Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11593
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:37

JesdaJinn schreef:
Simba die heeft op dit moment even problemen met z'n oren. Geen zin in gevechten dus daarom een lange lijn er aan. Tussendoor mooi oefenen op mijn recall.
Alleen nu heb ik er een longeerlijn van de paarden aan zitten want die had ik nog en leek me prima, alleen hij is toch wel wat zwaar. Nu ben ik opzoek naar zo'n biothane lijn.
Sommige van jullie hebben er vast 1.
Waar gekocht en ik dacht zelf aan lengte van 10 meter. Lang genoeg? Bedoeling is dat Simba ooit wel weer gewoon los gaat maar zo'n lijn is altijd wel handig.

[ [url=m/bDXlCe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Moet het perse biothane zijn? Dierenoppas Amersfoort bv heeft mooie nylon lijnen met grip, ook een smallere variant geloof ik, welke dus voor kleinere honden ook fijn is maar t is wel persoonlijke voorkeur haha ik vind dat bv fijner als biothane. Maar ze hebben ook biothane in de lengtes van 3,5 en 10meter dus ook daar zou je bij hen voor kunnen kijken :j

Je zou ook naar een ronde sleeplijn kunnen kijken, deze zijn meestal ook aardig lichtgewicht en sluit beter aan bij een kleinere hond > zooplus heeft hier een fijne variant van vind ik.

De longeerlijn zou ik echt niet meer eraan hangen, desnoods dan maar even aan kortere lijn lopen. Dat is echt heel erg zwaar wel voor zo’n kleine hond - die zou ik bij m’n herder van die leeftijd en zelfs nu nog als volwassen hond al liever niet eraan hangen. Snap dat het even ‘nood’ was, maar dan zou ik desnoods lokaal asap naar een dierenwinkel rijden en daar wat kopen bv.

Eloya

Berichten: 5213
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:44

Bybaukje maakt ook smalle biothane lijnen voor kleinere rassen dacht ik.

JesdaJinn

Berichten: 10485
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:50

Die lijn op pagina hiervoor lijkt me ook goed.
Ik heb me idd verkeken op die longeerlijn. Die komt er idd niet meer aan.

Hoeft idd niet perse biothane, maar had dat ooit es langs zien komen

JesdaJinn

Berichten: 10485
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:55

Eloya schreef:
Bybaukje maakt ook smalle biothane lijnen voor kleinere rassen dacht ik.


Heeft deze een site oid? :)

Edit:
Gevonden. Lange wachttijd omdat ze alles zelf maakt. Wel mooi trouwens, hoop toch dat ie binnen 14 dagen weer normaal doet :P

Century

Berichten: 6010
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 20:36

Flux schreef:
Vandaag komt er weer een bestelling van Dogmeat voor Vesper! Vriezer weer mooi vol met barfvlees. Blij mee.

Qua dagopvang. Ik run er dus eentje. Wij hebben een aangepast programma voor pups en jonge honden waardoor we ze korter in de groep hebben en tussendoor vaker rustmomenten aanbieden, juist voor het sparen van de gewrichten en voorkomen van overprikkeling. Spelen is leuk, maar ook heel erg belastend, zeker voor de grotere rassen.


Je zit zeker niet in de buurt :P

Flux

Berichten: 2502
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 20:50

Century schreef:
Flux schreef:
Vandaag komt er weer een bestelling van Dogmeat voor Vesper! Vriezer weer mooi vol met barfvlees. Blij mee.

Qua dagopvang. Ik run er dus eentje. Wij hebben een aangepast programma voor pups en jonge honden waardoor we ze korter in de groep hebben en tussendoor vaker rustmomenten aanbieden, juist voor het sparen van de gewrichten en voorkomen van overprikkeling. Spelen is leuk, maar ook heel erg belastend, zeker voor de grotere rassen.


Je zit zeker niet in de buurt :P


Helaas, Groningen stad :j

xSannee

Berichten: 4378
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:38

Ik heb een smalle 10m lijn van Trxie, simpel, licht, goedkoop en doet zn werk haha. Is geen biothane maar van dat grip materiaal. Lag hier gewoon in de plaatselijke dierenwinkel!

cursebreaker

Berichten: 11593
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:41

xSannee schreef:
    [ [url=m/DcbRzb.jpg]Afbeelding[/url] ]
    Heel aandoenlijk vooral _O-


    Ik wilde hier ook nog op reageren. Dit is echt te schattig hahaha!!



