Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:05

Bedankt voor jullie snelle antwoorden en vooral ook voor de tip over leptospirose. Daar hebben jullie zeker een punt! Als het goed is, lijkt me dat de asieldierenarts daar zelf ook al zou moeten hebben over nagedacht en getest, maar ik ga het zeker navragen.

Voorlopig zit ze er nog. Als ze volgende week nog op de website staat, zal ik eens met het asiel bellen. Vooralsnog hoop ik voor haar dat haar eigenaar zich nog meldt.

veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:07

Eloya schreef:
@Veneri, wat een schattige ventjes. Voordeel aan een groepje van 3/5 vind ik dat er meer groepsdynamiek is. Het prettigste vind ik zelf dat als mijn 1e deel van de groep 1 a 1.5 is om er dan nieuwe rittens bij te halen. Zo kan je telkens je groep fris houden zonder tegelijk teveel ratjes te hebben en overlijden ze ook niet allemaal rond dezelfde periode als het goed is (je hebt natuurlijk leeftijdsuitzonderingen zowel naar boven als naar onder)
Voor leuke speeltjes en inrichting zou ik eens kijken op de fb groep Ratten & co en de website friemelsfrunniks.nl
Rattenfora zijn bijna allemaal gestopt. Volgens mij bestaat tammeratten en rattenland nog wel.



dank je voor de tips. als ik de groep uit wil breiden dan wil ik dat inderdaad pas doen als deze 2 ouder zijn, zo rond de 1,5 lijkt me dan een mooie leeftijd. maar dan zou je dus (tijdelijk) wel 4 ratten in de furat kd hebben, dat vind ik wel erg veel voor deze kooi, en wil eigenlijk niet groter. qua kooi.
wil wel voorkomen dat er tzt eentje alleen achterblijft, dus als ik merk dat ze echt ouder gaan worden en de kans bestaat dat er eentje weg gaat vallen, dan komen er 2 rittens bij.
denk dat ik het zo moet gaan doen.

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:59

veneri schreef:
Eloya schreef:
@Veneri, wat een schattige ventjes. Voordeel aan een groepje van 3/5 vind ik dat er meer groepsdynamiek is. Het prettigste vind ik zelf dat als mijn 1e deel van de groep 1 a 1.5 is om er dan nieuwe rittens bij te halen. Zo kan je telkens je groep fris houden zonder tegelijk teveel ratjes te hebben en overlijden ze ook niet allemaal rond dezelfde periode als het goed is (je hebt natuurlijk leeftijdsuitzonderingen zowel naar boven als naar onder)
Voor leuke speeltjes en inrichting zou ik eens kijken op de fb groep Ratten & co en de website friemelsfrunniks.nl
Rattenfora zijn bijna allemaal gestopt. Volgens mij bestaat tammeratten en rattenland nog wel.



dank je voor de tips. als ik de groep uit wil breiden dan wil ik dat inderdaad pas doen als deze 2 ouder zijn, zo rond de 1,5 lijkt me dan een mooie leeftijd. maar dan zou je dus (tijdelijk) wel 4 ratten in de furat kd hebben, dat vind ik wel erg veel voor deze kooi, en wil eigenlijk niet groter. qua kooi.
wil wel voorkomen dat er tzt eentje alleen achterblijft, dus als ik merk dat ze echt ouder gaan worden en de kans bestaat dat er eentje weg gaat vallen, dan komen er 2 rittens bij.
denk dat ik het zo moet gaan doen.


Tegen dan heb je mss al een nieuwe gekocht.
Ik ben op zich blij dat ik geen geld te veel heb op het einde van de maand of had al lang uitgebreid qua kooi :o

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:21

4 in een furat kan wel hoor ^^ ze liggen toch wel baan samen in 1 hangmat. Vind 4 wel idd de Max:p

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:57

Hi,

Ik wil me ook even melden. Hier druk aan het oriënteren op twee dames, maar merk dat ik niet echt Rattery's kan vinden. Laat staan de controle of ze ook goed werk verrichten.

Ik woon zelf omg Zeewolde. Hebben jullie aanbevelingen. Ik wil geen Welkoop of Ranzijn rittens.

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:20

Uit mn hoofd

Rattery shi ta zit in Loenen
Rattery ratcity in huizen
Rattery creepy critters (vaak wel kleinere ratjes) in Alphen aan de Rijn
Rattery lola in Nijmegen
Rattery Castor in Terneuzen
Rattenopvang leusden ij leusden
Rattenopvang maarn
Rattenopvang rathalla in Tilburg
Rattery topolino in elst

Dat zijn wat bekendere

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4162
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:22

Hoe ver wil je er maximaal voor rijden?

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:25

Ik wil er best een uurtje voor rijden. Dan kom je een heel eind. Maar ga eerst eens kijken in Leusden.
Dat is het dichtste bij. En dan nog wat andere.

Dankjewel

Macs

Berichten: 7635
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:46

Succes met je zoektocht! Leuk! :)

Hier liet Billy me enorm schrikken vanavond. Ik had m gezellig op de bank, stukje gedroogd brood gegeven zoals hij wel vaker krijgt.
En hij begint opeens te liggen, dus ik dacht nog: hij wordt ouder en wilt eindelijk chillen op de bank.
Maar toen begon ie ook te kwijlen en te kokhalzen.
Ik heb in zn bekje gekeken en wat slijm weggehaald met een spuitje. Daarna even snel gegoogled en het leek op een verslikking. Dus hem gewoon even zn gangetje laten gaan. Hij ging veel liggen en lag te pompen. Echt een 10cm lange sliert met bruin slijm kwam er uit zn bekkie. Ik was doodsbang.. Maar na tien minuutjes ging het weer goed met hem en ging hij weer eten. Nu is er niets meer aan de hand. Ik hou hem natuurlijk goed in de gaten en let op longontsteking en koorts. Maar hij is voor nu weer helemaal de oude.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:09

Merk dat veel sites het of niet doen. Of niet up to date. Heb contact opgenomen met Creepy Critters. Ben heel benieuwd :)

Eelmo

Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:32

Vaak zijn de FB pagina's meer up to date dat de websites, heb ik het idee :)

Macs, dat heb ik ook een keer gehad. Maar die van gaf ook echt bloed op. Nog nooit zo geschrokken! Gelukkig had ze alleen een klein wondje aan haar gehemelte.. Hoe, geen idee.. Doodeng, maar helemaal goed gekomen.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:46

Eelmo schreef:
Vaak zijn de FB pagina's meer up to date dat de websites, heb ik het idee :)

Macs, dat heb ik ook een keer gehad. Maar die van gaf ook echt bloed op. Nog nooit zo geschrokken! Gelukkig had ze alleen een klein wondje aan haar gehemelte.. Hoe, geen idee.. Doodeng, maar helemaal goed gekomen.


Goed te weten, ga ik daar ook even op kijken!

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:37

Ik had dit topic nooit moeten openen... Vroeger(10+jaar geleden) 2 ratjes gehad. Toen uit een dierenwinkel. 1 melkkliertumor gehad (2.5jaar geworden) andere nieste kleurstof (bijna 3jaar geworden)
Maar wat waren ze leuk en wat mis ik ratten toch.
Begint echt weer te kriebelen. Hopelijk kan ik ze binnenkort weer nemen. Maar dan via een rattery. Mocht iemand een goede weten in de buurt van hoorn (heb 1 in Anna Paulowna gezien. Iemand daar ervaringen mee?) O:)
Alvast informatie inwinnen is nooit verkeerd.
Tevens meteen nog een vraagje.
Wat is in jullie ogen het beste. 2 of 3 rittens/ratten?

veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:48


MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:54

Wat is het hier rustig.

Ik heb ratjes gereserveerd bij creepy critters, een kooi gekocht en ben hem druk aan het inrichten. Alles maak ik zelf achter de naaimachine :)

We moeten de kooi nog inpakken want we kregen al tips dat de traliebreedte te wijd zou zijn. No probs.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En na een fout knipsel dit er maar van gemaakt. Is kijken of ze zichzelf erin wurmen.
Afbeelding

Iemand nog leuke ideetjes voor de kooi?

veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:07

Mijn kooi is inmiddels verkocht (staat iets hierboven). De 2 mannetjes van nu 8 weken zitten nu in een single critter nation. Volgende maand komen er nog 2 rittens bij.

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:28

@MarlonNaldo, ziet er al goed uit! Leuk dat je bezig bent met matjes maken. Je zou kunnen kijken naar bijvoorbeeld bakjes/mandjes om aan de zijkant van de kooi te hangen. Ook doen touwen die door de kooi heen lopen het vaak goed en mag er wel wat knaagmateriaal in de kooi liggen. Sputnik huisjes zijn vaak ook erg favoriet!

Mijn jongste ratje Dikkie wordt over 1,5 week gecastreerd. Hij is echt zó vervelend geworden, zowel tegen mij als de kooigenootjes. Gevalletje hormonen denk ik, dus hopelijk zal dit werken. :\

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:51

@marlando wat gaaf zeg dat je alles zelf maakt!

@lynnepiny oef ja dan kan je ook niet anders dan ballen eraf

De oude kereltjes doen het nog weg goed. Gisteren de kooi gedaan, zou ze graag een grotere kooi geven maar beide klimmen ze niet meer zo fanatiek dus wil de inrichting omgooien en aanpassen voor hun leeftijd. Als iemand tips heeft ervoor graag...

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:00

Leuk topic! Ik volg zeker :j

Ik heb zelf 3 lieve vrouwen (Twitch, Rose en Napkin) en 2 mannen (Meeko en Red), ik fok ook afwisselend met ze. Althans dat is de bedoeling, Rose heeft zichzelf herbevrucht “helaas”. Niet dat het nestje niet welkom is, maar ik heb altijd veel liever dat ze rust hebben tussen de nesten in. Eigen schuld dikke bult laten we maar zeggen _O-

Wat foto’s van de beestjes nu;

Red
Afbeelding

Meeko
Afbeelding

Rose
Afbeelding

Paar rittens van Twitch en Meeko (beiden dumbo drager:D!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:05

Tnx voor de tips!!
De kooi moet zeker nog een stuk voller voor ze komen.

Wat een schatjes Sewri!!

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:55

Leuke ratjes Sewri, weet je de achtergrond van de ratjes waar je mee fokt? zien er wel schattig uit

Ik heb vorige week zondag fotoshoot gehad met mijn ratjes <3
Kreeg vandaag voorproefje, hopelijk deze week de volledige shoot binnen.
(foto rechten voor de fotograaf milou e fotografie)
Mijn duo, Tika & riddles (screenshot)
Afbeelding
Afbeelding

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:00

Eloya schreef:
Leuke ratjes Sewri, weet je de achtergrond van de ratjes waar je mee fokt? zien er wel schattig uit

Ik heb vorige week zondag fotoshoot gehad met mijn ratjes <3
Kreeg vandaag voorproefje, hopelijk deze week de volledige shoot binnen.
(foto rechten voor de fotograaf milou e fotografie)
Mijn duo, Tika & riddles (screenshot)
[ [url=m/4QAozg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IjlbHU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jazeker :j Op Red na (die komt bij een goede kennis weg) heb ik ze allemaal zelf gefokt :D

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:18

Awww, gister knuffeldag gehad en mijn rittens ontmoet. Ben stapel verliefd!!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:00

Ooo wat een leuke foto´s komen er voorbij <3

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:40

MarlonNaldo schreef:
Awww, gister knuffeldag gehad en mijn rittens ontmoet. Ben stapel verliefd!!


Leukk!

Nog een dametje van Rose die bij mij blijft, ik zweer het, ‘s werelds schattigste rittentje <3

Afbeelding