Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 01:33

Mijn ratjes gaan met het mooie weer (en weinig verschil qua temperatuur tussen buiten en binnen) wel mee naar buiten ja, maar dan wel op schoot / schouder met een hangmat / knuffelzak waar ze zich kunnen terugtrekken.

Ik wil voor mijn 2 jonge mannen wellicht nog keer een tuigje omdat ik aan hen echt merk dat ze het leuk vinden, maar vind het dan wel te spannend om ze los met niks eraan mee te nemen op mijn schouder. Maar in de tuin bij ons op de bankjes gewoon zonder iets.

Mijn ratje Pom heeft gisteren opnieuw mogen dekken, hopelijk over 3 weken opnieuw knappe pom babies, het hoever er alleen niet opnieuw 16 te worden
Nu een vrouwtje van rattery shi-ta gedekt <3

vaxie

Berichten: 285
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:52

Bedankt voor jullie antwoorden MarlonNaldo & Linnepinny! Ze slapen ondertussen met z’n 3en, dus jullie hadden helemaal gelijk. Toch zit er iets niet helemaal lekker met de kleinste, ze zit soms opeens zo raar te ademen. ik hou het even in de gaten.

Spannend Eloya! Afwachten maar!

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:55

Waar komen ze vandaan vaxie (mag ook in PB)? En wat voor bodembedekking gebruik je?

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 12:10

Morgen ga ik naar twee rittens kijken. Wou Peanut weg doen maar krijg het niet over mijn hart. De rittens komen uit een oeps nestje van iemand die ik ken. Duimen dat de koppeling goed gaat en Peanut wat opvrolijkt ondanks zijn leeftijd.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 13:40

Mijn ratjes mochten ook altijd lekker naar buiten met mooi weer ja! En toen we een zwembadje hadden staan mochten degenen die het leuk vonden altijd even zwemmen voordat we het water verversten :)) Zo'n leuk gezicht altijd met die staart als een soort propellor erachter _O-

Sanguine

Berichten: 279
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:37

Ongeveer 2 weken geleden heb ik na een stop van een jaar eindelijk weer 4 nieuwe baby's opgehaald.
En ik ben helemaal verliefd. <3

Elmo
Afbeelding

Guus
Afbeelding

Flip
Afbeelding

Sok
Afbeelding

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:45

Wat leuk, gefeliciteerd! :D

Sanguine

Berichten: 279
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:19

Lynnepinny schreef:
Wat leuk, gefeliciteerd! :D

Dankjewel! *\o/*

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:24

Wat een leukies <3

veneri
Berichten: 876
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:14

ik heb een zgan Little zoo venturer dubbele kooi te koop, staat op marktplaats, maar ook hier op de markt onder huisdieren.

Sanguine

Berichten: 279
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:50

veneri schreef:
ik heb een zgan Little zoo venturer dubbele kooi te koop, staat op marktplaats, maar ook hier op de markt onder huisdieren.


Hoe zuur, ik heb vorige week net een nieuwe gekocht :')

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:06

Ooh ik ben echt verliefd op Sok <3 Wat een schatjes.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:43

Wát een schatjes zeg! Daar ga je heel veel plezier aan beleven! <3

Sanguine

Berichten: 279
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:15

Jaaa ben echt zo verliefd! <3
Ze zijn ook echt al heel tam vergeleken met toen ze hier net waren. Flip is nog wat angstig maar die komt zo nu en dan ook al meelwormpjes ophalen. :D Sok en Elmo geven al heel enthousiast kusjes en ze spelen graag met mijn hand, kleine gekkies. *\%/*

veneri
Berichten: 876
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:35

vraagje: als je 2 ratjes hebt en er ook 2 wilt houden, tijdelijk max 3, op welke leeftijd van je huidige ratten 2 ga je dan reserveren bij een rattery?

en welke rattery in noord holland zouden jullie aanraden?

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:57

veneri schreef:
vraagje: als je 2 ratjes hebt en er ook 2 wilt houden, tijdelijk max 3, op welke leeftijd van je huidige ratten 2 ga je dan reserveren bij een rattery?

en welke rattery in noord holland zouden jullie aanraden?


