg goed, ze hebben ook even gespeeld. Er is ook nog een duitse dog op stal die we vanavond niet hebben gezien, maar dat is mooi een beetje zijn maat. Zou leuk zijn als hij het daar ook een beetje mee kan vinden.
Afbeelding

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:18

Ohhh nog een pup erbij <3

En dat snoetje van Yorek.. Echt om weg te smelten <3

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:39

Spannende tijden! Geniet er van!

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:15

Spannende tijden Marlies, leuk hoor. Ik zit nog braaf te wachten tot de teef waar ik een pup van wil, loops wordt. Hopelijk zit er wat voor je bij. Ik wil ook weer een teefje, maar hou het lekker bij een flatcoatje ;)
Ik vind trouwens een hele vriendelijke uitstraling hebben.
En Yorek wordt reu momenteel. Hopelijk wordt het straks makkelijker.
Ennn, ik heb gemist dat jij er een ruin bij hebt :? :P Leuk hoor, maar niet "thuis" dus.

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 19:37

Hij heeft inderdaad echt een heerlijk snoetje! En hij is nog steeds bijna altijd blij! Het is echt zo'n heerlijk dier!

De afgelopen dagen de training weer wat actiever opgepakt (aandacht bij mij vragen, ook als er andere interessante dingen zijn. Trekken? Dan gaan we eerst hier ter plekke wat oefeningen doen/snuffelen/zoek de brokjes uit de heidepol tot je weer rustig bent) en dat werkt nu al duidelijk de vruchten af. Naast dat de hormonen meer beginnen te spelen ben ik denk ik ook iets te "gemakkelijk" geweest de laatste tijd omdat het allemaal zo goed ging. In elk geval erg fijn dat paar dagen actiever trainen al duidelijk resultaat geeft. En als er wel daadwerkelijk straks een tweede bol wol met tandjes bij komt is het wel handig als Yorek een beetje in het gareel is whaha!

Foto tijdens de wandeling van vandaag. Eén van de "je wacht maar even" momentjes haha.
Afbeelding

Fannetje, is er al een verwachting qua loops worden? En zit er dan sowieso (mits er een teefje geboren wordt) een pup bij voor je? Of moet je het dan ook nog afwachten? Altijd spannend dat afwachten!

De ruin heb ik overigens nog maar kort! Een 6-jarige westfaalse die nu een paar maandjes onder het zadel is. In de eerste instantie wel hier thuis gezet, maar in een gemengde groep bleek helaas toch nog even een te grote stap voor hem (5,5 jaar hengst geweest en daarna ook steeds alleen gestaan tijdens beleren/trainstal periode tot hij bij mij kwam). Nu staat hij helaas niet meer thuis, maar wel redelijk dichtbij en in een ruinengroep wat ontzettend goed gaat.
Afbeelding

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:54

Ik ben 2e op de lijst voor een teefje Marlies, dus er moeten er minstens 2 geboren worden ;)
Maar is haar eerste nest, dus even afwachten of ze pakt of niet. Verwachting is vanaf 2e helft oktober, maar daar kan maar zo een maandje verschil in zitten, je weet het tenslotte nooit.
Knappe kerel hoor, mooi rustig oog. Hij ziet er wel breed uit, is dat ook zo? Hoop dat je er veel plezier van krijgt.

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 21:00

Oh zeker met zo'n eerste nest erg afwachten natuurlijk! Hoop voor je dat ze daadwerkelijk binnenkort loops wordt en natuurlijk dat er dan minimaal twee goede en gezonde teefjes worden geboren!

Savino lijkt zo van schuin opzij heel wat, recht van voren is het echt een enorm smalletje haha! Al hoop ik dat hij straks nog wel wat gaat uitzwaren. En aangezien hij net 6 is (hij is van juni) zit die kans er redelijk in. In omgang is het een enorm zacht paard, echt enorm vriendelijk!

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 11:14

*\o/*
Angel is drachtig gescant

Afbeelding

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:37

Mooi! Wanneer worden de anderen gescand? Want was nog niet zeker uit wek nest je er eentje zou krijgen/nemen toch? En of er eentje voor jullie bij zat? Konden ze al zien hoeveel er in zaten?

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 12:16

Over de andere twee nog niks gehoord helaas, maar die zijn ook ruim een week later gedekt. Dus hopelijk komt dat nog! Anders worden de kansen voor ons opeens weer een stuk kleiner haha. Zeker aangezien de fokker zelf ook een teefje wil aanhouden en de eigenaren van Nanuq willen ook graag een teefje. En wij dus ook... Er is nog geen (vermoedelijk) aantal genoemd ook helaas.

Uit alle drie de combi's zou ik trouwens prima een pup willen! Hele lichte voorkeur voor Angel of Kami omdat ik vermoed dat de kans op een iets sportievere gebouwde pup dan net wat groter is. Angel is namelijk sportiever gebouwd dan Dream (zijn wel volle zussen). En Kami is ook net wat slanker. Yorek is prima (had ook sportiever gemogen en dan moet hij natuurlijk nog uitzwaren). Maar zijn broertje Kootz is wel heel grof gebouwd (al schijnt dat iets beter te worden nu hij wat meer de hoogte in trekt).

Maar we gaan het gewoon zien en afwachten! Passend karakter vind ik op dit moment het belangrijkste (naast gewoon gezond natuurlijk).

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:27

wauw, Yorek ontwikkeld zich prachtig!
Hoe oud is hij inmiddels?

Ik zou toch castratie overwegen in jouw situatie. Ik heb een sok van een reu, maar die huilt de hele dag als mijn teef loops is. Het is dat iedereen denkt dat hij nog onzekerder gaat worden als ik hem castreer en de kans bestaat dat de andere reuen op hem gaan rijden, dat ik het maar zo laat...

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 16:58

Yorek is nu 1 jaar en drie maanden oud!
We zijn ook erg blij met hoe hij zich ontwikkeld. Zeker nu hij weer in de wintervacht komt is hij zooo mooi! Bijna iedereen die we ontmoeten is ook helemaal weg van hem haha!

Castratie is inderdaad wel iets wat we nu serieus meenemen in de overweging. Voorlopig kijken we het echter nog even aan. Sowieso castreer ik hem liever niet voor 2-jarige leeftijd. En de recente onderzoeken zeggen allemaal dat het risico van de operatie bij cryptorchide niet opwegen tegen het risico van ze laten zitten. Onze dierenkliniek is dus voorstander van laten zitten en dan eventueel chemisch castreren.

Sowieso eerst maar even aankijken of dit ook weer een fase is (hij heeft wel meer van die fasen gehad dat iets opeens enorm vergroot werd en dan na een paar weken weer 'normaal' werd). Of dat het iets is wat juist steeds groter gaat worden.

Foto is een beetje vertekend, maar nog even een telefoonkiekje van ons blije ei tijdens de lange wandeling vandaag


Afbeelding

Flint09
Berichten: 407
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:33

Die nieuwe nesten , ik word daar hebberig van <3

Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:03

Door dat hij cryptorchide is kan het zijn dat hij juist meer testosteron aanmaakt en er dus meer last van heeft

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 21:19

Van schreef:
Door dat hij cryptorchide is kan het zijn dat hij juist meer testosteron aanmaakt en er dus meer last van heeft


Grappig dat je dat noemt. Ik vroeg me dat dus inderdaad ook al af, omdat dit bij klophengsten ook een bekend verschijnsel is. De mensen die ik er tot dusver over sprak zeiden dat dit bij honden niet het geval is, maar ik was er nog niet zo zeker van.

Het is in die zin wel opvallend dat hij met veel dingen vrij vroeg is/was. Ook bijvoorbeeld zijn poot optillen om te plassen was hij al erg vroeg mee.

Nou ja, we gaan zien hoe het verloopt. Het huilen is tot dusver niet storend, gelukkig kan hij erg goed toon houden :+ . En hij blijft tot dusver gelukkig ook gewoon meer dan prima eten.

Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:46

Volgens mij is het principe van ballen en testosteron aanmaken bij alle dieren wel ongeveer gelijk :')
Citaat:
Testikels zijn normaal gelegen in het scrotum. De temperatuur hier is beduidend lager dan in de buik of in de lies. Testikels die niet in het scrotum zijn ingedaald zijn dus onderhevig aan een hogere temperatuur.
Hierdoor is er een hoge kans dat de testikels abnormaal gaan ontwikkelen op oudere leeftijd (tumorale ontaarding wordt enkel gezien bij de hond, niet bij de kat). Daarnaast wordt er door de hogere temperatuur ook vaak een hogere hoeveelheid testosteron geproduceerd. Deze patiënten vertonen hierdoor vaak een hypersexueel gedrag of in het geval van katten vaak een sproeigedrag.

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 20:31

Foto van Yorek vandaag in het steeds meer kleurende bos <3
Afbeelding


Ik ben benieuwd wanneer we de eerste meldingen gaan zien verschijnen dat er een wolf in de bossen hier zit, want Yorek zingt er nog mooi op los :+ Gelukkig krijgen we van iedereen hier vooral te horen dat hij zo mooi huilt. Ben ik weer extreem blij dat we niet gewoon in een woonwijk wonen!

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:05

MarliesR schreef:
Foto van Yorek vandaag in het steeds meer kleurende bos <3
[ [url=m/cvZKYW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben benieuwd wanneer we de eerste meldingen gaan zien verschijnen dat er een wolf in de bossen hier zit, want Yorek zingt er nog mooi op los :+ Gelukkig krijgen we van iedereen hier vooral te horen dat hij zo mooi huilt. Ben ik weer extreem blij dat we niet gewoon in een woonwijk wonen!


euh, vandaag *\o/*
https://nos.nl/artikel/2198720-wolf-gez ... eluwe.html

Wat is Yorek een schitterend dier trouwens

Anoniem

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:38

Ik wilde net de link neerzetten en vragen of je lekker gewandeld hebt daar :+