Wat voor kleur kat is dit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wat voor kleur kat is dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:48

Hele originele titel, 8-) maar ik keek de vakantiefoto's door en vond ineens weer de foto's van dit katje terug met een zwart-rood stippenpatroon. Ik heb er foto's van gemaakt omdat ik het bijzonder vond en ben eigenlijk wel benieuwd naar wat het is, is het gewoon tortoise of iets anders?

De kleuren zijn wat bleker uitgevallen op de meeste foto's maar het oranje was net zo oranje als de poes ernaast op de 1e foto, het witte vlekje op foto 3 is zonlicht, geen kleurvlek.
Ik heb het in elk geval nog nooit zo uitgesproken gezien, net een omgekeerde tijger. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Re: Wat voor kleur kat is dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:49

Het is gewoon een lapjeskat ofwel een zogenaamde schildpad poes. Wel mooi getekend idd!

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Wat voor kleur kat is dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:53

Schildpad mt een tabbypatroon. En zeer waarschijnlijk een poes. Een kater kan maar is heel zeldzaam.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:54

Lisette03 schreef:
Het is gewoon een lapjeskat ofwel een zogenaamde schildpad poes. Wel mooi getekend idd!


Schildpad en lapjes zijn alleen niet hetzelfde ;) .

Bij schildpad zitten de kleuren door elkaar heen gemengd en dan heb je ook nog schildpad met wit (witte sokjes bv).

Lapjes kat zegt het eigenlijk al dan zijn de kleuren in vlekken(lapjes) en lapjes kat is altijd met wit.


Kat van TS is dus een schildpad kat. Wel heel bijzonder getekend overigens zo heb ik ze nog niet gezien.

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:02

Cowgirl schreef:
Lisette03 schreef:
Het is gewoon een lapjeskat ofwel een zogenaamde schildpad poes. Wel mooi getekend idd!


Schildpad en lapjes zijn alleen niet hetzelfde ;) .

Bij schildpad zitten de kleuren door elkaar heen gemengd en dan heb je ook nog schildpad met wit (witte sokjes bv).

Lapjes kat zegt het eigenlijk al dan zijn de kleuren in vlekken(lapjes) en lapjes kat is altijd met wit.


Kat van TS is dus een schildpad kat. Wel heel bijzonder getekend overigens zo heb ik ze nog niet gezien.


In de officiƫle kattengenetica/kleuren bestaan er geen lapjeskatten, zijn het schildpadden of ze nu wel of geen tabby (gemarmerd/gestreept tov effen) hebben. En een schildpad kan met of zonder wit zijn.

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:09

Jammer dat je geen foto hebt van het koppie. Ik twijfel namelijk of het nou wel of geen tabby is.
Vanaf deze foto's gok ik effen met flinke ghostmarking

Het is wel duidelijk een tortie

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Wat voor kleur kat is dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:21


A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:42

Dat heet een schildpad ( geen grapje )

Zijn mijn absolute favorieten <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:45

Op speciaal verzoek het kopje:

Afbeelding
Afbeelding
(de witte vlek op het lijf is weer zonlicht)

Ik had al wat rondgespeurd op de zoekterm tortoise, maar kwam nog geen katten tegen met dezelfde vlekkerige vacht. Als anderen die wel vinden dan ben ik daar heel benieuwd naar!

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Wat voor kleur kat is dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:51

effen tortie :j