Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 327 van de 337 [ 8421 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330 ... 337  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ratteneigenaren verzamel u!!

 
Profiel   

Ja van mij mogen ze zo allemaal wel gaan, beestje is geen dag ziek geweest ofzo.

Nu eens kijken hoe ik het met de kooi ga doen. Tot nu toe zaten ze 2 aan 2 maar Frum kan natuurlijk niet alleen blijven. Morgen maar eens kijken of ie de andere 2 nu misschien wat makkelijker accepteert.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 20:52 



 
Profiel   

Morgen ga ik m'n ratjes ophalen! *\o/* *\o/* Ze zijn dan ongeveer 7 weken oud en al best groot vind ik.
Heeft iemand nog essentiele ritten-tips? Ik heb de kooi al vrij rijk ingericht en de nodige bodembedekking en voer al in huis, maar is er nog iets specifieks waar ik op zou kunnen letten? :o
Ik las laatst ook iets over een 'plassteen' die je in het toiletje legt, en dat ze daar dan graag op plassen. Ik heb dus laatst een mooie ronde, gladde steen gevonden, maar heeft iemand een idee wat ratjes vaak fijn vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 11:27 



 
Profiel   

Je telefoonscherm is ook geliefd als plasplek :') en eigenlijk alle gladde oppervlakken. Papier en karton werd hier door de babies eerst opgegeten. Maar dat doen ze niet allemaal. Gewoon lekker genieten van ze en je komt vanzelf wel dingen tegen die handig kunnen zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 14:34 



 
Profiel   

Oh zo’n gladde steen is wel een goede. Bij mij plassen ze nu altijd op de plateau’s en daar gaat het zo tussen zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 13:11 



 
Profiel   

helaas geen leuk berichtje, Dorete heb ik gisteren moeten laten inslapen.. heel plotseling haar Longen vol... lichte verkoudheid, Maar is ineens erger geworden..

Nova is erg veel afgevallen ik krijg haar niet op gewicht.. ik voer haar zoveel als het gaat bij, ik maak haar voer zelf helemaal fijn zodat zij het met brinta wat binne krijgt.
Met Bo gaat het ook niet super..
Ik sta met mijn handen in het haar, ik weet gewoon niet Meer of het nog wat wordt met Nova en Bo..

Hoe krijg ik Nova het snelste weer op gewicht? ze kan niet Meer knagen.. ze eet Verder goed wanneer ik geef, Maar overvoeren will ik haar ook niet ivm haar kleine maagje. ik geef daarom meerdere keren per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 17:04 



 
Profiel   

Jij ook sterkte :(:)

Muis had ik nog redelijk op gewicht gekregen met een combi van brinta, babyvoeding en geweekte brokjes.

Ik ga woensdag kijken bij rittens :) Vind 't wel moeilijk zo snel na Muis maar Frummel kan echt niet met Dobby en Nox samen en zit echt een beetje weg te kwijnen in z'n eentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 17:06 



 
Profiel   

@Arashah, wat erg, sterkte :(:) En moeilijk in te schatten, maar doe vooral wat eerlijk is voor je ratjes. Tijd rekken ten koste van een ratwaardig leven zou ik niet doen. Maar dat is aan jou, ik ken je ratjes niet.

Hier in ieder geval wel fijn nieuws, gisteren heb ik m'n eerste rittens gehaald! Het zijn twee mannetjes, een zwarte en een russisch blauwe. Namen heb ik nog niet, daar ben ik echt een ramp mee := Maar uh, ze meuren wel een beetje! Echt zo'n typische babydieren geur, haha. Hopen dat dat over gaat zodra ze wat ouder worden, het zal in ieder geval niet aan de bodembedekking liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 18:14 



 
Profiel   

Arashah, wat super vervelend om te lezen. Veel sterkte! Ik denk dat je met je andere ratjes goed bezig bent en niet veel meer kunt doen dan je nu doet. Denk er over na, wanneer het genoeg is is het genoeg, niet alleen voor je ratjes maar ook voor jezelf. Je doet alles wat je kan doen!

Lynnepinny hoe gaa thet met je babies?
Smee vandaag ook kijken naar babies? Leuk. Ben benieuwd! Is altijd lastig om ze te nemen na het overlijden, maar wel beter voor je andere rat..