    Wij hebben vandaag een rondje hier vlakbij mij thuis gedaan aan de andere kant van de brunssummerheide, met Odin en love_mandy en haar vriend, wie dit weekend hier in het mooie zuiden zijn. Ik zag Odin voor het laatst bij KimD thuis als kleine pup. Het mannetje is echt hard gegroeid 8-) We hebben het gezellig gehad.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    StalMelyn

    Berichten: 2075
    Geregistreerd: 05-11-12

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 14:30

    Ik zou eigenlijk een clinic hebben met paard en hond maar kon niet doorgaan nu mijn paard zo last had van de inenting.
    Dus... Dan toch maar naar training? Die was toch al afgezegd en besloot naar de heide te gaan en lekker 1,5 uur gewandeld. Nu achteraf was ik daar zo aan toe!

    Bonne heeft zich helemaal vermaakt.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Heeft iemand trouwens ervaring met supplementen k9 kalm en balans of flex Rex kalm en relax?
    Dit om stress/spanning of onzekerheid weg te nemen. Wordt geadverteerd alsof dat daardoor werkt en lijkt me interessant om te proberen gezien de fase waar we nu in zitten na alles afgelopen periode.

    Fem

    Berichten: 12526
    Geregistreerd: 18-11-02
    Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

    Re: Puppy Erbij 2023/2024

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 17:15

    Ik heb geen ervaring met de dingen die je noemt, wel heb ik ervaring met Calm van Canifelox.

    Fudge had er wel baat bij (gebruikte het bij vuurwerk stress).

    mavantos

    Berichten: 3655
    Geregistreerd: 14-05-08
    Woonplaats: Midden-Delfland

    Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 14:54

    Ik heb een biothane riem en sleeplijn van Dabos Design. Kan je 'm precies laten maken zoals je het zelf wilt.

    Stoere Freek met opgerolde mouwen in zn nieuwe Dry Up.
    Afbeelding

    Ruglengte is perfect voor zn dikke haar, maar de pootjes net wat te lang. Makkelijk opgelost zo +:)+

    Ik had ook nog een back on track multiseason jasje gekocht, maar die is helaas veel te lang... Ik had 'm heel goedkoop gekocht nieuw, dus mocht iemand het jasje willen overnemen is die niet duur! Maat 46.

    love_mandy

    Berichten: 2972
    Geregistreerd: 01-03-15
    Woonplaats: Noord Holland

    Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 15:50

    Wij zijn zoals cursebreaker al zei een weekendje naar Limburg geweest. Eerst hebben we gelopen met Arya en de rest van het weekend zijn we bij KimD geweest.
    Voor Odin was het even wennen weer terug te zijn in een roedel, maar hij heeft het heel goed gedaan.
    Hij vond Nil en de puppy’s het leukst :')

    Familie foto, van links naar rechts: Nil, Vixem, Dana, Odin
    Afbeelding
    Afbeelding

    Odin en Vixem lijken echt heel erg op elkaar, ze hebben ook hetzelfde loopje dus het was soms lastig ze uit elkaar te houden :=
    Afbeelding

    Verder hebben we heerlijk gewandeld
    Afbeelding

    En nog wat random foto’s
    Afbeelding
    Afbeelding

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Century

    Berichten: 6010
    Geregistreerd: 19-10-09
    Woonplaats: Uden (NB)

    Re: Puppy Erbij 2023/2024

    Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 22:42

    Zo, die lijken zeker op elkaar! Odin heeft wel grotere vlekken rondom zijn ogen.

    Meeko heeft vandaag met zijn broertjes en zusjes gewandeld in een losloopgebied. Hij vond het prachtig. Ook alle vreemde honden die we tegenkwamen, moest hij mee spelen, en sommige waren net zo enthousiast als hij.
    Wat heeft hij een lol gehad. Ik heb nu een vieze, maar voldane hond.

    xSannee

    Berichten: 4378
    Geregistreerd: 02-03-10
    Woonplaats: Renkum

    Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 23:46

    Wat heeft Odin een heerlijk weekend gehad *D
    Superleuke foto's! En wat lijken ze inderdaad op elkaar zeg!

