Katten!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:04

Wij hebben hier speeltjes van Kong en van die kraak speeltjes, zijn ze echt uren zoet mee.
En ze hebben sinds vandaag een balletje die uit zichzelf beweegt :D

Druif_01

Berichten: 8852
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:37

Lisette0 schreef:
Haha ik heb van die kussentjes met valeriaan. Gaan ze heel maf van doen, echt hilarisch. _O-
Zelfs Mara wordt dan ineens brutaal, ze is de meest zachtaardige kat die er bestaat. :')


Oh vreselijk! We hebben die valeriaan kussentjes ooit gekregen. Smerig!!! De katten vonden ze geweldig, maar we hebben ze weggegooid.

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 23:01

Druif_01 schreef:
Lisette0 schreef:
Haha ik heb van die kussentjes met valeriaan. Gaan ze heel maf van doen, echt hilarisch. _O-
Zelfs Mara wordt dan ineens brutaal, ze is de meest zachtaardige kat die er bestaat. :')


Oh vreselijk! We hebben die valeriaan kussentjes ooit gekregen. Smerig!!! De katten vonden ze geweldig, maar we hebben ze weggegooid.

Nou Idd… ik word er zelf onpasselijk van Haha. Vooral als er flink op gekwijld is..

Ik heb nu van die stuiter balletjes met nopjes, Jazz is helemaal idolaat ervan. Heel schattig.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 23:05

Springveertjes doen het hier ook goed.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 04:00

Huh, qua geur bedoelen jullie?
Ik vind dat echt niet stinken. :+ Ja, het overheerst behoorlijk, maar stinken? Neuh. :P

purny

Berichten: 27566
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:29

Bij mij een doodgewoon propje zilverfolie. Werkt perfect. Ook heel handig wanneer Jackie de kattenmand in moet en ze zich heeft verstopt onder het bed

J0anieke

Berichten: 4944
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:32

Iemand van jullie ervaring met katten die uit het niets ineens met elkaar 'vechten'? We hebben 3 katten thuis: 2 jonge katten die dit jaar 2 worden (broertjes) en een oudere kat van 12. Allemaal gecastreerde mannetjes.
Vanochtend uit het niets begonnen ze ineens te krijsen. De oudere kat (Mikai) had het voorzien op 1 van de jongere (op Zero). Ik hoorde een klap en daarna begon het geschreeuw. Wat die klap precies geweest is weet ik niet, maar alle 3 de katten zaten bij de tuindeur toen het begon, dus ik denk dat daar een vogel of andere kat gezeten heeft? Normaal zitten ze daar in de ochtend in ieder geval niet omdat ze bij mij lopen te schooien om eten. Dobie (de andere jonge kat) was onder de bank gekropen van alle heisa en Zero was naar boven gevlucht onder het bed met Mikai achter zich aan. Toen Mikai weg liep kwam Zero er voorzichtig weer onder vandaan, maar toen hij Mikai weer tegen kwam op de trap drukte hij zichzelf helemaal in een hoekje, bezon van zich af te slaan en te krijsen en heeft ook een (angst?) plasje gedaan. Terwijl Mikai zelf eigenlijk niet eens zoveel deed, hij keek 1 keer dreigend en daarna zat hij gewoon stil naar Zero te kijken.
Ik heb ze nu van elkaar gescheiden (dit stond op internet). Dobie en Zero heb ik in een kamer opgesloten met alle benodigdheden en Mikai loopt vrij rond in het huis... Ik ben er echt heel erg van geschrokken en hoop zo dat het weer goed komt...

Marcella

Berichten: 36861
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:59

Jep alleen was hier een nestje van Maira de reden om Blue op te vreten. Alleen Maira bleef aanvallen zelfs als Blue helemaal in elkaar gedoken in een hoekje zat. Heb feliway friends opgehangen en dit maakte het iets gezelliger. In het begin alleen onder toezicht bij elkaar. En nu er nog maar 1 kitten is en Maira minder beschermend gaat het steeds beter. Blue probeert Maira zelfs weer uit te dagen om te spelen.

Met dat Blue en Alexia veel samen spelen.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 15-02-22 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:59

Klinkt als omgerichte agressie. Dan kunnen ze het niet uiten naar waar ze eigenlijk agressief op zijn en dan gaan ze op elkaar.

J0anieke

Berichten: 4944
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:05

Needje schreef:
Klinkt als omgerichte agressie. Dan kunnen ze het niet uiten naar waar ze eigenlijk agressief op zijn en dan gaan ze op elkaar.

Ja dat idee heb ik dus ook, al weet ik niet zeker of er echt wat in de tuin zat en wat de klap was.

Feliway had ik in huis hangen, ik had alleen niet het idee dat het echt wat deed. Ik heb nog wel die stekker dus kan een nieuw potje bestellen voor de zekerheid...

Op internet las ik dus dat je ze het beste 48 uur uit elkaar kan houden.. Ik vind dit alleen echt zo lang en wil het eigenlijk vanavond al proberen met wat natvoer...

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:07

Ik had een van m'n katten die onder narcose moest. Toen die later op de dag thuis kwam moest z'n vriendje niets van m weten. Blazen en slaan enz. Dat heeft bijna 3 dagen geduurd. Heb ze zoveel mogelijk uit elkaar gehouden en met een handdoek elke keer beide katten gewreven in de hoop dat ze weer hetzelfde zouden gaan ruiken. Dacht ook, dit komt nooit meer goed. Maar dat kwam het gelukkig dus wel. Nu zijn ze weer onafscheidelijk.

J0anieke

Berichten: 4944
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 08:32

Nou het is weer raak... Gelukkig waren we er nu iets eerder bij (we stonden er zowat naast toen t begon gelukkig) en hadden ze elkaar nog niet aangevlogen. Hebben nu ook de kat van de buren in de tuin gezien... Gelukkig hebben we stroom op de tuin, dat normaal alleen aan gaat als onze katten buiten zijn... Die blijft voorlopig maar even 24/7 aan.. :=
Afgelopen week was het na een dag scheiden zo goed als over, daarna nog heel even beetje spanning. Dat was snel alweer over.. Nu weer gescheiden en straks de katten maar naar buiten gooien zodat ze hun tuin weer terug kunnen claimen.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 08:37

Oh omgerichte agressie is zo balen! Maar komt wel vaak voor. Eventueel kun je nog, als de kat echt niet uit de tuin te houden is, je ramen aan de onderkant afplakken met folie. Dan zien ze de buurkat niet meer. Al werkt dat niet als ze buiten zijn natuurlijk.

Maar ik hoop dat je stroomdraadje gewoon genoeg helpt :j

J0anieke

Berichten: 4944
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 09:04

Zat ik inderdaad ook aan te denken, maar dat zou ik wel heel jammer vinden... Hebben echt prachtige grote ramen aan de achterzijde die ik graag zo wil houden.. Dus ik hoop dat de stroom voldoende is.. :x

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:45

Wat vervelend dat ze elkaar weer bijna aanvlogen.
Maar wel fijn dat je de oorzaak weet
Hopelijk is de stroom voldoende om de buurt katten uit de tuin te houden.

kevinsky

Berichten: 1983
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:51

Onze Nicky heeft vandaag een gebits reiniging gehad. En daarbij hebben ze één van haar kiezen getrokken. Ze is er wel wat sneu van en nog een beetje van slag. :(:) Het gaat me zo aan het hart, het blijft je kindje hé. Maar straks voelt ze zich beter dan voorheen. Het is voor een goed doel. :j

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:01

Het is altijd zo zielig om ze zo te zien indd, voornamelijk omdat ze zelf niet goed snappen wat er gebeurt is.
Maar met wat tijd zal ze vast wel weer de oude zijn.
Voor nu lekker vertroetelen en verwennen

kevinsky

Berichten: 1983
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:35

Gister vond ze zich nog zo zielig.. Maar vandaag is het één bommetje met energie. Zo actief hebben we haar in geen tijden gezien. Rennen, vliegen, spelen en vooral heeel hard miauwen! ;) Ik word ook bedolven met knuffels, kopjes en kusjes <3

xoranlover

Berichten: 6642
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:16

Vandaag hebben we voor het eerst eens gewandeld met Elani. Nishi was ook mee maar die had er vrij weinig zin in :')



Afbeelding
Afbeelding

Nishi had zich al vast wat spul uitgezocht voor haar verjaardag (en ja ze mag dat van de eigenaar van de winkel)
Afbeelding
Afbeelding

En lekker thuis uitrusten.
Afbeelding

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:17

Kevinsky:
Wat fijn dat ze zich al beter voelt!

Xoranlover:
Wat een leuke foto’s
Mooie katten heb je, en super leuk om zo op pad te zijn met ze!


Nog meer katten die graag zo slapen?
Afbeelding

eilleen333

Berichten: 12849
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:22

_Elaine_ schreef:
Kevinsky:
Wat fijn dat ze zich al beter voelt!

Xoranlover:
Wat een leuke foto’s
Mooie katten heb je, en super leuk om zo op pad te zijn met ze!


Nog meer katten die graag zo slapen?
[ [url=m/6kHtKD.jpg]Afbeelding[/url] ]



Minty! Maar dan niet op mijn benen, maar naast me op de bank


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6642
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:33

Ooh heerlijk die katten die zo slapen.

Lanah doet het ook maar dan wel boven de verwarming onder een dekentje.
Afbeelding

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:05

Wat een heerlijke foto's allemaal op deze pagina. :=
Toby ligt vaak ook in de meest idiote houdingen. _O-

Afbeelding
Afbeelding

Mara soms ook.

Afbeelding

Of samen, lepeltje lepeltje. <3

Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6642
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:08

Wait die eerste bleef die zo liggen? Hier zijn ze zo wel eens van de bank of vensterbank gepleurd _O-

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:11

Haha ja, maar hij sliep niet. Lag alleen lekker te chillen. En dan ligt hij heel vaak op zijn rug. :+
Zo schattig, kan ik lekker zijn fluffy buikje aaien. <3