Beer doet het goed op het diureticum dus we gaan gewoon door. Hij is nog super fit en gezellig. Bromt soms nog een beetje, maar minder dan eerst. Denk dus dat de medicijnen zijn werk doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 12:11 



 
Profiel   

Oooh ik ben helemaal happy met m'n baby's <3

Beer en Botje :D
[ img ]
Zal morgen overdag wel even goede foto's maken, dit was in de auto naar huis en ze waren moe :(:)

Beer lijkt op deze foto net of ie naakt is maar het is een Rex en vrij licht :) En Botje natuurlijk een husky! Heb verder geen verstand van kleuren. Maar ze zijn zo lief, Botje heeft al een hele tijd in m'n nek liggen slapen. Wilde bewust in ieder geval 1 dumbo erbij, dat was Muis ook en die was ook al zo lief en knuffelig <3

En Frummel is er zo blij mee! Maakte me echt een beetje zorgen om hem, hij was zo timide geworden nadat Muis overleed. Maar hij is helemaal happy en ze kregen net al allebei een uitgebreide wasbeurt van opa Frum dus dat komt helemaal goed! :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 21:27 



 
Profiel   

Cute cute!! Heel leuk. Rex staat ook nog op mijn lijstje :))
Hoe doe jij de intro? Gewoon in de gewone kooi? Ik heb het altijd volgens de regeltjes gedaan maar het ging altijd beter op het moment dat ik stappen oversloeg :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 21:31 



 
Profiel   

Ik heb ze eerst even met z'n drieën bij me op bed gehad, vooral om te zien hoe Frummel op ze reageert. Dat ging prima, op wat snuffelen na negeerde hij ze eigenlijk vooral. Nu zitten ze in de onderste helft van m'n RS, wel nog zonder speelgoed en matjes/plateaus en dergelijke. Gewoon water, brokjes en 1 vrij groot huisje waar ze makkelijk allemaal inpassen. En daar liggen ze ook al met z'n drieën te pitten :P

Koppelen gaat hier idd over het algemeen prima op m'n eigen manier ipv al die "regels" te volgen. Ze staan op m'n slaapkamer dus mocht het vannacht toch nog misgaan word ik wel wakker en ben ik er zo bij. Maar verwacht geen gekkigheid, zo goed als het nu gaat <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 21:45 



 
Profiel   

Ik ben zo verliefd <3 En Frummel ook, hij ligt er als een soort broedse kip steeds bij :=

[ img ]

Hier ligt Beer onder z'n voorpoten en Botje ernaast. Zo tevreden met z'n kinders <3
[ img ]

Nog een duidelijkere foto:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 13:18 



 
Profiel   

@Macs, de beebjes gaan goed! Ik heb ze nu dus sinds zaterdag. Helaas heb ik hier geen opa ratje om de boel wat gerust te stellen :+ dus heel langzaam aan worden ze steeds nieuwsgieriger en minder schrikkerig. Ze vonden m'n hand vanaf het begin af aan niet eng, maar vooral mijn (plotselinge) bewegingen vonden ze best spannend. Dan schoten ze direct de sputnik in (grote favoriet dat ding) of gingen ze heel hoog in een hoekje in de tralies hangen. Inmiddels kruipen ze al vrijwillig mijn hand op en blijven ze in een rustige bui lekker in m'n nek liggen :)
Het zijn verder echt schatjes, zelfs wanneer het spannend is of ze een beetje schrikken wanneer ik ze uit de kooi haal hebben ze nooit gebeten of iets dergelijks. Hoogstens een piepje.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Namen heb ik nog niet.. := Ik vind dat echt zo moeilijk, en wil niet zomaar wat doen. Voor nu zijn het "schaapjes" en "aapjes" :P Suggesties zijn welkom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 15:17 



 
Profiel   

Ooh die zijn ook leuk! Dat neusje op de onderste foto, heerlijk <3

Namen vind ik ook heel moeilijk ja. Twijfel ook nog een beetje over Botje := Vond het wel leuk icm Beer. Plus ben enorme Disney fan en dat is het visje van Ariël. Maar het bekt weer niet echt lekker ofzo :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 15:33 



 
Profiel   

Pffff Nox heeft Botje doodgebeten |( Hoorde ineens allemaal gekrijs en Nox had 'm dus in z'n nek beet.. Toen ik hem eruit haalde leefde hij nog maar hij was eigenlijk binnen 5 minuten al weg..

