Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaNH

Berichten: 2017
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:41

Ja ik laat mijn ratjes gewoon los door sommige kamers lopen. Ik heb namelijk een aantal kamers rat-proof gemaakt en nu kunnen ze heerlijk hun ding doen :D

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:49

Ik meld me ook maar even :D
Mijn dames zijn onlangs overleden na een respectabele leeftijd van 3 en 3,5 jaar.
Ze zullen altijd een warm plekje in mijn hart hebben <3

Dingel.
Afbeelding

Dwarrel.
Afbeelding

Hoe leuk ik ze ook vind, ik neem (voorlopig) geen ratjes meer. Je moet al zo snel afscheid nemen...

stephanie404

Berichten: 363
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: in mijn huis.

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 11:54

@evita_3: Wauw das toch een hoge leeftijd. Ik lees overal dat ze rond de 2 worden. Ja dat is wel moeilijk dat een rattenleventje zo kort duurt. Nou vroeg ik me af, wat doe je met je ratjes als ze overlijden?? Ikzelf heb geen tuin om ze te begraven.

MirandaNH

Berichten: 2017
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:57

Wat een schatjes! 3 en 3,5 jaar is een nette leeftijd. Ik heb hier nu een man van 3 jaar en hopelijk blijft hij nog even bij me!

@ stephanie: ik breng ze naar de dierenarts en dan gaan ze met meerdere dieren op een soort van brandstapel. (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven) ik woon namelijk in een flat en ik kan ze ook niet begraven. ;)

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:00

Wat leuk! Zie nu dit topic! Moet nu nog even leren voor een tentamen van vanmiddag, daarna kom ik mijn ratten even voorstellen en lees ik de rest van het topic. :D

stephanie404

Berichten: 363
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: in mijn huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 12:00

Ja dat is een goed alternatief. Was al bang dat ik ze in de prullenbak moest deponeren :o

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:09

Ja, ze zijn zeker oud geworden :D
Ik heb ze gewoon in de tuin begraven.. Ik moet er toch niet aan denken ze in de groene bak te gooien!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:35

Welk ritme hebben jullie ratjes? De Garpjes lijken wel echte nachtdieren namelijk...

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:35

Paarde_bloem schreef:
@peacehorses: Waar wordt Lilith aan geopereerd?sorry voor als je dat al gezegd had maar dan heb ik daar overheen gelezen.

Laten jullie ze ook echt loslopen? Ik ben dan een beetje bang dat ik ze kwijt raak...


Lilith's staart wordt deels geamputeerd, ze is ergens vast blijven zitten en heeft zo het hele vel van haar staart afgetrokken aan de onderkant, dus ze is vanochtend naar de dierenarts gebracht en er wordt ong 1,5-2 cm van de staart geamputeerd, netjes onder narcose etcetera, dus ze is in goede handen. Vind het wel sneu, ze is hier nog maar een maandje en ze mag meteen de ziekenboeg in..

ik laat mijn ratten wel loslopen, door de hele kamer. De kabels zijn afgeschermd alleen ze willen nog wel eens in hoekjes kruipen waar ik ze niet in wil hebben, maar mijn ervaring is dat ze er ook vanzelf wel weer uit vandaan komen. Alleen Iduna is niet zo enthousiast over buiten spelen, ze lopen via de andere kooi naar buiten en kunnen dan naar beneden klimmen maar zij blijft meestal lekker op die kooi zitten en kijkt soms over de rand, of loopt over de grote kooi waar ze nu in zit. Maar ze heeft nog niet door de kamer gelopen, dat komt nog wel, alles op z'n tijd.

