Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CupCakes_

Berichten: 3364
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 22:05

Ik kon zelf niet dus dat vond ik wel jammer. Al kent mijn zus Jip ook goed, maar niet zo goed dat ik hem ken natuurlijk.

Het was bij Michiel Hamerslag. En qua osteopathie spreekt hij enorm aan. Wat ik ervaren heb is dat hij een soort van "gave" heeft wat betreft zijn werk. Hij kan mensen, honden, paarden etc. Enorm goed lezen. Hij had alleen toen ik iemand zocht een enorme wachtlijst, waardoor we toen naar iemand gegaan zijn die op hele korte termijn tijd had. Wel met dezelfde werkwijze als Michiel.

Ze vinden Jip namelijk heel intrigerend. Dat hij zo gevoelig is en toch zo lief. En dat hij desondanks toch die reactiviteit ontwikkelt heeft en in zijn lijf flink wat blokkades heeft op diverse vlakken en niveaus. Jip is een heel complex dier. :Y)

Ik weet het nog niet. Ik zou sowieso eerst het gesprek over vanmiddag aan willen gaan, wat daar precies uitgekomen is. Mijn zus vertelt het wel na, maar natuurlijk niet zo exact als hem. Daarnaast wil ik dan ook all ins- en outs willen weten wat ze precies van ons en met name Jip zouden willen.

Maar ergens vind ik het ook heel erg interessant. De afgelopen jaren hebben we natuurlijk verschillende peuten, paten, dierenartsen, holistische genezers etc. Gezien. Maar deze vertelden wel dingen die ze niet konden weten. Deze kant van de "genezers" heeft mij altijd wel aangetrokken, omdat het iets is wat ik toch niet helemaal kan plaatsen.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 22:05

Een hittegolf... moet er niet aan denken.

Ik zou ook meer info opvragen. Ook even kijken of jip het wel een geslaagd idee vind

CupCakes_

Berichten: 3364
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 22:13

EmptyWords schreef:
Een hittegolf... moet er niet aan denken.

Ik zou ook meer info opvragen. Ook even kijken of jip het wel een geslaagd idee vind


Jaa, ook dat. Ik sta overal voor open zolang Jipperd het zelf prima vindt.

Leo

Berichten: 50200
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 05:53

Hier overigens wel positief over Michael Hamerslag. Binnen het vak zit je dan in ieder geval wel echt bij een topper. :j

KimD

Berichten: 20469
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 07:10

Ik zou er niet om staan te springen eerlijk gezegd, een sessie of twee zou ik geen probleem vinden maar een volledig studie traject zou ik voor bedanken.

Vaak is het intensief en ik weet niet of ik dat een hond zou willen aandoen. Mentaal en fysiek.

fannetje

Berichten: 3556
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 19:16

xSannee schreef:
Oshaa; ja het weer in Nederland is nog niet veel soeps _O-
Maar een echte hittegolf zoals bij jou is ook niet fijn voor de hondjes... lekker aan de gang met water idd!

Ik moet erg lachen om je filmpje _O- die nuchtere kop die ze erbij trekt haha!

Fannetje: ze is nu ongeveer 8,5 kilo!

Dan schelen ze toch nog 3 kg. Maar die van mij heeft natuurlijk ook veel langere poten.

CC, hoe lang is dat traject? Ik denk dat je qua begeleiding in de studie wel ok zit, maar het zal inderdaad wel intensief zijn.

Oshaa, sterkte daar met de hitte.

Larissajulia

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 08:39

Cupcakes, lastige keuze inderdaad. Ik zou vooral goed nadenken waar je hond het meeste aan heeft, maar volgens mij doe je dat al heel goed :D

Fannetje wat blijft ze knap zeg!!

Evi wordt ook al groot zeg! Gaat zo snel altijd!

Succes inderdaad met de hittegolf Oshaa!


Wij zitten nu lekker een weekendje in Texel met Charley :D hij vindt het allemaal helemaal geweldig! Op de boot heeft hij lekker op het dek om zich heen gekeken, iedereen vindt hem ook zo leuk. We zijn al even met hem naar het strand geweest en hij gaat mee naar terrasjes, dat doet hij ook super!

Niet zijn meest charmante foto, maar ik vind m wel heel schattig :PAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Berichten: 3556
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:56

Heerlijk hoor! Geniet er lekker van, daar op Texel.

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 14:14

Geniet ervan! Heerlijk op Texel!

Hier de hondjes op vakantie gebracht omdat wijzelf morgennacht vliegen.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:27

Wat een leuke foto’s Larissa!

Ik kom weer even binnenvallen met een vraag haha. We lopen nu iets te vaak tegen het probleem aan dat ik de auto mee heb en m’n vriend (wat verder) met Maisie weg wil. Dus we willen eens kijken naar een fietskarretje, wat we aan onze fietsen kunnen hangen.

Volgens mij heb ik er hier wel eens voorbij zien komen: hebben jullie toevallig aanraders qua merk of type? Thanks :D

_Christina

Berichten: 1497
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:53

IMANDRA schreef:
Ik kom weer even binnenvallen met een vraag haha. We lopen nu iets te vaak tegen het probleem aan dat ik de auto mee heb en m’n vriend (wat verder) met Maisie weg wil. Dus we willen eens kijken naar een fietskarretje, wat we aan onze fietsen kunnen hangen.

Volgens mij heb ik er hier wel eens voorbij zien komen: hebben jullie toevallig aanraders qua merk of type? Thanks :D

Ik weet wel dat ik heel graag de blauwe van Trixie wil (ik vind die kleur mooi), als dat een goed karretje is. Maar die kleur is net nieuw en kost dus nog 200+ ;( De 'oudere' rode kun je voor ~100 bij zo'n slechte online gigant bestellen. Dat prijsverschil voor slechts een kleur neertikken, gaat mij iets te ver :=

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:23

Ik heb geen eens een fiets, dus helpen met fiets karren gaat hem niet worden. Zo vooral kijken dat het gewicht meer dan ruim is wat hij kan hebben!

Eindelijk weet ik welke puppy van mij gaat worden. Ook de pup waar vanaf foto 1 mijn voorkeur naar uit ging. ( ik had laatste keuze na de fokker )
Afbeelding
Wakimi, over een paar weken mag ze dan eindelijk mee naar huis!

KimD

Berichten: 20469
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:45

IMANDRA schreef:
Wat een leuke foto’s Larissa!

Ik kom weer even binnenvallen met een vraag haha. We lopen nu iets te vaak tegen het probleem aan dat ik de auto mee heb en m’n vriend (wat verder) met Maisie weg wil. Dus we willen eens kijken naar een fietskarretje, wat we aan onze fietsen kunnen hangen.

Volgens mij heb ik er hier wel eens voorbij zien komen: hebben jullie toevallig aanraders qua merk of type? Thanks :D


Wij hebben een Doggy Deluxe (groen), niet voor achter de fiets maar om te wandelen, dat ding is echt ontzettend goed. Kan ook veel hebben qua kilo's en voelt ook gewoon heel degelijk aan. Absoluut heel tevreden over.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:24

Zal eens rondneuzen! Zag er ook van DoggyRide (Max 40kg, Maisie is 27), fokker zei dat die ook goed waren. Even kijken, wil denk ik sowieso voor tweedehands kijken want poh die zijn stiekem best duur :)).

Leo

Berichten: 50200
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:27

Ik heb de geel-blauwe van Zooplus, Duits merk (ik heb hem nu uitgeleend dus even checken gaat niet). Gaat ook tot 40 kg. Heb er alleen leeg mee gefietst maar dan heb je geen erg in dat er wat achter hangt. Rijdt super soepel :)

Heb er heel wat wandelkilometers op zitten met die kar.

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:37

Ik heb een kleine DoggyRide die ik als buggy gebruik en ben daar erg tevreden over. Ik denk dat hij achter de fiets ook best fijn is, maar ik fiets zelf nooit. :')

KimD

Berichten: 20469
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:46

IMANDRA schreef:
Zal eens rondneuzen! Zag er ook van DoggyRide (Max 40kg, Maisie is 27), fokker zei dat die ook goed waren. Even kijken, wil denk ik sowieso voor tweedehands kijken want poh die zijn stiekem best duur :)).


Kijk wel dat je ze dan altijd kunt ophalen en alles goed kunt controleren op roest, verslijt, gaten, zwakheden en dergelijke.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:59

KimD schreef:
IMANDRA schreef:
Zal eens rondneuzen! Zag er ook van DoggyRide (Max 40kg, Maisie is 27), fokker zei dat die ook goed waren. Even kijken, wil denk ik sowieso voor tweedehands kijken want poh die zijn stiekem best duur :)).


Kijk wel dat je ze dan altijd kunt ophalen en alles goed kunt controleren op roest, verslijt, gaten, zwakheden en dergelijke.


Goed advies :j ze zijn ook tweedehands duur genoeg dus idd even controleren haha

moonsparkle
Berichten: 21787
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:05

Wat leuk stonedromy en dat precies die pup er nog was :D

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:42

moonsparkle schreef:
Wat leuk stonedromy en dat precies die pup er nog was :D


Fokker had een minimale voorkeur voor het andere teefje, ik een minimale voorkeur voor dit teefje ( beide volledig op emotie gebaseerd ) en deze kon waarschijnlijk iets makkelijker in mijn roedel. Was het de andere geworden was ik ook dol gelukkig geweest. Ik wilde echt perse een hond uit deze teef en bij haar laatste nest is het dan eindelijk gelukt.

Overigens kan ik al mijn honden uit elkaar houden en dan alsnog een meer dan prima leven bieden, maar het is fijner voor iedereen als ze gewoon in het roedel kunnen blijven een groot gedeelte van de dag.

MissYvette4uJarig

Berichten: 2992
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:04

We hebben een tweedehandse Doggyride, is zowel wandel- als fietskar. Echter nog niet achter de fiets uitgeprobeerd.
De vorige eigenaar heeft er wel meegefietst. Fijn karretje vertelde ze.
Onze honden zijn 22 en 18 kg. Tegenwoordig zit ons oudje van 22kg er alleen in maar soms ook samen. Past nog hendig :+

Afbeelding

lor1_1984

Berichten: 12069
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:16

Ik had de rood-zwarte of rood-grijze van Zooplus.
Als de banden goed opgepompt waren was hij fijn achter de fiets, wel ff opletten dat je de bochten wat ruimer neemt anders schaar je met een beetje pech. :+
Qua wandelen vond ik hem vreselijk, je moet je gewicht erin gooien en dan de kar ahw draaien om een bocht te maken en hij is lomp breed.
Aangezien ik hem eigenlijk nooit achter de fiets hing (mss 3x in de tijd dat ik hem had) en hem niet fijn vond met wandelen is hij de deur uit gegaan.
Moet wep zeggen dat we een goede ov-verbinding hebben en beide honden passen voor op de fiets, Dívka gaat bij niet te warm weer gewoon naast de fiets.
En wanneer zowel de honden als de cavia's naar de dierenarts moeten gaan de cavia's in de buggy, buggy dicht, Mahdu erop en Dívka ernaast en dan zo de hele handel de bus in. :')
Of we regelen dat er iemand met diens auto meegaat en in het uiterste geval laat ik ze ophalen door de dierenarts en weer thuis brengen.

Lughnassadh

Berichten: 1818
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:21


Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 22:05

Ik heb tweedehands een Doggyride kunnen scoren. Mee fietsen zal ik niet gaan doen, enkel wandelen, maar tot nu toe zeer tevreden over de kwaliteit :j

Zelf had ik toen ik ervoor keek ook de Innopet Hercules op mijn lijstje staan, maar ook die is behoorlijk aan de prijs

moonsparkle
Berichten: 21787
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 22:29

Ik hoor ergens volgende week of de dekking is gelukt, super spannend, ze achtte de kans niet groot, maar er is wel een kans...