Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 337 [ 8421 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 337  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ratteneigenaren verzamel u!!

 
Profiel   

SRY schreef
Ook ik heb 2 ratjes :D, genaamd: Bacardi (zwart) en Breezer (bruin) :') en het zijn 2 zusjes :)

toen ze nog klein waren
[ img ]

en zo zijn ze nu
[ img ]

Want een leukers bacarda lijkt wel een beetje op mijn thelma:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 17:00 



 
Profiel   

Hey! Wat leuk. Ik heb ook twee ratjes, Hajo en Floris (oftewel Jody en Floortje). Ik zal later wat foto's maken! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 17:05 



 
Profiel   

Solar schreef
Hey! Wat leuk. Ik heb ook twee ratjes, Hajo en Floris (oftewel Jody en Floortje). Ik zal later wat foto's maken! :)

Bleken het vrouwtjes te zijn??

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 17:07 



 
Profiel   

stephanie404 schreef
Solar schreef
Hey! Wat leuk. Ik heb ook twee ratjes, Hajo en Floris (oftewel Jody en Floortje). Ik zal later wat foto's maken! :)

Bleken het vrouwtjes te zijn??

Nee, dat zit wat ingewikkeld...

Wij hadden een paar jaar terug een ratje overgenomen van een collega van m'n moeder. Dat was volgens haar een mannetje dus hij heette vanaf die dag Bruno. We vonden het wel sneu dat ie alleen was dus gingen we naar een rattery en deze meneer gaf ons ook een mannetje mee, althans dat dacht hij...
De dierenarts kon ons een aantal dagen later vertellen dat het toch echt allebei vrouwtjes waren... :=

Dus nu is het traditie geworden om dames een herennaam te geven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 17:16 



 
Profiel   

_O- _O- _O- _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 17:17 



 

Leuk dat er toch best veel mensen hier zijn die ratten hebben!

MirandaNH schreef
@ RP: Nee ik doe het niet via SOK maar gewoon zelf! Een vriendin van me wil graag via de ROLL opvang plek worden, maar ik wou gewoon zelf wat opstarten, lekker voor mezelf bezig zijn. Heb zelf gewoon wat opgezet en financieer het momenteel ook zelf (met lieve ouders dan haha). Maar ik wil heel graag ratjes helpen en ik denk dat ik dat zo op deze manier goed kan doen! Ik heb momenteel plek voor 10-12 opvangers. Misschien herrinder je mijn nieuwe zwarte kooi nog (zitten 2 aparte kooien in voor 4/5 ratjes per kooi)?? Die wordt helemaal voor de opvang gebruikt en ik ben bezig met een XL. Ben niet super groot maar voor mijn gevoel kan ik ieder ratje zo ook voldoende aandacht geven. :)
Hoe gaat het bij jou met de ratjes en opvangers? En met Creep? Dat vind ik zo''n geweldige rat, heerlijke uitstraling altijd op de foto''s!! En hoe is het met Kindje? :D


Wat goed! Echt heel leuk. :j Ik hoop dat het financieel niet (te) zwaar wordt, dat aspect weerhoudt mij er nog altijd van om op te gaan vangen... (en het feit dat ik zo slecht afstand kan doen :o )
Die kooi herinner ik me inderdaad wel, is een prima kooi voor dat aantal opvangers! En dan heb je inderdaad genoeg tijd om iedereen aandacht te geven. :)

Hier gaat het redelijk, heb helaas heel vaak de DA moeten bezoeken de laatste 2 maanden. Niet helemaal onverwacht natuurlijk, minstens de helft van mijn groep is 'oud' (boven de twee), dus de kans dat ze wat krijgen is groter. Maar wennen zal het nooit...

Met Creep gaat het naar omstandigheden goed, hij blijft wat kwakkelen met zijn blaas maar momenteel gaat dat goed. En verder is hij gewoon zijn grappige, brutale zelf. :D
Kindje is ook oud aan het worden, ze was laatst niet helemaal fit en leek buikpijn te hebben. De DA vond haar darmen wat onrustig aanvoelen en daar heeft ze nu medicijnen voor en gelukkig werkt dat! Ze is nog steeds heel ondernemend maar vergeet daarbij dat ze voor sommige dingen te oud en onhandig is geworden. :D Maar ondanks alles blijft ze mijn vrolijke knuffeltje. :+:

Hoe gaat het met jouw ratten, jij had toch ook een paar oudjes of zijn die er inmiddels al niet meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 17:18 



 
Profiel   

@ RP : Financieel kan het soms wat moeilijk zijn maar gelukkig heb ik een hele toffe dierenarts die me goed helpt (en toevallig ook veel verstand van ratjes heeft wat het belangrijkst is natuurlijk). Erg vervelend dat je veel bij de dierenarts bent geweest! Ik heb dat ook gehad, heb net 3 dames achter elkaar verloren en 2 van mijn 3 broers (Zaraki en Kiba, misschien zeggen ze je nog iets) zijn helaas ook ingeslapen.. Momenteel heb ik nog 2 oudjes (Prince, BES die is blind aan 1 oog, hij gedraagd zich oud maar hoe oud hij is weet ik niet, hij is 3 x gedumpt geweest en Renji, hij is de broer dus van Kiba en Zaraki, hij is nu bijna 3 jaar en zit gelukkig nog helemaal goed in zijn vel!) voor de rest zit het tussen de 1,5jaar en een aantal maandjes in, lekker jong hier allemaal dus! Fijn dat het nu met Kindje wel wat beter gaat! Dat heb ik altijd zo'n leukerdje gevonden :D en mooi dat Creep het ook goed doet ondanks zijn blaas! Hij lijkt heel veel op mijn overleden Rock Lee (mijn castraat, die zegt je vast nog wel iets) misschien dat ik hem daarom zo super vind hihihi. Heb jij op het moment ook nog ratjes in knuffeltherapie zitten?? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 17:34 



 
Profiel   

Mijn ratjes... Kan ik ze nu al uit de kooi halen en gewoon aan me laten wennen? Of is dat zielig? Uit mijn hand eten ze niet, van de lepel wel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 17:50 



 
Profiel   

Mijn kleine louise had 1 grote droom :D :j . Ze wilde graag met haar disneyheld ratatouille op de foto. Dus vrouwtje heeft aarde en hemel bewogen om die droom werkelijkheid te laten worden :)) En ja hoor hij wilde wel met mijn kleine louise op de foto _O- _O- .
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 17:53 



 
Profiel   

lieveli schreef
Mijn ratjes... Kan ik ze nu al uit de kooi halen en gewoon aan me laten wennen? Of is dat zielig? Uit mijn hand eten ze niet, van de lepel wel..

Ik zou zeggen van wel, maar ben een beginner met ratjes dus weet het niet zeker :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 17:54 



 
Profiel   

Hebben jullie ook zo dat savonds alles mooi hangt en poepjes gekuist, kom je dan de volgende morgen kijken is er wel een hangmattouw afgeknaagd, liggen de kussentjes op de grond, het grote poepbakje helemaal omgekanteld waardoor de inhoud op de grond ligt, heel het huis verhuisd..

Hahaha hoe ze het toch doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 19:48 



 
Profiel   

Jaa nog een ratteneigenaar die zich meld! Ben al jaren de eigenaar van verschillende ratjes geweest, meestal japanse. Nu heb ik 1 japanse en 1 hele mooie beige met zwarte oogjes. Mijn lieve beebies! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 19:50 



 
Profiel   

friends_f_e schreef
Hebben jullie ook zo dat savonds alles mooi hangt en poepjes gekuist, kom je dan de volgende morgen kijken is er wel een hangmattouw afgeknaagd, liggen de kussentjes op de grond, het grote poepbakje helemaal omgekanteld waardoor de inhoud op de grond ligt, heel het huis verhuisd..

Hahaha hoe ze het toch doen :D

Ja bij mij ook hoor. Ze gooien altijd de dekentjes uit de mandjes. En dan kom ik in de ochtend beneden en dan liggen ze heel zielig samen opgerold in een kaal mandje. Ja ja moeders zal wel weer een dekentje op jullie leggen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 19:55 



 
Profiel   

Ik ook! Ik heb 3 dames. Ienie, Minnie en Muis. Ze zijn wel verwoestend, ze kruipen zo door m'n mouw of gaan onder m'n shirt zitten, en ik zag gister dat ze m'n hempje kapot hadden gebeten. En ik had ook een handdoek te dicht bij de kooi gelegd die ze toen naar binnen hebben getrokken en kapot hebben gemaakt. Maar het zijn wel echt schatjes... Alleen heb ik net bij Minnie een bultje ontdekt, bij haar kaak onder haar oogje. Woensdag gaan we met haar naar de dierenarts. Hopelijk kan het weggehaald worden. Ze zijn nog maar een half jaar oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 20:01 



 
Profiel   

Nou succes met Minnie hopelijk komt het goed!! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 20:03 



 
Profiel   

Dankje, ik hoop het ook, het bultje is denk ik zo'n halve cm groot en het zit niet vast aan de kaak, dus je kunt het een beetje bewegen. Verder is ze ook helemaal gezond, dus ik denk wel dat het goed komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 20:09 



 
Profiel   

Hallo!
Ik kom me ook eens melden, sinds vandaag trotse eigenaresse van 2 vrouwtjes ratten. Gekregen van mijn oom en tante. Inclusief een prachtig grote kooi. Ze zijn nu 8 weken oud en heten Boeddha en Maya. Dit is voor het eerst dat ik ratten heb (altijd muizen en hamsters gehad) dus vind het allemaal nog erg spannend wel... hihi. Boeddha is al heel erg tam en rustig, Maya is wat springeriger en moeilijk te pakken. Nu sinds een tijdje zitten ze echter al een hele poos in de buis, zijn niet makkelijk naar buiten te lokken. Waarschijnlik ben ik overbezorgd, maar dit kan nu toch niet heel veel kwaad? ze hebben helemaal in de auto moeten zitten van Amersfoort naar deventer en natuurlijk alle nieuwe indrukken en een nieuwe kooi. Vraag het toch maar even voor de zekerheid aan jullie.. ik denk toch dat ze gewoon een beetje aan het bijkomen zijn?

Op het moment staan ze boven in mijn kamer i.v.m met de hond. Maar het staat misschien toch in de planning ze beneden neer te zetten zodat ze meer aanspraak hebben en er meer "te zien" valt. Er is altijd wel iemand thuis maar niet altijd iemand op mijn kamer. Wat raden jullie aan?

Nougoed, een lang verhaal! haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 20:24 



 
Profiel   

Ik denk dat het wel weer goed komt. Mijn ratjes waren eigenlijk in 3 dagen al helemaal tam geworden. Eerst kon ik ze ook helemaal niet pakken en heb ik er met een handschoen aan achteraan gezeten. Maar dit is heel snel verbeterd en nu komen ze gelijk het hokje uit als ik hem open doe. Veel succes ermee!

Heeft iemand trouwen een leuk idee om het hok uit te breiden? Mijn hok is denk ik ongeveer 120 cm hoog x 50 x 60. Het is niet heel klein, en ze komen er ook meerdere keren per dag uit, maar ik vind het toch leuker als ze wat meer ruimte hebben. Ik heb ergens gezien dat ze van pet flessen buizen maken. Misschien kan ik dat als 'bruggetje' gebruiken naar een doos. Dat ze daar ook in kunnen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 20:50 



 
Profiel   

Dagmar_1995 schreef
Hallo!
Ik kom me ook eens melden, sinds vandaag trotse eigenaresse van 2 vrouwtjes ratten. Gekregen van mijn oom en tante. Inclusief een prachtig grote kooi. Ze zijn nu 8 weken oud en heten Boeddha en Maya. Dit is voor het eerst dat ik ratten heb (altijd muizen en hamsters gehad) dus vind het allemaal nog erg spannend wel... hihi. Boeddha is al heel erg tam en rustig, Maya is wat springeriger en moeilijk te pakken. Nu sinds een tijdje zitten ze echter al een hele poos in de buis, zijn niet makkelijk naar buiten te lokken. Waarschijnlik ben ik overbezorgd, maar dit kan nu toch niet heel veel kwaad? ze hebben helemaal in de auto moeten zitten van Amersfoort naar deventer en natuurlijk alle nieuwe indrukken en een nieuwe kooi. Vraag het toch maar even voor de zekerheid aan jullie.. ik denk toch dat ze gewoon een beetje aan het bijkomen zijn?

Op het moment staan ze boven in mijn kamer i.v.m met de hond. Maar het staat misschien toch in de planning ze beneden neer te zetten zodat ze meer aanspraak hebben en er meer "te zien" valt. Er is altijd wel iemand thuis maar niet altijd iemand op mijn kamer. Wat raden jullie aan?

Nougoed, een lang verhaal! haha!

Hallo,
Gefeliciteerd met je ratjes. Ik denk dat ze indd aan het bijkomen zijn hoor. Hadden mijn ratjes ook de eerste paar uur. Je kan ze wel het beste in de huiskamer zetten hoor dan hebben ze lekker rumoer om hun heen. En de hond wend er wel aan. Ik heb geen hond maar 3 katten en die zijn er ook helemaal aan gewend geworden dus als het met katten lukt dan ook met de hond. Heb je al een foto van ze *-:) . Leuke namen heb je bedacht +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 20:53 



 
Profiel   

Tara_Jenny schreef
Ik denk dat het wel weer goed komt. Mijn ratjes waren eigenlijk in 3 dagen al helemaal tam geworden. Eerst kon ik ze ook helemaal niet pakken en heb ik er met een handschoen aan achteraan gezeten. Maar dit is heel snel verbeterd en nu komen ze gelijk het hokje uit als ik hem open doe. Veel succes ermee!

Heeft iemand trouwen een leuk idee om het hok uit te breiden? Mijn hok is denk ik ongeveer 120 cm hoog x 50 x 60. Het is niet heel klein, en ze komen er ook meerdere keren per dag uit, maar ik vind het toch leuker als ze wat meer ruimte hebben. Ik heb ergens gezien dat ze van pet flessen buizen maken. Misschien kan ik dat als 'bruggetje' gebruiken naar een doos. Dat ze daar ook in kunnen...

Maar ze knagen zich toch uit een doos?? Lijkt me niet echt veilig. Wel heb ik op sites gelezen dat ze tralie wegknippen waaraan ze dan een bijdeel vastmaken bovenop of zij. Voor de rest zou ik het niet weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 20:58 



 
Profiel   

Tara_Jenny schreef
Ik denk dat het wel weer goed komt. Mijn ratjes waren eigenlijk in 3 dagen al helemaal tam geworden. Eerst kon ik ze ook helemaal niet pakken en heb ik er met een handschoen aan achteraan gezeten. Maar dit is heel snel verbeterd en nu komen ze gelijk het hokje uit als ik hem open doe. Veel succes ermee!

Heeft iemand trouwen een leuk idee om het hok uit te breiden? Mijn hok is denk ik ongeveer 120 cm hoog x 50 x 60. Het is niet heel klein, en ze komen er ook meerdere keren per dag uit, maar ik vind het toch leuker als ze wat meer ruimte hebben. Ik heb ergens gezien dat ze van pet flessen buizen maken. Misschien kan ik dat als 'bruggetje' gebruiken naar een doos. Dat ze daar ook in kunnen...

een 2e kooi er los boven op zetten.. heb ik ook gedaan..
hoeft niet eens vast staat wel stevig.. een doos zijn ze zo door..

ik heb dan de plastic bak van de bovenste kooi er niet bij.. dus hij staat dan op de andere en die duer heb ik dan met een ketting openstaan ze klimmen er zelf wel in en uit.. heb een platteau ervlak boven en 2 trapjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 21:03 



 
Profiel   

Ja, dat is waar. Dat lijkt me ook niet zo veilig.
Dan ga ik eens rondkijken voor een andere kooi zodat ze een dubbele hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-12 21:44 



 
Profiel   

Heeft iemand tips voor het tam maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 01:07 



 
Profiel   

lieveli schreef
Heeft iemand tips voor het tam maken?


Ik heb mijn ratjes ook vanaf dat ze kleintjes waren... Wat bij mij helpt is ze los laten lopen (als dat kan natuurlijk) en altijd wat kleins te snacken bij je hebben, stukje brood of stukje fruit... Daar worden ze heel gezellig van! Ze komen geregeld vanzelf bij me kijken, zitten, chillen :j

Hebben jullie trouwens ook ontdekt dat er een piepklein jagertje in ratjes schuilt? Een touwtje over de grond slepen is echt hilarisch... Ze jagen het echt achterna! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 02:11 



 
Profiel   

friends_f_e schreef
Hebben jullie ook zo dat savonds alles mooi hangt en poepjes gekuist, kom je dan de volgende morgen kijken is er wel een hangmattouw afgeknaagd, liggen de kussentjes op de grond, het grote poepbakje helemaal omgekanteld waardoor de inhoud op de grond ligt, heel het huis verhuisd..

Hahaha hoe ze het toch doen :D


Ja hier hetzelfde. Altijd handdoekje uit huisje halen, huisje verplaatsen, alles wat op het plankje ligt dat ligt opeens onder. En ik het maar goed leggen elke keer maar weer :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 11:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 337 [ 8421 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 337  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen