Puppy Erbij 2022

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaya_

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:15

Ik ben een stille meelezers en sinds de komst van onze 2 zoontjes staan de honden een pitje lager.
Desalniettemin lees ik graag jullie hondenavonturen mee! Dit zijn onze laatste 2 honden. Hierna niet meer gezien ik de combi kleine kids-honden-werk lastig te combineren vind.
Meet Happy 11 jaar en Mika (bijna) 8 jaar en zelf gefokt.

Afbeelding

fannetje

Berichten: 3559
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:45

Ik ben met Roetsj ook vooraf kennis wezen maken met 3 fokkers. Vond het fijn de honden en de eigenaren te kennen, voordat ik bij iemand een pup ga halen. Beetje hun standpunten weten, wat vinden zij belangrijk en wat ik, etc. Daaruit bepaald dat ik bij 2 fokkers op de wachtlijst wilde. Plaatsing werd door de fokker uiteindelijk bepaald en ik mocht op het laatste moment nog afhaken, als ik het niet zag zitten. Betalen hoefde pas op de dag van ophalen, maar ik denk dat ze dat vooral deed, omdat de pups pas op 7 weken, na de gedragstest toegewezen werden en mocht je dan nog willen afhaken, dat ze daar geen rompslomp mee had.
Ik snap zowel een aanbetaling, als wanneer je dat niet doet. Beide heeft consequenties voor zowel fokker als pupkoper.
Ik ga het wel zien wat ze wil straks, eerst maar zien dat het doorgaat ;)

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:20

Ik meld me ook weer. Al ben ik niet zo actief :)
Dit is mijn roedeltje (al woont rocky hier maar halftijds en woont Qittai bij zijn co-owner)
Afbeelding

Over aanbetaling. Hier mogen mensen pas op de lijst na een kennismaking. Ik neem ook maar zeer beperkt mensen aan voor een nest. Geen kennismaking is niet op de lijst. Meeste mensen staat hier gemiddeld een jaar op de lijst waarin ik regelmatig contact heb met hen en waarin ik met sommige zelfs vriendinnen wordt die samen spannend toeleven naar de pups. (Zeker de mensen voor mijn nestje nu gezien aelynn al 3 maanden later nog niet loops is). Die band met pupkopers vind ik erg belangrijk. Daardoor ben ik er vrij zeker van niemand meer te moeten afzeggen als de pups er zijn. Als ze geboren zijn laat ik de mensen op de lijst een aanbetaling doen. Op 6 a 7 weken wijs ik de pups toe op basis van karakter. Enkele dagen voor ophalen per overschrijving of bij ophalen cash betalen ze de rest van het bedrag.

Van

Berichten: 6530
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:54

fannetje schreef:
Ik ben met Roetsj ook vooraf kennis wezen maken met 3 fokkers. Vond het fijn de honden en de eigenaren te kennen, voordat ik bij iemand een pup ga halen. Beetje hun standpunten weten, wat vinden zij belangrijk en wat ik, etc. Daaruit bepaald dat ik bij 2 fokkers op de wachtlijst wilde. Plaatsing werd door de fokker uiteindelijk bepaald en ik mocht op het laatste moment nog afhaken, als ik het niet zag zitten. Betalen hoefde pas op de dag van ophalen, maar ik denk dat ze dat vooral deed, omdat de pups pas op 7 weken, na de gedragstest toegewezen werden en mocht je dan nog willen afhaken, dat ze daar geen rompslomp mee had.
Ik snap zowel een aanbetaling, als wanneer je dat niet doet. Beide heeft consequenties voor zowel fokker als pupkoper.
Ik ga het wel zien wat ze wil straks, eerst maar zien dat het doorgaat ;)
Als ik een nest gepland heb dan zijn mensen meer dan welkom eens langs te komen ookal zijn ze niet zeker dat ze wel een pup van mij willen. Maar als ik niks gepland heb liever niet, ik heb het druk genoeg.
Mijn werkwijze laat ik van te voren al weten. Dat heb ik liever Zwart op wit zodat ik later niet een "dat heb je niet verteld" krijg.

@Zoe_97 ik zat eens op je website kijken maar waar heb je eevee laten testen op kleur? Die zou e/e moeten zijn en niet Em/e

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:04

Aanbetaling en op tijd langs komen vind ik niet zo gek. Langskomen heb ik zelf ook diverse keren gedaan. Hoewel de pups toen al geboren waren, had ik mezelf absoluut nog niet rijk gerekend. Scheelde wel dat ik de fokker al kende. Aanbetaling heb ik niet gedaan maar ik kan me zeker voorstellen dat fokkers dit wel willen om een bepaalde zekerheid te krijgen of mensen die écht willen. Hoe dat juridisch zit, weet ik niet, maar, als je vooraf een gesprek aan gaat met de fokker heb je vaak al wel een gevoel of het goed zit of niet.

juval

Berichten: 13369
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:11

leuk topic!

3 maanden geleden hebben wij helaas afscheid genomen van onze geweldige lieve trouwe hond Indy. We hebben haar 17 jaar mogen hebben. 17 jaar geleden via bokt gekocht.
Afbeelding

Onze Romy is nu alleen. Ze is 4,5 en we hebben haar ook via een bokker. Romy is een kruising Australian Shepherd x Heidewachtel.

Afbeelding

Afgelopen voorjaar heeft zij haar eerste nestje gehad wat heel succesvol was. Er waren 8 puppies die allemaal een fijn huis hebben gevonden, een aantal ook via/naar bokkers :)

Afbeelding

De volgende loopsheid zijn we van plan om haar weer te laten dekken. Met dezelfde reu, een Friese Stabij. Romy was een lieve en goede moeder. We willen uit dit laatste nestje van Romy een hondje aanhouden. Nu maar afwachten op de loopsheid, ik verwacht ergens in januari. Leuk en spannend weer.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:35

Leuke roedel Zoe! Hoe doe jij het dan met kopers uit het buitenland?
Ik kan me inbeelden dat je niet even langskomt voor een kennismaking om misschien wel / misschien niet op de lijst te komen. Doe je zoiets dan online bijvoorbeeld?

Juval: Bijzondere kruising, waarom heb je precies voor een stabij reu gekozen voor je kruising?

juval

Berichten: 13369
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:43

_classic schreef:
Leuke roedel Zoe! Hoe doe jij het dan met kopers uit het buitenland?
Ik kan me inbeelden dat je niet even langskomt voor een kennismaking om misschien wel / misschien niet op de lijst te komen. Doe je zoiets dan online bijvoorbeeld?

Juval: Bijzondere kruising, waarom heb je precies voor een stabij reu gekozen voor je kruising?


Romy heeft een goed ontwikkeld jachtinstinct, ze vangt veel ratten en muizen (erg nuttig hier op de boerderij). Dat wilde ik er dus wel in houden. Verder passen de reu en teef qua formaat en karakter goed bij elkaar.
Wat zou jij als kruising aanraden?

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:24

Van schreef:
fannetje schreef:
Ik ben met Roetsj ook vooraf kennis wezen maken met 3 fokkers. Vond het fijn de honden en de eigenaren te kennen, voordat ik bij iemand een pup ga halen. Beetje hun standpunten weten, wat vinden zij belangrijk en wat ik, etc. Daaruit bepaald dat ik bij 2 fokkers op de wachtlijst wilde. Plaatsing werd door de fokker uiteindelijk bepaald en ik mocht op het laatste moment nog afhaken, als ik het niet zag zitten. Betalen hoefde pas op de dag van ophalen, maar ik denk dat ze dat vooral deed, omdat de pups pas op 7 weken, na de gedragstest toegewezen werden en mocht je dan nog willen afhaken, dat ze daar geen rompslomp mee had.
Ik snap zowel een aanbetaling, als wanneer je dat niet doet. Beide heeft consequenties voor zowel fokker als pupkoper.
Ik ga het wel zien wat ze wil straks, eerst maar zien dat het doorgaat ;)
Als ik een nest gepland heb dan zijn mensen meer dan welkom eens langs te komen ookal zijn ze niet zeker dat ze wel een pup van mij willen. Maar als ik niks gepland heb liever niet, ik heb het druk genoeg.
Mijn werkwijze laat ik van te voren al weten. Dat heb ik liever Zwart op wit zodat ik later niet een "dat heb je niet verteld" krijg.

@Zoe_97 ik zat eens op je website kijken maar waar heb je eevee laten testen op kleur? Die zou e/e moeten zijn en niet Em/e

Oeps typfout ze is ee Eme dus drager masker en lijder ee. Ik pas het aan :p

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:25

_classic schreef:
Leuke roedel Zoe! Hoe doe jij het dan met kopers uit het buitenland?
Ik kan me inbeelden dat je niet even langskomt voor een kennismaking om misschien wel / misschien niet op de lijst te komen. Doe je zoiets dan online bijvoorbeeld?

Juval: Bijzondere kruising, waarom heb je precies voor een stabij reu gekozen voor je kruising?

Dat is anders natuurlijk. Straal van 4 uur vind ik prima dat ze voor een kennismaking kunnen komen. Verder is er vaak wel iets te regelen aangezien ik het jaar rond buiten Corona doorheen Europa reis met de shows die ik doe Hihi. Zelf heb ik een pup gekocht op 1400 km bij me vandaan en ook die fokker bezocht meerdere keren
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 30-12-21 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

JesdaJinn

Berichten: 10486
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:52

Ik woon in Nederland en Zoe België (Jaxx komt dus bij Zoe vandaan) en we hebben nooit problemen gehad omdat ik in NL woon en zij in Belgie

Van

Berichten: 6530
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:17

Zoe_97 schreef:
Oeps typfout ze is ee Eme dus drager masker en lijder ee. Ik pas het aan :p
Dan klopt het nog niet. Em ligt ook op E locus. Ze kan niet ee zijn en ook Em hebben.

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:27

juval schreef:
_classic schreef:
Leuke roedel Zoe! Hoe doe jij het dan met kopers uit het buitenland?
Ik kan me inbeelden dat je niet even langskomt voor een kennismaking om misschien wel / misschien niet op de lijst te komen. Doe je zoiets dan online bijvoorbeeld?

Juval: Bijzondere kruising, waarom heb je precies voor een stabij reu gekozen voor je kruising?


Romy heeft een goed ontwikkeld jachtinstinct, ze vangt veel ratten en muizen (erg nuttig hier op de boerderij). Dat wilde ik er dus wel in houden. Verder passen de reu en teef qua formaat en karakter goed bij elkaar.
Wat zou jij als kruising aanraden?


Vind het ook wel een bijzondere kruising. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Zijn de ouders getest?

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:46

Van schreef:
Zoe_97 schreef:
Oeps typfout ze is ee Eme dus drager masker en lijder ee. Ik pas het aan :p
Dan klopt het nog niet. Em ligt ook op E locus. Ze kan niet ee zijn en ook Em hebben.

Ken wel. Op e lokus liggen meerdere varianten. Net zoals er meerdere varianten van B en D zijn waarvan ze ook drager kunnen zijn van meerdere varianten.

Van

Berichten: 6530
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:56

Zoe_97 schreef:
Van schreef:
Dan klopt het nog niet. Em ligt ook op E locus. Ze kan niet ee zijn en ook Em hebben.

Ken wel. Op e lokus liggen meerdere varianten. Net zoals er meerdere varianten van B en D zijn waarvan ze ook drager kunnen zijn van meerdere varianten.
Er zijn zeker meerdere varianten maar op elke locus liggen maar 2 allelen. Je kan dus 2 verschillende of 2 dezelfde varianten hebben op een locus niet meer en niet minder.
Een recessief rode hond heeft 2x een e allel op de E locus. Er is dus geen ruimte voor ook nog een Em allel.

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 21:02

Nog even de resultaten er bij gehaald. Je hebt gelijk. Em staat 0 bij moet ik toch ergens een serieuze fout bij het overtypen gemaakt hebben

Pippa13

Berichten: 379
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:19

Goedemorgen, ook ik meld mij graag. Mijn vriend en ik hebben nu een pup van 7.5 maand, maar ik heb mij nooit gemeld in het 2021 topic. Hoop dat ik hier welkom ben :)!
Vidar is een Vizsla Draadhaar die wij op aan het leiden zijn voor gebruik in ons jachtveld en misschien in de toekomst ook voor jacht wedstrijden. We wonen op een landgoed in het midden van het land, dus genoeg mogelijkheden om lekker te wandelen en te trainen. Het is een uniek hondje, zowel qua innerlijk als uiterlijk. Hij heeft namelijk een grote witte borstvlek, die hij van zijn vaders kant heeft geërfd (Franse lijn). Hij heeft als enige pup uit het nest zo'n grote vlek (de rest heeft geen of een klein vlekje). Dus echt uniek. En Vidar heeft nogal een gebruiksaanwijzing haha. We hebben tot nu toe een hele kluif aan hem gehad. Gelukkig konden we met 9 weken starten met de puppy jacht training en inmiddels zitten we in de jonge honden 1 jachttraining. Hij is inmiddels een stuk stabieler.

Leuk om in dit topic al variërende rassen tegen te komen, ik hoop dat ik het een beetje bij kan houden.

Afbeelding

Afbeelding

Tigress

Berichten: 8953
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:49

Leuk inderdaad al die rassen zo bij eokaar/door elkaar :D en wat een leukerd heb je <3 De draadhaar zie ik zo ontzettend weinig, leuk eens eentje voorbij te zien komen :D

JesdaJinn

Berichten: 10486
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:00

Zoek samen met je honden de beste plek uit waar ze zich veilig voelen.
Moet ik dan de hele dag in bed blijven liggen?
Wordt hier tegenover redelijk hard vuurwerk afgestoken. Sws geen categorie 1 vuurwerk.
Jinn valt me tot nu toe nog mee hoe bang die is maar Jaxx is wel vrij gestresst. We liggen met z'n 3en op bed en merk dat ze dit de fijnste plek vinden want hier slapen ze gewoon.
Ze willen geen botje, zelfs Jaxx niet dus dat zegt wel genoeg.
Gelukkig zijn ze aankomende 2 dagen niet alleen.

Afbeelding

Tigress

Berichten: 8953
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:03

Afbeelding
Hier eentje die de knallen afwacht, want knal = lekkers :')
Maar hier inderdaad ook absurd harde knallen, wat zeker niet tot cat 1 vuurwerk behoord idd.
Hopelijk is het snel voorbij voor jullie :(:)

Themba

Berichten: 1482
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:25

Hier tot op heden geen reactie al valt het tot nu toe ook mee met de knallen. Benieuwd hoe dat vanavond gaat.

Eelmo

Berichten: 2963
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:33

Pippa13 schreef:
Goedemorgen, ook ik meld mij graag. Mijn vriend en ik hebben nu een pup van 7.5 maand, maar ik heb mij nooit gemeld in het 2021 topic. Hoop dat ik hier welkom ben :)!
Vidar is een Vizsla Draadhaar die wij op aan het leiden zijn voor gebruik in ons jachtveld en misschien in de toekomst ook voor jacht wedstrijden. We wonen op een landgoed in het midden van het land, dus genoeg mogelijkheden om lekker te wandelen en te trainen. Het is een uniek hondje, zowel qua innerlijk als uiterlijk. Hij heeft namelijk een grote witte borstvlek, die hij van zijn vaders kant heeft geërfd (Franse lijn). Hij heeft als enige pup uit het nest zo'n grote vlek (de rest heeft geen of een klein vlekje). Dus echt uniek. En Vidar heeft nogal een gebruiksaanwijzing haha. We hebben tot nu toe een hele kluif aan hem gehad. Gelukkig konden we met 9 weken starten met de puppy jacht training en inmiddels zitten we in de jonge honden 1 jachttraining. Hij is inmiddels een stuk stabieler.

Leuk om in dit topic al variërende rassen tegen te komen, ik hoop dat ik het een beetje bij kan houden.

[ [url=m/PH6USo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/b5rQrd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooh een draadhaar, gaaf <3

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:09

Max reageert gelukkig totaal niet op de knallen. Heeft gelukkig goede voorbeeld aan mijn mecheldames.
Afbeelding

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:34

Is dat nu een oude band van op een kart? :')

Hier in België gelukkig nog geen knallen, onze huidige hond is wel echt panisch van de knallen maar aangezien er enkel rond middernacht wordt afgestoken is het zeer doenbaar.

juval

Berichten: 13369
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:38

Wat fijn dat er in Belgie weinig geknald wordt! Hier zijn ze al de hele week bezig. Gelukkig geeft Romy er niets om. We wonen ook best afgelegen, dus het valt wel mee. Paard is wel in de stress helaas.