    Evi loopt sinds gisteravond wat moeilijk. Ze werd in het bos omver gekegeld door een lompe labrador (sorry voor de lab liefhebbers haha, ik kom helaas zelden leuke tegen, allemaal ZO LOMP en zo slecht opgevoed :+ )

    Wij wandelen gewoon, komt die hond opeens van achter, had m niet aan zien komen (en eigenaren natuurlijk mega ver weg). Evi had ook niks door want die stond lekker te snuffelen. Maar zonder enige rem, beukt ie zo op d'r in :oo

    Op dat moment leek alles wel oké te zijn dus we hebben het rondje afgemaakt, thuis ook niks aan de hand. Maar toen ze s avonds wat langer geslapen had stond ze toch wel heel moeizaam op. Lijkt vooral beurs, maar we houden het even in de gaten voor nu. Het is voornamelijk met opstaan/opstarten na even liggen het lastigst. Eenmaal aan de wandel wordt het gelukkig iets beter. Maar vandaag dus maar rustig aan gedaan :(:)

    JesdaJinn

    Berichten: 10485
    Geregistreerd: 23-01-12
    Woonplaats: Nijverdal

    Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 23:56

    Afgelopen zaterdag heb ik mezelf in mn hand gesneden. Ik dacht het mee viel maar werd toch aangeraden even de HAP te bellen. 3 hechtingen verder en heb echt veel pijn. Zaterdag was beetje gevoelig maar nu gewoon echt pijn.

    Spoiler:
    Afbeelding

    Ik vind het wel mee vallen qua diep maar kreeg een schop onder m'n kont dat ik direct had moeten bellen ipv 6 uur later actie te ondernemen.

    Spoiler:
    Afbeelding

    3 hechtingen er in.

    Spoiler:
    Afbeelding

    Vandaag.

    Afbeelding
    De pleisters lieten elke keer los en dat trok aan de wond/hechtingen dus heb hem nu overdreven in gepakt maar het blijft wel zitten.

    Afbeelding
    Afbeelding
    Wij hebben vandaag dus niks uitgevoerd want heb veel pijn. Slik paracetamol en dat verlicht wel iets.

    Hoop dat de pijn gauw af neemt en we weer wat leuks kunnen doen.

    Susanne

    Berichten: 11618
    Geregistreerd: 22-10-04
    Woonplaats: Aan de kust

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:58

    Susanne schreef:
    Als jullie het goed vinden kom ik weer voorzichtig meekletsen :D Hele tijd terug al eens aangemeld en gezellig mee gepraat maar toen waren de plannen voor een pup nog niet heel concreet.

    We waren er al een hele tijd (lees: een aantal jaar) over aan het nadenken, twijfelen, wikken en wegen, maar steeds voelde het toch niet 100% goed. Veel Tollers spreken me tegenwoordig minder aan qua karakter en uiterlijk en ook veel fokkers en combinaties niet. En ik wilde ook niet bij diverse fokkers maar op een wachtlijst om maar ergens een pup vandaan te krijgen.

    Uiteindelijk vorig jaar een heel leuk kennismakingsgesprek gehad met een fokker die ons erg aanspreekt en de honden ook, gewoon meteen een klik en een vertrouwd gevoel. Nog niet concreet op de wachtlijst gezet want ze hadden voor mijn gevoel nog niet dé combinatie. Een paar weken geleden nogmaals om tafel geweest bij hen omdat ze eventueel een jong volwassen teefje hadden wat mocht verhuizen en wij ook openstonden voor een herplaatser. Maar ook omdat ze ons wilde vertellen over de fokplannen voor dit jaar en dat ze dé combi gingen maken waarvan zij wisten dat ik daar wel heel blij van zou worden. En dat klopte ook! Afgelopen weekend werd ik gebeld dat het teefje een echo had gehad en drachtig is *\o/*

    Het wachten mag dan nu écht beginnen :D



    Och jongens, mag ik even huilen? |( De pups zijn inmiddels geboren en het is echt een práchtig nestje maar helaas….. er zit geen teefje voor ons bij. Vaders geeft veel reutjes en dat heeft hij inderdaad ook nu weer gedaan.
    Ik vind het zo zo zo zo zo jammer. Dit moet even een plekje gaan krijgen ;(

    Ik zal weer onder de mee lees steen kruipen.

    kiwiwitje

    Berichten: 20163
    Geregistreerd: 22-08-09
    Woonplaats: Vught

    Re: Puppy Erbij 2023/2024

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 09:27

    Is een reutje voor jullie dan ook echt geen optie? :( wat balen

    KimD

    Berichten: 20500
    Geregistreerd: 02-01-10
    Woonplaats: Vijlen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:35

    Susanne schreef:
    Susanne schreef:
    Als jullie het goed vinden kom ik weer voorzichtig meekletsen :D Hele tijd terug al eens aangemeld en gezellig mee gepraat maar toen waren de plannen voor een pup nog niet heel concreet.

