Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:10

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:10

Fijn dat er een dierenarts bij betrokken wordt. Hoop dat de hond groen licht krijgt en oud mag worden in Nederland.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-18 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic gedeelte verwijderd

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:45

beatje schreef:
Lizz schreef:
Misschien is er wel een bokker die een paar dagen naar NL wilt en de hond mee kan nemen in augustus op kosten van jouw vriendin.

Op kosten van die vriendin die niks heeft is ook niet handig ,dat is bijna even duur als ticket alleen voor de hond.Als de hond toevallig met iemand mee kan reizen is wel goedkoper.Anders moet je ik heb gauw gekeken bijna 1500 euro voor een retour voor een persoon betalen en dan nog de hond.

Ik bedoel met het geld dat ze nu vragen om hond te vervoeren.
Dan is de constructie retour ticket en diegene de hond mee laten nemen alsnog goedkoper dan de hond alleen te laten reizen en daarbij kan je een bokker helpen om even op familie bezoek te gaan naar NL.
Twee vliegen in één klap, of misschien wel drie als het goedkoper is om het zo te doen dan aparte cargo vracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:46

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd en/of aangepast, er is meerdere malen verzocht om ontopic te blijven. Hierbij nog een duidelijker verzoek. De situatie van de vriendin hoort hier niet besproken te worden, haar financiële situatie of haar persoonlijke leven. Ook willen wij het stukje over 'donatie' niet meer voorbij zien komen, TS heeft meer aan goede tips hoe de hond hier heen kan komen. Berichten die niet voldoen aan het verzoek zullen ook verwijderd worden. Uiteraard mag je kritisch zijn, maar wees daarbij netjes met verwoorden.

Alvast bedankt.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:29

Misschien zouden deze mensen jullie van hulp/advies kunnen voorzien. Zij begeleiden mensen die hun huisdier vanuit Nederland naar Australië mee willen nemen. Zij zijn zelf geëmigreerd naar Australië.
Wat zij doen is natuurlijk het tegenovergestelde van wat jullie met de hond willen (naar Nederland i.p.v. Australië), maar wie weet kunnen ze jullie toch helpen.
Niet geschoten is altijd mis.
https://www.verhuisdieraustralie.com/Home/

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:21

Emirates is inderdaad goedkoper als ander vliegmaatschappijen.

Sterkte TS, vervelende situatie voor je vriendin.

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:53

Is het niet mogelijk om de hond eerst per boot naar een ander land te verplaatsen, in dat deel van de wereld, maar waar vandaan honden wel in de cabine mogen vliegen?

Anoniem

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:33

Of is het een idee om samen over te varen naar het vasteland en dat enorme stuk met de trein te doen? Ik ken iemand die per trein naar China is gereisd. Is even plannen.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:54

Resistance schreef:
Of is het een idee om samen over te varen naar het vasteland en dat enorme stuk met de trein te doen? Ik ken iemand die per trein naar China is gereisd. Is even plannen.


ik wil niet weten wat dat kost. -O-

Anoniem

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:56

Dat was toen goedkoper dan vliegen. :j

daantjuhhh

Berichten: 26864
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:04

Ik denk vanwege de immigratiedienst dat de vriendin niet echt vrijheid heeft om met de trein te reizen via China.
En hoog zwanger lijkt mij dat ook niet verstandig

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:34

Resistance schreef:
Of is het een idee om samen over te varen naar het vasteland en dat enorme stuk met de trein te doen? Ik ken iemand die per trein naar China is gereisd. Is even plannen.

Dat kan niet. Vriendin moet nu naar NL want ze wil dat het kind de Nederlandse nationaliteit krijgt, de hond kan op zijn vroegst pas over drie weken internationaal reizen want dan is de rabiësenting pas geldig. Geen optie dus.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:05

Delphi schreef:
Misschien zouden deze mensen jullie van hulp/advies kunnen voorzien. Zij begeleiden mensen die hun huisdier vanuit Nederland naar Australië mee willen nemen. Zij zijn zelf geëmigreerd naar Australië.
Wat zij doen is natuurlijk het tegenovergestelde van wat jullie met de hond willen (naar Nederland i.p.v. Australië), maar wie weet kunnen ze jullie toch helpen.
Niet geschoten is altijd mis.
https://www.verhuisdieraustralie.com/Home/

Dat leek me een goede tip maar 495 australische dollar voor de begleiding :oo en dan komen er nog allerlei kosten bij.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:43

Kijk of je in je omgeving een bevriende purser vind, hun netwerk is zo groot, die heeft vast wel iemand die op een vlucht naar nederland gaat....

Ik kom uit een klm familie, helaas allemaal veel te oud...maar ik weet hoe wijd hun netwerk,is en hoeveel ze voor elkaar doen...dat zal toch niet veranderd zijn? Was toen zo een aparte wereld en kliek en men regelde zoveel voor elkaar. Ik hoor nog steeds verhalen als ze op de vlucht weer iemand tegen kwamen als personeel die ze kenden..

Het zou mooi zijn als er iemand van de cabinecrew je hond als begeleider mee neemt. Persoonlijk het verhaal uitleggen aan het contact wat je kunt vinden in je netwerk, een zus van, een neef van.

jaji
Berichten: 169
Geregistreerd: 16-03-07

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:07

Ja zoiets lijkt me ook een mogelijkheid Indestal. Is er niet op bijv. facebook een groep van stewardessen, om de vraag daar te plaatsen? Of zitten er op bokt geen stewardessen, die wellicht niet zelf op australie vliegen maar misschien weer iemand kennen die daar wel op vliegt?

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:57

GDG schreef:
Resistance schreef:
Of is het een idee om samen over te varen naar het vasteland en dat enorme stuk met de trein te doen? Ik ken iemand die per trein naar China is gereisd. Is even plannen.

Dat kan niet. Vriendin moet nu naar NL want ze wil dat het kind de Nederlandse nationaliteit krijgt


Zij is Nederlands, dus het kind krijgt de Nederlandse nationaliteit. Maakt niet uit waar het geboren wordt. https://ind.nl/Nederlanderschap/Paginas ... nning.aspx

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:39

gabyfedde schreef:
Zij is Nederlands, dus het kind krijgt de Nederlandse nationaliteit. Maakt niet uit waar het geboren wordt. https://ind.nl/Nederlanderschap/Paginas ... nning.aspx

Dat is niet zo eenvoudig.
Dit staat in jou link:
Als u uit een Nederlandse moeder en een niet-Nederlandse vader bent geboren dan bent u niet van rechtswege Nederlander. U kunt Nederlander worden via de optieprocedure.

En dan zitten er haken en ogen aan, en je moet al een paar jaar oud zijn enzo.
Veel gedoe.

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:50

Tinkerloos schreef:
gabyfedde schreef:
Zij is Nederlands, dus het kind krijgt de Nederlandse nationaliteit. Maakt niet uit waar het geboren wordt. https://ind.nl/Nederlanderschap/Paginas ... nning.aspx

Dat is niet zo eenvoudig.
Dit staat in jou link:
Als u uit een Nederlandse moeder en een niet-Nederlandse vader bent geboren dan bent u niet van rechtswege Nederlander. U kunt Nederlander worden via de optieprocedure.

En dan zitten er haken en ogen aan, en je moet al een paar jaar oud zijn enzo.
Veel gedoe.


Als het kind is geboren na 31 december 1984 en is de moeder Nederlandse dan is het kind automatisch Nederlander en krijgt een Nederlands paspoort. Weet niet hoe het zit met de Australische vader en hoe dat is geregeld. Maar dit kind is Nederlander, maakt niet uit waar het is geboren.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:02

Tinkerloos schreef:
gabyfedde schreef:
Zij is Nederlands, dus het kind krijgt de Nederlandse nationaliteit. Maakt niet uit waar het geboren wordt. https://ind.nl/Nederlanderschap/Paginas ... nning.aspx

Dat is niet zo eenvoudig.
Dit staat in jou link:
Als u uit een Nederlandse moeder en een niet-Nederlandse vader bent geboren dan bent u niet van rechtswege Nederlander. U kunt Nederlander worden via de optieprocedure.

En dan zitten er haken en ogen aan, en je moet al een paar jaar oud zijn enzo.
Veel gedoe.


Lezen is een kunst zo blijkt maar weer. Kind wordt in 2018 geboren, niet vóór 1985. Heb er daarnaast contact over gehad met NL overheid omdat mijn dochter ook in het buitenland geboren is. Daar heb ik hetzelfde in andere woorden bevestigd gekregen.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:15

En ik had het wel drie keer gecheckt. :+
Je hebt gelijk.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 07:43

Ben wel ben benieuwd wat het advies is van de dierenarts.

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:36


WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 06:12

Aangezien het nu weekend is en deze vlucht gepland stond, weet je al iets meer ? Hoe staat het ervoor ?

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:18

Is ze goed aangekomen in Nederland?

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:16

Ik vroeg me ook af of ze ondertussen in Nederland is?