Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:24

Wat een leukerds @bontelisa! De bruine is inderdaad een knapperd, maar de witte toch zeker ook! :)
Hier ook Portugees, en ook echt een heerlijke hond! Niet altijd makkelijk geweest (veel sloopgedrag in de eerste jaren), maar nu echt mijn allerbeste vriendje.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:39

Skippy01 schreef:
Wat een leukerds @bontelisa! De bruine is inderdaad een knapperd, maar de witte toch zeker ook! :)
Hier ook Portugees, en ook echt een heerlijke hond! Niet altijd makkelijk geweest (veel sloopgedrag in de eerste jaren), maar nu echt mijn allerbeste vriendje.


Leuk! Heb je een foto?

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:40

Fabster schreef:
Wat leuk, BonteLisa. Ik heb er 1 uit Spanje (Duitse herder lookalike) en 1 uit Rusland (lijkt wat op een Australische herder of langharige border collie. Komt er trouwens niet in voor, volgens de DNA test)

[ [url=m/oQQLQV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Beetje t zelfde maar toch anders geïmporteerd. Welke DNA test heb je gedaan? Wil dat nog steeds eens doen maar dat versturen naar Amerika lijkt mij zo’n gedoe. Wat kwam er bij jou uit de DNA test?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:10

BonteLisa schreef:
Skippy01 schreef:
Wat een leukerds @bontelisa! De bruine is inderdaad een knapperd, maar de witte toch zeker ook! :)
Hier ook Portugees, en ook echt een heerlijke hond! Niet altijd makkelijk geweest (veel sloopgedrag in de eerste jaren), maar nu echt mijn allerbeste vriendje.


Leuk! Heb je een foto?


Uiteraard!

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:29

BonteLisa schreef:
Fabster schreef:
Wat leuk, BonteLisa. Ik heb er 1 uit Spanje (Duitse herder lookalike) en 1 uit Rusland (lijkt wat op een Australische herder of langharige border collie. Komt er trouwens niet in voor, volgens de DNA test)

[ [url=m/oQQLQV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Beetje t zelfde maar toch anders geïmporteerd. Welke DNA test heb je gedaan? Wil dat nog steeds eens doen maar dat versturen naar Amerika lijkt mij zo’n gedoe. Wat kwam er bij jou uit de DNA test?


Van Wisdom. Die verstuur je binnen Europa. De eerste keer naar Engeland en de tweede keer naar Denemarken.

Bij ZhuZhu was de uitslag: 12,5% duitse herder, 12,5% witte herder en 12,5% sharpei. De rest onbekend. Daar staan er nog wel rasgroepen bij, waar het onbekende deel uit bestaat, maar niet welk ras.

Bij Marcus 67,5% duitse herder, de rest onbekend. Wel weer rasgroepen dus.

Jorinda

Berichten: 13469
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:23

Wat een leukerds komen er voorbij <3

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:39

Wat een knappe honden!

Fabster: Ik heb soms mijn twijfels over Wisdom, ik ga zelf straks voor een DNA test van Embark. Die test ook meteen op 170 ziektes/afwijkingen

Wij hebben gisteravond onze eerste les praktijkspeuren sinds het virus weer gehad, de start ging wat rommelig steeds maar verder was Tara perfect <3
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:56

_classic schreef:
Wat een knappe honden!

Fabster: Ik heb soms mijn twijfels over Wisdom, ik ga zelf straks voor een DNA test van Embark. Die test ook meteen op 170 ziektes/afwijkingen

Wij hebben gisteravond onze eerste les praktijkspeuren sinds het virus weer gehad, de start ging wat rommelig steeds maar verder was Tara perfect <3
[ [url=m/DyVlae.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waarom heb je twijfels bij Wisdom?
Ik moet zeggen, dat ik er gewoon maar 1 genomen had. Ik had al wel gehoord, dat Russische rassen niet flink zijn vertegenwoordigd in de database. Eerlijk gezegd, had ik wel meer bij mijn Spaanse hond verwacht. Maar ach. Het is voor de leuk.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:59

Voornamelijk omdat ik had gehoord dat Wisdom inderdaad niet zo veel rassen in hun database heeft staan, ik dacht dat Embark er 250 in heeft te staan en je dus een conretere uitslag krijgt.

Maar het is inderdaad voor de leuk, dus ach :)

KarmaChansy

Berichten: 6931
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:02

Embark is inderdaad veel meer accuraat dan wisdom :j 2 van mijn honden zijn ook via embark gedaan gelukkig helemaal vrij van alle ziektes :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:18

_classic schreef:
Voornamelijk omdat ik had gehoord dat Wisdom inderdaad niet zo veel rassen in hun database heeft staan, ik dacht dat Embark er 250 in heeft te staan en je dus een conretere uitslag krijgt.

Maar het is inderdaad voor de leuk, dus ach :)


Wisdom heeft er170 ofzo

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:19

KarmaChansy schreef:
Embark is inderdaad veel meer accuraat dan wisdom :j 2 van mijn honden zijn ook via embark gedaan gelukkig helemaal vrij van alle ziektes :D

Waarom meer accuraat? Door meer rassen?

Nanu

Berichten: 93
Geregistreerd: 27-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:43

Hoi!
Ik kom hier even binnenvallen, want wij hebben vanaf zaterdag een puppy uit Roemenië. Het is een teefje van 4 maanden oud.

Afbeelding

Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3201
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:49

Oh ik wist helemaal niet van het bestaan van dit topic af, anders had ik me al eerder gemeld :)

Ik ben Sharon en ik heb sinds eind november afgelopen jaar een hond uit Bulgarije. Mulan is net een jaar oud (sinds 8 mei) en ze is echt ontzettend leuk. Het enige waar we tegen aan lopen is angst voor verkeer, al gaat dat steeds ietsje beter. Ze is wel bang maar laat het ook snel weer afglijden nu. Verder is ze enorm sociaal met honden én mensen en hebben we succesvol de Basiscursus op de hondenschool afgerond en zijn we nu bezig met Vervolg 1.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:09

Wat gezellig! Welkom hier. Leuke hondjes <3

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:35

Welkom! Wat een leuke hondjes zeg <3

Ik ben gistermiddag met Tara naar de osteopaat geweest, voor het eerst.
Ze liep al een tijdje wat stijfjes in de achterhand en had op het schouder een bepaalde plek die niet helemaal lekker zat als ik haar aaide (trekjes met de lip en spiertrillingen als ik haar daar aanraakte.

Ze bleek dus vast te zitten in haar nek, schouder en rug. Nu is ze weer lekker losgemaakt en moeten we het even rustig aan doen.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:39

Ohh ik kom dit topic nu pas tegen!

Wij zitten vol op in het proces van een hond te adopteren.
We hebben dinsdag een huisbezoek gepland staan voor een hondje uit Hongarije. Ik vind het heeel erg spannend.
Ik ga er nog niet te veel over vertellen tot alles zeker is :o

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:12

Luca03 schreef:
Ohh ik kom dit topic nu pas tegen!

Wij zitten vol op in het proces van een hond te adopteren.
We hebben dinsdag een huisbezoek gepland staan voor een hondje uit Hongarije. Ik vind het heeel erg spannend.
Ik ga er nog niet te veel over vertellen tot alles zeker is :o


Spannend, Luca! Ik ben heel benieuwd! Wordt vast leuk.!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:15

Na alle ellende met Marcus gaat het nu eindelijk goed! Hij zit goed in zijn vacht. Hij heeft toch wel iets van een allergie ofzo, maar het is nu goed onder controle. Heerlijk *\o/*

Afbeelding
Voor de nieuwe mensen: bovenstaande hond is Marcus, uit Spanje en onderstaande hond is ZhuZhu uit Moskou.

Afbeelding

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:47

Wat is jullie ervaring met huisbezoeken? Waar letten ze op?

Sjolvir

Berichten: 25318
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:21

Sorry, kom weer eens binnen vallen, tjid onder steen geleefd (wel af entoe meegelezen), wat een heelrijke nieuwe hondjes zitten er hier nu bij in het topic en natuurlijk de oudgedienden.

Huisbezoek, ligt ana stichting en de bezoeker denk ik.
Iik heb toen eerlijk gemeld dat ik wekrte en mijn hond dan naar oppas zou gaan, ging mijn vorige ook. Oppas en haar volwassen kinderen zjin meegeweest hond uitzoeken (Zat al in NL), dat zal wel geholpen hebben allicht.

Oh, weet iemand waar ik deze nog kan krijgen? Jaren geleden van action, mijn hond apporteert niet, behalve... dit... kwaam ik van de week achter. Dus die zoek ik nu.
Afbeelding

Ga weer ondre mijn steen zitten en weer meelezen :+ :D .

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:51

@sjolvir Cranenbroek heeft zulke regelmatig liggen, weet niet of je dicht bij een Cranenbroek woont?

Sjolvir

Berichten: 25318
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:55

Skippy01 schreef:
@sjolvir Cranenbroek heeft zulke regelmatig liggen, weet niet of je dicht bij een Cranenbroek woont?


Noop uti de buurt... maar... nu je het zegt.. Ik zei wel Action, maar daar zou hji ook weg kunnen komen...
IEts met combi winkelen en L en D diunen met hond, ooit wel gedaan.
Afbeelding
_/-\o_ :') *\%/* Nu meot ik daar ooit weer heen -O- zooooo slecht.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:59

Haha, oeps, sorry voor het idee. Iemand dwingen te moeten gaan shoppen is natuurlijk héél kwalijk van mij :+

Shop ze! _O- :D

NorwayFjord

Berichten: 3201
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:00

Wat een leuke honden hebben jullie! :D

Fabster wat fijn dat het nu goed gaat met Marcus, ik had een beetje teruggelezen. Bizar als je bedenkt dat jullie eraan zaten te denken om eventueel in te slapen en dat het nu zo goed gaat!

Ik heb zelf geen huisbezoek gehad, als het aan hun lag had ik Mulan gelijk de eerste keer dat ik kwam kijken meegenomen naar huis. Ik wilde er zelf nog even over nadenken en ik moest nog spullen kopen dus dat heb ik toen niet gedaan, ben nog een keer gaan kijken en na een paar dagen heb ik haar toen opgehaald. Ze hebben wel vragen gesteld over hoe mijn situatie is (wat voor huis, werk je etc.) maar ze deden verder niet bepaald moeilijk. In de advertentie stond dat je een tuin moest hebben (heb ik niet, ik woon in een appartement) daar ben ik eerlijk over geweest maar ik heb wel een park om de hoek en mijn moeder heeft een tuin en die woont op 2 minuten lopen bij mij vandaan. Plus dat ik chronisch ziek thuis zit en ik dus elke dag genoeg tijd heb om met haar te wandelen.

Ben eind van de ochtend lekker met Mulan en mijn moeder wezen wandelen en daarna hebben we een ijsje gehaald, ze ligt nu heerlijk te snurken. Morgenavond hebben we weer cursus, ik ben heel benieuwd! De weken gaan hard, nog 3 lessen en een oefenexamen en dan gaan we daarna alweer examen doen! Mulan pakt alles gelukkig wel snel op, dat scheelt een hoop en is zo leuk om mee te werken!

We waren vrijdag bij de dierenarts omdat ze een flinke allergische reactie had maar ze was zo enorm braaf, ze lag keurig naast me te wachten in de wachtkamer (half uur, het was erg druk en we mochten snel tussendoor) dus ik was super trots <3 Prikje gehad tegen de allergie en toen ging het gelukkig snel weer de goede kant op :D

Ik heb eerst zo hard gelachen, ze zag er echt niet uit :+ Helaas kreeg ze daarna veel bultjes dus toch maar even tripje DA.
Afbeelding

Braaf liggen in de wachtkamer, met een flos die ze van de assistente had gekregen omdat ze zich zo keurig gedroeg (trots baasje ofcourse :o)
Afbeelding