    We waren er al een hele tijd (lees: een aantal jaar) over aan het nadenken, twijfelen, wikken en wegen, maar steeds voelde het toch niet 100% goed. Veel Tollers spreken me tegenwoordig minder aan qua karakter en uiterlijk en ook veel fokkers en combinaties niet. En ik wilde ook niet bij diverse fokkers maar op een wachtlijst om maar ergens een pup vandaan te krijgen.

    Uiteindelijk vorig jaar een heel leuk kennismakingsgesprek gehad met een fokker die ons erg aanspreekt en de honden ook, gewoon meteen een klik en een vertrouwd gevoel. Nog niet concreet op de wachtlijst gezet want ze hadden voor mijn gevoel nog niet dé combinatie. Een paar weken geleden nogmaals om tafel geweest bij hen omdat ze eventueel een jong volwassen teefje hadden wat mocht verhuizen en wij ook openstonden voor een herplaatser. Maar ook omdat ze ons wilde vertellen over de fokplannen voor dit jaar en dat ze dé combi gingen maken waarvan zij wisten dat ik daar wel heel blij van zou worden. En dat klopte ook! Afgelopen weekend werd ik gebeld dat het teefje een echo had gehad en drachtig is *\o/*

    Het wachten mag dan nu écht beginnen :D



    Och jongens, mag ik even huilen? |( De pups zijn inmiddels geboren en het is echt een práchtig nestje maar helaas….. er zit geen teefje voor ons bij. Vaders geeft veel reutjes en dat heeft hij inderdaad ook nu weer gedaan.
    Ik vind het zo zo zo zo zo jammer. Dit moet even een plekje gaan krijgen ;(

    Ik zal weer onder de mee lees steen kruipen.


    Ach, wat ontzettend balen! :(:) Wat Kiwi zegt, is een reutje geen optie? Ik heb het zelf bij onze pupkopers ook gehad, en sommige zijn gewisseld en hebben daar zeker geen spijt van.


    JesdaJinn schreef:
    *knip*

    [ [url=m/lfw5yV.jpg]Afbeelding[/url] ]
    [ [url=m/P6vbsV.jpg]Afbeelding[/url] ]
    Wij hebben vandaag dus niks uitgevoerd want heb veel pijn. Slik paracetamol en dat verlicht wel iets.

    Hoop dat de pijn gauw af neemt en we weer wat leuks kunnen doen.


    Ik dacht oprecht dat je in het verkeerde topic had gepost. Maar in ieder geval beterschap ermee! Zal ook handig (pun intended) wandelen zijn zo.

    cursebreaker

    Berichten: 11593
    Geregistreerd: 10-12-06

    Re: Puppy Erbij 2023/2024

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:38

    Susanne
    Ik sluit me idd bij 'de Kimmen’ :') aan en wilde ook al vragen of een reutje anders Echt geen optie is? Mits ze al allemaal besproken zijn. Maar een genre-switch om het zo maar te noemen, kan vaak nog eens heel positief uitvallen als dat toevallig zo loopt. Maar hoe dan ook snap ik dat dit nieuws even hard binnenkomt en dat echt even moet ‘landen’ :( Ronduit poedersuiker als je dat zo te horen krijgt dan :(

    Beterschap JesdaJinn. Ziet er niet fijn uit zeg :(

    cursebreaker

    Berichten: 11593
    Geregistreerd: 10-12-06

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:41

    xSannee schreef:
    Wat heeft Odin een heerlijk weekend gehad *D
    Superleuke foto's! En wat lijken ze inderdaad op elkaar zeg!

    Evi loopt sinds gisteravond wat moeilijk. Ze werd in het bos omver gekegeld door een lompe labrador (sorry voor de lab liefhebbers haha, ik kom helaas zelden leuke tegen, allemaal ZO LOMP en zo slecht opgevoed :+ )

    Wij wandelen gewoon, komt die hond opeens van achter, had m niet aan zien komen (en eigenaren natuurlijk mega ver weg). Evi had ook niks door want die stond lekker te snuffelen. Maar zonder enige rem, beukt ie zo op d'r in :oo

    Op dat moment leek alles wel oké te zijn dus we hebben het rondje afgemaakt, thuis ook niks aan de hand. Maar toen ze s avonds wat langer geslapen had stond ze toch wel heel moeizaam op. Lijkt vooral beurs, maar we houden het even in de gaten voor nu. Het is voornamelijk met opstaan/opstarten na even liggen het lastigst. Eenmaal aan de wandel wordt het gelukkig iets beter. Maar vandaag dus maar rustig aan gedaan :(:)


    Oh bah -O-

    Begrijpelijk wel dat ze hier even niet lekker van loopt. Als ze eenmaal in beweging is en het beter word, dat is wel een positief teken :j

    Heeft Arya ook wel eens gehad met 2 reuen tegelijk die erg groot/log en vooral lomp waren en niet van ophouden wisten. Die liep erna en de dag erna ook niet helemaal lekker maar dit trok wel zienderogen bij weer met 1,5 dag zoiets. Even in de gaten houden en rustig aan doen inderdaad, maar wel lekker wat blijven bewegen als je nu al ziet dat dat helpt. Normaliter trekt dit bij en kunnen ze ook best wat hebben - al hoeven ze idd maar net een vereerd moment te hebben natuurlijk maar toch. Bij twijfel met een paar dagen of als het echt erger word, zou ik eens met een fysio/osteopaat contact leggen :j



    Century & love_mandy
    Heerlijke wandeling zo te horen Century! En een heerlijk weekend Zuid-Limburg Mandy <3

    Susanne

    Berichten: 11618
    Geregistreerd: 22-10-04
    Woonplaats: Aan de kust

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:48

    Ja ik begrijp wat jullie zeggen. We hebben daar goed overna gedacht. Maar we durven dat gewoon niet aan met onze huidige reu. Die heeft wat dat betreft een wat complex karakter, met teven gaat het eigenlijk altijd wel goed. Ik ken mijn hond en ik weet zeker dat ik hem daar niet happy mee maak, hoe graag ik zelf deze pup ook zou willen hebben, mijn hond gaat wel voor wat dat betreft.

    Een pup kopen we voor het leven, ik kan/wil dus niet gaan “testen” of dat goed gaat en hem daarna terugbrengen of herplaatsen als het niet blijkt te lukken.

    Mijn gevoel zegt echt “nee” en ik denk dat ik mijn gevoel hierin moet volgen. Hoe ontzettend jammer ik het ook vind.

    Hennos

    Berichten: 504
    Geregistreerd: 07-06-20

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:48

    Susanne schreef:
    Susanne schreef:
    Als jullie het goed vinden kom ik weer voorzichtig meekletsen :D Hele tijd terug al eens aangemeld en gezellig mee gepraat maar toen waren de plannen voor een pup nog niet heel concreet.

    We waren er al een hele tijd (lees: een aantal jaar) over aan het nadenken, twijfelen, wikken en wegen, maar steeds voelde het toch niet 100% goed. Veel Tollers spreken me tegenwoordig minder aan qua karakter en uiterlijk en ook veel fokkers en combinaties niet. En ik wilde ook niet bij diverse fokkers maar op een wachtlijst om maar ergens een pup vandaan te krijgen.

    Uiteindelijk vorig jaar een heel leuk kennismakingsgesprek gehad met een fokker die ons erg aanspreekt en de honden ook, gewoon meteen een klik en een vertrouwd gevoel. Nog niet concreet op de wachtlijst gezet want ze hadden voor mijn gevoel nog niet dé combinatie. Een paar weken geleden nogmaals om tafel geweest bij hen omdat ze eventueel een jong volwassen teefje hadden wat mocht verhuizen en wij ook openstonden voor een herplaatser. Maar ook omdat ze ons wilde vertellen over de fokplannen voor dit jaar en dat ze dé combi gingen maken waarvan zij wisten dat ik daar wel heel blij van zou worden. En dat klopte ook! Afgelopen weekend werd ik gebeld dat het teefje een echo had gehad en drachtig is *\o/*

    Het wachten mag dan nu écht beginnen :D



    Och jongens, mag ik even huilen? |( De pups zijn inmiddels geboren en het is echt een práchtig nestje maar helaas….. er zit geen teefje voor ons bij. Vaders geeft veel reutjes en dat heeft hij inderdaad ook nu weer gedaan.
    Ik vind het zo zo zo zo zo jammer. Dit moet even een plekje gaan krijgen ;(

    Ik zal weer onder de mee lees steen kruipen.


    Oh wat jammer, en een reu echt geen optie?
    Een switch kan ook heel leuk uitpakken.

    Ik heb met mijn laatste nest een reu verkocht aan een gezin die eigenlijk ook alleen een teef wilde. (ook weinig teefjes geboren) Hondje is 5 maanden, het gezin heeft echt een pup die helemaal bij hun past en zeker geen spijt dat ze geen teef hebben nu. Ze zij helemaal gek op hun reutje, qua karakter was hij ook een gouden match voor een gezin met jonge kinderen.

    cursebreaker

    Berichten: 11593
    Geregistreerd: 10-12-06

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:52

    Susanne schreef:
    Ja ik begrijp wat jullie zeggen. We hebben daar goed overna gedacht. Maar we durven dat gewoon niet aan met onze huidige reu. Die heeft wat dat betreft een wat complex karakter, met teven gaat het eigenlijk altijd wel goed. Ik ken mijn hond en ik weet zeker dat ik hem daar niet happy mee maak, hoe graag ik zelf deze pup ook zou willen hebben, mijn hond gaat wel voor wat dat betreft.

    Een pup kopen we voor het leven, ik kan/wil dus niet gaan “testen” of dat goed gaat en hem daarna terugbrengen of herplaatsen als het niet blijkt te lukken.

    Mijn gevoel zegt echt “nee” en ik denk dat ik mijn gevoel hierin moet volgen. Hoe ontzettend jammer ik het ook vind.


    Hierin moet je dan ook gewoon echt je eigen gevoel volgen en snap wel dat een teef in deze situatie voorkeur maar misschien zelfs wel een must is ja. Zo zou ik hier dan bv. ook absoluut geen teef bij mijn teef willen zetten (zeker niet in onze huidige woning, Heel misschien nog als we echt groter zouden wonen) en zou een tweede hond voor ons ook echt een reu moeten zijn. Denk niet dat ik daar ook vanaf zou wijken in dit geval. Je kent je eigen hond dan toch wel het beste en het is anders wanneer er idd al een hond zit of andere situatie binnen een gezin waardoor er bewust specifieke eisen zijn :j Maar inderdaad, begrijpelijk dat dit dan nu echt een bittere pil is zo :(

    Machie

    Berichten: 16031
    Geregistreerd: 11-09-02
    Woonplaats: bij de berg

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:54

    Als je al een reu hebt en deze slecht met andere reuen gaat, dan snap ik dat je het risico niet gaat nemen. Reu en teef is gewoon de veiligste combinatie.

    Wel echt enorm klote voor je. Wat verdrietig...

    KimD

    Berichten: 20500
    Geregistreerd: 02-01-10
    Woonplaats: Vijlen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:08

    Susanne schreef:
    Ja ik begrijp wat jullie zeggen. We hebben daar goed overna gedacht. Maar we durven dat gewoon niet aan met onze huidige reu. Die heeft wat dat betreft een wat complex karakter, met teven gaat het eigenlijk altijd wel goed. Ik ken mijn hond en ik weet zeker dat ik hem daar niet happy mee maak, hoe graag ik zelf deze pup ook zou willen hebben, mijn hond gaat wel voor wat dat betreft.

    Een pup kopen we voor het leven, ik kan/wil dus niet gaan “testen” of dat goed gaat en hem daarna terugbrengen of herplaatsen als het niet blijkt te lukken.

    Mijn gevoel zegt echt “nee” en ik denk dat ik mijn gevoel hierin moet volgen. Hoe ontzettend jammer ik het ook vind.


    In dat geval snap ik je gedachte om een teef te nemen inderdaad en als je gevoel 'nee' zegt moet je het ook zeker niet doen want dan zorgt dat alleen maar voor extra spanning. Stonden jullie nog verder ergens op de lijst, of echt alleen maar bij deze fokker en speciaal voor deze combinatie?