Smuldier ipv van brokken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Smuldier ipv van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:36

Oh nee volgens mij is het een niet beter dan het ander (ochtend of avond vlees). Meer dat ik 's ochtends het lekker makkelijk vind om brokjes te geven. Ik laat het vlees ook altijd even op kamertemperatuur komen buiten de koelkast en 's ochtends heb ik daar minder tijd voor.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:44

Ik zou voor een klasse duurdere brok gaan of volledig overgaan op kvv zodra de zak leeg is.

Een vriendin heeft zeer goede ervaringen met dog lovers gold passion ocean fish and sweet potato. Het is eigenlijk ook niet de bedoeling dat een zak langer dan 3 maanden open is (volgens de fabrikanten zelfs maar 1 maand), want vitaminen breken af door de verse lucht die erbij is gekomen.

Met hondjes die waarschijnlijk zo'n 35-40g brok per dag eten, kom je met de helft kvv uit op 1kg voer per maand per hond.

Cavom is een dikmaker en mijn honden deden het er niet goed op. 1 van de twee moest in plaats van 1x per nacht uit wel 3x per nacht uit de paar weken dat ik het gevoerd heb.

Een andere mogelijkheid blijft Royal Canin, in jouw geval mini adult.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 15:45

AlphaDaemon schreef:
Oh nee volgens mij is het een niet beter dan het ander (ochtend of avond vlees). Meer dat ik 's ochtends het lekker makkelijk vind om brokjes te geven. Ik laat het vlees ook altijd even op kamertemperatuur komen buiten de koelkast en 's ochtends heb ik daar minder tijd voor.


Ja idd dan kan het vlees er in de morgen uit voor de avond en ff snel brokken geven in de ochtend is wel makkelijker en ik lees nu dat het goed samen kan.. Alleen kvv is misschien wel weer iets teveel van het goede..Nou ja ik heb al een plank vrijgemaakt in de vriezer voor de honden :) dus een paar kilo ken ik wel kwijt nu..

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 15:46

ja ik heb wel hele kleine beetjes brok idd dan nodig en moet ook wel goed blijven.. dus misschien kleinere zakjes brok erbij geven geen 15 kilo zak meer dat gaat niet goed komen..

ik zal een kijken naar dog loversgold of dat in kleine verpakkingen zit..
anders ff googlen naar goede brokken en ervaringen. een chi eet zo weinig ik doe maanden met een zak brok van 15 kilo pff :)

http://www.vitadier.nl/Acana-Heritage-Adult-Small-Breed

http://www.vitadier.nl/Dog-Lovers-Gold- ... Grain-Free

allebei verkrijgbaar in 2kilo de Acana en in 5 kilo de dlg lijkt me meer dan goed..
prijzen heb ik geen verstand van.. is dat normale prijs?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Smuldier ipv van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:27

Dog lovers gold hoor ik weinig goeds over. Zou ik eerder acana pakken.
Pak voerwijzer er eens bij.

Als je het op dezelfde dag voert altijd sochtends vlees en savonds brokken ivm vertering. :)

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Smuldier ipv van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:31

Over de passion-variant xDenies? Dat is een andere soort dan de original. Over de original hoor ik wel eens mindere verhalen, hoewel minder vaak dan de meeste brokken in die prijsklasse. Over de passion-variant hoor ik eigenlijk alleen maar goede varianten.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Smuldier ipv van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:34

Over heel dog lovers gold. Krijg met regelmaat mensen over de vloer die dit voeren en er is bij alle honden wel iets. Ik sta in een dierenspeciaalzaak dus zie nogal wat wanhopige hondeneigenaren.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Smuldier ipv van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:48

Bij Bitiba heb je Wolf of the Wilderness (5 verschillende soorten, 1kg per soort) voor €22,-, wellicht iets om te proberen?
Het is een graanvrije brok, wat ik zo hoor ook goede kwaliteit, zak van 12kg kost ong €43,- bij Bitiba.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Smuldier ipv van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 17:01

weet je wat het ook is met brok er zijn zo veel soorten tegenwoordig en zoveel verschillende meningen..
De een doet het super op aldi brok de ander weer niet enz enz.. zie door de bomen het bos niet meer zeg maar.. chitjes zijn nogal gevoelig omdat ze zo klein zijn.. dus ja wat is wijsheid? plus ik moet alles online kopen dus ff uitproberen is er ook niet bij..

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 17:08

lor1_1984 schreef:
Bij Bitiba heb je Wolf of the Wilderness (5 verschillende soorten, 1kg per soort) voor €22,-, wellicht iets om te proberen?
Het is een graanvrije brok, wat ik zo hoor ook goede kwaliteit, zak van 12kg kost ong €43,- bij Bitiba.


