Kittenkletstopic!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:37

Ja dit is het minst leuke van fokken als je je "kindje"moet achterlaten terwijl hij toch wel gestrest is van al die nieuwe indrukken :(
Maar die blije gezichten van de nieuwe baasjes als ze eindelijk na het lange wachten hun kitten in hun armen kunnen sluiten dat maakt het weer een beetje goed al zat ik op de terugweg naar huis wel met dikke tranen in de auto :o

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:39

Ja begrijp ik!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:26

Lekker chillen! Afbeelding
In de avond als onze dochter naar bed is dan is er extra kriebeltijd voor hem. Geniet hij volop van.

Inmiddels 7,5 maand. Gaat hard hoor!

Amable

Berichten: 9680
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 08:26

gaby12 schreef:
Ja dit is het minst leuke van fokken als je je "kindje"moet achterlaten terwijl hij toch wel gestrest is van al die nieuwe indrukken :(
Maar die blije gezichten van de nieuwe baasjes als ze eindelijk na het lange wachten hun kitten in hun armen kunnen sluiten dat maakt het weer een beetje goed al zat ik op de terugweg naar huis wel met dikke tranen in de auto :o


Helemaal mee eens, hoewel ik, door ze zoveel mogelijk weg te brengen, wel het idee heb dat dat helpt. En opvallend vond ik, Indra is naar mijn ouders gegaan, die ging op maandag, dinsdag ben ik langs gegaan en was ze super blij om me te zien. Donderdag was ze ook super blij om me te zien, zaterdag dacht ze "wie ben jij en wat moet je van me >;) " Voor mij wel even slikken, huh? Ik heb verdorie 13 weken voor je gezorgd! Maar van de andere kant was ze dus binnen enkele dagen zo gewend aan de nieuwe situatie en al zo gehecht aan mijn ouders dat ze mij echt niet meer nodig had. En dat voelde ook wel weer als een geruststelling, uiteraard is er even stress, maar die kleintjes zijn echt zo snel gewend aan de nieuwe situatie dat het eigenlijk ook best oke is :)

Het poesje dat zo ziek was is er gelukkig helemaal weer bovenop gekomen, bleek toch een hele zware darminfectie te zijn. Was zo'n opluchting om te horen dat ze er echt helemaal doorheen was *\o/*

Celine_Famke

Berichten: 6740
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:10

Ik kan jullie woorden alleen maar beamen... Hier nog maar 1 kitten in huis die woensdag avond ook naar haar nieuwe baasjes gaat. Heb liever een huis vol kittens.. Maar heb er wel een goed gevoel over; hun baasjes zijn stuk voor stuk super lief en zorgzaam. Super blij mee! Hebben ook heel veel contact.

Fijn Amable, dat het kitten weer goed gaat! :D Ik voel met je mee; wat een kopzorgen kan je hebben van zo een ziek kitten he! Super fijn dat het poesje weer beter aan het worden is!

Rennie89
Berichten: 37302
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:39

Gisteren zijn de kittens geënt, gelukkig allemaal goed gegaan!

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:34

Logisch hoor, je kleine wilde pluisjes allemaal weg opeens -O-
Gaan er wel nog wat kittens van hier naar bokkers? Dan kunnen we ze een beetje blijven volgen :D

10 februari mogen wij kleine Pixie ophalen, beetje onwerkelijk nog.
Voor die tijd Turbo nog even APK doen, enten, ontwormen & pipetje.
Tussendoor wel hele schattige filmpjes gekregen van de fokster, super leuk!

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:22

Ik breng ze ook weg Amable dat geeft ze inderdaad wat meer houvast in de nieuwe spannende situatie.
Ik heb zeer nauw contact via app en telefoon hoe het nu met hem is en... hij heeft heerlijk gegeten, vannacht lekker op bed geslapen en is rustig het huis aan het verkennen.
ook is de hond een stuk minder eng als hij er uit ziet en 1 andere kat zoekt toenadering maar de ander is nog een vreselijke bitch al is het een kater :+
Volgende week ga ik even kijken.
Fijn dat het met het kitten weer goed gaat.

Pluche-pluus 1 kitten blijft bij mij, 2 gaan er naar mijn oudste dochter en de zwart witte is naar mijn achternicht dus volgen kunnen jullie ze zeker en als ik foto's krijg dan post ik ze ook *\o/*

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:35

Lijkt me vreselijk die kleintjes achter moeten laten!

Lekker samen een dutje gedaan vandaag <3
Afbeelding

Het groeit goed hier :o
Afbeelding

Rennie89
Berichten: 37302
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:49

Ik heb afgesproken Loki ook te brengen. Lijkt mij het beste hem het eerste weg te brengen, daarna Odin (en evt Freya mocht Thor toch hier blijven) en dan Saga (en evt Thor, afhankelijk van m'n ouders haha) . Ik zal er wel echt heel erg moeite mee hebben....

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:12

Vandaag heb ik de laatste twee weggebracht naar hun nieuwe huisje bij mijn dochter en schoonzoon en hun 'kleine Freki" 8 maanden en 6.1 kilo!
Floki kwam zag en overwon en speelde binnen het uur al met zijn nieuwe vriendje :D
Liv is een echte Tortie Bitch en moet nog niet veel weten van haar nieuwe vriend en dat laat ze hem dan ook duidelijk weten dat hij vooral niet te dicht bij haar in de buurt moet komen }>

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Mini en Maxi en dat na 2 uur dat ze elkaar kennen, dat worden vast partners in crime <3

Afbeelding Afbeelding

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:44

Aahw! Heerlijk!
Zo ging het ook met Rocco & Turbo toentertijd. Direct samen spelen & ontdekken. <3
Duimen dat het volgende week ook goed gaat met kleine Pixie & Turbo.

Afgelopen week ziek geweest, Turbo vind dat helemaal niet vervelend :') gehele dag kroelen op de bank.

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:50

Té lief!
Afbeelding
Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 08:39

Meisje! Hij groeit lekker hoor!

Ik vond het ook zo zielig dat ik de kleine man ophaalde afgelopen september maar binnen een dag was hij al aardig gewend! Het gaat gelukkig zo snel bij door kleintjes!

PortRoyal
Berichten: 731
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:30

Ik denk dat het binnenkort tijd wordt voor een castratie...Hoewel onze kittens nog geen half jaar zijn begint het katertje al aardig kuren te vertonen := Hij bespringt zijn zusje soms en dan zie je hem denken....en hij begint de baard ook in de keel te krijgen :D Ze zijn nu iets meer dan 5 maand oud, dus ik hoop dat hij zijn driften nog even de baas kan. Zijn zusje is overigens nog niet zover gelukkig! Maar dat kan snel veranderen natuurlijk. Ik zal dan ook over een week of 3 een afspraak maken voor broer en zus. Ik zie er wel altijd tegenop...maar ja, het moet toch.

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:47

PortRoyal schreef:
Ik denk dat het binnenkort tijd wordt voor een castratie...Hoewel onze kittens nog geen half jaar zijn begint het katertje al aardig kuren te vertonen := Hij bespringt zijn zusje soms en dan zie je hem denken....en hij begint de baard ook in de keel te krijgen :D Ze zijn nu iets meer dan 5 maand oud, dus ik hoop dat hij zijn driften nog even de baas kan. Zijn zusje is overigens nog niet zover gelukkig! Maar dat kan snel veranderen natuurlijk. Ik zal dan ook over een week of 3 een afspraak maken voor broer en zus. Ik zie er wel altijd tegenop...maar ja, het moet toch.


Ze kunnen zeker al nu geslachtsrijp zijn! dus als ik je een tip mag geven plan een afspraak nog komende week ze zijn oud genoeg en ik denk niet dat je op een ongewenst nest van broer en zus zit te wachten.

PortRoyal
Berichten: 731
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:57

Ja ik denk ook dat het op een paar week niet echt aankomt. En ik zit er zeker niet op te wachten dat er een inteeltnestje komt. De da is deze week net geweest om onze oude zieke kater te laten inslapen, en ze heeft de kittens even bekeken. Toch houdt ze echt vast aan een half jaar....heeft te maken met volgroeien urinewegen meen ik.
Maar als hij zo doorgaat met zijn kuren laat ik ze volgende week helpen. Ze zijn van 28 augustus, die paar weken, daar zit ik zelf niet echt mee. Wel moet ik zeggen dat het poesje nog vrij klein is. Ze is nog lang niet zo ver als haar broer.

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:03

PortRoyal schreef:
Ja ik denk ook dat het op een paar week niet echt aankomt. En ik zit er zeker niet op te wachten dat er een inteeltnestje komt. De da is deze week net geweest om onze oude zieke kater te laten inslapen, en ze heeft de kittens even bekeken. Toch houdt ze echt vast aan een half jaar....heeft te maken met volgroeien urinewegen meen ik.
Maar als hij zo doorgaat met zijn kuren laat ik ze volgende week helpen. Ze zijn van 28 augustus, die paar weken, daar zit ik zelf niet echt mee. Wel moet ik zeggen dat het poesje nog vrij klein is. Ze is nog lang niet zo ver als haar broer.


Is het dan niet een optie om alleen haar broer te doen nu en met haar nog een paar weekjes te wachten?

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 01:26

Hier mogen ze gecastreerd worden vanaf 4 mnd. En wij hebben een belgische D A die wil t zelfs ook wel al jonger doen. Word in opvangen ook gedaan!

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:58

Ze kunnen zelfs al vanaf 12 weken geholpen worden maar een DA doet dit liever niet omdat het meer priegelwerk is ;)
Het tegelijk laten helpen heeft de voorkeur omdat ze dan samen een dagje zielig zijn en elkaar daardoor met rust laten en je ze niet even apart hoeft te houden.

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:34

gaby12 schreef:
Ze kunnen zelfs al vanaf 12 weken geholpen worden maar een DA doet dit liever niet omdat het meer priegelwerk is ;)
Het tegelijk laten helpen heeft de voorkeur omdat ze dan samen een dagje zielig zijn en elkaar daardoor met rust laten en je ze niet even apart hoeft te houden.



dit dus! Daar ga k tzt ook tegenop zien om te zorgen dat Dushi olav aleen laat!

Stoere vent <3
Afbeelding

Ik zie hem bijna groeien sinds hij die panacur heeft gehad! Hy is ook mega overbouwd nu :')

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:37

Vroegcastratie zie je steeds meer. Nog niet elke DA wil dit doen.

Fijn meisje! Wat weegt hij nu en hoe oud is hij nu?

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:41

Hij is nu bijna 5 maanden en over de 2,5 kg eindelijk. Precies gewicht weet ik niet, de weegschaal vertrouw ik niet. Die maakt mij ook veel lichter dan k ben :')

En hij vreet als n bouwvakker dus dat is ook een goed teken :)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:46

Fijn!

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:06

Gaby, het ziet eruit alsof ze het naar haar zin heeft!! Heerlijk zo op de bank met de ander.

Wat ziet die er lief uit Meisje! Alleen hij ziet er nog zo klein uit haha, maar dat komt omdat ik het niet meer gewend ben. Was even benieuwd hoe Sammie eruit zag met 5 maand, zo dus:

Afbeelding

Edit:
Net een foto gemaakt hoe die er nu bij ligt in dat zelfde mandje :')

Afbeelding