Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33884
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:21

JesdaJinn schreef:
Binnenkort komen mijn 1e spulletjes.
Alleem trapjes en huisjes en nog veel meer.

Bak vinden blijkt nogal moeilijk :)

Als je wel eens in Zwolle komt heb ik ook nog wel genoeg zooi over? :D

JesdaJinn

Berichten: 10479
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:24

MarlindeRooz schreef:
JesdaJinn schreef:
Binnenkort komen mijn 1e spulletjes.
Alleem trapjes en huisjes en nog veel meer.

Bak vinden blijkt nogal moeilijk :)

Als je wel eens in Zwolle komt heb ik ook nog wel genoeg zooi over? :D


Zwolle kan ik zo heen rijden. Dan neem ik de hond mee en ga ik daar ergens wandelen.
Kan je een foto sturen via PB wat je allemaal hebt? :)

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 17:37

Lekker bezig! :)

Mocht iemand nog iets zoeken ik heb ook nog wat kleine hamsterspulletjes (dwerghamster formaat) beschikbaar voor een zacht prijsje.

Macs

Berichten: 7652
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:33

Je zet me aan het denken over de bak Denies. Ergens denk ik "het is ook nooit goed" :o maar je hebt een punt.
Aan de andere kant, het beestje is nu ruim 1,5 en zit nu in twee aan elkaar geimproviseefde aquaria van 20x40... In elk opzicht gaat hij er op vooruit

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 19:37

Het is zeker wel een keer goed :) Maar ik draai al wat jaartjes mee en sla informatie op. Ik lees de ervaringen en als ze belangrijk genoeg zijn dan deel ik ze. Het lijkt me vreselijk om je hamster tussen de spijlen van een detolf te vinden, of een andere opening die ontstaan is omdat het glas de lading bodembedekking niet meer houd :)

Ook is het zonde als je geld ergens tegenaan gooit om negatief gedrag tegen te gaan en het uiteindelijk (ondanks dat het dus bekend is) niets oplevert. Geld kan je maar 1 keer uitgeven toch?

Je moet zeker doen waar jij achter staat :)

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:21

Gisteren vijf hokken verschoond, niet zo bijzonder. Vrij kaal ingericht (wel met een hoop hooi, mos, etc) omdat ik enkele maanden/weken geleden wat hooiluis zag rondlopen. Dus ik ben nog steeds uit preventie van eventuele verspreiding alles om de twee weken aan het schoonmaken.

Gelukkig zijn al mijn hamsters tam dus reageren ze hier niet gestrest op!

Ik heb dus geen mooie scapes om te showen. Over twee weken nog een laatste pipetje (stronghold kitten) en schoonmaak, en daarna krijgen de bellies echt hun scape weer terug. Idem voor de Syren. Heb 3/4 van mijn houten spullen ed in de schuur staan, want toen het laatst vroor heb ik daar gebruik van gemaakt. Die gaan pas weer terug naar binnen als ik dat zelf durf.

Er is niks 'ontploft' hier hoor, maar ik fok ze en ik ben dus wel heel voorzichtig. Groot deel van mijn hokken staan tegen elkaar aan dus ik ontsmet dan gelijk alles, haha. Hooiluis is sowieso niet schadelijk, maar ik hoef gewoon niks op mijn kamer (ik slaap er ook) dat er niet hoort, op voermotjes na; die boeien me niet! :P

Afgelopen week twee nieuwe dames opgehaald, dus moest sowieso schoonmaken. Dus gelijk alle hokken gedaan. Ja, dat is heel veel werk. :+

JesdaJinn

Berichten: 10479
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:46

Ik kon me toch niet inhouden. Heb leuke dingen besteld bij Denise dr winkel. Nja, je werk dan :)

Afbeelding
Dit heb ik allemaal gekocht. Sommige dingen zijn niet op voorraad maar dat is niet erg want de bak duurt ook nog 4 weken.
De bak wordt 100x50x50.

Moet je nog iets doen met de nieuwe spullen? Insprayen of even in de vriezer of wat dan ook?

Heeft iemand ook een linkje wat je het beste voor bodembedekking kan nemen? Ik las dat je het beste 3 verschillende kan gebruiken maar ben daar niet in thuis.

JesdaJinn

Berichten: 10479
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:30

Waaw! Vandaag mijn pakketje binnen gekregen van iemand van de Facebook waar ik wat van had gekocht!
Echt zo leuk!


Afbeelding

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70744
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:04

Dat is een leuk pakket! Ik moet zeggen, het kriebelt hier steeds meer om een Syrische hamster op deze manier te willen gaan houden.

Lukasje
Berichten: 11369
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:04

Hahaha JesdaJinn, jij gaat er op los! De voorpret is ook leuk! Maar euh, hoeveel hamsters ga jij houden en hoeveel bakken wil je inrichten _O-

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 18:12

JesdaJinn schreef:
Ik kon me toch niet inhouden. Heb leuke dingen besteld bij Denise dr winkel. Nja, je werk dan :)

[ [url=m/RDKOPO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit heb ik allemaal gekocht. Sommige dingen zijn niet op voorraad maar dat is niet erg want de bak duurt ook nog 4 weken.
De bak wordt 100x50x50.

Moet je nog iets doen met de nieuwe spullen? Insprayen of even in de vriezer of wat dan ook?

Heeft iemand ook een linkje wat je het beste voor bodembedekking kan nemen? Ik las dat je het beste 3 verschillende kan gebruiken maar ben daar niet in thuis.


Van de vertegenwoordiger heb ik vernomen dat de spullen afgelopen vrijdag verzonden zijn naar ons. Het komt vanuit Duitsland, per DPD gaat vaak sneller dan per pallet. Het zou gister geleverd moeten worden maar het kan best dat we er nog op zitten te wachten. Ik ben morgen weer in de winkel dus zal even kijken. Leuk dat je bij 'ons' geshopt hebt!
Je hoeft in principe niets met nieuwe spullen te doen. Een wijnrank/kurktunnel of mos kan je altijd even 47 uur in de vriezer plaatsen. Net als nieuw voer. Maar verder niet.

Wat betreffende bodembedekking: Daar had je de bodembedekking set voor kunnen aanschaffen, maar je kan die ook los pakken; zaagsel (plospan), hennepvezel (mini-hemp) en cotton (cotton clean of Joris no smell cotton comfort)

Je hebt al wel een ontzettend leuke lading gekregen!


C_arola schreef:
Dat is een leuk pakket! Ik moet zeggen, het kriebelt hier steeds meer om een Syrische hamster op deze manier te willen gaan houden.


Wat houd je tegen? :) En vanwaar de keus voor specifiek een Syr?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70744
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:08

Ik heb zowel Syrische als Russische dwerghamsters gehad en eerlijk gezegd heb ik meer met de Syrische hamster, ik vind ze qua formaat fijn in de hand en ik vind ze rustiger en gemoedelijker dan een Russische dwerghamster.
Wat me tegenhoud is dat we gaan verhuizen en ik dat eerst achter de rug wil hebben.

JesdaJinn

Berichten: 10479
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:46

Lukasje
Ja, de voorpret is geweldig! Ik wil wachten tot ik een bak had maar dat is mislukt.
De bak is 100x40x50. Had eerst een bak van 100x50x50 maar die had lage deurtjes en dat was niet handig met bouwen. En die ene wat 10cm kleiner is, is de prijs ook wat leuker van :)

Denise
Ik heb je baas (denk ik) aan de telefoon gehad want 1 huisje was er niet. Die heb ik van de bestelling laten afhalen want met dit pakket wat ik nu ook heb, heb ik wel genoeg huisjes. Dus denk dat het binnen enkele dagen wel op de stoep staat :)

Wat een wijnrank? :)

Thanks voor de tips over bodembedekking. In deze doos zat ook nog het 1 en ander en volgens mij ook de dingen die je op noemt. Wanneer de bak er id maar es even kijken wat het precies is.

Denkndat ik morgenmiddag of zaterdag de bak ga ophalen.

Voor iedereen
Waar staan jullie bakken op?

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 22:33

Ik snap dat je dan inderdaad wilt wachten! :) Voor het beestje ook fijner.

Ik denk niet mijn baas, haha, maar fijn dat het gelukt is! :) Een wijnrank dat zijn die bruine takken die je terug ziet in de bakken. Ook wel grape vine genoemd.

Een leuk nieuwtje! Ik word net via Instagram benadert door de Zweedse Hamster Club met de vraag of ik open sta voor een 'interview' over HamsterScaping zodat ze ook daar veel hamstereigenaren kunnen inspireren. Zó leuk! <3

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70744
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:48

Dat is inderdaad erg leuk!

kiwiwitje

Berichten: 20150
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:49

xDenies schreef:
Ik snap dat je dan inderdaad wilt wachten! :) Voor het beestje ook fijner.

Ik denk niet mijn baas, haha, maar fijn dat het gelukt is! :) Een wijnrank dat zijn die bruine takken die je terug ziet in de bakken. Ook wel grape vine genoemd.

Een leuk nieuwtje! Ik word net via Instagram benadert door de Zweedse Hamster Club met de vraag of ik open sta voor een 'interview' over HamsterScaping zodat ze ook daar veel hamstereigenaren kunnen inspireren. Zó leuk! <3

Gaaaaf mooie kans!

yakari123

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:59

Oeeeh, dat is leuk!

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16205
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 03:02

Wauw wat gaaf Denise, en terecht ook! Je weet zoveel.

Doen Carola, het is zoooo leuk. Net stonden we weer met zijn 4en een half uur voor de bak om te kijken wat die mallerd allemaal uitspookt.

JesdaJinn, onze bak staat in de huiskamer op de sierhaard. Naast hamsterscaping heb ik dus ook de huiskamer opnieuw moeten scapen. Schouw stond vol met tierelantijntjes :D

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70744
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:44

Hoezo mij nog meer in verleiding brengen Esther! Ik ga er over nadenken, wil niet in een impulsief een huisdier kopen, eerst de verhuizing maar doen.

JesdaJinn

Berichten: 10479
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:26

Vanmiddag komt het pakketje van Denise dr winkel al binnen! Super snel! Ik ben alleen niet thuis. Oeps.

Lukasje
Berichten: 11369
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:49

Dat vraagt ook om een foto! *-:)

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:23

C_arola schreef:
Hoezo mij nog meer in verleiding brengen Esther! Ik ga er over nadenken, wil niet in een impulsief een huisdier kopen, eerst de verhuizing maar doen.


Impulsief niet, maar Syrtjes zijn geweldig, dus ik raad je het wel aan!! :P

@JesdaJinn, leuk! Stuur je foto’s?

Leuk Denise! Ze hadden mij vorig jaar ook geïnterviewd (ging over fokkers). Kan het artikel niet vloeiend lezen want ik kan geen Zweeds (behalve Grattis, lol).
Is het voor het blad?

mignonne2403

Berichten: 1412
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:05

Ah leuk topic, ik volg!
Al lange tijd hamsters (russisch/campbelli/roborovski), heb er nu nog 2, 1 oud campbelli dametje van inmiddels over de 2 jaar en 6 maanden :oo en een robo ventje van onbekende leeftijd (opvang). Heb zelf nu dus 2 aquaria staan, ongeveer beide 100x50x50. Bak 1 is redelijk saai en 'plat' ingericht i.v.m. leeftijd hamster, bak 2 is van de robo en probeer ik wel te 'scapen'. Merk wel dat ze beide toch eigenlijk altijd liggen te slapen in de cotton comfort, zaagsel doen ze eigenlijk heel weinig mee qua graven of slapen... Heb laatst een pak kokos-vezel humus gekocht, dat vindt de robo wel leuk om in te graven dus heb ik nu er in betrokken. Lees graag mee!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70744
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:27

AlwaysH schreef:
C_arola schreef:
Hoezo mij nog meer in verleiding brengen Esther! Ik ga er over nadenken, wil niet in een impulsief een huisdier kopen, eerst de verhuizing maar doen.


Impulsief niet, maar Syrtjes zijn geweldig, dus ik raad je het wel aan!! :P

@JesdaJinn, leuk! Stuur je foto’s?

Leuk Denise! Ze hadden mij vorig jaar ook geïnterviewd (ging over fokkers). Kan het artikel niet vloeiend lezen want ik kan geen Zweeds (behalve Grattis, lol).
Is het voor het blad?

I know :)) heb er een stuk of 5 gehad, naast een stuk of 4 Russische dwerghamsters.

JesdaJinn

Berichten: 10479
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:49

Ik zal foto maken als ik thuis ben :)