Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 337 [ 8421 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 337  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ratteneigenaren verzamel u!!

 
Profiel   

Zag hier de vraag voorbij komen of mannetjes nou echt zo stinken, ik heb er geen last van.... Heb dan wel geen vergelijkingsmateriaal met vrouwtjes, maar als je de kooi goed schoon houdt valt het echt wel mee. :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 13:34 



 
Profiel   

Mijn mannetjes rieken niet naar urine maar veel eerder naar poep alhoewel ikzelf daar niet zo een last van heb, mijn ouders en de rest komen dan binnen en trekken hun neus op terwijl ik nooit iets riek als ik binnen kom om binnen zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 18:16 



 
Profiel   

Oh ik meld me hier ook! Ik ben Mirjam, 18 jaar en heb twee rattendames sinds iets minder dan een maand, heb onlangs ook een topic over ze geopend: [BB-ITP] mijn kinders tuigloos te paard

de een is dus Iduna, een russisch blauw/mink dame met europees berken tekening. Ben er nog niet geheel uit wat voor kleur ze nou is, ze lijkt in mijn ogen meer grijsbruin dan grijsblauw maar m'n vriend zegt weer andersom. En ja wie heeft er dan gelijk? :+
de ander is Lilith, een husky dame. Ze zijn allebei een jaar oud en zoals ik dus al zei, zijn ze hier iets minder dan een maand. Ze waren niet geheel tam toen ze hier kwamen (bijten naar mijn handen en zich niet aan laten raken) maar inmiddels zijn we een heel eind verder en kan ik een van de dames zelfs al op schoot nemen, dan kruipt ze lekker onder m'n vest. Ook loopt ze los door de kamer omdat ik haar rustig op kan pakken als ik dat wil, de ander is wat terughoudender en blijft vooral in de kooi zitten, ook als alle deuren open staan. Overigens maakt Lilith gerust zelf de deur open, werd een paar dagen terug wakker met een rat op m'n hoofd, had ze dus de deur (die dus echt niet lam is oid) zelf even opengemaakt, was op de grond gesprongen en vanaf daar op m'n bed := gek beest. Dus toen maar even extra beveiliging op de deurtjes gedaan.

Wat ik hier lees over mannen, die willen gewoon nog wat vaker hun territorium afbakenen. Ik denk dat het ook afhankelijk is van wat voor bodembedekking je gebruikt en hoe vaak je verschoont etc. Mijn dames kunnen ook aardig stinken namelijk, zeker als ze de hele dag in hun mandje hebben gelegen ruikt dat niet bepaald fris meer. Ze zijn overigens wel zindelijk (poepjes op het toilet). Maar ik merk zelf wel als ik even buiten ben geweest en ik kom terug m'n kamer op dat ik het ruik, maar als ik hier zit merk ik het niet.

Ikzelf moet wel met slecht nieuws beginnen want m'n husky dame heeft haar staart 'afgestript': er zit geen vel meer op, alleen nog spier, tot een cm of 2 vanaf de staartpunt. Die gaan we morgen dus laten amputeren, omdat er vanavond geen dierenartsen meer werkzaam waren hier in de omgeving. Ik heb geen idee hoe het gekomen is maar ik heb haar wel even apart gezet zodat ze zo min mogelijk prikkels aan haar staart heeft, bij alles wat ze aanraakt schreeuwt ze alsof ze doodgaat namelijk, arm dier :( Nu zit ze op een zacht glad dekentje en ze is nu gewoon stil. Ik vond het wel sneu want toen ze nog in de grote kooi zat met de andere rat kon ze niet meer springen, ze wilde op haar plateau springen en viel meteen er weer achterover af en dat gebeurde ook met haar trappetje en huisje bovenin de kooi, dus ik heb het deurtje opengezet zodat ze zelf naar haar 'ziekenboeg' kon lopen, ik wil haar ook niet nog meer stressen door haar nu op te moeten pakken.