Ik ben aan het zoeken maar ik kan die aanbieding niet vinden op hun site heb je een link voor me?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:08

Ik ben met vlees gestopt omdat mijn jongste er op bleef reageren als de kwaliteit anders was. Ik gaf Naturis. Ik heb toen mijn proefzak Wolf of the wilderness uit de kast getrokken en dat gaan voeren. Best oke. Wel veel poepen. Is rond de 40%kip en 10% andere eiwit en dat sprak mij tegen. Ik wil variatie voeren en met mijn huidige kennis en voerachtergrond van mijn honden kan ik echt geen RC of Bonzo voeren haha. Dus verder gezocht. Orijen is voor mij te duur qua afwisseling (1 is 70 ander is 90) en heb twee grote honden.

Voer nu Carnilove en tot zover zeer tevreden. Ook prijstechnisch, hoe ze het eten, hoe ze poepen en qua vacht eb gewicht.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:16


Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 17:17


MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:25

Bij Voerwijzer komt momenteel acana classic prairie poultry beter uit de bus dan dog Lovers gold. Ik ga hem combineren met kivo vers vlees dit vanwege het gemak en ik nogal eens een keer vergeet vlees te ontdooien. Ik voer overigens al ruim 3 jaar vers vlees, huidige honden (vorige is inmiddels overleden) vanaf begin maart en half juni. Tussendoor al wel brok gehad.

Soms sochtends vlees, soms in de avond. Net wat uitkomt.

Edit: https://www.voerwijzer.com/hondenbrok/a ... ment-20568

Ook bij eko4petz te bestellen. Zojuist de bestelling gedaan bij de welpenhoeve maar dan een hoeveelheid van 17 kg. Kost me gemiddeld 90 cent voor een hond van 20 kilo. Ook een kruising chihuahua dwergpinsher aanwezig die helemaal geen drol kost zo :D

Vlees van beesten die buiten komen, graanvrij echt een zeer goede brok i.m.o.

Enkel alleen kivo kost 1,25 per dag voor de hond van 20 kg. Scheelt me nogal wat.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Smuldier ipv van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 17:49

pff moeilijk hoor zoveel soorten verkrijgbaar en die zegt dit en de andere dat pff
Maar ja wil wel voer wat ze lekker vinden en wat goed voor ze is dus Acana dan maar?
groenten fruit vind ik weer zo raar dat het erin zit, maar ja zal wel goed zijn dan..

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:07

Groenten zijn zeker belangrijk, niet al het compleet vlees bevat het zelfs. Acana is ook in probeerverpakking te krijgen dus je zou hem kunnen testen :D

Ik voer nu zelf ook groenten bij omdat ik kivo geef.

Maar heb zelf van de week dus ook een hele avond zitten vergelijken op Voerwijzer.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Smuldier ipv van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 11:26

Podver nu krijg ik bericht dat ze geen diepvries verzenden lekker dan..
Weet iemand een bedrijf die dat wel doet, en ook kvv heeft voor kleine hondjes compleet wel te verstaan?
Baal baal baal..

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Smuldier ipv van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:42

versvoer.nl verzend wel diepvries. :)
Alleen geen idee wat ze aan KVV hebben.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Smuldier ipv van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 12:08

Baal er zo van he maar ja even op versvoer.nl kijken dan dank je :)

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Smuldier ipv van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 12:58

probleem is opgelost ze hebben het ook bij de boerenbond een dorp verderop.. ff me ex ingeschakeld en ik ga lekker inslaan. zowel de Duck als de worstjes hebben ze daar ik blij honden blij :)

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Smuldier ipv van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:21

ja, ik wilde de boerenbond voorstellen, die hebben ook verpakkingen kvv met van die minihamburgertjes van 50 gram (? dacht ik zoiets) :-) dus heel gemakkelijk doseren voor kleine hondjes.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Smuldier ipv van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:28

Ik zag net iets op facebook voorbijkomen van Jachtinstinct, die verzenden ook diepvries.
Wellicht iets om in de toekomst te overwegen als je toch overstapt op volledig KVV? :)
https://www.jachtinstinctdierenvoeding.nl/

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 13:46

liekensancho schreef:
ja, ik wilde de boerenbond voorstellen, die hebben ook verpakkingen kvv met van die minihamburgertjes van 50 gram (? dacht ik zoiets) :-) dus heel gemakkelijk doseren voor kleine hondjes.


o dan kijk ik daar ook even naar meteen, we gaan over een uurtje.
Dus lekker inslaan, ik dacht ik bel de bb ff om te vragen of ze het daar ook verkopen
En gelukkig is dat het geval :) pff pak van me hart

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 13:47

lor1_1984 schreef:
Ik zag net iets op facebook voorbijkomen van Jachtinstinct, die verzenden ook diepvries.
Wellicht iets om in de toekomst te overwegen als je toch overstapt op volledig KVV? :)
https://www.jachtinstinctdierenvoeding.nl/


bij versvoer kost het trouwens een tientje diepvries verzenden..
Is leuk bij hele grote hoeveelheden niet voor mij dus..
maar ik heb een oplossing gelukkig BB is niet zo ver weg..

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Smuldier ipv van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 13:04

Nou ze vonden het heerlijk, ff ruiken en weg was het hihi :)