Lieveli, ratten zijn over het algemeen schemerdieren, dus actief in de avond en in de ochtend, maar het is per rat verschillend en meestal passen ze zich ook wel aan aan jouw ritme (als jij overdag veel met ze doet moeten ze 's avonds wel slapen). Maar die van mij kan het ook niks schelen hoor, Lilith kan overdag de hele dag rondrennen en dan alsnog 's nachts om 3 uur besluiten dat het weer tijd is om naar buiten te gaan. Iduna slaapt eigenlijk de hele dag wel, maar die maakt ook niet zo'n hels kabaal 's nachts als Lilith :+

Dagmar_1995

Berichten: 1267
Geregistreerd: 21-11-09
Woonplaats: Deventer

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:37

Wat sneu van de staart van Lilith! (wel een hele mooie naam trouwens). Wanneer mag je haar weer ophalen? Is de operatie wel helemaal goed gegaan?

Hier heb ik Boedha en Maya net voor het eerst (wel apart nog) in de gang los laten lopen, daar kunnen ze geen kant op. Ze hebben beide de grootste lol gehad! het gordijn was erg leuk om in te klimmen.. Ze laten zich al redelijk makkelijk pakken nu. Binnen 1 dag, dus dat gaat de goeie kant op! Gisteren zat ik een boterham te eten met 1 van de ratjes op schoot en die vond een klein stukje ham echt heerlijk.. Kan dit kwaad voor ratten?
Wat vinden jullie ratten trouwens van hangmatten? ik heb een hele lekkere zachte gekocht maar ho maar dat ze er in gaan hoor. Ze liggen veel liever in hun , hoe noem je dat ookal weer.. zon halve bal :P

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:58

ik heb Lilith net weer opgehaald, alles is goedgegaan en ze zit alweer te eten dus ik ben ervan overtuigd dat ze er binnen no-time weer bovenop is :D

ham kan volgens mij geen kwaad zolang het een klein stukje is, ratten zijn toch alleseters. Zolang je niet hele hamrollen erin stopt zal het wel prima zijn :P

Ik heb zelf heul erg veel hangmatjes gekregen, mijn ratten slapen alleen altijd in hun huisje wat ze bekleden met stukjes EcoBed. Maar ze vinden de fretten knuffelzak ook erg leuk om in te slapen, ik schrik me dan altijd helemaal lam omdat ik ze niet kan vinden maar dan zitten ze tussen de voering en de achterkant van de zak.. :')

stephanie404

Berichten: 363
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: in mijn huis.

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 16:01

Gelukkig voor d'r. :j

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:07

Ik heb nog geen hangmatjes... Ik heb wel een fleecekleed waar ik dit mee wil maken, en de kooi ligt vol met afgeknipte mouwen... Maar ik heb op internet gekeken, ik wil die fancy hangmatjes met dierenprintjes... Dus daar moet even voor gespaard worden. Tot die tijd liggen de Garpjes heerlijk te knarsentanden in mijn ochtendjas :')

En nee, ik kan me echt niet aankleden als ze er zoooo lief bij liggen!

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:23

je kunt ook losse stukken stof kopen met dierenprintjes, wij hebben hier ook nog stofjes met zebraprint liggen waar ooit de poef mee bekleed is. En losse fleecelapjes hebben ze ook, en een hele berg hangmatjes in alle vormen en kleuren, maargoed wat ik daarop en op de kooi bespaard heb ben ik nu weer aan dierenartskosten kwijt := ratjes en kooi en alles wat ik nu heb was in totaal iets meer dan 20 euro. Dierenartskosten; 80 euro :=

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:34

Was ik ook maar dierenarts geworden :=

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:42

haha, ik wilde dat vroeger ook maar voor mij weegt het niet tegen elkaar op.. ik wil niet voor extra geld de hele dag naar openliggende dieren kijken. Ik vond het al erg genoeg om nu m'n ratje met dat puntje van haar staart eraf te zien, laat staan als er beesten komen die aangereden zijn of iets gebroken hebben

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:43

Ik mocht ooit, als kind, een kalfje voelen in een koeienbuik. De koe perst en ik zat onder het vruchtwater. Ergens daar heb ik besloten om het onderwijs in te gaan, maar het verdient wel een stuk minder...

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:46

hahaha :+ nouja dat is dan nog wel het minst erge wat je als dierenarts kan overkomen. Maarja ik kan zelf niet zo goed tegen gebroken botten dus dan is (dieren)arts sowieso al geen optie. En ik zou zeker bij kleine dieren zoals ratten ook veel te bang zijn om iets niet goed te doen, ze zijn al zo fragiel. Laat staan van die russische dwerghamsters := die durf ik niet eens op te pakken, ben altijd bang dat ik ze platdruk

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:48

Nee ik vond het gewoon vies... Ik heb nooit zo'n moeite met medische dingen als bloed en wonden e.d. Ik was drie weken terug naar een freakshow waarbij een meisje allemaal naalden in zichzelf stak en bloedde als een rund. Allemaal meisjes naast me werden beroerd maar ik heb zoveel gezien toen mijn vader in het ziekenhuis lag dat ik alles kan hebben, mits het niet bij een familielid is.

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:55

tsja dan moet je inderdaad toch maar dierenarts worden, en dan de bevallingen gewoon aan je collega overlaten :P maargoed laten we even terug ontopic gaan :=

Ik vroeg me eigenlijk de hele dag al af of de mensen met meerdere ratten hier (dus MirandaNH en misschien komt RedPassion ook nog wel langs?) hun mannen in dezelfde kamer hebben als de vrouwen, wel in aparte kooien, dat begrijp ik, maar hoe gaat het bijvoorbeeld als een van de vrouwen flapperig is, reageren de mannen daar nog op? En hoe?

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:04

Een dierenarts verdient helemaal niet zoveel hoor :) En daarnaast is 80 euro voor een operatie helemaal niet zo schrikbarend, voor een baarmoederverwijdering kan het oplopen tot 200 euro. Het zijn gewoon dure huisdieren, ookal zijn ze niet zo groot ;)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:23

Mwoah, ik ken 2 dierenartsen (tante plus vriend) en die doen het leuk hoor :P Ah well, ze werken hard. Ik denk dat alle dieren wel duur zijn? Behalve vissen :')

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:28

MissAnnemijn: ik vind het ook niet duur voor de operatie, 't is gewoon jammer als mensen allemaal meewerken om de ratten een beter leven te geven zodat ik voor iets meer dan 20 euro al m'n spullen had, en dat 't kind zichzelf dan zo verwondt dat ze binnen een maand al 80 euro gekost heeft :') En ja, dieren houden is nou eenmaal duur. Onze hond en kat hebben bij elkaar ook al wel 3000-4000 euro gekost, en dan is de hond nog niet eens oud.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:01

peacehorses schreef:
MissAnnemijn: ik vind het ook niet duur voor de operatie, 't is gewoon jammer als mensen allemaal meewerken om de ratten een beter leven te geven zodat ik voor iets meer dan 20 euro al m'n spullen had, en dat 't kind zichzelf dan zo verwondt dat ze binnen een maand al 80 euro gekost heeft :') En ja, dieren houden is nou eenmaal duur. Onze hond en kat hebben bij elkaar ook al wel 3000-4000 euro gekost, en dan is de hond nog niet eens oud.


Ik ben blij dat ik voor mijn paarden altijd een verzekering heb.. Abel is een voorzichtig paard maar ik heb ook boenders gehad :')

Moet ik trouwens niet met mijn ratjes naar de dierenarts? Ze hebben geen klachten, maar voor een check-up? Of is dat een beetje overdreven?

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:21

het kan altijd maar ik zou zelf zeggen dat als ze geen raar gedrag vertonen of veel krabben oid dat het niet persé nodig is. Maarja beter een keer teveel gecheckt dan een keer te weinig natuurlijk. Weet niet of je ze van een dierenwinkel hebt of van een rattery?