sorry voor de lange eerste post maar ik hoop dat ik hier gezellig mee kan praten over ratten! :)


overigens, lieveli, volgens mij heb jij een remy kooi en dat lijkt me niet zo goed voor ratten aangezien ze niet zoveel op tralies kunnen lopen, en daarnaast, als je twee mannen hebt lijkt die kooi mij HEUL erg klein.. als ze dan volgroeid zijn passen ze maar net op zo'n verdieping, beetje sneu..
voor zover je dit kunt lezen, als je me niet geblokkeerd hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 22:47 



 
Profiel   

@peacehorse: Welkom :D had je vorige topic over je ratjes al gezien echt heeeel leuk. :j . Wauw gestript wat houd dat precies in?? Heeft ze dat gewoon zelf afgebeten :? . Zoals je uitlegt lijkt het me zeeer pijnlijk ;( . We zitten in hetzelfde schuitje heb mijn twee rattendames ook net iets meer dan een maand. Leuk zijn ze he? <3 Of heb je hiervoor al ratjes gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 23:07 



 
Profiel   

peacehorses schreef
overigens, lieveli, volgens mij heb jij een remy kooi en dat lijkt me niet zo goed voor ratten aangezien ze niet zoveel op tralies kunnen lopen, en daarnaast, als je twee mannen hebt lijkt die kooi mij HEUL erg klein.. als ze dan volgroeid zijn passen ze maar net op zo'n verdieping, beetje sneu..
voor zover je dit kunt lezen, als je me niet geblokkeerd hebt


Ik heb geen Remy kooi. :)

Oh wacht, ik zie idd het plaatje... Maar mijn kooi is ruim een meter bij een meter... En die 2 bovenste verdiepingen gaan er uit, en de onderste wordt bedekt met karton...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 23:11 



 
Profiel   

stephanie404 schreef
@peacehorse: Welkom :D had je vorige topic over je ratjes al gezien echt heeeel leuk. :j . Wauw gestript wat houd dat precies in?? Heeft ze dat gewoon zelf afgebeten :? . Zoals je uitlegt lijkt het me zeeer pijnlijk ;( . We zitten in hetzelfde schuitje heb mijn twee rattendames ook net iets meer dan een maand. Leuk zijn ze he? <3 Of heb je hiervoor al ratjes gehad.


gestript houdt gewoon in dat het vel er op wat voor manier dan ook vanaf is, ik weet niet zo goed hoe ik het anders uit moet leggen. Niet zelf afgebeten, waarschijnlijk ergens klem gezeten of vastgehouden door de andere rat hoewel me dat sterk lijkt. Pijnlijk is het in elk geval ja.

Ik heb nog niet eerder ratten gehad nee, dit zijn de eersten! :) maar er zullen er nog wel meer komen als ik het zo bekijk, haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 23:28 



 
Profiel   

De Garpjes liggen al de hele avond in mn trui te slapen... Op snoep zijn ze trouwens helemaal niet happig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 23:29 



 
Profiel   

@peacehorse: Ja ik ben ook helemaal overstag zou ook graag nou twee vrouwtjes erbij willen.
@lieveli: Ow wat lief dat ze bij je slapen. Bij mij slapen ze nog niet bij me ;( Ik ben alleen maar goed om mee te spelen en voedsel van te ontfutselen _O- _O- . Mensensnoep >;) Das toch helemaal niet goed voor ze :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 23:33 



 
Profiel   

friends_f_e schreef
Mijn mannetjes rieken niet naar urine maar veel eerder naar poep alhoewel ikzelf daar niet zo een last van heb, mijn ouders en de rest komen dan binnen en trekken hun neus op terwijl ik nooit iets riek als ik binnen kom om binnen zit.

Ja denk ook dat het er gewoon aan ligt of je eraan gewend bent of niet. Als ik bij mijn oma op visite kom zegt ze ook altijd dat ik naar paard ruik :+ Nou ik ruik het niet hoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 23:35 



 
Profiel   

stephanie404 schreef
@peacehorse: Ja ik ben ook helemaal overstag zou ook graag nou twee vrouwtjes erbij willen.
@lieveli: Ow wat lief dat ze bij je slapen. Bij mij slapen ze nog niet bij me ;( Ik ben alleen maar goed om mee te spelen en voedsel van te ontfutselen _O- _O- . Mensensnoep >;) Das toch helemaal niet goed voor ze :?


Ik geef ook geen mensensnoep? Dat eet ik zelf niet eens :')

Ik heb yoghurtdrops en bananenchips gehaald maar het doet niets. Vruchtenjoghurt van een lepel en groente vinden ze veel lekkerder...

Ik stop de Garpjes nu gewoon in mijn trui, eerst de een en na een uurtje de ander. Zo raken ze gewend aan mijn geur en leren ze dat ik ze niets doe. Sowieso denk ik dat mannetjes wel veel rustiger zijn...

En de Garpjes hebben gewoon een heel fijn karakter...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 23:36 



 
Profiel   

Ow gelukkig dacht al: Wat raar dat je ze snoep geeft _O- _O- . Heb ook al gehoord dat mannetjes veel rustiger zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 23:39 



 
Profiel   

Hebben jullie nog leuke tips voor vermaak voor je ratjes?? Of misschien iets verrassends wat jullie ze als snack af en toe geven??

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 23:40 



 
Profiel   

Nou alleen groente en fruit hier :') En spelen doen ze eigenlijk alleen met elkaar, de balletjes en buizen vinden ze niet zo...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 23:44 



 
Profiel   

Ja ik geef ze ook groente en fruit en ook 1x in de 1 a 2 weken een eitje en af en toe een gedroogde boterham. Maar dacht misschien weet iemand nog wat anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 23:47 



 
Profiel   

Gatver Garp ligt zijn gevoelige plek te likken terwijl hij in mijn BH zit. Gatver :/ Daar gaat zijn rattige onschuld...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 23:51 



 
Profiel   

ik denk dat het grootste vermaak wel een ei is inderdaad. Maar ratten kunnen zich volgens mij met vrijwel alles wel vermaken, verstopplekjes, dingetjes om op te kauwen, dingetjes om aan te klauteren.. Iduna vindt het EcoBed bijvoorbeeld heel leuk, ze verzamelt alle stukjes en legt ze in haar huisje om er een nestje van te maken. En Lilith vindt deuren openmaken heel leuk en dingen proberen te grijpen door de tralies heen (het is soms net zo'n gevangene, zit ze met die pootjes aan de tralies en haar neus er doorheen). En zij vindt het leuk om dingen kapot te knagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 23:52 



 
Profiel   

Peacehorses, hoe kom je aan de naam Lillith? Ik ken hem alleen uit het Jodendom.. Iduna is trouwens ook een aparte naam!

Ik hou het toch echt op de Garpjes, ik weet niets leuks dat bij Garp past...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-12 23:57 



 
Profiel   

Ik heb het rattenvirus, hahaha! Mijn zoon mocht eindelijk twee ratjes houden op zijn kamer. Eerst vond ik het idee van ratten in huis maar niks, bah vies! Maar hij heeft echt een heel jaar gespaard, gesmeekt en veel info opgezocht. Hij heeft twee broertjes uitgekozen bij een fokker, Muffin en Oreo. Mijn dochter vond de ratjes zo leuk, ze wilde er ook eentje voor haar zelf. Dat mocht wel, maar die moest dan wel bij Muffin en Oreo in het hok wonen. Zei heeft een hele mooie zilver kleurige man genaamd Lucky. Hij kon het gelijk goed vinden met de twee broertjes. Ik moet zeggen dat ik nu helemaal om ben, ze zijn zo leuk! Ze hebben ieder hun persoonlijkheid en ze zijn echt slim. DE fokker van Oreo en Muffin had nog een enkel mannetje over, het kneusje van het nest. Ik vond hem toen we de twee broers gingen ophalen al zo leuk. Na een maand zat hij daar nog en heb ik hem ook opgehaald en aan onze drie mannen gekoppeld. Hij is zwart ier en heet Pippin, hij is heel klein voor zijn leeftijd maar verder helemaal gezond. Het is echt een schatje <3
Ik zal morgen snel wat foto's maken van de vier mannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-12 00:40 



 
Profiel   

lieveli schreef
Peacehorses, hoe kom je aan de naam Lillith? Ik ken hem alleen uit het Jodendom.. Iduna is trouwens ook een aparte naam!

Ik hou het toch echt op de Garpjes, ik weet niets leuks dat bij Garp past...


Lilith was ook de slang in het verhaal van Adam en Eva, maar ik heb 'm eigenlijk 'gewoon' verzonnen, omdat ik het een mooie naam vond. Later kwam ik erachter dat Lilith Immaculate een nummer was van Cradle Of Filth wat ik graag luister, of in elk geval, dat wist ik wel maar ik dacht er niet bewust zo bij na. Eerst heette zij "dropje" en de andere "Vernietiger van Volkeren". Andersom was logischer geweest, gezien de kleuren maar ook gezien de karakters :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-12 01:09 



 
Profiel   

Lillith is het kwaad! Hihi..

De Garpjes hebben hier hun dolle 5 minuten. Langer blijven ze echt niet wakker :') Ik vind het zo spannend, mijn eerste ratjes. Bij alles wat ze doen google ik even of het normaal is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-12 01:32 



 
Profiel   

Ja eigenlijk wel, maargoed er zit geen kwaad in verder, ze is alleen hyperactief en hyperintelligent :') Als ze los mag lopen gaat ze ook altijd nét tussen die gaatjes waar ik dacht dat ze niet doorheen zou passen en waar ik haar niet meer te pakken krijg. Maargoed ik weet inmiddels dat ze vanzelf eronder vandaan komt :P
Overigens, Iduna heet eigenlijk Iðunn (maar dat is tegenwoordig uitgesproken als Iduna), naar een godin uit de Noorse mythologie. Ik wilde de ratten eerst ijslandse namen geven, maar dat werd me wat te vermoeiend met uitspreken.

Lilith mag zo naar de dierenarts, helaas hadden ze al een spoedoperatie dus moet ze wachten tot kwart over 11.. maar ze ligt nog lekker te slapen dus zolang ze dat volhoud en niet zichzelf pijn gaat doen, komt het wel goed. Heb wel medelijden met het arme kind, moet ontzettend veel pijn doen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-12 09:13 



 
Profiel   

Arm diertje... Veel sterkte er mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-12 11:25 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-12 11:29 



 
Profiel   

Uiteindelijk wel denk ik. Een dier in een hokje heeft altijd iets sneus vind ik, mijn paard staat ook niet de hele dag binnen...

Maar een rat moet het wel kunnen, ik kan me voorstellen dat een rat veel te nieuwsgierig is.. De Garpjes zijn tot nu toe net stoners, die kunnen het wel straks denk ik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-12 11:33 



 
Profiel   

Ik laat die van mij wel los lopen, maar niet op de grond. Ze staan in de huiskamer en als ze op de grond lopen kunnen ze makkelijk achter het gasfornuis,koelkast,tv kast waar veel gevaarlijke draden lopen. Heb het wel al is een keer geprobeerd met boeken etc, maar dat werkt niet. Wel laat ik ze elke dag op de bank los en van daaruit kunnen ze ook op de vensterbank en sidetable zo kunnen ze wel lekker los lopen. Die van mij springen niet op de grond dus mooi alternatief.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-12 11:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 337 [ 8421 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 337  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen