Aussie, wie heeft er een!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:44

denk inderdaad de prikkels of enthousiasme. Binnen doet ze dit nooit, maar buiten in de tuin en nu ook sinds paar dagen op wandeling. Zal de tip onthouden van iets mee te nemen om aan te bieden :)

Cilla_Bo

Berichten: 134
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:53

Ook een pup gehad die heel sterk op bewegingen reageerde. Ben ik gaan oefenen met rustig blijven liggen terwijl er beweging is. Dit kun je steeds moeilijker maken natuurlijk, klein beginnen. Als het goed gaat rustig belonen. Succes :D

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:44

Cilla_Bo schreef:
Soms vindt ik negeren ook niet de beste oplossing. Aussies zijn slim en volhardend, ze hebben duidelijke grenzen nodig. Niet alleen de aandacht is belonen maar het blaffen/happen/drijven is van zichzelf al belonend dus dan kom je er vaak niet met alleen negeren..

Precies.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:59

Hannanas schreef:
Toch is stoppen met wat je doet ook een grens.
En kan straffen juist ook vaak triggerend werken. Grenzen zijn er in alle soorten en maten. Positief opvoeden staat vol van de grenzen.

Ik zou dus weer nooit stoppen met wat ik doe. Dan begrenst de hond juist mij. Ook niet helemaal de bedoeling lijkt me.

Ik ben het met je eens wat betreft voorkomen van gedrag. Negeren is niet altijd de oplossing. Sommig gedrag zoals bijvoorbeeld poepeten is zo zelfbelonend, dat leer je niet af door te negeren. Dan werkt voorkomen of afleiden.
Je hoeft de hond dan niet fysiek te straffen, daar ben ik ook niet voor.
Geweld is absoluut geen oplossing maar een fysieke aanwijzing is zeer honds en kan dus perfect werken.

Dat knietje... barbaars?
De situatie: Ik zie een hond aankomen die gaat springen en mogelijk mij omver lopen. Ik steek mijn knie naar voren op hetzelfde moment dat de hond anders tegen mij aan zou beuken. Hond loopt tegen mijn knie. 9 van de 10x besluit hond dan dat opspringen toch niet zo lollig is en doet het niet meer.
Simpel. Effectief. En de zwaarte van de "klap" wordt volledig bepaald door hondlief zelf.
Ik vergelijk het altijd maar met mijn teef die mijn reu flink in zijn kraag pakt als hij in het spel eens te lomp is. Ook duidelijk. Met vast wel eens een blauwe plek bij de ontvanger.


Alleen tsja.. wanneer is iets geweld en wanneer is iets een aanwijzing? Daar zullen de meningen over verschillen ;)

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:45

Heeft iemand een goed duidelijk filmpje over hoe de oren plakken en met wat? :)

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:45

xLaraaj schreef:
Heeft iemand een goed duidelijk filmpje over hoe de oren plakken en met wat? :)


Zoek op youtube eens op australian shepherd ear taping. Staan erg duidelijk filmpjes op. Ik heb de oren geplakt met witte leucoplast.

Afbeelding
Zo rond het oortje en dan met een lintje onder de kin naar de andere kant.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:50

Ah je ziet dat lintje helemaal niet op die foto. Ga het eens opzoeken!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:25

Ohjee moet je ook al aan het plakken :P

Hoe komt dit eigenlijk, weet iemand dit? En bij bloom heeft het helaas niet geholpen. Haar oren zijn zes maand geplakt geweest en toch pas op 1 jaar omhoog gekomen dus lang genoeg plakken dan. _/-\o_

Ja Aussies zijn wel slim genoeg om zichzelf te belonen.
Dat stront eten is er een goed voorbeeld van. Zeg ik op voorhand dat ze niet mag, is het ok anders loopt ze alle stront eens te proeven :')

Net als ze voor mij de paarden gaat halen op de weide. Als ze mee gaat op stal moet ik op voorhand al aangeven dat ze ze niet mag gaan halen en dan wacht ze netjes.
Gelukkig ze is nu twee en begint al beter te luisteren. :')

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:30

Moet je zo lang plakken dan :wow: :oo

Wel leuk dat ze daar al wel goed doorheeft als je het zegt. Haha pubers en luisteren :P

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:59

Krijg van Elmo vaak genoeg een middelvinger en een tong en een blik ik doe het lekker toch :') maar met een keer duidelijk doorkomen bedenkt hij zich toch maar.

Elmo van de week op de foto gezet nadat hij 2 weken rustig aan moest doen vanwege een aanvaring met een andere hond.

Afbeelding
Afbeelding

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:04

Oren plakken succes hoop dat je pup het laat zitten.
Op internet vind je hoe je het kan doen of de fokker van je hondje eens vragen

Ook kun je ze lijmen of met tape

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:44

Heb leuke video's gezien en straks naar de apotheek tape halen ! Hoe lang hebben jullie de oren geplakt? en soms "verluchten"?

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:59

xLaraaj schreef:
Heb leuke video's gezien en straks naar de apotheek tape halen ! Hoe lang hebben jullie de oren geplakt? en soms "verluchten"?


Ik deed ze steeds twee weken plakken, dan alles eraf en dagje luchten. In die dag keek ik hoe de oortjes hingen en dan evt weer vast. Op een gegeven moment kan het linrje onder de kin wegblijven en liet ik alleen het tape om het oortje zitten als een soort gewichtje..

Cilla_Bo

Berichten: 134
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:46

Bij ons eerste niet geplakt. Tweede toch een poging gedaan, gelijk een oorontsteking opgelopen, doen we dus niet meer :( die erna allemaal natuurlijk oortjes, vind ik eigelijk ook veel leuker :)

bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:48

Onze reu nooit geplakt en van nature de oren in 'ideale' stand.
Onze teef wel moeten plakken. Ze heeft ook wel hele kleine oortjes die uit zichzelf anders als rozenoor gingen staan. Zelf vinden we dat absoluut niet mooi, en van het plakken had ze geen last dus waarom niet..
We deden ze wel na 1/ 2 weken plakken los en goed schoonmaken om oorontsteking te voorkomen.

Wat ook wel meespeelt is de 'drukte ' in de kop/oren van de hond. Onze co-own teef kan in haar gezin een oor soms al rozenoor doen, ze is daar over het algemeen ook gewoon iets drukker/atenter als bij ons.
Bij ons heeft ze meer rust waardoor haar oren gewoon goed hangen.

Het masseren van de oren in de juiste houding wil ook vaak nog wel helpen.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:15

Sinds gisteren zijn haar oren geplakt. Eerste keer dat ik dit doe dus hopelijk is het goed gedaan en ga ik haar oren niet nog meer verpesten :P ze accepteerd het wel redelijk

Afbeelding

Afbeelding

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:03

Ben benieuwd of het gaat lukken :)

Ik ben 2 dagen naar Terschelling geweest met Elmo. Nog even wat leuke foto’s geprobeerd te maken.

3 jaar geleden en gister

Afbeelding

Pretletter

Afbeelding
Afbeelding

En zeehond haha
Afbeelding

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:28

Haha, grapjas :D Lekkere pretletter

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:05

Leuk hij heeft het naar zijn zin zo te zien

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:32

Ouh zo leuk! Wij zijn momenteel in bretagne frankrijk!
Wat leuk dat elmo zo in de zee gaat. Naya vind water leuk in beken en meren maar van de zee moet ze niets hebben :n

Afbeelding

Afbeelding

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:20

Ohh lekker!
Ik had ook niet verwacht dat Elmo het zou doen aangezien hij 3 jaar geleden kopje onder is gegaan in zee haha, maar hij vond het helemaal geweldig

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:42

Mag ik me hier melden? Wil in de toekomst zelf een Aussie, dit staat al heel lang vast.
Zijn er goeie fokkers in Nederland?

En hoe ervaren jullie je hond(en)?

Ik heb overigens zelf een Stabijtje nu sinds vier jaar, en dit is een onwijs actief dier met enorme drijfveer om voor me te werken. Hier heb ik twee trainingscursussen en een agility cursus mee gedaan. Geen Aussie natuurlijk, maar de nodige honden ervaring is er wel.

Edit; ook ervaring met het training van een Mechelaar en een Dalmatiër overigens, maar lijkt me overbodig om mezelf te beschermen :')
Dus wie o wie? :D

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:48

Die van mij heeft een grote Will to please, maar in huis lekker relaxed, hij is ook erg sociaal tegen over mens en dier ( soms iets te) ik kan niet zomaar een wandeling overslaan dan zet hij het huis op de kop :')

Behalve tearaway’s Aussies en somethin-spicy Australian shepherds, ken ik geen fokkers in NL.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:07


AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:13

keona schreef:
Wij fokken ook http://www.fiftyshadesofred.nl
Ook kun je bij de rasvereniging kijken www. Ascn.nl
Succes


Bedankt! Ik ga even spieken!

Bedankt Mossel!