Als ze 1 of 1.5 zijn kan je twee nieuwe rittens reserveren. Wel altijd per 2. Dus je zit max een keertje met 4.

veneri
Berichten: 876
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:07

Oh ja, dan zit je tijdelijk met 4 inderdaad...wat is de gemiddelde wachttijd bij een rattery en kan je ook al vroeg reserveren en doorschuiven op de reserveringslijst als je nog even wilt wachten?

Wat zijn goede ratteries in noord holland, en waarom vind je die goed?

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:36

Wachttijd hangt er vanaf hoeveel nestjes de rattery krijg per periode.
Ik stond op de wachtlijst maar er kwamen twee dames vrij die waren afgezegd. Dus ik had vrij snel twee rittens.

Als je reserveert en er zijn rittens aan je toegewezen, dan is het niet netjes vind ik om door te schuiven. Ik zou aangeven wanneer ze welkom zijn en dan kan de rattery kijken of er in dat nestje rittens vrij zijn.

Ik ben niet heel bekend met rattery's maar op tammeratten.nl heb je een aantal goede rattery's die daar zijn aangesloten.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:44

Hoi ratteneigenaren!
Ik ga waarschijnlijk binnenkort 2 ouderen ratjes overnemen, ik heb alleen één probleem. We hebben namelijk ook een kat. Het is niet mogelijk om de ratjes in een ruimte te plaatsen waar de kat niet komt. Wat is jullie ervaring met katten en ratten samen?
De cavias werden altijd met rust gelaten door de kat, maar ik maak me vooral zorgen om de tralies. Hoe zou ik kunnen voorkomen dat de kat de ratjes zou kunnen verwonden door de tralies?

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:18

Ik zou mij eerder zorgen maken dat de ratten de kat niet verwonden door de tralies heen dan andersom, haha.
Wat voor kooi is het? Anders plexiglas oid om het onderste deel.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 17:21

Yinthee, bedankt voor je reactie!
Heb inmiddels besloten om de ratjes toch niet over te nemen.

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:20

Ik zit erover na te denken om voor het eerst ratjes te nemen. Hebben jullie tips voor goede (en betaalbare) kooien?

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:37

Leuk! Ik heb zelf een Knaagdierkooi Perfect van Zooplus/Bitiba. Erg fijne en ruime kooi, behalve dat de tralieafstand redelijk groot is. Voor jonge ratjes en sommige vrouwtjes werkt dit niet, maar bij mannen zit je wel goed zodra ze een paar maanden oud zijn. Verder zou alles met een minimum formaat van 50 x 80 x 70 moeten werken voor twee ratjes. Op Marktplaats staan ook redelijk wat van dit soort kooien (denk aan Ferplast Jenny of Savic Zeno). Dé optimale kooi is denk ik wel een Critter nation, Savic royal suite of Little zoo venturer, maar die zijn dan ook redelijk duur.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:26

Lynnepinny schreef:
Leuk! Ik heb zelf een Knaagdierkooi Perfect van Zooplus/Bitiba. Erg Fijn mooie en ruime kooi, behalve dat de tralieafstand redelijk groot is. Voor jonge ratjes en sommige vrouwtjes werkt dit niet, maar bij mannen zit je wel goed zodra ze een paar maanden oud zijn. Verder zou alles met een minimum formaat van 50 x 80 x 70 moeten werken voor twee ratjes. Op Marktplaats staan ook redelijk wat van dit soort kooien (denk aan Ferplast Jenny of Savic Zeno). Dé optimale kooi is denk ik wel een Critter nation, Savic royal suite of Little zoo venturer, maar die zijn dan ook redelijk duur.


Die heb ik ook. Ingepakt in rattengaas. Want ik heb inmiddels volwassen maar nog steeds kleine dames.

XxMariellexX
Berichten: 366
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:15

Hoihoi, mag ik hier ook gezellig meekletsen? :)
Vandaag 2 vrouwtjes rittens opgehaald van 7 weken oud <3 op de foto's waren ze nog wat jonger

Laatste foto is van vandaag liggen ze heerlijk in hun hangmatje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding