Detectie

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:46

10 uur is prima. Maar ik heb wel een locatie nodig waar ik moet zijn. Of ik ga naar airport en dat speurneusc of iemand anders me op haalt.

Wat zijn de kosten?

Ik krijg net te horen dat het nog even onduidelijk is wanneer Dex komt. Dus misschien ben ik morgen alleen met Skip

Lukasje
Berichten: 11354
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:49

mvdende schreef:
10 uur is prima. Maar ik heb wel een locatie nodig waar ik moet zijn. Of ik ga naar airport en dat speurneusc of iemand anders me op haalt.

Wat zijn de kosten?

Ik krijg net te horen dat het nog even onduidelijk is wanneer Dex komt. Dus misschien ben ik morgen alleen met Skip


Morgen?
@ Mvdende: je hebt nog wel een weekje, het is zaterdag 18/8!

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:56

Mocht er ruimte zijn heb ik 2 duitse herders met ervaring.

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:24

Oeps. Het is iid vandaag pas de 10e. Volgende week heb ik Dex er zeker bij.

speurneusc

Berichten: 5428
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:35

Azmay schreef:
Zullen we anders even het lijstje maken?

- Lukasje met hond Noor, 23 maanden, geen ervaring met detectie, wel met praktijkspeuren
- Schuur_ met Jack, 2 jaar oud. Level 1 detectie, ervaring in mantrailen
-tinkermuts met DK
-Erwin met Lotte
-Marieke van den Ende met Skip pup 20 weken oud en Dex 2.5 jaar. Geen ervaring
- Nicole Fraaije met Bubbels ( geen ervaring met detectie of met speuren)


Even mezelf eruit gehaald.
Ga ook even zelf oefenen voor ik ervoor ga reizen, concentratie is nog echt 0 en een brokje op de grond vind ze niet eens :')
daar heb ik ws wel tips and tricks voor...

Azmay
Berichten: 18005
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:52

speurneusc schreef:
Azmay schreef:
Zullen we anders even het lijstje maken?

- Lukasje met hond Noor, 23 maanden, geen ervaring met detectie, wel met praktijkspeuren
- Schuur_ met Jack, 2 jaar oud. Level 1 detectie, ervaring in mantrailen
-tinkermuts met DK
-Erwin met Lotte
-Marieke van den Ende met Skip pup 20 weken oud en Dex 2.5 jaar. Geen ervaring
- Nicole Fraaije met Bubbels ( geen ervaring met detectie of met speuren)


Even mezelf eruit gehaald.
Ga ook even zelf oefenen voor ik ervoor ga reizen, concentratie is nog echt 0 en een brokje op de grond vind ze niet eens :')
daar heb ik ws wel tips and tricks voor...


Die hoor ik echt heel graag eens, maar de 18e lukt gewoon niet -O-

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:09

- Lukasje met hond Noor, 23 maanden, geen ervaring met detectie, wel met praktijkspeuren
- Schuur_ met Jack, 2 jaar oud. Level 1 detectie, ervaring in mantrailen
-tinkermuts met DK
-Erwin met Lotte
-Marieke van den Ende met Skip pup 20 weken oud en Dex 2.5 jaar. Geen ervaring
- Nicole Fraaije met Bubbels ( geen ervaring met detectie of met speuren)
- reserve: Aurora 2 DH broers. Ervaring met detectie via SIFD.

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:06

Afbeelding

Wij zijn bij onze 1e les *\o/*

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:17

Veel plezier

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:20

Wij zijn klaar. Zal straks vertellen wat we moesten doen :)
Was erg leuk en Flappie vond het ook leuk. Na een goeie 3kwartier was de batterij op dus zijn we gestopt

dierenfan
Berichten: 9671
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:17

Detectie lijkt mij erg gaaf en heb zeer gedreven hond maar zijn neus werkt door zijn over enthousiasme niet bepaald goed haha. Weet iemand waar je in omgeving bergen-op-zoom dit voor redelijke prijs eens een les kan volgen? Groepsles is niet fijn graag individueel

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:49

Benieuwd hoe het ging JesdaJinn. Waar heb jij les? Speurneusc, lukt het met het vinden vd locatie?

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 18:11

Ik ga eerst nog even wat ophalen en dan patatjes eten en dan op de laptop :P

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:48

Bergen op zoom zit van sifd niemand in de buurt. Ik geef vanaf sept gecertificeerd privelessen en groepslessen vanuit schiedam.

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:48

JesdaJinn schreef:
Wij zijn klaar. Zal straks vertellen wat we moesten doen :)
Was erg leuk en Flappie vond het ook leuk. Na een goeie 3kwartier was de batterij op dus zijn we gestopt


Leuk zeg! Ben benieuwd wat je hebt gedaan!

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:06

Nou.. hier mijn verslagje van vandaag.

Laat ik even voorop stellen dat ik echt 0.0 hier verstand van heb en dus gewoon doe wat mij gezegd wordt. Misschien in jullie ogen anders/verkeerd maar ik weet niet beter ^^

Vorige week zou ik eigenlijk al beginnen maar ik kon zaterdags niet en daarom was vandaag mijn 1e les.
Ze heeft mij een berichtje gestuurd dat ik moest na gaan denken over een geur waar ik Jesda op wilde hebben. Eigenlijk noemt iedereen haar Flappie vanwege haar oor dus ik typ ook standaard Flappie eigenlijk xD
Goed, ik heb gekozen voor tabak, dat leek mij wel grappig. Mijn moeder die rookt dus ik heb een plukje shag van haar gepakt en in een doosje gedaan en die vanmorgen mee genomen.

Zo moest ik ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel koekjes en de clicker mee nemen. Braaf mee genomen en toen moest ik beginnen met Flappie te leren dat in dat doosje de geur zit. Simpelweg door te clicken wanneer zij er met haar neus aan gaat zitten. Omdat Flappie grotendeels is getraind met de clicker pakte ze dit vrij snel op.
Ik moest een sessie van 4x clicken en dan enkele minuten wachten en weer een sessie van 4x doen. Dit enkele keren herhalen met pauzes er tussen. Ben ook tijdens de pauzes naar buiten gewandeld of liep een rondje door de gebouw waar we waren.

Toen vond de instructeur dat we wel een stapje verder mochten gaan. Ik moest nu het doosje met shag gewoon midden in het gang pad leggen en Flappie er langs laten lopen en wanneer ze het doosje aan tikte weer clicken. De 1e keer liep ze heel braaf naar het doosje maar de volgende keer rende ze er heel hard naar toe, tikte het aan en keek mij heel verliefd aan voor de click en het snoepje. Dit was dus eigenlijk te makkelijk. Toen mocht ik het doosje 'verstoppen'. Ik mocht niet de hoogte in maar mocht het wel achter een stoelpoot oid zetten.

Enkele keren had ik het doosje verstopt. Flappie moest 'om de hoek' gaan liggen en blijven en ik ging het zelf verstoppen en dat deed ze erg braaf. 1 keer pakte ze het doosje vast met haar bek maar dat wil ik niet hebben maar ik clickte wel dus ze kreeg wel wat lekkers. Gek genoeg heeft ze het daarna niet weer gedaan.
Toen hebben we een lange pauze gehad en daarna ging de instructeur het doosje verstoppen. Nu wist ik dus ook niet waar die lag en moest ik vertrouwen op Flappie.
Maar zoals ik wist heb ik de allerbeste en geweldigste en liefst en schattigste.. ohja hond en vond ze het doosje.

Tussendoor mocht Flappie natuurlijk ook drinken.
We hebben best veel pauzes tussendoor gehouden zodat ze gewoon kon liggen en wat rond kon neuzen. Ook zijn we af en toe naar buiten gegaan naar het gras waar ze gewoon kon snuffelen en eventueel een plasje kon doen.

Flappie heeft zo'n 6 jaar geleden haar beide bekken gebroken en mag dus niet te fanatiek rennen etc. Dit doet ze heel beheerst en gaat erg goed!

Na de training was ze heerlijk moe:

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11354
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:16

Klinkt zeer geslaagd! Ik denk dat "Flappie" een leuk dagje gehad heeft!

dierenfan
Berichten: 9671
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 22:04

Fijn die beschrijving!! Zo heb ik gelijk al tips voor de mijne ivm ik die ook met clicker train. Drukte op mijn werk is weg dus kan ik tussendoor daar wat gaan trainen

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 22:07

Flappie vond het erg leuk! Nu kan ik thuis ook gaan oefenen en overal en nergens.

Nu al zin in, morgen eventjes oefenen.

Hebben jullie het ook zo aangeleerd en op welke geur zit jullie hond of zit die van jullie op meerdere geuren ofzo :P

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78596
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 08:32

Mijne zit ook op tabak maar wij hebben het anders geleerd, mniet met clicker.

Lukasje
Berichten: 11354
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 08:49

Neonlight schreef:
Mijne zit ook op tabak maar wij hebben het anders geleerd, mniet met clicker.


Hoe dan Neonlight? Ipv clickeren enkel verbaal belonen?

Lukasje
Berichten: 11354
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 08:49

Wat de geur betreft, vond ik wiet wel stoer. Ik dacht van als mijn hond een geur moet detecteren, kan ze beter iets nuttigs doen. Nu sprak ik laatst met iemand (met kennis van zaken) hierover en hij beweerde dat wiet erg makkelijk was omdat dat een zeer uitgesproken geur had. Dat vele honden hier ook makkelijker op afhaken omdat ze bij wijze van spreke een kamer binnen treden en zoiets hebben van "aja, hier hangt het luchtje. Klaar".
Weten jullie hier wat van? Op welke geur(en) speuren jullie honden?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78596
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:07

Nee, belonen met snoepje en daarna pas verbaal.

speurneusc

Berichten: 5428
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:29

hehe heb berichtje dat stalhouder terug is van vakantie, ga er zo naartoe om te vragen of we daar terecht kunnen.

Leuk van Flappie dat ze het zo goed doet. Ikzelf ben niet van de clicker met speuren, want wie zegt dat je het opnemen van geur beloond (clickt) en niet het aanraken van het doosje, er zit nl. geen link in geur en doosje, gevaar is dat zonder het doosje geen reactie gaat komen.. Maar goed miss heeft jouw trainer daar wel ervaring in...

Het trainen op wiet, makkelijk, mmm ja en nee. Je moet hem niet trainen op de geur van gebruikte wiet maar op de stof wiet, dat zijn 2 verschillende dingen. Zo heb je bv ook geur van mensen en mensen geur. Als ik een vrachtwagen met gebruikte huisraad van 40 jaar oud moet zoeken naar verstopte mensen, al die vrachtwagen veel mensen geur hebben, maar daar zoek ik niet naar ik zoek naar menselijke geur.

Het hoe en waarom leg ik wel uit tijdens de clinic.

vanmiddag als ik met mijn paardje weer terug ben van de rit hoe en wat volgende week.

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:23

Ik kom definitief met 1 hond. Mijn pup heeft nu een virusje/ iets verkeerds gegeten, waardoor de oppas hond niet komt. Ik verwacht dat hij volgende week wel weer beter is. Zo niet moet ik helaas afzeggen.