Snap echt niet hoe dit heeft kunnen gebeuren |( Enige wat ik kan ontdekken is dat er in de bovenste bodemplaat een klein gaatje zit bij een hoek en dat ie daar doorheen gekropen is.. Arme baby ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 14:33 



 
Profiel   

wat een leukerts! :D

Helaas is Nova donderdag ook overleden… de dierenarts heeft haar in mijn armen laten inslapen.. was beter voor haar, haar lichaam kon ze niet Meer warm houden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 18:23 



 
Profiel   

Wat een trieste berichten hier! Sterkte allebei! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 21:19 



 
Profiel   

Smee__ schreef
Pffff Nox heeft Botje doodgebeten |( Hoorde ineens allemaal gekrijs en Nox had 'm dus in z'n nek beet.. Toen ik hem eruit haalde leefde hij nog maar hij was eigenlijk binnen 5 minuten al weg..

Snap echt niet hoe dit heeft kunnen gebeuren |( Enige wat ik kan ontdekken is dat er in de bovenste bodemplaat een klein gaatje zit bij een hoek en dat ie daar doorheen gekropen is.. Arme baby ;(


Wat heftig! Jeetje, daar zit je ook niet op te wachten. Zaten ze eigenlijk gescheiden van elkaar?
Sterkte zeg, en jij ook Arashah Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 22:05 



 
Profiel   

Wat vervelend beiden, sterkte...

Mijn jongens groeien gestaag.
[ img ]
[ img ]

Ze laten de badmat echt NIET liggen en ik heb geen idee hoe ik deze vast zou moeten maken... Iemand tips? Heb een alu kooi met een plateau. Rand is ongeveer 1cmx1cm dik en breed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 09:53 



 
Profiel   

De baby's zaten met Frummel in het onderste deel van de kooi en Dobby en Nox zitten in het bovenste gedeelte. Maar er zit dus een gaatje in de bovenste bodemplaat, denk dat ie daar doorheen gekropen is. Helemaal die kleintjes passen ook overal doorheen.. Heb er nu een extra plaat tussen liggen en kan nu nergens meer een gaatje ontdekken waar Beer dan doorheen zou kunnen..

Pfff ben er echt kapot van |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 10:53 



 
Profiel   

Denk je dat je wel een nieuwe ritten bij Beer gaat zetten of laat je het voorlopig nog maar even zo?

@AlwaysH, misschien papierklemmen? Je weet wel, van die klemmen die je dan moet 'omvouwen'. Ik heb die wel vaker gezien in kooien, en als je grote haalt kan dat best werken denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 12:12 



 
Profiel   

Was het eerste waar ik aan dacht, hebben drie verschillende namen. Maar dat kan niet, want ik heb dus een alu kooi. Het plateau heeft al een te dikke rand, en de afstand van het gaas is ook net geen cm. Dus dat is lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 12:27 



 
Profiel   

wat een leuke Fotos :D

Dank jullie wel voor het sterkte wensen! Helaas is vannacht Bo ook overleden, waaraan weet ik niet Maar ze had zich niet goed gevoeld. niezen, kort ademen. ik had al antibiotica mee gekregen en moest dat geven. Maar helaas heeft het niet mogen baten voor Bo..... Vonmorgen heb ik haar in de kooi gevonden, in dat dekentje waar ze op lag heb ik haar ook ingepakt.

in 2 weken 3 ratten… ik ben er even klaar mee nu.. Loli was een half jaar terug al gegaan, zij was Maar 1,5 jaar. en de andere drie die nu in twee weken tijd zijn gegaan waren 2 jaar en 2 maanden geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 08:46 



 
Profiel   

Sterkte, wat heftig in zo'n korte periode :( :(:) :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 09:13 



 
Profiel   

Ja idd.. morgen naar de dierenarts met de drie kleinen. Niet dat ze ziek zijn maar voor controle, even zeker zijn dat ze gezond zijn. Meer voor mijzelf om weer rustig te worden, en niet met angst dat ik nog 1 verlies.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-19 11:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 327 van de 337 [ 8421 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330 ... 337  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen